LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kleintje.marian
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2017 17:42
Contacteer:

Loonbeslag

Ongelezen bericht door kleintje.marian »

Ik heb vanaf vrijdag ineens uit het niets een loonbeslag
In 2011 ben ik gescheiden , de schulden zijn verdeeld 1 daar van staat op mijn meisjes naam maar in de convennante heeft mijn ex-man die schuld op zich genomen.
daar heeft hij nog geen cent van betaald , ik kreeg de deurwaarder dus aan de deur en heb toen maandelijks een bedrag afgelost tot de rechter zijn uitspraak daar over gedaan had , tevens werd er in vermeld de maanden die ik dan al afgelost had , dat mijn ex-man die aan mij terug moest betalen . vorig jaar ben ik naar de rechter gegaan om die zaak
de rechter heeft daar zijn uitspraak over gedaan dat vonnis heb ik

de uitspraak (datum was vorig 01-09-2016 )is dat mijn ex-man dus die schuld moet gaan betalen en zien als zijnde schuld

nu krijg ik , omdat ik sinds kort een baan heb uit het niets loonbeslag .

Mijn vraag
het vonnis de uitspraak heeft het incasso , kan hij de incasso nu alsnog naar de rechter om tot over te gaan op loonbeslag bij mij ?
Na ruim een jaar niets meer te hebben vernomen van het incasso buro

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kleintje.marian schreef:Ik heb vanaf vrijdag ineens uit het niets een loonbeslag
In 2011 ben ik gescheiden , de schulden zijn verdeeld 1 daar van staat op mijn meisjes naam maar in de convennante heeft mijn ex-man die schuld op zich genomen.
daar heeft hij nog geen cent van betaald , ik kreeg de deurwaarder dus aan de deur en heb toen maandelijks een bedrag afgelost tot de rechter zijn uitspraak daar over gedaan had , tevens werd er in vermeld de maanden die ik dan al afgelost had , dat mijn ex-man die aan mij terug moest betalen . vorig jaar ben ik naar de rechter gegaan om die zaak
de rechter heeft daar zijn uitspraak over gedaan dat vonnis heb ik

de uitspraak (datum was vorig 01-09-2016 )is dat mijn ex-man dus die schuld moet gaan betalen en zien als zijnde schuld

nu krijg ik , omdat ik sinds kort een baan heb uit het niets loonbeslag .

Mijn vraag
het vonnis de uitspraak heeft het incasso , kan hij de incasso nu alsnog naar de rechter om tot over te gaan op loonbeslag bij mij ?
Na ruim een jaar niets meer te hebben vernomen van het incasso buro
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd was bent u beide hoofdelijk aansprakelijk. Een echtscheidingsconvenant regelt de schulden tussen u en uw ex, maar de schuldeiser kan u beide nog steeds hoofdelijk aansprakelijk stellen.

De rechter heeft de schuld gegrond verklaard en de schuldeiser zal bij u beginnen omdat u een baan heeft. Anders zou je wel heel makkelijk onder schulden uit kunnen komen.

Helaas staat de deurwaarder in zijn recht en zult u conform het convenant de betaalde schuld bij uw ex moeten verhalen. De schuldeiser is hierin geen partij hij mag bij u beide aankloppen en doet dit dus ook.

kleintje.marian
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2017 17:42
Contacteer:

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door kleintje.marian »

Dat die schuld er liep dat wist ik , ik was ook aan het af lossen daarvan . op het moment dat ik vorig jaar het vonnis kreeg en daarvan uitging dat de schuld niet meer bij lag maar dat mijn ex-man als zijnde schuld moest gaan zien en dan ook netjes gaan betalen heb ik de incasso GGN een bericht gestuurd met hier is het vonnis in de bijlage , het ligt nu bij mijn ex man ik hoef niet meer te betalen , (dat dacht ik ) ..vervolgens kreeg ik geen antwoord van GGN dus ga je er vanuit dat het niet meer hoeft en dat ik vrij ben van de schuld , en bleef het stil tot 27-10-2017 en moest ik dus vernemen via mijn loonstrook dat er loonbeslag is ,
dat is wel heel bizar vind u ook niet
gaat hiervan te voren geen procedure aan vooraf ? naar mijn wel en weten en info op internet is dsat wel het geval

daarnaast nog een verhaal , ik aan het aflossen was , en 1 keer een dag te laat was ( maar wel betaald ) stond toen wel ineens een dame vn GGn op mijn stoep , waarom is dat nu niet gebeurd ? en waarom zijn er zoals ik het noem dreigbrieven geweest enz . nu dus uit het niets waar ik niet op voorbereid ben loonbeslag
Gister dus 30-10-2017 stond de deurwaarder voor de deur maar te laat dus . zonde van die man zijn tijd want het kwaad was en is al geschiet

met vriendelijk Groet kleintje Marian

kleintje.marian
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2017 17:42
Contacteer:

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door kleintje.marian »

dit verhaal juridichs loket is niet gebeurd ......... op het moment dat ik dus niet meer betaal moeten hun zich afvragen van Hey waarom word er niet betaald dan zijn ze dus verplicht mij eerst daarvan op de hoogte te stellen met de vraag WAAROM lijkt mij heel simpel
toch , dat er betaald moet worden snap ik enz en dat had ik ook zeker gedaan om dit loonbeslag te voorkomen ,ik zit daar niet op te wachten namelijk .............Er wordt beslag gelegd op mijn inkomen

Alleen met een vonnis of dwangbevel mag een deurwaarder beslag leggen op uw loon of uitkering. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is verplicht hieraan mee te werken.

De deurwaarder moet altijd rekening houden met uw beslagvrije voet, dit is het gedeelte van uw loon of uitkering dat u nodig heeft om van te kunnen leven. Uw werkgever of uitkeringsinstantie maakt aan u de beslagvrije voet over. De rest van uw loon gaat rechtstreeks naar de deurwaarder, net zolang totdat u de hele schuld heeft betaald.
Zo verloopt beslaglegging

De deurwaarder:

bezorgt eerst het vonnis aan u, maar mag het ook bij uw huisgenoten of in uw brievenbus achterlaten;
legt daarna beslag bij uw werkgever of uitkeringsinstantie. Hij geeft daar een kopie van het vonnis en een beslagexploot af. Dit is een officieel stuk waarin staat dat hij beslag legt. Binnen 8 dagen nadat uw werkgever of uitkeringsinstantie het beslagexploot heeft ontvangen, ontvangt u hiervan een kopie.

Uw werkgever of uitkeringsinstantie:

geeft informatie over uw salaris of uitkering en gezinssituatie aan de deurwaarder. Dit wordt ‘verklaring’ genoemd;
maakt de beslagvrije voet aan u over, en;
maakt de rest van uw loon of uitkering over aan de deurwaarder.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kleintje.marian schreef:Gaat hiervan te voren geen procedure aan vooraf ?
Die procedure is er al geweest gezien de vordering al via de deurwaarder liep. Deze heeft vermoedelijk de vordering bij uw ex proberen te verhalen, nu went hij zich tot u en heeft hij besloten loonbeslag te leggen.

Is het netjes dat de deurwaarder direct naar dit middel grijpt na u bereidwilligheid voor het convenant om af te lossen, dat denk ik niet, maar de deurwaarder (en dus de schuldeiser) hoeven natuurlijk niet de dupe te worden van de keuze van u en uw partner om te scheiden. U verwijst ze naar uw ex, conform het convenant, maar uw ex laat het afweten. Dus als u iemand iets wilt kwalijk nemen is het uw ex en niet de deurwaarder, die doet enkel zijn werk.

kleintje.marian
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2017 17:42
Contacteer:

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door kleintje.marian »

Sorry hoor ben ik het niet mee eens
dat ik kwaad ben op mijn ex ja dat ben zeker wat hij zijn zoon ook hiermee aandoet
laten we even voorop stellen dat de schuld/den er zijn en door wie die gemaakt is mij volkomen duidelijk ik heb al het een en ander betaald daar van

Maar dan nog en dat zegt ook mijn advocaat hierin . dat GGN mij opnieuw had moeten melden dat ik de kans zou lopen dat er loonbeslag gelegd gaat worden ze hadden mij de kans moeten gezien het verleden betalingen die gedaan had op tijd enz mij de vraag kunnen moeten stellen waarom ik niet meer betaal zoals ik al zei ik was 1 dag te laat en ze stonden op mijn stoep
nu hoor je niets en word zo zie ik het achter mij rug om loonbeslag gelegd ik ben niet van te voren hiervan op de hoogte gesteld nogmaals

ik heb geen partner die mijn post verduisterd ik woon alleen met mijn zoon van 14 jaar en die raapt niet eens de post op van de deurmat
zoals ik ook aangaf dit is niet de 1ste deurwaarder waar mee ik te maken heb gehad helaas
en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad en heb ook netjes alles betaald , als ik bij wijze te laat was kreeg ik daar bericht van namelijk en daar zijn hun nu in gebreke gebleven
nogmaals als ik dit had geweten had ik ook gewoon betaald dan had ik alsnog weer maandelijks netjes zoals voorheen betaald dat heb ik gister ook tegen de deurwaarder gezegd
die totaal dus duidelijk geen begrip toonde
en mij nu hier waarschijnlijk in nieuwe schulden gaat gooien waar het dan ook weer bij hun stopt ik mijn baan kwijt raak 1 jaar contract
niet slim denk ik dan
er zijn ook mensen die wel willen betalen zoals ik want dit is een misverstand in de communicatie blijkt vind je ook niet

kleintje.marian
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2017 17:42
Contacteer:

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door kleintje.marian »

Kijk dit vond ik dus ook en dit verhaal is niet gebeurd bij mij ,, de procedure van te voren , vind je op internet


Schuldeisers
Wie schulden heeft, krijgt te maken met schuldeisers. Schuldeisers zijn een of meerdere personen of bedrijven waaraan je nog geld verschuldigd bent. Soms is het helemaal niet mogelijk om de schuld af te betalen. Dit kan bijvoorbeeld komen omdat je niet rond kan komen van je geld. Of niet weet hoe je het op de juiste manier moet verdelen. Soms ook ben je boos op de schuldeisers vanwege hun manier van handelen, en weiger je te betalen aan ze. In ieder geval zul je merken dat de schuldeisers er alles aan doen om toch aan hun geld te komen. Er worden brieven gestuurd, waarschuwingen, dreigingen, en dan staat de deurwaarder aan je deur. Hoe dan ook, zelfs dat helpt allemaal niet voldoende en de schulden blijven open staan. In dit geval kan de schuldeiser over gaan op loonbeslag.

kleintje.marian
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2017 17:42
Contacteer:

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door kleintje.marian »

redhead55 schreef:De deurwaarder heeft U medegedeeld dat er beslag is gelegd op het inkomen dat U ontvangt van Uw werkgever.
Eenzelfde aankondiging heeft hij gedaan bij Uw werkgever. Deze is verplicht om binnen 4 weken aan de deurwaarder
opgave te doen van al hetgeen U van hem te vorderen heeft (uw salaris, 13e maand, etc)

Zo'n loonbeslag is mogelijk als daar een een executoriale titel aan ten grondslag ligt (een vonnis)
Heeft U een kopie van dat vonnis ?

Door wie is beslag gelegd ? Is dat Uw ex of is dat degene van wie U een lening gekregen heeft ?

Als de schuld op Uw naam staat, hoeft de kredietverstrekker zich niets aan te trekken van afspraken die gemaakt zijn
in een echtscheidingsconvenant.

Kan het zijn dat degene bij wie U destijds een lening heeft afgesloten alsnog een zaak tegen U is begonnen en mogelijk
een (verstek?)vonnis heeft op basis waarvan hij nu overgaat tot loonbeslag ?




Dat vertel ik dus , ik heb het kopie van het vonnis van vorig die ik kreeg gelijk door gestuurd naar GGN met mijn mening dat het niet meer bij ligt maar bij mijn ex , daar is 22-10-2016 niet meer op gereageerd door GGN . er komen dus van mijn kant geen betalingen binnen dan moet je als incasso een brief sturen of wederom een deurwaarder met een dreiging als u niet betaald word er loonbeslag gelegd
dat verhaal is niet gebeurd er is hier geen deurwaarder geweest en ook geen post of mail het bleef stil

DE deurwaarder kwam gister pas 30-10-2017 een beetje te laat

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Cro »

kleintje.marian schreef:
redhead55 schreef:De deurwaarder heeft U medegedeeld dat er beslag is gelegd op het inkomen dat U ontvangt van Uw werkgever.
Eenzelfde aankondiging heeft hij gedaan bij Uw werkgever. Deze is verplicht om binnen 4 weken aan de deurwaarder
opgave te doen van al hetgeen U van hem te vorderen heeft (uw salaris, 13e maand, etc)

Zo'n loonbeslag is mogelijk als daar een een executoriale titel aan ten grondslag ligt (een vonnis)
Heeft U een kopie van dat vonnis ?

Door wie is beslag gelegd ? Is dat Uw ex of is dat degene van wie U een lening gekregen heeft ?

Als de schuld op Uw naam staat, hoeft de kredietverstrekker zich niets aan te trekken van afspraken die gemaakt zijn
in een echtscheidingsconvenant.

Kan het zijn dat degene bij wie U destijds een lening heeft afgesloten alsnog een zaak tegen U is begonnen en mogelijk
een (verstek?)vonnis heeft op basis waarvan hij nu overgaat tot loonbeslag ?




Dat vertel ik dus , ik heb het kopie van het vonnis van vorig die ik kreeg gelijk door gestuurd naar GGN met mijn mening dat het niet meer bij ligt maar bij mijn ex , daar is 22-10-2016 niet meer op gereageerd door GGN . er komen dus van mijn kant geen betalingen binnen dan moet je als incasso een brief sturen of wederom een deurwaarder met een dreiging als u niet betaald word er loonbeslag gelegd
dat verhaal is niet gebeurd er is hier geen deurwaarder geweest en ook geen post of mail het bleef stil

DE deurwaarder kwam gister pas 30-10-2017 een beetje te laat
Je moet met dat vonnis je ex man om de oren gaan slaan en deze dwingen de betalingen te gaan voldoen.

Een vonnis tussen je ex man en jij naar aanleiding van de afspraken in het covenant daar heeft de leninggever niets mee van doen. Ten aanzien van de leninggever blijven gewoon de personen die de lening afgesloten hebben verantwoordelijk. Als jij dit bent geweest, of jij en je ex man beide hoofdelijk veranderd dat vonnis tussen je ex en jij daar niets aan. De gedachte dat door het vonnis dit volledig bij je ex is komen te liggen is onjuist. Dat vonnis geeft jou alleen een stok om te slaan richting je ex.

Wat jij had moeten doen is tussen de datum van die uitspraak en de dag van vandaag je ex achter de vodden aangezeten hebben om die schuld te voldoen en daar nu alsnog mee gaan beginnen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door john18 »

In de vonnis van de rechter staat dus letterlijk dat u niet aansprakelijk bent voor de schulden? Of dat u wel aansprakelijk bent maar dat de ex jouw terug moet betalen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kleintje.marian schreef:[...]
Dat vertel ik dus , ik heb het kopie van het vonnis van vorig die ik kreeg gelijk door gestuurd naar GGN met mijn mening dat het niet meer bij ligt maar bij mijn ex , daar is 22-10-2016 niet meer op gereageerd door GGN . er komen dus van mijn kant geen betalingen binnen dan moet je als incasso een brief sturen of wederom een deurwaarder met een dreiging als u niet betaald word er loonbeslag gelegd
dat verhaal is niet gebeurd er is hier geen deurwaarder geweest en ook geen post of mail het bleef stil

DE deurwaarder kwam gister pas 30-10-2017 een beetje te laat
Je haalt wat zaken door elkaar.

Jij hebt een schuld waarvoor de deurwaarder een vonnis heeft. Die moet jij betalen.

Jij hebt een vonnis dat in principe zegt dat jouw ex die schuld moet voldoen (aan jou).

De deurwaarder is uiteraard voor het vonnis al vaak in contact met jou geweest en jij hebt geweigerd te betalen (jouw ex ook maar dat doet even niet ter zake). De deurwaarder mag met het vonnis dat zij hebben dit bedrag middels beslag halen als jij het vertikt te betalen.

Als jij dan een bericht stuurt met "zoek het maar uit met mijn ex" is dan voor hen duidelijk dat jij niet zal betalen en dus leggen zij - volledig terecht - beslag. Dat jij een vordering hebt op jouw ex is niet hun probleem. Zij hebben een vordering op jou.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door john18 »

jullie4444 schreef Zij hebben een vordering op jou.
Nee op haar en haar ex samen. Maar ze halen het waar te halen valt. :wink:
Daarom vraag ik naar het vonnis specifiek. Kan in het vonnis staan dat ze niet aansprakelijk is of mede aansprakelijk. Mocht mede zijn, maar dat ex haar terug moet betalen, dan is de loonbeslag correct. Maar anders niet en het lijkt me zeker verwarrend voor ts als dat niet goed in de vonnis staat beschreven.

Zou ts anders niet het vonnis hier kunnen plaatsen en alle privé gegevens eerst verwijderen?

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Cro »

john18 schreef:
jullie4444 schreef Zij hebben een vordering op jou.
Nee op haar en haar ex samen. Maar ze halen het waar te halen valt.
Dat hoeft niet direct, als ik naar de OP kijk staat dat deze schuld op TS haar meisjes naam staat, dat zou dus ook best een schuld kunnen zijn aangegaan voor het huwelijk en alleen op naam met handtekening van TS. Mocht dat zo zijn dan kan er natuurlijk alsnog in het covenant afgesproken zijn dat de ex deze schuld op zich neemt, maar voor de leninggever doet dat niet terzake, zeker als de ex er ook nog eens een slechte betalingsmoraal op na lijkt te houden.

Daarnaast kan een rechter voor zover ik weet als er toch sprake is hoofdelijke aansprakelijkheid TS daar niet uit ontslaan in een zaak tussen TS en haar ex. Dat zal dan voor zover ik weet toch echt moeten gebeuren in een zaak tussen TS en leninggever. Daar de leninggever echter bankbeslag kan laten leggen doet mij vermoeden dat daar echter geen sprake van is.

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
Daarnaast kan een rechter voor zover ik weet als er toch sprake is hoofdelijke aansprakelijkheid TS daar niet uit ontslaan in een zaak tussen TS en haar ex. Dat zal dan voor zover ik weet toch echt moeten gebeuren in een zaak tussen TS en leninggever. Daar de leninggever echter bankbeslag kan laten leggen doet mij vermoeden dat daar echter geen sprake van is.
Klopt helemaal. De rechter ontslaat iemand niet van zijn hoofdelijke aansprakelijk. Ts kan alleen hetgeen zij teveel betaald op basis van haar regresrecht bij haar ex terugvorderen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door john18 »

En als er schulden zijn gemaakt zonder dat ts het wist? tijdens het huwelijk. B.v. gokschulden. En dat de rechter daarover heeft uitgesproken?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik heb dit al eens in een vorig leven bij de hand gehad in mijn werk (HRM/Payroll) en ben nog het meest verbaasd over de werkgever. Loonbeslag vanaf de beslagvrije voet is in mijn ogen altijd een reden om met het personeelslid in gesprek te gaan, sowieso om te voorkomen dat het beslag 'uit de lucht' komt vallen.

Een truc, die ik wel eens heb gebruikt voor de combinatie personeelsleden, deurwaarders & incassobureaus:
Jij moet nu de schulden verder afbetalen. Daarmee ben je cliënt. Gebruik het vonnis, waarin staat dat je ex weer jou moet betalen, om als opdrachtgever bij GGN aan te kloppen, zodat ze niet alleen achter jou aangaan, maar vooral achter je ex. Voordeel: je hebt meer rust en zekerheid.
Succes is absoluut niet gegarandeerd. Het helpt wel om beweging in de schuldenproblematiek te krijgen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door yan »

De schuld moet betaald worden, of dat nu door u of door uw ex is, is voor de eiser niet interessant.
Die haalt het waar mogelijk: als u dan stopt met betalen kun u verwachten dat dat gevolgen heeft, daarvoor hoeft u niet eerst geinformeerd te worden bij een nieuwe werkgever

(wellicht is er een jaar geleden al aangegeven door de deurwaarder dat er bij uitblijven van betaling beslag zou worden gelegd, dan kan dat direct zodra er loon is).

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:En als er schulden zijn gemaakt zonder dat ts het wist? tijdens het huwelijk. B.v. gokschulden.
Dat doet allemaal niet ter zake.
john18 schreef:En dat de rechter daarover heeft uitgesproken?
De deurwaarder executeert een vonnis en dat mag gewoon. Dat de topicstarter zelf niet achter haar ex aan is gegaan is daarbij ook niet relevant.

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:En als er schulden zijn gemaakt zonder dat ts het wist? tijdens het huwelijk. B.v. gokschulden. En dat de rechter daarover heeft uitgesproken?
Voor ik een concreet antwoord kan geven, moet je je casus even concreet uitwerken. Wat voor schulden? wat voor huwelijksgoederenregiem? wat voor rechterlijke uitspraak? Tussen welke partijen?

Al heeft TS daar natuurlijk niets aan, zij betwist helemaal niet hoofdelijk aansprakelijk te zijn.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Loonbeslag

Ongelezen bericht door john18 »

ts schreef
heb ik de incasso GGN een bericht gestuurd met hier is het vonnis in de bijlage , het ligt nu bij mijn ex man ik hoef niet meer te betalen , (dat dacht ik ) ..vervolgens kreeg ik geen antwoord van GGN dus ga je er vanuit dat het niet meer hoeft en dat ik vrij ben van de schuld ,
GGn laat niks weten. Dat is al 1 aanwijzing dat ts niet hoeft te betalen meer. Dat vind ik zeer kwalijk van GGN dat ze niet goed genoeg communiceren naar ts. En veel mensen gaan er dan terecht vanuit dat het afgehandeld is. Er is uit haar OP niet te halen of er al een vonnis is geweest dat er beslag gelegd mag worden bij haar. Ze vraagt niet voor niks
gaat hiervan te voren geen procedure aan vooraf ?
Ja dat is wel. Die is mogelijk al geweest of mogelijk niet. Dat weet ik niet alleen ts

Ze geeft hier aan hoe het moet gaan
Alleen met een vonnis of dwangbevel mag een deurwaarder beslag leggen op uw loon of uitkering. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is verplicht hieraan mee te werken.

De deurwaarder moet altijd rekening houden met uw beslagvrije voet, dit is het gedeelte van uw loon of uitkering dat u nodig heeft om van te kunnen leven. Uw werkgever of uitkeringsinstantie maakt aan u de beslagvrije voet over. De rest van uw loon gaat rechtstreeks naar de deurwaarder, net zolang totdat u de hele schuld heeft betaald.
Zo verloopt beslaglegging

De deurwaarder:

bezorgt eerst het vonnis aan u, maar mag het ook bij uw huisgenoten of in uw brievenbus achterlaten;
legt daarna beslag bij uw werkgever of uitkeringsinstantie. Hij geeft daar een kopie van het vonnis en een beslagexploot af. Dit is een officieel stuk waarin staat dat hij beslag legt. Binnen 8 dagen nadat uw werkgever of uitkeringsinstantie het beslagexploot heeft ontvangen, ontvangt u hiervan een kopie.

Uw werkgever of uitkeringsinstantie:

geeft informatie over uw salaris of uitkering en gezinssituatie aan de deurwaarder. Dit wordt ‘verklaring’ genoemd;
maakt de beslagvrije voet aan u over, en;
maakt de rest van uw loon of uitkering over aan de deurwaarder.

zegt ook
dat er betaald moet worden snap ik enz en dat had ik ook zeker gedaan om dit loonbeslag te voorkomen ,ik zit daar niet op te wachten namelijk .............Er wordt beslag gelegd op mijn inkomen
Weer geen communicatie naar ts toe.
Zal er nu misschien een vonnis zijn tegen haar ex en dat ze dan nu weer proberen te halen bij haar opnieuw?


Hieruit haal ik dus dat GGN als incasso bij haar is geweest. Zij heeft ex voor de rechter gesleept en gelijk gekregen. Dit aangegeven bij GGN maar geen response of niks tot nu. Waar is de vonnis van betalen schuld door schuldeiser zodat er beslag gelegd kan worden? Dat heeft ts nog niet gemeld en wat voor schuld of schulden het betreft.

Gesloten