LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] maximale incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lucrecia

Re: maximale incassokosten

Ongelezen bericht door lucrecia »

Wat koningsjpc bedoelt met aanmaning is een dreigbrief voordat de vordering naar de incassobureau word overgedragen. Vaak word het laatste aanmaning genoemd, dat verschilt per bedrijf/organisatie.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In die zin kan het inderdaad wel.

Eugenio

Ongelezen bericht door Eugenio »

Beste mensen,

Ik heb zelf de nodige strijd met incassobureau's gevoerd en heb inmiddels de nodige expertise op dit gebied. Onlangs kwam ik een oude kennis van me tegen, die bij een heel groot incassobureau bleek te werken. Naarmate het bier rijker vloeide, liet hij me wat gevoelige informatie los over het onderwerp:

onterechte claims
- Incassobureaus proberen meestal wel degelijk onterechte claims te innen, terwijl ze weten dat die onterecht of onredelijk zijn. Sterk nog: dit is beleid. Ze kunnen het altijd proberen toch?! De meeste mensen betalen wel. Dit betekent: extra omzet.

Geen mensen, maar computers
Dit is de normale gang van zaken: bij het incassobureau begint een computer brieven uit te spugen zodra een opdracht binnen komt. De computer blijft dit doen zolang die rekening niet betaald is. Daar komt in eerste instantie geen mens aan te pas. Brieven terugsturen is daarom (meestal) zinloos, die worden NIET gelezen.

Wat te doen?
Wat je moet doen, is het oorspronkelijke bedrag ALSNOG aan de schuldeiser (dus niet aan het incasso-bureau!!) betalen. Mijn kennis onthulde me dat de incassobureau's dan achter het net vissen. Ze laten het dan niet, tenminste voor kleine bedragen, tot een rechtzaak laten komen. Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat dit klopt en dat het gepest met dreigbrieven hierna inderdaad ophoudt.

Hoe moet ik terugpesten?
Incassobureau's hebben meestal een gratis antwoordnummer. Stuur ze af en toe een doosje bakstenen op, daar mogen zij dan voor betalen!!!

Terugschrijven? Opbellen?
Schrijven heeft zoals gezegd geen zin. Brieven worden niet of nauwelijks gelezen. Dit is dus verspilde moeite. Opbellen kan evt. om een betalingsregeling af te sluiten. Hier gaan ze meestal mee akkoord. Probeer de afbetalingsregeling te treffen met het bedrijf waaraan het bedrag verschuldigd was.

Rekeningen? Gewoon betalen.
Het is natuurlijk WEL gewoon zo dat je je rekeningen enigszins op tijd moet betalen. U zou het ook niet leuk vinden als u geen geld meer kreeg! Betaal vanaf nu echter NOOIT meer geld aan die @#$*&% profiteurs die incasso-bureaus heten!!!

Succes iedereen.

christoffel

Ongelezen bericht door christoffel »

Ik heb doordat ik 3 mnd via een uitz.buro werk mijn hypotheek een paar keer niet kunnen laten afschrijven. Jammer maar waar. Nu is het opgelopen tot EUR. 1383.54 met incassokosten EUR 300,00 met verzoek binnen 3 dagen te betalen.
Buitensporig of niet?????????????????

PS: Goede tip hieronder!

Yorik

Ongelezen bericht door Yorik »

Die driehonderd piek vind ik een koopje. De werkelijke (verborgen) prijs voor jouw nalatigheid is namelijk veel hoger; een aantekening bij BKR te Tiel. Na twee maanden wordt er een aantekening gemaakt over jouw achterstallig betalingsgedrag en dat betekent dat je geen hypotheek of tegen verhoogd (risico-)tarief zult krijgen.

Voor jou is het misschien vanzelfsprekend dat je niet betaald omdat het even niet uitkomt maar voor de hypotheekverstrekker is het andere koek. Het is verstandiger om naar de gemeentelijke sociale dienst te gaan en daar ondersteuning te vragen. Er zijn diverse ondersteunende oplossingen voor jou beschikbaar. Maar de eerste stap zul je echt zelf moeten zetten.

Gesloten