LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

Hallo allemaal,
Mijn dochter heeft gisteren een brief onvangen van m.g. de Jong gerechtsdeurwaarders,
mijn vraag is deze,
er staat: inzake KPN
meer niet, ik heb vanochtend gebelt met dit kantoor en heb de facturen opgevraagt, die mogen ze niet geven zeggen ze,
maar als je toch een rekening stuurt, lijkt het mij toch wel lochisch
dat je weet waarom het gaat.
ik mocht wel een mailtje sturen om het dan zo op te vragen,
ik snap hier helemaal niets van, wat maakt het nu uit of ze mij dat tel. meedelen of via de mail.
Ik vind dat ik recht heb op de facturen en vind ook dat als ze mijn dochter someren te betalen, dat ze dan ook weet waaraan ze betaald
heeft iemand tips
monique

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

Hallo Monique48, wat stond er allemaal precies in die brief? Voorlopig hebben we te weinig info om echt een gedegen advies te kunnen geven.
Tevens de vraag of de brief is gestuurd namens een incassobureau of namens een gerechtsdeurwaarder. Dit ondanks hun naam.

Ten tweede is het verstandig om niet meer met ze te bellen. Communiceer alleen schriftelijk, dan is bewijsbaar, en maak kopiëen van al je brieven aan hun en bewaar alle emails. Vraag ze in zo'n brief om de vordering te bewijzen, en ook om te bewijzen dat je dochter de rekeningen, alsmede de herinneringen ook echt ontvangen heeft.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

nou ik zal de brief letterlijk over schrijven, lijkt wel of een puber de brief heeft geschreven:
INZAKE: KPN

Mevrouw
inzake uw schuld aan KPN B.V. doe ik u onderstaand een opgave van restantverschuldige, berekend tot 16 maart 2010

voor de hoofdsom € 1095,79
voor rente € 21,19
voor informatiekosten € 2,50
_________________
totaal € 1.119,48
in mindering strekt € 0,00

zodat resteert, behoudens verdere rente
laast genoemde bedrag dient BINNEN ACHT DAGEN NA HEDEN in mijn bezit te zijn gesteld, bij gebreke waarvan ik tot het nemen van verdere maatregelen tegen u dien over te gaan

Binnen dezelde temijn kunt u ook een afbetalingsregeling met mij treffen.
dat kan zowel schriftelijk, telefonisch als ook via mijn website www.mgdejong.com
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en zie u betaling tegemoet

Hoogachtend
M.G.de Jong

wat ik zo raar vind , mijn dochter woont gewoon thuis heeft nooit een rekening ontvangen, en ik vind ook dat meneer de jong he woordje mijn en mij zo vreemd gebruikt, en dat voor een gerechtsdeurwaarder.
ik heb wel een mail gestuurd om de facturen op te vragen
maar ben bang dat het niet veel zal helpen
monique

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

@monique48, dank voor de update. Als ik dit zo lees treedt deze man op als incassobureau en niet als gerechtsdeurwaarder na een uitspraak van een rechter.
Dit dan doen met briefpapier van een gerechtsdeurwaarder is niet netjes.

En als hij de vordering niet kan, dan wel niet wil specificeren kan hij de pot op. Hiermee bedoel ik niet dat je je kop in het zand moet steken. En dat je niet maar gelijk moet gaan betalen omdat meneer op hoge poten een brief stuurt, zo werkt het niet in dit land.
Stuur hem een brief en wijs de vordering af, en eis specificatie. Alsmede bewijs van ontvangst van rekeningen en herinneringen. En stuur hem een mail met exact dezelfde tekst als in de brief.
Voor de zekerheid kan je de brief aangetekend sturen met ontvangstbewijs.

Let wel, mijn advies is gebaseerd op hetgeen ik hier aan informatie krijg van jou.
Laatst gewijzigd door kuklos op 18 mar 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo klukos,
meer info heb ik niet, maar ik ga het wel zo doen, eigelijk belachelijk
dat ik daar zelf achteraan moet rennen, terwijl hun de """info"''hebben
dus schrijven en mailen.
bedankt
groetjes monique

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

Hallo monique48, succes. Hou ons aub op de hoogte van de vorderingen. En hou het forum in de gaten, grote kans dat je vanavond nog meer reacties krijgt van mensen op dit forum.

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik google hun site en je kan op hun site ook een formulier invullen:

http://www.mgdejong.com/sf.mcgi?38&cat=particulier

Doe dit naast je brief en email.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

In aanvulling op wat Kuklos stelt:

Wie eist, bewijst.
Als men geen onderliggende stukken kan overhandigen - kunnen ze ook niet aantonen dat een vordering terecht is.

Allereerst zou ik geen telefonische afhandeling meer doen - maar alles schriftelijk, en het liefst aangetekend. Dit in verband met de bewijslast.
Theoretisch is een mondelinge toezegging geldig, maar die zijn zo moeilijk te bewijzen.

Je zou ze een brief kunnen sturen met ruwweg de volgende tekst, aangepast aan uw situatie:
Geachte (naam verzender)

naar aanleiding van uw bericht van (datum) meld ik hierbij dat deze vordering mijns inziens onterecht is.

Indien u een andere mening heeft, verzoek ik u om uw bewering met facturen en andere relevante documentatie toe te lichten en te bewijzen.

Mocht u hier geen gehoor aan geven, neem ik aan dat de vordering onjuist is gebleken, en zal ik deze zaak als afgedaan beschouwen.

Gelieve te reageren voor (redelijke datum, 10 dagen of zo).

Iedere andere vorm van communicatie behoudens schriftelijk is niet gewenst
.

Gewoon duidelijk maken dat dit dus volgens jou niet correct / terecht is - en dat je niets doet zonder bewijs dat het wel zo is.

Het argument 'mogen we niet geven' is volledige onzin.
Hoe kan je anders nazoeken of dat jij gelijk hebt, of zij gelijk hebben.

Als ze gelijk hebben, dan inderdaad zo snel mogelijk oplossen.
Zo niet, poot stijf houden, en desnoods via rechtsbijstand / juridisch loket hulp inwinnen.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo
nou ik heb het voorbeeld wat er stond over genomen, en alvast gemailt en de brief die ik ook gemaakt heb, gaat vanmiddag nog aangetekend de deur uit
van zelfsprekend hou ik jullie op de hoogte
en inderdaad wie eist die bewijst
bedankt
groetjes monique

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Pavlova »

@monique48:

Ik werk zelf ook voor een gerechtdeurwaarder, en heb ook regelmatig telefonisch mensen te woord gestaan. Nu geef je aan dat de brief aan je dochter is gericht. Nou heb ik heel vaak meegemaakt dat ouders of andere familie naar aanleiding van een brief ons kantoor opbelden en dan willen weten waar het over gaat. Maar omwille van de privacy van degene die het betreft is het dan helemaal niet de bedoeling dat ik aan iemand anders dan de (vermeende) schuldenaar zelf alles ga vertellen. Klinkt heel kinderachtig voor de beller maar eigenlijk volstrekt logisch. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je dochter meerderjarig is en dat om deze reden de medewerker van de Jong ook niets wilde zeggen.

Het beste is inderdaad om schriftelijk te reageren. Overigens zal een reactie waarschijnlijk aan uw dochter worden gericht, tenzij zij de deurwaarder schriftelijk laat weten dat u haar toestemming heeft haar belangen te behartigen.
kuklos schreef:@monique48, dank voor de update. Als ik dit zo lees treedt deze man op als incassobureau en niet als gerechtsdeurwaarder na een uitspraak van een rechter.
Dit dan doen met briefpapier van een gerechtsdeurwaarder is niet netjes.
Het kan ook heel goed zo zijn dat de deurwaarder in kwestie opdracht heeft gekregen om tot dagvaarden over te gaan. Uiteraard is dan het eerste wat de deurwaarder doet informatie vragen bij de gemeentelijke basisadministratie (het nemen van een GBA). Zo te zien is dat ook al gedaan, omdat er €2,50 informatiekosten (kosten voor een GBA, is standaardprijs) in rekening is gebracht. Stel dat dan blijkt dat de vermeende schuldenaar een nieuw adres heeft, moet deze eerst gesommeerd worden voordat er kan worden gedagvaard.

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

@pavlova, ik moet zeggen dat ik die kennis niet heb.

Wat me wel verbaast, of misschien beter gezegd stoort, is dat de deurwaarder/incasso man zich niet heeft geïdentificeerd als een van beiden, maar dat in het midden liet. Niet netjes, en verwarrend.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Pavlova »

kuklos schreef:@pavlova, ik moet zeggen dat ik die kennis niet heb.

Wat me wel verbaast, of misschien beter gezegd stoort, is dat de deurwaarder/incasso man zich niet heeft geïdentificeerd als een van beiden, maar dat in het midden liet. Niet netjes, en verwarrend.
Mee eens. Het is geen duidelijke sommatie.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo bedank voor jullie belangstelling voor dit probleem,
ik moet er denk ik toch bij vertellen dat mijn dochter onder curatele staat
en ik de curator ben, en zodoende haar zaken regel, ik heb dit vermeld zowel per email en per aangetekende post, en bijgesloten de beschikking.
ik heb dit tel. kenbaargemaakt, en dan kan je zeggen, dat kan iedereen wel zeggen, maar waarom kan ik het dan wel per email aanvragen, dan weten ze toch ook niet of dit zo is.
ik heb nu heel veel berichten gelezen over dit kantoor, en het komt me voor dat er erg veel gesoemeld word, als dit allemaal berust op
"" foutjes"" zal ik zeker aangifte doen, alwas het alleen maar voor de ellende die je ervan heb.
Ik heb ook begrepen dat dit soort kantoren dingen over koopt snap er niks van, en als dit zo zou zijn MAG dat zomaar??
groetjes monique

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo,
ik hoop dat ik het goed heb gedaan, het moest naar een postbus, maar hoe gaat dat met aangetekende stukken, toch ook maar naar de velperweg 22-24 in arnhem sturen, het schiet me ineens te binnen
ik zat n.l. nog eens naar de brief te kijken
groetjes monique

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Athoz »

Je kan gewoon aangetekend naar een postbus sturen.. Ik wist tot mijn geschil met Enexis ook niet dat dat kon :P

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou ook een klacht indienen bij de de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) als uit de vordering niet onomstotelijk duidelijk is of de vordering als incassobureau of per gerechtsdeurwaarder is gedaan. Is het een incasso en geen gerechtsdeurwaardervordering dan is er sprake van opzettelijke misleiding. Dit is een bekende smerige truc om onder de vlag van gerechtsdeurwaarder incassoverderingen te innen.

http://www.kbvg.nl/index.php?id=145

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door renegade66 »

als ze optreden als incassobureau mogen ze ook geen informatiekosten berekenen. dit is alleen mogelijk door deurwaarders.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo allemaal,
ik kan er niets van opmaken of het een incasso is of van een gerechtsdeurwaarder.
ik heb 2 x gemailt, niks gehoort,
heb gefaxt, niks gehoort,
ik heb het aangetekend verstuurd, dus afwachten nu.
ik hou jullie op de hoogte.
groetjes monique

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo allemaal was ik weer met een up date.
ik heb een brief ontvangen , ik zal hem even over tikken.

Inzake : kpn / xxxxxxx
mevrouw,
uw bericht via mijn website van 18 maart 2010 heb ik in goede orde ontvangen.

Ik heb mijn clieente om commentaar op de inhoud van uw brief verzocht.
Na ontvangst van de verkregen informatie van mijn clieente kom ik bij u op de zaak terug.
Ik vertrouw erop u hiermee vooralsnog voldoende geinformeerd te hebben.

hoogachtend m.g. de jong
Gerechtsdeurwaarders en Incassokantoor.

Er vallen mij wel wat vreemde dingen op
aller eerst doen ze of ze het over de email hebben, die ik verstuurd heb,
en even later is het toch via de brief, verder staat er een andere handtekening onder als van de andere brief,
als je toch iemand anders laat tekenen mag je toch verwachten dat er bij staat i.o.v.
maar goed ik wacht het wederom weer af, heb een raar gevoel bij dit hele gebeuren,
groetjes monique

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

Erg professioneel komen ze niet over nee. Het zou me niets verbazen als ze straks nat gaan zodra ze alle informatie van hun klant hebben.

Gesloten