LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loonbeslag
-
loonbeslag
goedemiddag,
vorige week heeft de deurwaarder loonbeslag gelegd.
Ze laten ons nu leven van 1150 euro per maand! we zijn een gezin met 2 kleine kinderen. ik kan hiervan niet rond komen.Ook pakken ze al het vakantiegeldl af. Kan dat zomaar???
ik word er erg verdrietig van, maar als ze dit zo doen kan ik andere dingen niet meer betalen dus dan raak ik alleen maar verder in de ****.
Wie heeft advies??
vorige week heeft de deurwaarder loonbeslag gelegd.
Ze laten ons nu leven van 1150 euro per maand! we zijn een gezin met 2 kleine kinderen. ik kan hiervan niet rond komen.Ook pakken ze al het vakantiegeldl af. Kan dat zomaar???
ik word er erg verdrietig van, maar als ze dit zo doen kan ik andere dingen niet meer betalen dus dan raak ik alleen maar verder in de ****.
Wie heeft advies??
-
Re: loonbeslag
Een deurwaarder kan geen loonbeslag leggen zonder dat een rechter zich eerst over de situatie heeft uitgesproken en de eisen van de deurwaarder heeft toegezen. Met een vonnis van de rechter in de hand kan en mag een deurwaarder inderdaad beslag leggen. Je kunt je situatie aan de deurwaarder uitleggen en een betalingsregeling voorstellen, maar dit hoeft de deurwaarder niet te accepteren. Vervelend als je buiten je schuld om in de problemen bent geraakt, maar helaas wel de werkelijkheid.
Mocht je hierdoor echt in de problemen geraken, dan is er de WSNP. Meer hierover kun je lezen op: http://www.wsnp.rvr.org/bibliotheek/Sch ... ion=burger
Mocht je hierdoor echt in de problemen geraken, dan is er de WSNP. Meer hierover kun je lezen op: http://www.wsnp.rvr.org/bibliotheek/Sch ... ion=burger
-
ze willengeen afspraak meer maken.loonbeslag valt niet terug te draaien volgens hun, helaas, ik wist alleen niet of ze vakantiegeld mochten pakken want als je kijkt op wnsp.org staat bij vtlb dat er ook een stukje vrij te laten vakantiegeld...
Heel vervelend voor je. Helaas heb ik zelf ook een loonbeslag....
Op de site van het KBvG kan je uitrekenen of dat je beslagvrije voet klopt.
Het vakantiegeld mogen ze inderdaad in het geheel houden.
Op de site van het KBvG kan je uitrekenen of dat je beslagvrije voet klopt.
Het vakantiegeld mogen ze inderdaad in het geheel houden.
-
op die site staat hetzelfde dus 1155 euro maar ze moeten toch rekening houden met kinderen ziekenfonds en huur??? tenminste dat zie ik dan op de site van wsnp
Via het rekenmodule op de site van het KBvG kan je dus je beslagvrije voet uitrekenen.
Daarbij moet je ook gegevens als huur, huurtoeslag, zorgtoeslag, premie ziekenfonds, het aantal personen etc.
Het bedrag wat daar uitkomt geeft aan wat je beslagvrije voet zou moeten zijn.
Daarbij moet je ook gegevens als huur, huurtoeslag, zorgtoeslag, premie ziekenfonds, het aantal personen etc.
Het bedrag wat daar uitkomt geeft aan wat je beslagvrije voet zou moeten zijn.
-
Ze moeten de huur en ziektekosten bij de belastbare voet optellen.
Gegevens opsturen naar de deurwaarder en dan krijg je de huur en ziektekosten erbij.
Gegevens opsturen naar de deurwaarder en dan krijg je de huur en ziektekosten erbij.
-
Hallo Daantje.
Erg vervelend dat je nu in deze situatie terecht bent gekomen.
Ik hoop dan ook van harte dat je er snel weer uit bent zodat jij, je partner en je kinderen weer kunnen genieten van het leven!
Erg vervelend dat je nu in deze situatie terecht bent gekomen.
Ik hoop dan ook van harte dat je er snel weer uit bent zodat jij, je partner en je kinderen weer kunnen genieten van het leven!