LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff BV Zwolle

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Het maakt mijns inziens geen enkel verschil of e.e.a. aan een naam is te koppelen. Men is gewoon te laat.
Hier misschien wel, maar wat in andere gevallen? Je moet een toko als Lindorff gewoon geen handvaten geven.

En wat mevrouw Bosch betreft: als de zaken naar behoren worden afgehandeld zullen de mensen ook niet op dir forum negatieve berichten over uw werkgever posten.

Izam
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:57

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Izam »

Ik word door Lindorff aangesproken op een vermeende UPC schuld uit 2002. Ik heb een dossier liggen waaruit blijkt dat alle fouten aan de UPC kant liggen, dus ze doen maar.

Waar ik echter wel van baal is dat ik elke keer weer formeel moet reageren met een aangetekende brief met handtekening retour a een euro of acht, omdat ik anders in gebreke blijf.
4 jaar geleden werd ik door een ander incassobureau aangesproken op dezelfde schuld. Daar heb ik twee brieven naar gestuurd. Ik heb nog nooit een reactie gehad. Op geen enkele brief die ik heb gestuurd. Niet van UPC, niet van het eerste incassobureau en nu ook niet van Lindorff.

Wanneer houdt dit op? Wordt ik over 3 jaar weer aangeschreven door een ander bureau, omdat Lindorff de niet opgeloste contracten weer heeft doorverkocht? Elk bureau probeert weer met maximale dreigingen en minimale kosten nog wat centen uit zo'n schuld te halen en als het niet lukt mag een ander het proberen. Dat is toch schandalig.

Zeker omdat ze geen enkele historie van zo'n schuld hebben. Het is een kale schuld. Alleen een bedrag zonder achterliggende gegevens. Ze kunnen op geen enkele manier meer aantonen hoe de schuld is ontstaan. UPC is ook geen partij meer in het hele verhaal. Ik kreeg laatst nog een vriendelijke mevrouw van een call center voor UPC aan de lijn of ik in wilde gaan op een aantal van hun aantrekkelijke aanbiedingen. Ik heb vriendelijk bedankt en heb aangegeven dat ik nooit meer iets te maken wil hebben met UPC, maar het geeft wel aan dat ik niet meer voorkom in hun bestanden.

Ik lees iets over een verjaring van een schuld na 5 jaar. Is dat zo? Geldt dat voor alle schulden?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door pbarendse »

De verjaring van 5 jaar geldt niet zomaar. Er moet dan echt 5 jaar geen enkel contact geweest zijn. Elke keer dat er contact is begint de teller geloof ik weer opnieuw te lopen. Helaas, maar je zult het uit moeten zingen... Overigens verdient het wel aanbeveling om alle betaalbewijzen te bewaren en gewoon ook keihard bij de tegenpartij te claimen.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Izam,

Graag zou ik met u in contact komen betreffende uw bericht op dit forum. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar [email protected] ?

Zodra ik uw e-mail heb ontvangen, zal ik uw vordering inhoudelijk beoordelen.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
Afhandeling klachten
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Bor, wat me ook opvalt is dat mevrouw Bosch maar één (standaard) reaktie doet in de topics
Klopt, terwijl de klachten toch gaan over iets dat door incassobureaux als Lindorff als commerciele activiteit wordt gezien, namelijk het handelen in vorderingen.

Die gaan immers in pakketten van enkele honderden of meer, en worden verkocht voor een klein percentage van de gezamenlijke nominale waarde, bijvoorbeeld 25%. Sommige vorderingen zijn waardeloos. De debiteur is bijvoorbeeld falliet, overleden, verhuisd of heeft een geldig tegenargument. Sommige vorderingen kunnen echter wel voor 100% worden geind. Als het totale resultaat meer is dan wat er vor het vorderingenpakket is betaald, heeft het incassobureau dus winst gemaakt.

De irritatie bij ten onrechte aangeschreven personen wordt door incassobureau's als noodzakelijk kwaad gezien. Zeker nu er meerdere boze reacties komen over Lindorff dat mensen lastigvalt met oude vorderingen komt de reactie van Lindorff steeds minder geloofwaardig over.

Als een vordering oninbaar is, SCHRIJF HEM DAN AF!

Nics
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 12:59

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Nics »

Lindorff Incasso...waar zullen we beginnen...
Ik heb nu al enkele keren contact gehad met wat medewerkers die voor deze poppenkast werken en elke keer wordt weer een ander verhaal opgehangen.

Wat wil het geval, ik heb Lindorff op mijn dak gekregen via de Esprit. Ik had nog nooit van deze lui gehoord, totdat ik werd gebeld met de vraag waarom de aanmaningen retour werden gestuurd naar hen. Pardon, welke aanmaningen, aangezien ik nooit wat had ontvangen van deze jojo's.Wat blijkt, hebben ze een verkeerd huisnummer. Ja, dan komt de post niet goed aan dan. Maar wat waren ze snel na het telefoongesprek met het sturen van een acceptgiro, uiteraard verhoogd naar een exorbitant bedrag.
Op 25 juni heb ik een fax verstuurd, waarvan ik het verzendbewijs goed heb bewaard, want je weet het maar nooit met zulke lui, waarin ik bezwaar aanteken omtrent de verhoging. Elk, zichzelf respecterend bedrijf stuurt netjes een reactie, zoniet Lindorff Incasso. Geen woord, niks, nada. Ondertussen had ik het openstaande bedrag netjes betaald, ex de kosten, en wederom geen reactie.
Dan maar zelf bellen. Op 16 juli wordt ik te woord gestaan door een mevrouw ten Bloemendaal. Mijn betaling heeft het systeem (welk systeem vraag ik me dan af) in de war gebracht (dan verzoeken ze om betaling en als je betaald, snappen ze het zelf niet meer?). Mijn fax zou worden doorgestuurd naar Esprit en ik zou binnen een week bericht ontvangen.
Tja, je raadt het al, een week later, nog steeds radiostilte. Of zijn de postduiven allemaal naar het Zuiden getrokken?
Vandaag wederom gebeld, en wat blijkt??? ER IS NOG STEEDS NIKS MET MIJN FAX GEBEURD!!! DEZE IS NOG GEENEENS RICHTING DE ESPRIT GESTUURD, EN MEN KON NERGENS EEN NOTITIE VINDEN VAN HET TELEFOONGESPREK VAN 16 JULI.
En dus wordt me weer toegezegd dat het bericht vandaag naar Esprit wordt verzonden. Dit keer met een slag om de arm, want de responstijd kan tot 14 dagen duren. BELACHELIJK!!!
Dit is toch te asociaal voor woorden??? En dit soort bedrijven kan blijven opereren? Vraag me af waarop ze geselecteerd worden...

Wordt vervolgd...

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Nics,

U heeft een bericht op dit forum geplaatst betreffende een bestelling van Esprit.

Graag zou ik hierover met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar [email protected] ?

Zodra ik uw e-mail heb ontvangen, zal ik uw klacht in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
Afhandeling klachten
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hè. Mevr. Bosch is weer springlevend :_

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door mar42 »

whahahahaha

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door snepke »

Nics als je contact met Mevr Bosch opneemt gegarandeerd dat je kunt betalen.Die brengt het zo dat je het zelf gelooft,een gehaaide tante.Geen contact opnemen alles schriftelijk doen ,dan heb je bewijs,dat je gereageerd hebt,anders ontkennen ze alles(ze kunnen zich niet herinneren dat je gebeld hebt)Lees Lindorff voorheen Transfair eens,daar maken ze het wel erg bont.Hebben ze een rechtzaak verloren gaan ze toch beslag leggen,kun je nagaan wat voor bedrijf dat is

Nics
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 12:59

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Nics »

snepke, bedankt voor de waarschuwing!!!

Ik heb inmiddels schriftelijk, een klacht ingediend bij Esprit omtrent de wanpraktijken van Lindorff Incasso, met bewijsstukken uiteraard.

Ik ga ook een klacht indienen bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders, want dit soort praktijken vindt ik zeer kwalijk.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Nics,

Indien u een klacht wilt indienen betreffende de handelwijze van Lindorff, kunt u zich wenden tot de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI).

Ik adviseer u alle door u en Lindorff gevoerde correspondentie te sturen aan het secretariaat van de NVI. Alle informatie hierover vindt u op de website www.nvio.nl.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 24 Jul 2009 10:00 door Lindorff


--------------------------------------------------------------------------------

Goedendag Nics,

Indien u een klacht wilt indienen betreffende de handelwijze van Lindorff, kunt u zich wenden tot de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI).
U heeft hierin niets te adviseren, deze bezoekers kunnen prima zelf uitmaken waar zij klachten over Lindorff willen deponeren. Valt trouwens best op dat er aardig wat klachten komen en dat in meerdere topic's, iets met Waar Rook Is Is Vuur?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Enige punt is, dat Lindorff geen deurwaarderskantoor is, en de kamer van gerechtsdeurwaarders dus geen taak heeft in dezen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door snepke »

En Lindorff is medeoprichter van het NVi dus als je daar een klacht indient geven ze het incassobureau altijd gelijk en jij hebt altijd ongelijk

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door rene117 »

en ja hoor vandaag stond men weer voorde deur met een bevel dat ik moest betalen ik heb hem gezegt dat hij daar naar kon vissen om dat de uitspraak duidelijk was en in mijn voor deel hij heeft toen de politie er bij gehaald toen werd het leuk ik heb aleen de agent binnen gelaten en heb hem hier de papieren van laten zien die hij ook bij zig had en wat tot mijn verbasing de papieren die hij had waren veranderd
waar naar de agent heeft gebeld naar het hoofd buro in dordrecht
en deze zijde neem de deurwaarde van mg de jong maar mee naar het buro deze heeft dit ook gedaan waar naar ik ook naar het buro moest komen met de papieren zij hebben alles naar gekeken en de deurwaarde werd met een proces verbaal heen gezonden en er is hem ook toe gezegt dat deze persoon voor moet gaan komen wegen oplichting dus ik denk dat deze zijn baan gaat verliezen

verder heb ik ook bericht gehad van de nma en deze zijn al bezig met een onder zoek naar de praktijken van linddorf en cd
ik hoop de ze een boete gaan krijgen dat ze gelijk de zooi kunnen sluiten

en mevrouw bos hou eens een keer op met liegen wat uw doet

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door snepke »

Rene zet dit ook op het topic Lindorff voorheen Transfair dat lezen meer mensen weten ze gelijk wat voor bedrijf dit is ,het vonnis veranderen,geld innen waar ze geen recht op hebben,en een deurwaarder die hier aan meedoet,die moet gelijk uit zijn ambt gezet worden.
En mevr Bosch hier doet u net zo hard aan mee,oplossen van klachten echt niet,de boel bedonderen daar bent u goed in.
Ze moeten u ook eens goed aanpakken,u weet wat er speelt ,maar u doet net zo hard mee.
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Pavlova »

@rene117: Hoezo heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit een onderzoek naar de praktijken van Lindorff gestart? Ik ben wel erg nieuwsgierig!
En een deurwaarder van MG de Jong (Arnhem) aan de deur in (de buurt van) Dordrecht die een volgens jou vervalst vonnis/exploot of wat dan ook bij zich heeft? En die ook nog eens een proces-verbaal van de politie kreeg??? Ik vind het een raar verhaal... Waarvoor kwam de deurwaarder eigenlijk en had hij die politieman meteen al bij zich?
Heb je al een klacht bij de kamer voor Gerechtsdeurwaarders neergelegd? Die kunnen namelijk zelfs iemand uit het ambt zetten.

tip: ga eens naar het juridisch loket voor (gratis) rechtshulp.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door rene117 »

even beter lezen die heeft ie gebeld en ja het was er een van mg de jong allen jammer voor hem dat er uitspraak is gedaan in deze zaak die ik heb gewonen en het was het zelfde bevel van de recht bank aleen men had deze op een paar punten aangepast en rechts winkel heb ik niet nodig heb een atvocaat en van daar dat deze is mee genomen naar het buro wegens valshijd ingeschriften

en wat de nma er mee doet er schijnt dat linddof en intrum en vesting vinase afspraken met elkaar heeft gemaakt om dat deze in het nvi zit ]
verder kan ik er nog niets over zeggen

ik wacht dat er een strafrechtelijk onderzoek word ingesteld naar dit bedrijf

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door rene117 »

vandaag bericht gekregen van de atvocaat dat de rechtbank een straf rechtelijk onderzoek gaat instellen tegen linddorf en mg de jong
wegen poging tot oplichting

Gesloten