LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Feline500
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:25

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Feline500 »

Ik word nu al een jaar lastig gevallen door Lindorff.
Had een colbertje besteld bij Esprit, kreeg een verkeerde maat(veel te groot) toegestuurd, per omgaande gemeld bij Esprit en retour gestuurd.
Toen begon de ellende, kreeg de meest rare antwoorden, eerst hadden ze het niet ontvangen, kopie recu TNT gemaild, toen had ik het gedragen?(zelfde dag retourgestuurd, toen had ik ipv het jasje een short geretourneerd enz.
Natuurlijk niets betaald, toen een aanmaning van LIndorff, gebeld, als ik mijn mails en kopie retourbewijs zou opsturen kon ik de aanmaning verscheuren, nee, natuurlijk hoeft u niet te betalen, werd er nog gezegd, nu een jaar verder, nog 2x alle gegevens gemaild word ik dagelijks om de 3 uur gebeld door Lindorff, er wordt dan een bandje afgedraaid met het verhaal dat ik nog €138.95 moet betalen. Dreigen met deurwaarder, ben ik niet van onder de indruk, sta gewoon in mijn recht en heb intussen begrepen dat Lindorff vorderingen opkoopt en zelf ook weten dat ze deze zaak dan gaan verliezen.
Dit valt onder telefoonterreur, ik ga hiervan dan ook aangifte bij de politie doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Niets telefonisch doen,schriftelijk ivm bewijslast.

Vraag alles op(schriftelijk) waaruit moet blijken dat u een schuld hebt.
Ze(Lindorff) is verplicht dat te overleggen als klant daarom vraagt.

Als u zeker weet dat je in je recht staat,nooit betalen.
Laat ze er maar een rechtzaak van maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik sluit me bij verhaal snepke aan.

Doe alles schriftelijk.
Stuur ze een aangetekende brief waarin je eist dat men staakt met de telefoonterreur, omdat anders aangifte volgt. (Weet niet of het stalking is, danwel grove inbreuk op de persoonlijke levenssfeer).

Daarnaast verzoeken om alle bewijzen van de vermeende vordering binnen 10 dagen aan u te doen toekomen, danwel de schriftelijke bevestiging van staken pogingen tot onterechte incasso - op last van aangifte wegens poging tot oplichting.

Bewaar wel alles, in verband met bewijs.

Het kan best zijn dat Esprit een administratieve fout heeft gemaakt... maar dat mag niet resulteren in een probleem voor hun (nu ex) klant.

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik een berekening kan maken , in hoeverre de hoeveelheid aan rente die wettelijk mag worden berekend door Incasso bureau's mag zijn
Mijn dochter heeft een vordering lopen die door Lindorff Purchase BV van T-Mobile is over genomen. In de eerste brief van Lindorff wordt een bedrag vermeld van € 1289,41.
Ik heb samen met mijn man de aflossing van €125,- per maand vanaf 28 mei 2010 betaald, dus tot nu is er € 1125,- betaald.
Nu heeft mijn dochter maar eens een overzicht opgevraagd van de schuld op 12 mei 2010 en de betalingen. Want na herhaalde malen te hebben gemaild en niks ontvangen te hebben wilden we toch wel weten wat de eigenlijke vordering was.
Dan nog hebben we een uitdraai gehad waaruit we nog weinig kunnen opmaken.

De vordering was op 12 mei 2010 € 1056,99
Buiten gerechtelijke kosten
12-05-2010 t//12-05-2010 € 178,50
Betalingen
28-05-2010 t/m 02-02-2011 € 1125,-
Berekende rente
19-12-2009 t/m 19-01-2011 € 132,52

Openstaand bedrag op 17 -02-2011 € 243,01
Nu hebben we op 21-02-2011 de acceptgiro voor de aflossing van de maandelijkse betalingregeling weer ontvangen en is deze 4 dagen later € 246,02 weer 3 euro er bovenop.

Ik snap niet waar de berekende rente van € 132,52 vandaan komt omdat Lindorff de schuld op 12-05-2010 heeft overgenomen. En of de buitenrechtelijke kosten van € 178,50 niet te hoog zijn op een bedrag van € 1056,99. Ik dacht dat daar wettelijke richtlijnen voor zijn.
Zo blijven we betalen terwijl deze maand als ik de vordering bekijk klopt de vordering met de buitenrechtelijke kosten al niet komen liggen deze al € 56 ,- hoger dan het bedrag dat werd gevorderd.

Need help !!

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Zophie,

In bovenstaand bericht geeft u aan dat u vragen heeft betreffende de rente die in rekening is gebracht door Lindorff B.V.

Graag zou ik uw vragen willen beantwoorden. Indien u contact met mij opneemt, kan ik voor u uitzoeken op welke wijze de rente in rekening is gebracht. Mijn e-mailadres is [email protected]. U kunt ook het klachtenformulier invullen op onze website www.eenvoudigbetalen.nl.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
www.eenvoudigbetalen.nl

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Vriendelijke bedankt Mevrouw Bosch voor uw reactie.
Omdat mijn dochter haar hoofd even vol heeft en veel andere deurwaarders voor de deur heeft staan met beslagleggingen hebben mijn man en ik haar de helpende hand geboden en deze betalingen gedaan het afgelopen jaar.
Ik ben bezig om nu haar administratie enigzins op orde te krijgen en heb vorige week meerdere deurwaarders en ook Lindorff telefonisch benaderd. Maar omdat ik niet degene ben die de vordering heeft uitstaan kan er geen informatie aan mij verstrekt worden. We betalen wel iedere maand netjes maar dat doet niet terzake.
Dus ik ga er vanuit dat dit ook schriftelijk geld.
Ik heb inmiddels een ander bureau benaderd die het 1 en ander voor mijn dochter aan het uitzoeken is. Die mij wel vriendelijk te woord wilden staan te meer omdat ik oplossingen voor een dochter in nood probeer aan te dragen.

En het enige wat ik graag wil weten of het allemaal klopt, dus u zou kunnen vermelden wat de wettelijke rente's zijn die Lindorff berekend en algemene voorwaarden schijnen er ook nog te zijn? Die ze dan nooit ontvangen heeft.

Met vriendelijke groet,

Zophie

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Zophie,

Uit uw bericht is duidelijk dat het een vordering van uw dochter betreft. Uiteraard kan ik u in dat geval - zeker zonder haar uitdrukkelijke toestemming - geen inhoudelijke informatie geven, hetgeen u terecht stelt. Wel kan ik u informatie geven over de wijze waarop de rente wordt berekend en ik kan u voorzien van algemene voorwaarden.

Ik heb in dat geval wel wat extra gegevens nodig. U kunt hiervoor altijd contact met mij opnemen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door renegade66 »

er mag door lindorff maar 1% rente berekent worden.
dit staat ook in de algemene voorwaarden van t-mobile bij verzuim.

daarbij is €178,50 niet een te hoog bedrag. dit klopt precies aangezien er btw overheen komt.
op het volledige bedrag van €1056 is de rente tot nu €105,60.
als ik het zo bekijk rekenen ze ook rente over de incassokosten.
dan kom je op bijna €132 uit namelijk en helemaal met de €3 van nu er bij berekent.

ik zou het zeker naberekenen of dit laten doen door het juridisch loket.

dit had u zo ook wel kunnen vertellen mevr. bosch !!!!

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

dit had u zo ook wel kunnen vertellen mevr. bosch !!!!
Inmiddels is er al contact geweest en heb ik aan de hand van de vorderinggegevens uitleg kunnen geven en de gevraagde informatie toegestuurd.

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Beste Mevrouw Bosch,

Vriendelijke bedankt voor de toegezonden informatie en de gemaakte afspraak.
Ik kan na alle negatieve berichten die ik op Tros Radar het gelezen, op dit moment vermelden dat wij begripvol, snel een reactie en een afhandeling hebben ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Zophie

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door MeneA »

Zophie schreef:Beste Mevrouw Bosch,

Vriendelijke bedankt voor de toegezonden informatie en de gemaakte afspraak.
Ik kan na alle negatieve berichten die ik op Tros Radar het gelezen, op dit moment vermelden dat wij begripvol, snel een reactie en een afhandeling hebben ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Zophie
Goh, het lijkt wel een promo voor Lindorff B.V.

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Beste MeneA,

Is een forum alleen voor negatieve berichten of mogen er ook positieve
meldingen worden gedaan?
Het feit dat je met een bureau als Lindorff in aanraking komt is zo wie zo niet positief, als het terecht is. Daar heb je het dan zelf op aan laten komen. Als er dan een afhandeling plaatsvind die voor mijn dochter positief uitvalt dan mag dat ook zeker gemeld worden.
Aldoende leert de mens en bedrijven ook !!
Over alles is wel wat te melden en ook wij hebben negatieve ervaringen met onterechte Incasso's van bureau's te maken gehad, maar dit is een terecht verhaal en netjes beeindigd met een laatste betaling vandaag.

Groet Zophie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zophie schreef:Het feit dat je met een bureau als Lindorff in aanraking komt is zo wie zo niet positief, als het terecht is. Daar heb je het dan zelf op aan laten komen. Als er dan een afhandeling plaatsvind die voor mijn dochter positief uitvalt dan mag dat ook zeker gemeld worden.
Je hebt zeker gelijk, Zophie - maar wees eerlijk, is het reeel dat het eerst openbaar op een internet forum moet?

Of dan de (ook hier bekende) zaken van onterechte incasso`s - die men doordrijft tot aan de rechter toe, terwijl voldoende bewijs aanwezig is dat het een fout van hun opdrachtgever is (de rechter heeft ook in het nadeel van lindorff beslist).

Omdat dat niet op zichzelf staat, kan ik me voorstellen dat lofzang op dit buro nogal wrang voor sommigen klinkt.

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Tja eerlijk is eerlijk.Maar ik vroeg om een berekening van de vordering.
En als je dan een onafhankelijk antwoord wil hebben omdat je veel klachten leest, wat enigzins je denkwijze gaat beinvloeden, ga je op zoek.
En dat ik dan via hier wel mijn antwoord krijg, daar heb ik niet zoveel moeite mee. We zijn netjes geholpen en dat vond ik ook een vermelding waard.

Groet Zophie

Feline500
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:25

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Feline500 »

Tja......... :? nu reageerde Mevrouw Bosch wel nu er duidelijk werd aangegeven dat er betaald werd, toch adviseer ik om het e.e.a. door een juridisch loket uit te laten zoeken. Zeker omdat er meer schulden zijn, dan had er een regeling getroffen kunnen worden. Waarschijnlijk had Mevr. Bosch dan maar een gedeelte betaald gekregen, logisch dat ze nu zo "aardig" is. De hulp bij een Juridisch Loket is gratis en daar wordt ook de hulp geboden zodat u dochter niet weer in de schulden raakt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Feline500 schreef:Tja......... :? nu reageerde Mevrouw Bosch wel nu er duidelijk werd aangegeven dat er betaald werd,
Niet opgeven,gewoon hier blijven posten(verloop van je zaak).
Ooit worden ze wakker.
Zeker als het een onterechte vordering is,hier blijven schrijven.
Weet niet of je mijn "verhaal " kent?
Staat ook op dit topic.
VOLHOUDEN,NIET OPGEVEN

Bruud Root
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 16:00

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bruud Root »

Goh, Lindorff... Nooit mee te maken gehad, maar er staat me wat te wachten geloof ik. Het bellen en vissen naar je gegeven heb ik achter de rug, tenminste: de eerste keer...

Laat ik eerst even zeggen dat de schuld die ik bij mijn mobiele telefoonprovider heb opgebouwd volledig mijn eigen schuld is - dat wil zeggen: ik had simpelweg geen geld om te betalen en heb dat nog steeds niet.

Maar vervolgens gaat het wel érg snel. Ik heb een brief voor me liggen, gedateerd op 4 maart - afgelopen vrijdag. Helaas heb ik vrijdag mijn post niet kunnen bekijken, maar ik heb hem op zaterdagochtend uit de bus gehaald. Normaal komt de postbode 's middags. Op de envelop is geen stempel of datum te vinden, maar ik heb het idee dat de brief dus bezorgd is op de dag van dagtekening. Dat lijkt me een beetje vreemd. Maar goed, dat kan ik moeilijk hard maken, áls het al iets uitmaakt. Daar heb ik helaas geen verstand van.
Het geld willen ze trouwens voor 11 maart hebben.

Anyway, het is een brief bestaande uit 2 A-4-tjes. Eerst een standaard verhaaltje met een dikgedrukt rood en alarmerend hoog bedrag. Geen specificatie natuurlijk, en ik ben al niet zo'n ster in rekenenen en één....

O, ik zie nu dat ik een geslacht rijker ben: "Geachte heer, mevrouw Root". Nou ja, ik zal niet op elke slak zout leggen, maar het lijkt wel of die brief is opgesteld door Sterretje uit Oh oh oh... euh... nou ja: plaatsnamen met kleine letters, dan weer met hoofdletters. Slordig. Of hoort dat soms zo?

En hoeveel Lindorffs zijn er eigenlijk?

A4 nummer 1:


-----------------------------------------------------------------------------------


(...)

"Onlangs hebben wij een vordering van Lindorff Purchase B.V. inzake T-Mobile gekocht en in behandeling genomen. Het openstaande saldo bedraagt zo en zoveel euro en dient voor dan en dan te zijn bijgeschreven op ons rekeningnummer dat en dat onder vermelding van het vorderingsnummer."

(...)

Lindorff B.V.
Incasso dienstverlening


---------------------------------------------------------------------------------------


Okee, dat is te volgen. Dan blad 2:


---------------------------------------------------------------------------------------


KENNISGEVING VAN SALDO-OVERDRACHT

"Hierbij berichten wij u dat Lindorff Puchase B.V. inzake T-Mobile te hier en daar, de vordering betreffende de overeenkomst die u met haar bent aangegaan, heeft verkocht en overgedragen aan Lindorff Purchase B.V. te daar en hier. De behandeling van deze vordering wordt uitgevoerd door Lindorff B.V."

(...)

U kunt uitsluitend aan Lindorff B.V. betalen (...) U kunt niet meer aan Lindorff Purchase B.V. inzake T-Mobile betalen

(..)

namens Lindorff Purchase B.V.



Lindorff B.V.
Incasso dienstverlening
http://www.eenvoudigbetalen.nl (als dát toch eens zou kunnen :lol: - red)


--------------------------------------------------------------------------------------


Dus...

Als ik het goed begrijp verkoopt Lindorff mijn schuld aan zichzelf, om het vervolgens door te schuiven naar zichzelf voor de uitvoering. En dat alles in één brief! Het lijkt Hans Klok wel.
Ik hoop niet ze voor dat verkopen en uitvoeren kosten in rekening hebben gebracht of gaan brengen, maar dat valt niet na te gaan. Waarschiijnlijk wel dus...

Mijn vragen zijn de volgende:

1. Mag Lindorff dit hele pakket overdrachten, verkopen en uitvoeringen in één keer op mijn dak gooien, in één brief, en met een betaaltermijn van 1 week?

2. Geld heb ik niet en bovendien wil ik pas overwegen te betalen als ik zeker weet dat alles volgens het boekje gaat en dat de bedragen kloppen.
Nu heb ik wel een prachtig boekje Van Lindorf gekregen, maar dat staat vol met knap verpakte dreigementen en de rijtje bedragen voor "buitengerechtelijke kosten", maar welk onderdeel van het totaalbedrag dat is , daar kom ik natuurlijk niet achter.
Uit de reacties hier begrijp ik dat vragen om duidelijke overzichten een gebed zonder einde is, maar ik zou natuurlijk het bedrag bij mijn mobiele telefoon-provider kunnen opvragen dat ik uiteindelijk verschuldigd was toen ze me verkochten (ik voel me nu net een slaaf :( ). Dat wordt nog een aardige rekensom, met achterstallige maanden abogeld, afkoopboetes etc.

- Wat raden jullie me aan om te doen; duiken zo lang ik geen geld heb of contact zoeken om goodwill te kweken?

- Kun je een betalingsregeling met ze maken? Heeft iemand daar ervaring mee?

- Weet iemand welke bedragen erbij komen als ik niet betaal? Waarom zetten ze daar niet zo'n mooi lijstje van in hun informatieboekje?

O ja. dat heeft natuurlijk te maken met de manier waarop ze hun geld verdienen.

A. Stuur een zo eng mogelijke dreigbrief met veel rood en de datum van eergisteren
B. Schuif de schuld zo snel mogelijk rond binnen je eigen organisatie als een groeiende sneeuwbal (mijn interpretatie - sew me... :roll: )
C. Want als iemand geen geld heeft om te betalen, dan doet hij dat vast wél als het bedrag opeens twee keer zo hoog is. Incasso-logica. De wetten van credit-management. Of gewoon ordinair... euh... een "eerlijke" boterham verdienen voor je bloedjes van kinderen - alle twaalf. :roll:

- Wat gebeurt er als het tot de deurwaarder en rechter komt en ik gedwongen word te betalen. Ik las in het blauwe boekje iets over beslag op inboedel - nou, die is tegen die tijd natuurlijk verdwenen - en loon. Maar kunnen ze me ook uit mijn huis zetten? Ik heb geen huurachterstand, dus dat lijkt me sterk...

Okee, mensen. Deze post is véééél langer geworden dan de bedoeling was, maar af en toe je hart luchten is ook wel wat waard. Bedankt voor het luisteren en bij voorbaat dank voor jullie antwoord en advies.

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Ik zou persoonlijk contact opnemen met Mevrouw Bosch die hier regelmatig reageert op lopende zaken.
Mijn dochter heeft een goede afhandeling achter de rug, dus contact opnemen lijkt mij ten alle tijde het beste.Omdat er dan deurwaarders en veel andere kosten bijkomen en als het terecht is moet je dat ook allemaal nog betalen.
En jah er valt wat met ze te regelen.
Wat ik wel als advies wil meegeven vraag een overzicht aan wat de vordering precies inhoud, zodat je weet waar deze uit bestond en waar mee deze verhoogd is. De vordering ( T-Mobile) die van mijn dochter bij Lindorff liep was ook terecht en is met een betalingsregeling voldaan.

Succes

Feline500
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:25

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Feline500 »

Nogmaals..........reageer alleen schriftelijk, het bovenstaande positieve verhaal is het enige dat je hier tegenkomt, misschien gepost door Mevr. Bosch herself?
Zoek in je woonplaats naar een Juridisch Loket, je wordt daar gratis geholpen door Sociaal raadslieden en zo nodig ook met het op orde brengen van andere zaken.
Als je mevrouw Bosch spreekt is ze de vriendelijkheid zelve, doet loze toezeggingen en daarna wordt je overstelpt met de meest vreemde berekeningen en brieven. Als je daar niet op reageert volgen de dreigtelefoontjes.
Je bent gewaarschuwd..........

Zophie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:07

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Zophie »

Jammer dat er zo kinderachtig op gereageerd wordt, maar goed sommige mensen :cry: ....

Ik wens een ieder succes met zijn of haar Lindorff vorderingen.

Zophie

Gesloten