LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lindorf primahuur

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
frouwkje
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2007 10:31

lindorf primahuur

Ongelezen bericht door frouwkje »

Hallo,
Ik kreeg de afgelopen week ook een brief van lindorf/primahuur of ik voor 6 dec € 56,00 wil betalen zoniet komt er een deurwaarder en legt beslag op mijn loon inboedel ect ect.
Er staat ook in de brief dat ik op diverse aanmaningen niet heb gerageerd die aanmaningen heb ik nooit gezien of ze zijn nog onderweg na een jaar of 2.
Ik heb inderdaad een telefoon gehad maar die heb ik jaren geleden al ingeleverd ik moest dan iets betalen voor vroegtijdige huurontbinding of zoiets.
Daarna heb ik niets meer vernomen ra ra hoe kan dat als ik dat nog moest betalen dan had ik het toch niet zover laten komen dat ik bericht zou krijgen van Lindorf.
Ik snap er dus helemaal niets van.
Ik weet ook ff niet wat ik moet doen.
Ik hoop dat iemand op dit forum weet welke stappen ik moet ondenemen eerste instantie zou ik het gaan betalen maar ik twijfel sterk of ik het wel moet gaan betalen.
Groetjes Frouwkje

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door vladja »

Wie eist, moet bewijzen. Dus vraag ze maar naar bewijs en onderbouwing van hun claim. Als het al lang geleden is en er is ondertussen geen aanmaning etc. verstuurd, dan kan het zijn dat de claim verjaard is.

Wat mij argwanend maakt, is het geringe bedrag. Met hun incassokosten erbij zou je een veel hoger bedrag verwachten. Lijkt net zo'n bedragje om de mensen maar te laten betalen. Als ze dat bij nog eens 100 mensen doen en die betalen zonder een nadere specificatie te vragen (en daar nodigt zo'n bedrag toe uit), dan verdienen ze zonder veel moeite een hoop centen.

Een deurwaarder kan niet zomaar beslag leggen op loon of uitkering of inboedel. Daarvoor moet hij eerst een uitspraak van de rechter hebben dat de claim terecht is. En bij de rechter moet hij die claim onderbouwen en kan jij verweer voeren. Dat de deurwaarder even langs komt om dat te doen is pure bangmakerij.

Ik zie ze voor € 56,-- ook niet naar de rechter stappen. Zelfs als ze gelijk zouden krijgen, dan kost het hun meer dan € 56,--. De rechter oordeelt meestal dat de verliezende partij de rechtsgang moet betalen, maar er blijven altijd nog een aantal kosten die wel voor hun rekening komen. En die zijn meer dan die € 56,--.

Dus stuur ze een brief met de vraag om onderbouwing van de claim en schrijf ze dat je niet onder de indruk bent van hun gedreig. Wijs ze er erop dat een deurwaarder zonder gerechtelijke uitspraak geen beslag kan leggen en dat ze de wetboeken nog maar eens door moeten lezen.

Kost je een postzegel en beetje tijd. Waarschijnlijk hoor je niets meer van ze. Ze proberen gewoon met een laag bedrag even te kassen. Wie terug bijt, laten ze met rust.

Vladja

frouwkje
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2007 10:31

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door frouwkje »

Ik ben even bij de primafoon geweest en ik was de zoveelste al die met zo'n zelfde brief kwam.
Ik had mijn telefoon al in mei 2005 ingeleverd en ik heb het bewijs meegekregen gelukkig had hij dat nog in het systeem staan, die man vond ook dat dit geen manier is van mensen zo benaderen met beslag leggen op je inboedel en loon ect ect,ik zei dat dit de eerste aanmaning was.
Hij adviseerde mij om dat papier naar hun op te sturen en dan afwachten hoe zij reageren en anders laat je het voor de rechter komen.
Dus dit ga ik doen dus het is afwachten wat hun reactie zal zijn ik betaal in ieder geval niet.

Zodra ik meer weet horen jullie van me
Groetjes frouwkje

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door vladja »

Niet dat papier opsturen. Zelf het origineel houden.

frouwkje
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2007 10:31

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door frouwkje »

Ik heb een kopie gemaakt van de brief de orginele houd ik zelf.

Frouwkje

Colleke
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:46

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door Colleke »

Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal als Frouwkje. Ook een brief van Lindorff vanwege een schuld bij Primahuur. Ook zo'n raar klein bedrag, diverse aanmaningen gestuurd die ik nooit ontvangen heb en voor 6 december betalen, anders deurwaarder, beslag op loon etc etc.
Net als Frouwkje heb ik ook een paar jaar geleden een telefoon van KPN gehuurd maar allang ingeleverd. De huur werd altijd automatisch van mijn bankrekening afgeschreven naar Transfair (het vroegere Lindorff) dus kan het nooit zo zijn dat ik niet alles betaald heb, lijkt mij.
Gebeld met Lindorff. Een heel vreemd gesprek, waar ik niks wijzer van ben geworden. De meneer kon mij niet vertellen waar de schuld vandaan komt en zei dat ik de zoveelste al was die belde en dat hij het zat werd. Op mijn vraag wat te doen, zei hij dat ik een bezwaarschrift moest indienen om te zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Maar ik weet helemaal niet waar het om gaat, dus weet ik ook niet waar ik het wel of niet mee eens zou moeten zijn............
In eerste instantie wilde ik dus een briefje sturen om meer informatie aan Lindorff te vragen, maar nu ik hier al die reacties lees weet ik het niet meer. Wat zal er gebeuren als ik helemaal niks doe? Kan iemand mij helpen. Het is maar een klein bedrag, maar heb geen zin in rechtzaken en toestanden.
Alvast bedankt, Colleke.

frouwkje
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2007 10:31

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door frouwkje »

Hallo,

Ik heb vandaag een brief op de bus gedaan met een kopie van het kontrakt die ik heb gekregen van primafoon,briefje erbij gedaan waar in oa staat dat ik nooit aanmaningen heb gehad en dat het al in 2005 is beeindigd en waarom ze nu pas met een aanmaning komen.
ben heel benieuwd wat voor reactie ik hier op krijg.

En dat ik het niet netjes vond van hun om te gaan dreigen met deurwaarder en beslag leggen op je loon ect ect aan die toestand heb ik geen zin in eerste instatie wilde ik betalen maar heb het toch niet gedaan gelukkig die 56 euro kan ik goed gebruiken voor de dure maand die voor de deur staat.
De primafoon waar ik ben geweest wil geen zaken weer met hun doen nou dat zegt al genoeg.
Zodra ik weer wat hoor reageer ik hier wel.
Groetjes Frouwkje

kokh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 22:18

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door kokh »

ook ik heb zo'n brief ontvangen van de firma Lindorff en vrienden van ons hebben precies zo'n brief ontvangen, opzegging naar Lindorff en laatste betaling gefaxt. naar de firma Lindorff, maar de postkamer geeft de faxen pas na 5 dagen door ook iets raars voor zo'n groot incasso bureau. Ik heb vanavond mijn verhaal via de email gedaan.
Kijken hoe ze daar op reageren met dreiging van bekend maken via Tros radar of kassa. :P
2005 moet zijn 2006

luciaik
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2007 23:35

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door luciaik »

Ook ik kreeg vandaag een 1e en tevens laatste aanmaning/dreigbrief van Lindorff met een stempel erop "voorheen transfair".
2 jr.geleden telefoons ingeleverd omdat ze stuk waren, nam nieuwe en mocht daarom dit contract zonder kosten voortijds beeindigen. Incasso is keurig stop gezet en nu 2 jaar later krijg ik ineens een dreigbrief. Gelukkig heb ik bewijzen, maar de manier waarop dit gaat is walgelijk.
Zonder specificatie, ik heb nog nooit een factuur of aanmaning gezien.
Wanneer er meer mensen op deze onredelijke manier behandeld worden, zet het hier alsjeblieft bij, misschien dat er dan door de media iets gebeurd.

Colleke
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:46

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door Colleke »

Hallo mensen, Heb daarnet toch maar even een keurig briefje geschreven naar Transfair/Lindorff met de vraag meer info over deze openstaande "schuld" op te sturen. Heb er ook maar bijgeschreven dat ik steeds meer mensen hoor, die een soort gelijke brief ontvangen hebben en het dus niet helemaal meer vertrouw.
Heb ook geschreven dat ik niet betaal zolang ik geen bewijzen en dat ik nooit een aanmaning gehad heb.
Ik hoop dat ik er niks meer van hoor nu.
Wat heb jij verder gedaan,Luciaik?
En ik hoop ook dat iedereen zich hier meld die zo'n brief krijgt. Misschien dat er dan inderdaad iets gedaan wordt, want ik denk dat er toch wel mensen zijn die heel erg schrikken en denken: "Het is zo'n klein bedrag, ik betaal wel voordat er problemen komen", ook al weten ze helemaal niet waar de "schuld" vandaan komt. En als Transfair/Lindorff naar half Nederland een briefje stuurt en er betaalt een kwart van de mensen zo'n 60,00 Euro hebben ze toch een leuke winst......................
Waarom komen dit soort briljante ideeen nou nooit in mijn hoofd op??? :oops:
Succes iedereen!!! En blijf schrijven over nieuwe ontwikkelingen zodat we allemaal op de hoogte blijven!!!

luciaik
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2007 23:35

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door luciaik »

Ik ben nadat ik gisteren, 5 dec., de brief kreeg, gelijk naar de primafoon gegaan, daar hebben ze gebeld en mijn bewijs gefaxt en men zei dat ik v.d.week gebeld zou worden door Lindorff en dat het dan opgelost wordt.
Maar ik heb er geen vertrouwen in en wil van het weekeind een brief schrijven met alle bewijzen erbij en aangetekend opsturen en daarin ook naar de zgn.factuur en aanmaningen vragen. Indien ik dan niets meer hoor, prima, krijg ik dan nog dreigementen, dan schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekering in, mogen die voor het eerst wat doen voor hun geld.

freddie101
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2007 19:10

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door freddie101 »

hallo het is bij ook gebeurd ik kreeg ook een brief of ik 65.00 euro wilde betalen en ik ben er zelfs nog over gebeld ik heb gezegd wat er allemaal speelt en hierop gingen ze niet in ze willen wel dat ik betaal maar ik ben dat niet verplan ik heb jaren geleden ook een telefoon gehad maar dat is al jaren geleden dus trap ik er niet in en ik hoop niemand

bobje
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2007 20:09

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door bobje »

hallo,ook ik heb problemen met lindorff incasso.steeds werd ik gebeld door lindorff,of mijn vriendin ze terug wilde bellen.op een gegeven moment vroeg ik maar waar het over ging,want wij hebben nog nooit een euro schuld gehad,of een aanmaning of betalings herinnering.bleek dat het over de huur van een telefoon ging.deze huur hebben wij september 2006 opgezegt bij primafoon,en er ook nooit meer iets over gehoord.ook wij hebben nooit een rekening,herinnering of wat dan ook gehad,todat er een aanmaning naar ons gestuurd werd met het verzoek voor 19 december te betalen anders,deurwaarder loon inhouden enz jullie kennen het verhaal wel. wij weten niet wat de rekening van 91 euro inhoud.wij zullen niet meer bellen met lindorff,en als zij ons bellen verzoek ik ze hiermee te stoppen en alles per post te doen.wij gaan een aangetekende brief sturen,met de vraag of zij een rekening specificatie naar ons kunnen sturen zodat wij kunnen zien wat de kosten inhouden.wij zullen ook naar de primafoon gaan voor nadere uitleg,want zomaar dreigen met deurwaarders enzo dat pik ik niet als hier geen goede reden voor is.betalen doe ik niet!!word vervolgt

jannux
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2007 01:11

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door jannux »

Klopt, die eist, bewijst. En hou dat maar voor ogen

Ja het wordt een beetje saai en van hetzelfde. maar wij mochten ook zo'n dreigbrief ontvangen om voor 6 december 96,65 euro over te maken aan Lindorff inzake Primahuur. Nou mooi niet dus. Die overeenkomst is 2,5 jaar geleden bij het inleveren van de telefoon ontbonden en men wenst naar het schijnt verder geen zaken meer te willen doen met deze club. Verder rammelt die brief aan alle kanten.

Ik heb hun dus volgend briefje gestuurd;

Geachte meneer/mevrouw,
Met stellige verbazing heb ik kennis genomen van uw brief gedateerd ...... waarin u mij maant een door u gesuggereerde schuld ad € 96,65 voor 6 december 2007 aan u te voldoen.
Mij is niets bekend van een schuld die ik bij u of het door u genoemde Primahuur zou hebben.
Ook heb ik voorheen nooit enige of “diverse” aanmaningen in deze ontvangen, zoals u stelt in uw brief.
Ik zou u dan ook vriendelijk willen verzoeken om de door u gesuggereerde schuld met overleg van schriftelijk bewijzen aannemelijk te maken.
Uw antwoord tegemoet ziende, teken ik.

Hoogachtend

Nou laat ze dus maar eens wat "schriftelijk" aantonen, want beweren kun je veel.
Er is daarna op een avond nog m.i. onbeschoft telefoontje geweest van een zich medewerker noemende "dame", die nog eens druk probeerde uit te oefenen door te stellen "wanneer er betaald wordt". Nou bij deze, niet dus!!! Toon eerst maar eens aan.

Ik wacht rustig bij de brievenbus en anders zie ik ze wel bij de rechter. Maar voor dat bedrag denk ik dat echt niet. Die heeft wel wat anders te doen.

Mijn advies: Laat je niet intimideren of onder druk zetten door dit soort figuren.

Groetjes en lekker slapen

Jannux

bobje
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2007 20:09

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door bobje »

hallo,ik ben naar de primafoon winkel geweest,en werd vrijwel direct door de filiaalmanager geholpen.hij zou het wel even regelen.wij zouden de telefoon niet ingeleverd hebben volgens de papieren,maar dat hebben wij wel gedaan.de manager heeft direct zonder wat te vragen een formulier gemaakt waarin staat dat er een vergissing is gemaakt en gezegd dit naar lindorff te sturen.zo zou het goed moeten komen.we wachten het rustig af.ik zal hier vast nog wel wat van horen.

hanswijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:59

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door hanswijs »

Ik kreeg op 23 november ook (al) een brief "Ondanks diverse aanmaningen...." etc. (iedereen kent het wel inmiddels). Dit was de eerste keer dat ik zo'n brief kreeg.

In december 2005 is mijn huurcontract voor telefoontoestellen beeindigd en of ik nu € 133.25 !!! wilde betalen. Dit zou de restwaarde van het toestel zijn dat ik volgens hen niet ingeleverd zou hebben.

Ik naar de Primafoon en daar hebbe ze de beeindiging huurovereenkomst voor me doorgefaxt naar Lindorff; mét de kanttekening dat het toestel wel degelijk ingeleverd is.

Vandaag, 11 december 2007, krijg ik weer een brief. Hier hebben ze het over huurtermijnen die niet in rekening zijn gebracht en dat ik mogelijk de eerste aanmaning niet ontvangen zou hebben. "Dit ontslaat u echter niet van de verplichting uw schuld, waarvan het openstaande saldo € 96,- (?) bedraagt aan ons te voldoen."

Ik heb altijd middels een automatische incasso (machtiging dus) mijn huur netjes voldaan. Ik was nog zo gek om dat in al mijn oude afschriften na te gaan zoeken.

Anyway... Ik vandaag in de telefoon met Lindorff: "had u op de fax van de KPN ook ONS dossiernummer vermeld?" Nee dus want dat had ik niet bij de hand. "Op de beeindiging huurovereenkomst staat toch mijn contractnummer dat ik voor de huur had?" Zei ik tegen die vrouw. "Zo kunnen jullie het toch terugkoppelen"? Nee was het antwoord.

Ook vroeg ik een specificatie van wat de achterstand zou zijn. "Die moet u schriftelijk aanvragen" was het antwoord. Ik helemaal laaiend, want ik weet dat ik nooit schuld heb gehad en dus in mijn recht sta. Ik ben ook niet van plan om hiervoor kosten te gaan maken.

Uiteindelijk heb ik de beeindiging huurovereenkomst ingescand (hiervoor moest ik iemand anders lastigvallen daar ik geen scanner heb) en heb het geheel ACHT keer per mail naar hun verzonden. Stel je voor dat ze hem anders nog niet krijgen....

Ik betaal helemaal niks en adviseer iedereen dat ook NIET te doen.
Probeer zo weinig mogelijk schriftelijk naar hun te doen; één verkeerd zinnetje en ze kunnen je er op pakken.

Ik hoop dat RADAR dit oppakt in hun uitzending.
Ik en blijkbaar met mij vele anderen, hebben hier desondanks toch kopzorgen over.

jannux
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2007 01:11

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door jannux »

Vandaag 11 dec. 2007 hebben we een tweede brief van Lindorff ontvangen. Maar ook hierin wordt nog steeds niets aannemelijk gemaakt, of enig schriftelijk bewijs geleverd waar ik om gevraagd heb. Het verschil met de vorige brief is dat de toonzetting in deze brief iets anders is. Spijtvol volgt er nog een wazig verhaaltje over een mogelijke reden van het waarschijnlijk niet ontvangen van een eerste aanmaning en het in rekening brengen van (door hun gesuggereerde) resterende huurtermijnen. Daar zouden dan "technische redenen" aan ten grondslag hebben gelegen. Sorry maar dit werkt dus echt goed op mijn lachspieren. Is de printer dan soms al 2,5 jaar kapot bij Lindorff? Maar dit klinkt toch wel even anders dan hun eerste brief, waarin men gewoon stelt "ondanks diverse aanmaningen". Maar helaas ook van deze brief wordt ik niet warm of koud.

Kom eerst maar eens met een schriftelijk bewijs. Tot zolang wacht ik rustig af en loop ik elke dag met een glimlach naar de brievenbus.

Oh ja ik zou het haast nog vergeten. Of ik nu dus maar even 59,4 euro aan hun over maak ipv de 96,65 zoals in de vorige brief. Nou nog steeds. Mooi niet!!!!

Groetjes en lekker slapen
jannux

luciaik
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 dec 2007 23:35

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door luciaik »

Tsja, vergelijkbaar weer. Gisteren voor de zekerheid een aangetekende brief verzonden. Vandaag (heeft elkaar gekruist) een brief van hen met ook daarin om technische redenen zijn de resterende huurtermijnen enz.
Ook bij mij is het bedrag verlaagd, ze denken zeker dat ik dan misschien wel betaal? Niets over de door primafoon verzonden fax en telefoontje waarin deze onzin uit de wereld werd geholpen. Ze gaan gewoon door. Ik heb om bewijs gevraagd en wacht verder af, zolang ze geen bewijs sturen laat ik de brieven voor wat ze zijn.

Ook op de kassasite heb ik een oproep geplaatst, graag iedereen ook daar even iets neerzetten, misschien wordt het daar opgepikt door de media.

hanswijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:59

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door hanswijs »

@Jannux:
Hebben ze dus niet meer gereageerd op de brief die jij hebt gestuurd?

Gewoon klakkeloos een tweede brief gehad, zonder verwijzing naar jouw (Uw) brief?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lindorf primahuur

Ongelezen bericht door D1RK »

Stuur geen dure aangetekende brief, een E mail en vraag om bewijs, ook 0900 nummers worden door mij niet gebeld, en via goedkope kerstzegel mag het ook!

Omdat zij geld vragen moeten zij bewijzen, maak geen kosten en dreig liever met de door U gemaakte onderzoekskosten in rekening te brengen als het onterecht is!

Verder was deze huurtoestellen altijd via KPN telefoon rekening voor zover ik nog kan herrineren dus geen aanmaning gehad en als zij een fout maken wacht ik wel op de rechtszaak die ze beloofde, in beslagname mag pas na gerechtelijke uitspraak en je mag zowel de reiskosten als snipperdag bruto in rekening brengen als gemaakte onkosten!
Dat zij fouten maken is niet ons probleem, laat ze het lekker uitzoeken en als ze genoeg mensen als mijn krijgen waarvoor ze veel geld moeten betalen stoppen ze wel met deze onzin!

Ik weet dat je in plaats van het gehuurde inleveren er achter de zaak een vuilnisbak stond met retour die weggegooid werden en ze controleerde geen serie nummer of zo, soms het model, en vaak dat niet eens!
Vele familie leden leverde zo een ingeleverde in of vonden een mooier gratis toestel of namen er meerdere gratis mee!
Bespaarde hun de kosten van verwerken!

Gesloten