Lindorff schreef:
In iedere brief die Lindorff stuurt, wordt een kenmerk genoemd die te herleiden is naar de vordering in het systeem. Dit kan een vorderingnummer of een rekeningnummer zijn. Als Antoinette besluit om contact op te nemen met onze afdeling Front Office - bereikbaar op telefoonnummer 088-222 51 00 - dan kan een medewerker Antoinette van alle gevraagde informatie voorzien.
Waarom dan de keuze om niet direct een persoon in elk geval een samenvatting te sturen?
Waarom worden mensen - al dan niet terecht - niet direct geinformeerd?
Als iemand mij zo`n brief stuurt - zonder enige onderbouwing of bewijs - ga ik er per definitie van uit dat het 'dus' een poging is mij op te lichten. In dit forum vinden we helaas voldoende voorbeelden van 'foutjes', administratieve onregelmatigheden tot aan regelrechte oplichting - of van incassobedrijven die willens en wetens met een onjuist aangetoonde vordering tot aan de rechter gaan.
Veel verwarring, negatieve aandacht etc. zou voorkomen kunnen worden door:
- betere controle van vorderingen
- betere en directe voorlichting van de personen die aangeschreven worden
- heldere en niet verkapte communicatie (dus, let op de toon van brieven)
Maar, dit is zo simpel - en dit doet geen een incassoclub - ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de hele incassobranche wel vaart bij "FUD" praktijken (Fear, Uncertainty and Doubt - Angst, Onzekerheid en Twijffel).