LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pavlova »

@Snepke: :shock: :shock: :shock:

Wat is dat erg zeg! Wat een blunder! Lindorff moest zich diep diep diep schamen voor dit.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jvn »

Kreeg net bericht van Dak 63 in de rubriek webwinkel heeft hij bevestigd dat het inderdaad weer om incassobureau Lindorff ging,met weer een link naar het Kruitvat.
Dus blijven ze blijkbaar gewoon doorgaan om mensen onterecht aan te schrijven.

Zeker weer een "FOUTJE" :roll:

Zie topic : onterechte rekening :Entertainment Shop Online.
Weer een nieuw slachtoffer erbij,en wij ons hier maar onbetaald het Lazarus werken als vrijwilliger om die mensen te helpen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Pavlova schreef:@Snepke: :shock: :shock: :shock:

Wat is dat erg zeg! Wat een blunder! Lindorff moest zich diep diep diep schamen voor dit.
  • Met het volgende foutje (blunder) stap ik wel gelijk naar de rechtbank
  • Ik geef ze nu het voordeel van de twijfel,maar het zijn telkens wel foutjes
  • De volgende is er 1 te veel al denk ik nu dat het wel opgelost is en dat ze het nu echt menen met hun excuus.
  • Zou het niet zo zijn dan valt Mevr Bosch me gruwelijk tegen ze heeft belooft het op te lossen en ik geloof haar.Misschien niet zo slim om haar te geloven,maar iedereen verdient een kans om zijn/haar fouten te herstellen en die kans krijgen ze nu,maar dit is wel hun laatste kans.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik moet toch even reageren,

ik ben best wel een beetje trots op mevr. bosch, ze heeft net heel wat voor mij recht gezet na heel wat bekvechten en frustratie's over het handelen van de call medewerkers. en dat binnen een weekje.
ik had een vordering van t-mobile die ten eerste niet goed op naam stond en ten 2de had ik een abbo waar ik nooit een simkaart van heb gehad. maar kreeg wel elke maand de abbokosten, die vordering hebben ze op een gegeven moment aan lindorff overgedaan met natuurlijk de kosten van het resterende abbo voor 2 jaar.
mevrouw bosch heeft na mijn verhaal alles uitgezocht en is tot de conclusie gekomen dat t-mobile weinig kon bewijzen en de vordering is nu ingetrokken wegens gebrek aan bewijs.
ook lag er een vordering van vodafone, hiermee liepen we achter met betalen doordat ik zonder werk kwam te zitten, is geen excuus ik weet het, maar toch gebeurd. ook hier moest ik doorbetalen tot einde contract, ik heb mevr. bosch een arrest van het europees hof doorgegeven en gevraagd of ze er naar kon kijken. zij zou dat doorgeven aan de juristen. die hebben wat werk verzet en kwamen tot de conclusie dat ik gedeeltelijk gelijk had en dit eventueel aan zou kunnen vechten bij een rechter met het risico volledig betalen, gedeeltelijke betaling of volledig gelijk krijgen. mevr.bosch heeft mij het volgende voorgesteld: de vordering tot einde contract wordt gehalveerd, de incassokosten worden kwijtgescholden, en de rente word naar beneden bijgesteld, al met al een vermindering van de totale vordering van ruim €500,- en dan ook nog een hele nette betalingsregeling. ik kies dus eieren voor mijn geld aangezien winnen een kleine kans is. al met al is dit een vermindering voor mij van ongeveer €1500,-

ik had nooit gedacht dit te kunnen zeggen, :oops: maar mevr. bosch, mijn grote complimenten.

dit mag dus ook wel eens gezegd worden, al zijn ze soms dom bezig daar.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Sowieso is mevrouw Bosch inderdaad niet degene die persoonlijk aangesproken moet worden op fouten van Lindorff. De fout tegenover Snepke is wel heel erg slordig... maar ik weet uit ervaring: een foutje is zó gemaakt... en met alle automatisering gaat er soms zomaar een verkeerde brief de deur uit.

Heel erg slordig en heel erg vervelend voor de betrokkene. Ik vind het dan wel netjes dat er zowel naar Snepke als op dit forum direct aangegeven wordt dat het hun fout is en dat Snepke er vanaf is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

renegade66 schreef:ik moet toch even reageren,



ik had nooit gedacht dit te kunnen zeggen, :oops: maar mevr. bosch, mijn grote complimenten.

dit mag dus ook wel eens gezegd worden, al zijn ze soms dom bezig daar.
  • Daarom geloof ik mevr Bosch nu ook,en mede dat ik zolang op het forum zit,nog nooit heb meegemaakt dat ze op het forum hun excuus maken.
.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jvn »

Beste forumclubleden,
Hierbij wil ik jullie laten weten dat ik er mee ga stoppen per vandaag,om hulp te verlenen.Ik heb er geen zin meer in om er mee door te gaan het is dweilen met de kraan open.
Heb ik er een opgelost dan dient de volgende zich al weer aan.
Een ieder heeft zo zijn eigen gedachten over de werkwijze van Lindorff ,dat mag maar ik heb de mijne,ik weet genoeg...
Aan alle mensen die ik tot nu toe heb geholpen: ik hoop dat ik voor jullie iets heb mogen betekenen...
Als dat zo is ,dan heb ik mijn tijd en energie niet voor niets gegeven .
Ik wens jullie allemaal het beste :)
Met een hartelijke groet, jvn

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jvn schreef:Beste forumclubleden,
Hierbij wil ik jullie laten weten dat ik er mee ga stoppen per vandaag,om hulp te verlenen.Ik heb er geen zin meer in om er mee door te gaan het is dweilen met de kraan open.
Heb ik er een opgelost dan dient de volgende zich al weer aan.
Een ieder heeft zo zijn eigen gedachten over de werkwijze van Lindorff ,dat mag maar ik heb de mijne,ik weet genoeg...
Aan alle mensen die ik tot nu toe heb geholpen: ik hoop dat ik voor jullie iets heb mogen betekenen...
Als dat zo is ,dan heb ik mijn tijd en energie niet voor niets gegeven .
Ik wens jullie allemaal het beste :)
Met een hartelijke groet, jvn
Heel jammer, maar ik begrijp het wel.
Ik wil je nog bedanken voor de steun die je aan mij hebt gegeven
en je zal zeker worden gemist jvn. :cry: :(

hartelijke groet terug van Jeanne :D

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

jvn schreef:Beste forumclubleden,
Hierbij wil ik jullie laten weten dat ik er mee ga stoppen per vandaag,om hulp te verlenen.Ik heb er geen zin meer in om er mee door te gaan het is dweilen met de kraan open.
Heb ik er een opgelost dan dient de volgende zich al weer aan.
Een ieder heeft zo zijn eigen gedachten over de werkwijze van Lindorff ,dat mag maar ik heb de mijne,ik weet genoeg...
Aan alle mensen die ik tot nu toe heb geholpen: ik hoop dat ik voor jullie iets heb mogen betekenen...
Als dat zo is ,dan heb ik mijn tijd en energie niet voor niets gegeven .
Ik wens jullie allemaal het beste :)
Met een hartelijke groet, jvn
  • Jammer dan is onze verrechtbanking ook over denk ik.Ik snap je wel en ik wil je nog bedanken voor je raad.Het gaat je goed jvn,we zullen je missen.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Hey JVN, maar je blijft toch wel actief op het forum? Al is het niet als hulpverlener, dan toch zeker wel gewoon als forumlid (die af en toe nuttige dingen bij kan dragen)?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ja jvn.

je bent juist een aanwinst voor dit forum. al kan ik je wel een beetje begrijpen.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Ongelovelijk, ben even niet op het forum geweest en zie nu de gebeurenissen in de afgelopen tijd.

@Snepke,

Zie je berichten (en ook je mail) en moet concluderen dat Lindorff wel erg veel "foutjes" maakt. Ook de intimiderende wijze waarop men jouw mailt is zeker niet ok. En dan die brief nog erna, werkelijk je zou ze toch.....
Ik snap ook dat sommige er moedeloos van worden (jvn), er lijkt wel geen stop op alle "foutjes" van Lindorff te zitten.

Het toegeven van de fouten op het forum door Lindorff vind ik wel het minste wat ze kunnen doen. Deze mensen snappen echt niet wat voor ellende ze aanrichten !

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pavlova »

@ Tegenpartij: Welkom terug in elk geval :)

Inderdaad, duidelijk is natuurlijk dat Lindorff fouten maakt. Hele domme fouten. Genante fouten. Wat ook duidelijk moge zijn inmiddels is dat mevrouw Bosch wel degelijk haar best doet om zaken op te lossen.

Ook is inmiddels gebleken dat ook niet alle verhalen over Lindorff juist zijn maar uit een hele grote dikke duim gezogen zijn: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=78888

wanneer zou rene117 weer terug zijn uit Thailand overigens? :mrgreen: )

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

De Tegenpartij schreef:Ongelovelijk, ben even niet op het forum geweest en zie nu de gebeurenissen in de afgelopen tijd.

@Snepke,

Zie je berichten (en ook je mail) en moet concluderen dat Lindorff wel erg veel "foutjes" maakt. Ook de intimiderende wijze waarop men jouw mailt is zeker niet ok. En dan die brief nog erna, werkelijk je zou ze toch.....
Ik snap ook dat sommige er moedeloos van worden (jvn), er lijkt wel geen stop op alle "foutjes" van Lindorff te zitten.

Het toegeven van de fouten op het forum door Lindorff vind ik wel het minste wat ze kunnen doen. Deze mensen snappen echt niet wat voor ellende ze aanrichten !
  • Hallo Tegenpartij je moet maar een tijdje niet op het forum komen,moet je zien wat er gebeurd.Het lijkt wel een soap,daar komt ook nooit een eind aan.Tenminste niet het eind dat je verwacht.
  • Nu is mij toegezegt (mevr Bosch) dat ik morgen mijn goede brief/verklaring ontvang,dat de vordering is afgeboekt en het dossier is gesloten.We zullen zien ,hou jullie op de hoogte.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Pavlova schreef:@ Tegenpartij: Welkom terug in elk geval :)

Inderdaad, duidelijk is natuurlijk dat Lindorff fouten maakt. Hele domme fouten. Genante fouten. Wat ook duidelijk moge zijn inmiddels is dat mevrouw Bosch wel degelijk haar best doet om zaken op te lossen.

Ook is inmiddels gebleken dat ook niet alle verhalen over Lindorff juist zijn maar uit een hele grote dikke duim gezogen zijn: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=78888

wanneer zou rene117 weer terug zijn uit Thailand overigens? :mrgreen: )
Dat was uiteraard te verwachten, neemt niet weg dat al zou 50% van alle berichten onzin zijn, dan nog komen ze er nog niet best vanaf, en dan druk ik me voorzichtig uit.

Vaak komen dezelfde dingen naar boven, niet alleen bij Lindorff, ook bij IJ (telefoonterreur), Solveon (belachelijk hoge kosten), Vesting Finance (dreigbrieven) etc.

Omdat ik zelf ook een Lindorff zaak had behandeld die exact hetzelfde was als bij Snepke wist ik dat dit een aannemelijk verhaal was;

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=73174

amjt
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2010 17:15

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door amjt »

Hallo,

Ook ik ben gedupeerde van Lindorff Bv. Aangezien ik na een korte Google-sessie op een enorm grote hoeveelheid aan topics en reacties stuitte (verdeeld over verschillende websites), durf ik bijna niet NOG een klaagbrief over Lindorff op internet te zetten, maar ik zou toch graag jullie mening hebben over vervolgstappen.

Korte versie van mijn ervaring met Lindorff:
Oktober 2009 een vordering ontvangen van incassobureau MG de Jong, welke door Lindorff BV in de arm is genomen. Lindorff eist een bedrag van ongeveer 220 euro, die ik verschuldigd zou zijn aan Wehkamp Finance Bv.

Aangezien ik met zekerheid kan zeggen nooit iets bij Wehkamp te hebben besteld (noch ontvangen), heb ik MG de Jong opgebeld om te vragen waar dat bedrag vandaan zou komen. Zij konden niets zeggen over de inhoud van een zaak en raadden aan bezwaar in te dienen, hetgeen ik digitaal heb gedaan. Hier heb ik nooit een reactie op ontvangen.

December 2009 hetzelfde verhaal, alleen nu ging het om een gemeende schuld van ruim 180 euro, die ik bij postorderbedrijf Robert Klingel zou hebben gemaakt. (ook bezwaar aangetekend, geen reactie)

Afgelopen zaterdag lag er echter - tot mijn stomme verbazing - een dagvaarding op mijn deurmat (niet overhandigd of aangetekend oid) die betrekking heeft op de vordering van december 2009 (Robert Klingel dus).

Ik heb ook contact - via een chatbox - opgenomen met de klantenservice van Lindorff (zodat ik het gesprek schriftelijk kon opslaan) om wat vragen te stellen over mijn 'dossier'. Bij het noemen van het dossiernummer kon echter niets gevonden worden, waarna ik mijn adres moest geven. Ook dit adres was onbekend, maar inmiddels kon wel worden medegedeeld dat het dossiernummer ook aan een ander adres gekoppeld zou zijn. Welk adres mocht niet worden prijsgegeven en ik werd weer vriendelijk doorverwezen naar MG de Jong deurwaarderskantoor.

Iemand een idee wat te doen? Ik ga in ieder geval bezwaar indienen tegen de dagvaarding zodat ik niet hoef te verschijnen (het zou toch te gek zijn als ik hiervoor een vrije dag moet opnemen). Moet ik het daarbij laten of verdere stappen ondernemen (bijvoorbeeld aangifte politie, consumentenbond inlichten, etc.)? Het idee dat het om een foutje zou gaan, heb ik allang achter me gelaten; de fora spreken voor zich.

Alvast bedankt voor reacties!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zowiezo schriftelijk bezwaar aantekenen.

Dossier aanmaken - gegevens verzamelen - ook de chat afschriften, en eventueel datum en tijd dat je gebeld hebt.

Als je de topics doorleest, zul je een patroon ontdekken.
Daarnaast zou ik zeker aangifte doen - het lijkt erop dat iemand spullen besteld heeft onder jouw naam (althans, dat zou kunnen, gezien Klingel en Wehkamp postorderbedrijven zijn (en webwinkels) is dit een optie waar je reeel rekening mee moet houden.

Daarnaast ook eventueel Wehkamp en Klingel aanschrijven, en alle partijen vast verantwoordelijk stellen voor alle hieruit voortvloeiende kosten.
Begin maar vast een lijst bij te houden.

Als er inderdaad een dagvaarding ligt - check even of deze echt is, of een 'concept'.
Als het een echte is - als de wiedeweerga naar het juridisch loket, of je rechtsbijstand bellen.
Indien concept - bezwaar maken.
Aangetekend, met handtekening retour voor de dossiervorming - en alle bonnetjes bewaren.
Vrije dag opnemen? Vraag je baas wat je hem kost - en reken dat bedrag ook.

Heel veel succes - en ik zou zowiezo alle Lindorff topics doorlezen voor meer tips.

Maar een tip - blijf niet afwachten, onderneem actie - hoe onterecht het ook is.
Niets doen is geen optie.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Bel naar wehkamp en klingel vraag of je daar bekend bent.En vraag of ze daar een bevestiging van willen sturen.
  • Dan heb je dat binnen mocht er eventueel een rechtzaak komen.
  • En Guardian vroeg het al ,is het een echte dagvaarding.Kun je die dagvaarding op het topic zetten zonder persoonlijke gegevens.
  • Doe alles schriftelijk(Lindorff) geef geen gegevens hoe hard ze ook dreigen,daar bent u niet toe verplicht.U hebt u adres al gegeven,dat hadden ze dus niet, nu dus wel.
  • En aangifte doen heeft geen nut ,de politie doet er niets mee,civiel
  • En als je zeker weet dat het onterecht is , niet betalen
  • Lees op het forum incasso Transfair eens(pag acht) de postings van janty (pag 12) ook een vordering van lindorff van wehkamp terwijl ze nooit iets besteld heeft.
Laatst gewijzigd door snepke op 08 feb 2010 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Snepke,

indien het geen echte dagvaarding is - en de vordering is onterecht - dan kan er sprake zijn van danwel oplichting, danwel afpersing.

Alleen om dat beide zaken met winkels is (hetzij webwinkel, hetzij postorderwinkel) zou er OOK eventueel sprake kunnen zijn van identiteitsfraude.
Daarom acht ik het raadzaam in elk geval een melding bij de politie te doen (zgn. Mutatie) voor het geval dat.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Dat kan nooit geen kwaad,het is het proberen waard,maar ik denk dat de politie er weinig of niets aan doet.Op het topic Transfair(lindorff)op pag 12 staat zo'n zelfde zaak ook met wehkamp de poster is janty
Laatst gewijzigd door snepke op 08 feb 2010 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten