LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lening met ex

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kawazaki

lening met ex

Ongelezen bericht door kawazaki »

hallo
ik woonde in 2002 samen met mijn ex zij wilde een eigen kapperszaak beginnen maar we hadden een schuld staan van 4700 euro.
die schuld moest weg zijn voordat ze met de zaak kon beginnen.
ze heeft toen een boekhouder gevonden die de schuld wel over wilde nemen (dus hadden we de schuld bij hem en niet meer bij de bank zodat ze kon beginnen).
maar naar een jaar gingen we uit elkaar en zij zou de schuld op zich nemen
volgens de papieren zou die schuld uiterlijk in 2007 afgelost moeten zijn.
ze is nu sinds dec. 2008 gestopt met de zaak vanwege een kind en is de schuldsanering in gegaan.
nu blijkt dat ze al die jaren bijna niks heeft afbetaalt ong. 750 euro
de boekhouder komt nu in een keer bij mij geld halen naar al die jaren kan dat zo maar?

vladja

Re: lening met ex

Ongelezen bericht door vladja »

Heb je getekend voor die schuld?

kawazaki

Ongelezen bericht door kawazaki »

hallo vladja
ja heb toen die tijd getekend als mede schuldenaar en zij was hoofd schuldenaar

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

U hebt getekend u ex zit in de schuldsanering dan komen ze bij u het achterstallige bedrag halen,het is legaal dus ik denk dat u kunt betalen

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Door mee te tekenen is het ook uw lening geworden waardoor de boekhouder bij een van beide zijn geld kan opeisen.

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Is op papier onderling tussen u en uw ex geregeld dat zij de schuld op zich zou nemen?

Zo ja, dat kunt u de schuld inbrengen in de schuldsanering vab uw ex, omdat u de schuld moet betalen vanwege het meetekenen destijds.

De schuldeiser staat buiten de overeenkomst tussen u en uw ex, dat is een onderlinge zaak. Hij heeft het recht de schuld bij beide partijen in z'n geheel te verhalen. Dus als de ene niet betaalt draait de ander er volledig voor op.

Vladja

Gesloten