LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff :(

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Lindorff :(

Ongelezen bericht door wolferl »

Doen ze dit expres?

Ik krijg gewoon hartkloppingen van die Lindorff gasten.

Nu krijg ik een stel vorderingen van Entertainment Shop.
Na onderzoek blijkt dat het om Kruidvat gaat.

Ik blijk jaren geleden iets besteld te hebben (wat klopt).
Maar het nog nooit hebben ontvangen.

Nu moet ik even 466 euro betalen.
Ik heb ze gebeld, maar ze zeggen dat het moet betaald worden door mij.

Ik ga dus echt niet betalen wat al jaren geleden is besteld en nooit geleverd.

Wat moet ik nu doen?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff :(

Ongelezen bericht door rene117 »

is het meer dan 5 jaar geleden dan heeft men pech als uw geen brieven heb gehad
het word eens tijd dat dit bedrijf op de fles gaat ze blijfen maar door gaan

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff :(

Ongelezen bericht door snepke »

Laat je niet gek maken door Lindorff.Niet bellen dan blijven ze aan de gang.Doe alles schriftelijk.
  • Geef geen inlichtingen(tel nr,adres ,geb datum etc),dat ben je niet verplicht,wie eist bewijst
  • Lees Lindorff voorheen transfair eens en er is ook een topic van Transfair.
      Dan weet je precies wat het voor bedrijf is en hun (afpers)werkwijze.En je weet dan ook wat je kunt doen.
        Succes

      seagoing racer2
      Berichten: 2122
      Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

      Beste
      Ik blijk jaren geleden iets besteld te hebben (wat klopt).
      Maar het nog nooit hebben ontvangen.

      Nu moet ik even 466 euro betalen.
      niet zo snel, met commentaar.

      Paar kritische vragen.

      Als je iets met een behoorlijke prijs (euro 466?) besteld, maar het niet krijgt, ga je daarover dan niet reklameren ?
      Hoelang is "jaren geleden".?

      wolferl
      Berichten: 157
      Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door wolferl »

      Ik denk dat dit ongeveer drie jaar geleden is.
      Ik heb toen iets besteld, maar niet voor dit bedrag.

      Maargoed, ook ik heb helaas heel wat ervaring met incasso, en met name Lindorff.
      Als iets terecht gevorderd word zal je mij niet horen klagen en betaal ik het gewoon. Maar als ik na jaren een vordering op mijn oude adres krijg van iets wat ik wel besteld had, maar nog nooit heb mogen ontvangen, ja dan ga ik dat natuurlijk niet betalen. Het moet natuurlijk ook leuk blijven. Dus ik heb gister een email gestuurd, helaas is dat niet voldoende, want die lezen ze toch niet.

      Vandaag ga ik op mijn gemak een brief schrijven, en laat hem aangetekend versturen. Ik wil wel eens weten hoe zij aan die 466 EUR komen, want er zat ook een overizhct bij met wat ik besteld zou hebben. Ik had namelijk voor 98 EUR besteld, maar niet binnen gehad. Dat hadden ze (Lindorff) wel in hun overzicht gezet. Maar die overige 368 EUR staat letterlijk 'Overige' maar dat is ook meteen de omschrijving. Ik vind dit vaag, uit de lucht gegrepen, natte vinger werk etc.

      Ik ga ook absoluut geen compromis sluiten met ze, ze komen maar met bewijs dat het hier geleverd is, dat kunnen ze toch niet, want het is niet geleverd.

      Ik heb ook nooit een bericht gehad van Kruidvat, de eigenlijke aanklager.

      gr.
      Melvin

      seagoing racer2
      Berichten: 2122
      Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

      Beste,

      Blijft het feit dat je blijkbaar niks van je hebt laten horen betreffende de bestelling.

      Het zou toch normaal geweest zijn dat je Kruidvat had benaderd met de mededeling dat je de bestelde producten niet ontvangen had.

      Ja mag als verzender aannemen dat het pakket is ontvangen als je hier geen reactie of retour op krijgt. Daar is echt geen nadere bewijsvoering voor nodig.

      Overigens ben ik het wel met je eens da het bedrag van Euro 368 met de omschrijving "overige" niet voldoet, en dat je daar terecht helderheid over vraagt.

      Je hebt het over een oud adres, waaruit ik opmaak dat je verhuisd ben. Realiseer je dat jezelf verantwoordelijk bent voor het doorgeven van adreswijzigingen

      Royalflush
      Berichten: 214
      Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door Royalflush »

      Seagoing heeft gelijk wat betreft het 'niets van je laten horen". Je moet juridisch gezien namelijk in zo'n geval de leverancier schriftelijk in gebreke stellen en hem/haar een redelijke termijn geven waarbinnen deze partij alsnog de afspraak kan nakomen. Een beetje slordig dat je dit niet met de leverancier hebt gecommuniceerd. Mocht dit voor de rechter komen, dan schat ik je kansen somber in, ook al is het bedrag onjuist. Ik denk dat je het juiste bedrag + incassokosten in dat geval zult moeten betalen.

      Lubbert Jan de Vries
      Berichten: 1
      Lid geworden op: 15 nov 2009 17:10

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door Lubbert Jan de Vries »

      Mijn relaas over Lindorff en de Entertainment Shop;

      Kreeg in oktober een vordering van dik 80 euro voor niet betaalde klassieke ceedees over een periode van 3,4,5 jaar. Ik bedoel, elke bestelling die ik afzonderlijk had gedaan (meestal Kruidvat aanbiedingen) zou ik consequent NIET betaald hebben. De vordering kwam van Lindorff incasso. Onmiddelijk gebeld. Foute verwerking van een computerbestand zei men, incassoafdeling had niet de gegevens moeten hebben maar consumentenbeheer. Hoezo, consumentenbeheer, de hele vordering is onzin ! Geen antwoord op..... U krijgt een excuusbrief. En die kreeg ik. Met daarin ondermeer de mededeling dat de juiste factuur door de juiste afdeling zou worden verzonden, binnenkort. Hoezo factuur, er IS GEEN vordering. Dus weer bellen. Foutje ! Sorry, u hoort WAARSCHIJNLIJK niets meer. Tot vorige week, dit speelde eerder in derde week oktober, de factuur ! Van dik 80 euro. Weer gebeld. Na lang lang lang wachten eindelijk iemand aan de telefoon. U moet afschriften / betalingsbewijzen overleggen. Pardon ! Ja, en de Entertainment shop mailen en/of bellen. Gedaan. Daar zei een medewerker, oh u bent niet de eerste die belt over dit probleem. Maar degene die hier over gaat is..............ziek.........Morgen, maandag, gaan we weer verder. Ik hoop van harte dat de Entertainment shop zijn admin op orde heeft en kan terughalen dat ik sinds 2003/2004 !!!!!!!!!!!! gewoon al mijn Kruidvat accepts heb betaald. Maar het blijft bizar....Goed, tot zover mijn relaas. Mocht het niet naar wens verlopen dan schakel ik mijn rechtsbijstand in.

      Guardian72
      Berichten: 6858
      Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
      Contacteer:

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door Guardian72 »

      Lubbert,

      lees andere incassotopics ook door.
      Wat je fout doet, is dat je e.e.a. telefonisch afhandelt.

      Schriftelijk, zodat je bewijs hebt van communicatie.
      Weiger ook maar enige afspraak of toezegging per telefoon - dit is (tenzij je alles opneemt) niet te bewijzen.

      snepke
      Berichten: 3581
      Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
      Locatie: thuis

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door snepke »

      En ze ontkennen glashard dat je gebeld hebt.En zeg je "ik heb die en die gesproken'zeggen ze is hier niet bekend die werkt hier niet.Doe alles maar dan ook alles schriftelijk.
      • En als hun bellen,zeg maar dat ze een brief sturen ,dat je niets telefonisch doet.

      rene117
      Berichten: 698
      Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door rene117 »

      en ja hoor het is weer zo ver lees maar eens


      > Ik begrijp dat u het niet met deze vordering eens bent.
      >
      > U heeft een betalingsbewijs toegezonden en deze heb ik voorgelegd aan
      > Ben. Ben geeft aan dat er nog steeds een bedrag openstaat. Indien u van
      > mening bent dat u alles heeft voldaan, dan is het aan u om dit te bewijzen
      > door middel van de betalingsbewijzen. Ik zal deze dan weer voorleggen
      > aan Ben. U geeft wel aan dat u bezwaar heeft tegen deze vordering, echter
      > geeft u niet aan wat u precies betwist. Op deze manier is het voor mij
      > onmogelijk om uw bezwaar uit te zoeken, te beoordelen en voor te leggen
      > aan Ben.
      >
      > Kunt u nogmaals aangeven waarom u het niet eens bent met deze
      > vordering (onderbouwd met de bewijsstukken)? Indien wij geen
      > duidelijk bezwaar ontvangen, zijn wij helaas genoodzaakt om de
      > incassoprocedure voort te zetten.
      >
      > Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik
      > wacht uw reactie af.
      >
      >
      >
      >
      > Met vriendelijke groet,
      >
      >
      > Mevr. M. Bosch
      > Afhandeling klachten en fraude
      > Lindorff B.V.

      was een onzin

      rene117
      Berichten: 698
      Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door rene117 »

      mooi he en deze kreeg ik er voor

      mooi he ze weten zelf niet wat ze doen


      > Ondertussen heb ik het incassotraject stilgelegd zodat u niet
      > meer wordt aangeschreven.
      >
      > Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
      >
      >
      >
      > Met vriendelijke groet,
      >
      >
      > Mevr. M. Bosch
      > Afhandeling klachten en fraude
      > Lindorff B.V.

      Lindorff
      Berichten: 128
      Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door Lindorff »

      @ Rene117;

      Bezoekers plaatsen alleen bijdragen waarvan zij de (auteurs)rechten hebben of waarvoor zij toestemming hebben om deze bijdragen elektronisch openbaar te maken of te verveelvoudigen.

      Gedragsregels forum Tros Radar.

      snepke
      Berichten: 3581
      Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
      Locatie: thuis

      Re: Lindorff :(

      Ongelezen bericht door snepke »

      @rene
      • volgens mij heb je nog nooit zo snel antwoord gehad
          Hebben ze bij Lindorff niets beter te doen(o.a bekijken of de vorderingen terecht zijn en hun spook nota's te verwijderen.En hun opgekochte vorderingen waarvan de meeste nep zijn te verscheuren)dan hier op het forum gaan zitten zoeken of er niets over hun geschreven en geklaagd wordt
        • Ach ze hebben hier een dagtaak aan .Blijven ze aan het werk

        rene117
        Berichten: 698
        Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

        Re: Lindorff :(

        Ongelezen bericht door rene117 »

        mail heeft geen auteurs recht das nu jammer
        en wat er op de mail komt mag ik plaatsen
        kan men eens zien hoe ze bezig zijn ten mensen
        Laatst gewijzigd door rene117 op 16 nov 2009 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

        rene117
        Berichten: 698
        Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

        Re: Lindorff :(

        Ongelezen bericht door rene117 »

        ze kunnen niet tegen de waarheid dat is hem en ja ik zit op mijn werk in thialand en daar is het niet straf baar das nou jammer voor hun
        :lol: oja nog wat mevrouw bos ga lekker de afwas doen

        Guardian72
        Berichten: 6858
        Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
        Contacteer:

        Re: Lindorff :(

        Ongelezen bericht door Guardian72 »

        Standaard disclaimer:
        Auteursrecht van inhoud van mail, brieven en andere zaken die mij toegezonden worden vervallen aan mij (ontvanger).

        Dit met uitzondering van logo`s, beeldmerken en overige wettelijk beschermde kenmerken.


        Beetje zwakke reactie van Lindorff, zeker gezien alle overige topics waar hun handelswijzen openbaar gemaakt worden.

        Royalflush
        Berichten: 214
        Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

        Re: Lindorff :(

        Ongelezen bericht door Royalflush »

        rene117 schreef:ze kunnen niet tegen de waarheid dat is hem en ja ik zit op mijn werk in thialand en daar is het niet straf baar das nou jammer voor hun
        :lol: oja nog wat mevrouw bos ga lekker de afwas doen
        Ik snap je frustraties m.b.t. de werkwijze van Lindorff, maar laten we het wel een beetje netjes houden a.j.b.

        rene117
        Berichten: 698
        Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

        Re: Lindorff :(

        Ongelezen bericht door rene117 »

        jawel zal ik zeker doen maar men moet gaan ophouden om mensen te stalken aleen aan mijn hebben ze een slechte want ik geef wel tegen gas en dat is jammer voor hun

        Pavlova
        Berichten: 512
        Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

        Re: Lindorff :(

        Ongelezen bericht door Pavlova »

        Royalflush schreef:
        rene117 schreef:ze kunnen niet tegen de waarheid dat is hem en ja ik zit op mijn werk in thialand en daar is het niet straf baar das nou jammer voor hun
        :lol: oja nog wat mevrouw bos ga lekker de afwas doen
        Ik snap je frustraties m.b.t. de werkwijze van Lindorff, maar laten we het wel een beetje netjes houden a.j.b.
        Beste Rene, ik ben ik het volledig eens met Royalflush. Hoe groot de frustratie ook is, een uitspraak als hierboven noem ik op de man (vrouw in dit geval) spelen. Laat ik voorop stellen dat ik niet precies weet wat er aan de hand is, maar ik kan niet zeggen dat ik de mail die je van mevr. Bosch heb ontvangen zo onbeschoft of vreemd vind. Blijkbaar heb je aangegeven dat je de vordering voldaan zou hebben maar heb je nog niet voldoende bewijs geleverd. En "wie eist, bewijst" gaat niet op als volgens jou de vordering voldaan is. Zolang Lindorff niet hiervoor het volledige bewijs in handen heeft en de opdracht heeft door te gaan, zullen ze doorgaan.

        Gesloten