LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff en vodafone

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Lindorff en vodafone

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb een vraag, ik had een hoge achterstand bij vodafone en die hebben mij het abbo opgezegd en mij een afkoopsom bijberekend, ik betwist dit niet en het moet gewoon betaald worden. het is allemaal gekomen doordat ik vanaf februari zonder werk zit door de crisis en ik met mijn gezin moet rondkomen van een ww uitkering van nog geen 1000,-, maar nu heeft lindorff de vordering opgekocht en berekent nu incassokosten en rente op die koopvordering, op zich niets mis mee maar nu blijkt dat ze incassokosten van 178,50 i.p.v 150 berekenen, en de rente berekenen op de hoofdsom en de incassokosten samen. volgens mij mag dat alleen op de hoofdsom. maar dat intresseert lindorff niet ze blijven volgens hun zeggen werken binnen de wet.( hahahaha laat me niet lachen gezien de waslijsten hier op radar,) de rente is volgens mijn berekeningen dan te hoog, ik moet nu ruim 43 euro rente betalen terwijl dat volgens mij dan 38,41 zijn. maar er is geen discussie mogelijk met ze, hun hebben alles opgekocht van vodafone dus mogen ze nu ook btw berekenen en ook rente over de hoofdsom en incassokosten samen. er is geen land met die lui te bezeilen. wat een kl@te bedrijf is dat lindorff. ze zijn op het onbeschofte af die medewerkers. ze hebben mazzel dat ik niet in de buurt woon. ben echt woest. ik weet dat ik de fout heb gemaakt vodafone niet op tijd te betalen, maar een beetje menselijkheid en fatsoenlijke uitleg is er niet bij.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Lindorff en vodafone

Ongelezen bericht door Royalflush »

De maximale incassokosten zijn in dit geval €150,-
De wettelijke rente mag alleen over de hoofdsom berekend worden, vanaf de datum dat jij in verzuim bent. Hier kun je berekenen wat dit rentebedrag is (enkelvoudig tarief consumententransacties)

Deel Lindorff schriftelijk mede dat jij dit en geen cent meer zult betalen en dat zij naar de kantonrechter kan stappen indien zij het hiermee oneens is. Uiteraard zul jij in zo'n geval alle bijkomende kosten op Lindorff verhalen.

Wanneer gaat dit bedrijf zich eindelijk eens aan de regels houden?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lindorff en vodafone

Ongelezen bericht door renegade66 »

bedankt royalflush.

dit betekent dus dat lindorff geen btw mag berekenen over de incassokosten, en alleen rente mogen berekenen over de hoofdsom. ondanks dat ze de vordering van vodafone hebben opgekocht, dit heet toch acte van cessie?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff en vodafone

Ongelezen bericht door snepke »

Royalflush schreef:
Wanneer gaat dit bedrijf zich eindelijk eens aan de regels houden?
  • Lindorff en zich aan de regels houden.Dat geloof je toch zeker zelf niet
      Er zijn in even tijd al verschillende topic's over Lindorff geopend,dat zegt toch wel iets over Lindorff,ze blijven aan het etteren
    • Stelletje **** zijn het.Ze bezorgen de mensen slapeloze nachten

    rene117
    Berichten: 698
    Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door rene117 »

    ps geef gaan antwoord aan mevrouw bos die zeg toch wel dat je moet betalen

    Royalflush
    Berichten: 214
    Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door Royalflush »

    renegade66 schreef:bedankt royalflush.

    dit betekent dus dat lindorff geen btw mag berekenen over de incassokosten, en alleen rente mogen berekenen over de hoofdsom. ondanks dat ze de vordering van vodafone hebben opgekocht, dit heet toch acte van cessie?
    BTW over de incassokosten hoef jij alleen te betalen wanneer jouw schuldeiser BTW-plichtig (lees: particulier) is. Vodafone of in het geval van een opgekochte vordering Lindorff zijn ondernemingen en kunnen de BTW terug vorderen bij de Belastingdienst. Jij hoeft dus geen BTW te betalen, ongeacht wat Lindorff beweert (lees: liegt).

    renegade66
    Berichten: 1871
    Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door renegade66 »

    ok, ik had al zo'n gedachte, dat had ik dus ook al tegen die sukkel gezegd en die wil beweren dat ze volgens de wet werken????? wat een vieze gore leugenaars zijn het zeg? geen wonder dat er strafrechtelijke procedures lopen tegen lindorff, ik hoop dat de rechter die hele tent opdoekt, dat ik in de problemen zit doordat ik niet betaald heb ok, daar maak ik geen punt van, eigen schuld, maar dan ook nog eens zo iemand bestelen, want zo zie ik het, vind ik grof schandalig. ik denk dat ik alvast maar een advocaat neem, en bij een eventuele rechtzaak een schadeclaim ga indienen tegen LINDORFF. wat een schoften. ik maak mee weer woest. :twisted: :twisted:

    Pavlova
    Berichten: 512
    Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door Pavlova »

    BTW over de incassokosten hoef jij alleen te betalen wanneer jouw schuldeiser BTW-plichtig (lees: particulier) is.
    Niet helemaal waar: Ook verhuurders, onderwijsinstellingen, banken, medische beroepsuitoefenaars en verzekeraars zijn niet BTW plichtig.

    Verder: er is waarschijnlijk sprake van cessie, inderdaad. Dit houdt in dat er alleen nog maar 'bevrijdend' betaald kan worden aan Lindorff in dit geval, omdat deze aan de oorspronkelijke schuldeiser voldaan heeft. Volgens mij mag er dan wel degelijk rente over de oorspronkelijke hoofdsom plus incassokosten in rekening gebracht worden, en wel vanaf de dag dat de oorspronkelijke eiser aan het incassobureau heeft betaald.

    Lindorff
    Berichten: 128
    Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door Lindorff »

    Goedendag Renegade66,

    In bovenstaand bericht geeft u aan dat BTW is berekend over een vordering van Vodafone.

    Zoals u zelf al aangeeft, is deze vordering gekocht door Lindorff Purchase B.V. De incasso wordt uitgevoerd door Lindorff B.V. incasso dienstverlening. Lindorff Purchase B.V. - die rechthebbende is van deze vordering - is niet BTW-plichtig en daarom gerechtigd om BTW over de buitengerechtelijke kosten te berekenen.

    Indien u hierover meer informatie wilt of andere vragen heeft, kunt u contact met mij opnemen.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Mevr. M. Bosch
    Lindorff B.V.

    www.lindorff.nl

    renegade66
    Berichten: 1871
    Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door renegade66 »

    mevr. bosch,

    heel erg raar wat u zegt, jullie hebben een btw nummer NL003224612B01.

    dus jullie zijn wel degelijk btw plichtig. maar ja, jullie hebben zoals altijd de gewoonlijke leugens. jullie denken waarschijnlijk echt dat de meeste mensen dom zijn. nou deze jongen dus absoluut niet. daarbij lindorff purchase b.v en lindorff incasso zijn toch hetzelfde bedrijf? alleen onder een andere constructie? maar ja oplichting is blijkbaar jullie specialiteit en incasso doen jullie er een beetje bij.jullie hebben iets bij een bedrijf opgekocht wat op mijn naam staat, volgens mij heb ik daar geen toestemming voor gegeven. ik heb een contract met dat bedrijf en niet met jullie.

    Royalflush
    Berichten: 214
    Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door Royalflush »

    Lindorff schreef:Goedendag Renegade66,

    In bovenstaand bericht geeft u aan dat BTW is berekend over een vordering van Vodafone.

    Zoals u zelf al aangeeft, is deze vordering gekocht door Lindorff Purchase B.V. De incasso wordt uitgevoerd door Lindorff B.V. incasso dienstverlening. Lindorff Purchase B.V. - die rechthebbende is van deze vordering - is niet BTW-plichtig en daarom gerechtigd om BTW over de buitengerechtelijke kosten te berekenen.

    Indien u hierover meer informatie wilt of andere vragen heeft, kunt u contact met mij opnemen.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Mevr. M. Bosch
    Lindorff B.V.
    Niet helemaal.

    Ten eerste: Lindorff is een onderneming en iedere ondernemer is BTW-plichtig, zie de uitleg van de Belastingdienst. Wel is het zo dat voor sommige prestaties vrijstelling van BTW-plichtigheid geldt.

    Punt twee: Lindorff kan alleen een vordering opkopen via een zogenaamde "akte van cessie". Krachtens art 3:94 BW mag een schuldenaar hierdoor niet in een slechtere rechtspositie belanden. Dit is hier wel het geval, aangezien er door de constructie van Lindorffs BV'tjes nu opeens BTW moet worden opgehoest door de schuldenaar. Ben benieuwd hoe de rechter hierover zou oordelen. Rest alleen de vraag of Lindorff voor 19% van €150,00 = €28,50 hoge proceskosten wil riskeren.

    renegade66
    Berichten: 1871
    Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door renegade66 »

    dank je royalflush,

    ik snapte het ff allemaal niet echt meer, ik begon nu werkelijk aan mezelf te twijfelen. ik kan me hier dus gigantisch over opwinden. dat ik te laat ben geweest met betalen en daardoor in de problemen zit, ok dat is mijn eigen schuld, maar dat zo'n malafide constructie over de rug van ons mensen hun geld willen verdienen maakt mij erg kwaad, temeer omdat er niets tegen gedaan word. dit is toch pure oplichting, wij worden gelijk gestraft als ze er achter komen maar zulke bedrijven komen er gewoon mee weg. bij mij dus niet. ik voel me nu gesterkt en ik denk er hard over om de gang naar de rechter dan maar af te wachten.

    denken jullie dat ik hier wat mee bereik? het is maar een paar euro, maar ondertussen is het een principe kwestie geworden.

    Royalflush
    Berichten: 214
    Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door Royalflush »

    Jij bent niet degene die naar de rechter hoeft te gaan in eerste instantie. Wanneer jij de incassokosten betaalt exclusief BTW, dan is het aan Lindorff om te beslissen of zij een gerechtelijke procedure gaat starten voor €28,50. Lijkt mij sterk, aangezien zij grote kans heeft te verliezen en dientengevolge zal opdraaien voor de proceskosten.

    kaarsje69
    Berichten: 601
    Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door kaarsje69 »

    Als je trouwens van € 1000,00 moet rondkomen met een gezin, zit je onder bijstand niveau, vraag aanvullende bijstand aan!

    Verder kan ik alleen maar zeggen, hou de opcenten in de gaten een belletje kan ook soms wonderen doen om de schulden even te laten bevriezen, qua opcenten!

    renegade66
    Berichten: 1871
    Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door renegade66 »

    nou ja 1000,- is misschien beetje overdreven omdat wij ook nog heffingstoeslag hebben, we zitten 32 cent onder het minimum. het is absoluut elk dubbeltje omdraaien. maar nu nog een vraag, stel een bedrijf heeft in totaal 125 euro aanmaankosten berekent en zet het nu door naar een incasso, die rekent ook nog eens 150 euro incassokosten, dit is toch niet toegestaan? dit betekent toch dat er nu dubbele incassokosten worden berekent?

    misterj
    Berichten: 16
    Lid geworden op: 01 okt 2009 21:10

    Re: Lindorff en vodafone

    Ongelezen bericht door misterj »

    ik heb het zelfde probleem ben werkloos geworden en kon vodafone niet meer betalen toen kwamen de vrieden van intrum net zo slecht als lindorf
    ik moets ff 80 euro in de maand ophoesten ik zeg dat kan ik niet betalen had net ten onrechte loonbeslag gekregen wat niet te recht was zie bij toppic flanderijn staan
    tussen door intrum heefd niet alles onvangen zeggen ze wel ander stukken waar in ik heb aangegevan dat ik minium ww krijg en met anders schulden en vaste lasten dat ik 40 euro in de maand wil betalen nee dat kom niet vodafone wilde het geld binnen een half jaar hebben zeggen ze (ik wist toen niet dat ze deze schuld hadden opgekocht) ik moet maar 80 euro betalen dan moest ik maar bezuiningen op mijn leef geld ik had in mijn berekening aangegevan dat ik kan leven van 40 euro in de week (ben alleen)
    ben gisteren bij de rechtbank geweest dei rechter zei tegen mij je moet in beroep gaan ze bijken de kosten van restende maanden na of zo iets was het weet het niet meer zeker was verbaast dat ik in beroep moet gaan

    keeg vandaag het afschrift daar staan letterlijk in

    gedaagde verklaard

    ik zit momenteel in de schuldsanering ik heb doorgegeven dat ik de
    vordering niet kan betalen. ik heb bewijzen opgestuurt en kopie van
    loonbeslag en laten zien dat ik echt niet kan betalen.
    het bedrag klop maar ik betwist de proceskosten en de hoge kosten in
    verband met de resterende termijnen. toen ik het abobboment heb afgesloten
    heb ik de telefoon zelf moeten betalen,namelijk 100 euro.

    dat was het miss heb je hiet wat aan ik hoet julie op de hoogte hoe deze zaak verder gaat

    groet Joost

    Gesloten