LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik

Vele deurwaarders laten de vordering bewust hoogoplopen voordat ze het bij het kantongerecht aandragen. Ze willen zoveel mogelijk inkomen voor hunzelf veiligstellen ten kosten van de schuldenaar die ter goeder trouw is.

De kosten die die ze mogen toevoegen zouden wettelijk moeten worden vastgesteld en gemaximeerd moeten worden, er moet een plafond worden ingevoerd. En per herriniering zouden ze bijv maximaal 1.5 procent aan kosten aan de vordering mogen toevoegen.

Het recht moet hun ontnomen worden om loonbeslag te leggen dat moet pas mogel;;ijk zijn via de rechter. Er moet een onafhankelijk organisatie komen waar deurwaarders verantwoording aan af m oet leggen waar schuldenaars en shculd eisers in vertegenwoordigd zijn.

In de UK wordt goed uitgezocht of je ter goede trouw bent als schuldenaar. Dus vindt ik finale kwijtschelding bij faillissement zoals dat in de UK in die gevallen geld juist. Ik spreek ook alleen maar over gevallen in de UK die ter goede trouw zijn. Dan zijn, in Nederland in vergelijking met de UK, de insolventie processen moeilijker en staat de schuldenaar zwakker in Nederland .

Hier in de UK gaat er ook een traject aan vooraf. Op het salaris kan al eens beslag op zijn gelegd. Dat kan echter aleen als iemand meer dan het minimum inkomen verdiend. Leeft iemand op een uitkering dan kan men al helemaal geen beslag leggen ook niet op de bankrekening.

Ook hoef je in de UK van een minimum inkomen, of uitkering niets af te dragen aan de curator, in het fasillissement en kun je gewoon je zelf als schuldenaar je bankrekening blijven beheren. Bij een enkele bank wordt je rekening omgezet naar een andere rekening. je mag tijdens faillissement niet meer dan 500 pond lenen zonder de kredit verstrekker te vertellen dat je failliet bent.

Als gezegd gratis bijstand (legal aid) voor mensen die tot 14.000 pond per jaar verdienen en voor mensen die op een uitkering leven.

Zo is gerandeerd dat iedereen zijn recht kan halen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Ongelezen bericht door dhc »

Sinds wanneer maakt iemand zich druk over "nederlandse zaken" als hijzelf, zoals meermaals verklaard. in de UK verblijft?

Advies: lekker daar blijven....

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Ik kan hier in de uk wel wonen maar ik ben nog steeds een nederlander een onderdaan van het nederlands koningshuis. Bovendien kom ik regelmatig in nederland en maak ik gebruik van nederlandse produkten en dienst verlening.

Ik blijf er bij dat het woordje gerecht bij gerechtsdeurwaarders eraf dient worden gehaalt en de organisatie belast moet worden met nieuwe regelgeveing

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Ongelezen bericht door dhc »

maak ik gebruik van nederlandse produkten en dienst verlening.
Ik ook, maar heb nooit last van NEDERLANDSE Deurwaarders...
Waarschijnlijk heb je een groot probleem....

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Vele deurwaarders laten de vordering bewust hoogoplopen voordat ze het bij het kantongerecht aandragen. Ze willen zoveel mogelijk inkomen voor hunzelf veiligstellen ten kosten van de schuldenaar die ter goeder trouw is.
Als de schuldenaar de rekening op tijd had betaald dan was het niet zover gekomen.
Het recht moet hun ontnomen worden om loonbeslag te leggen dat moet pas mogel;;ijk zijn via de rechter. Er moet een onafhankelijk organisatie komen waar deurwaarders verantwoording aan af m oet leggen waar schuldenaars en shculd eisers in vertegenwoordigd zijn.
Loonbeslag kan ook alleen met een uitspraak van de rechter (sommige overheidsinstellingen hoeven geen uitspraak van de rechter) , dan heb je het heel bond gemaakt. En wanneer je niet eens bent met de werkwijze van de deurwaarder kan je altijd een klacht tegen deze indienen bij de KBvG.

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: Nederlandse Deurwaarders Machtsmisbruik!! Ongeloofelijk!!

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste Bert,

Jij bent dus iemand die ongehinderd door enig verstand van zaken feiten meent te deponeren. En inderdaad: je slaat de plank behoorlijk mis.

Zoals waterlelie al terecht opmerkt, dient er door de (kanton)rechter vonnis gewezen te zijn (eventuele andere titels daargelaten), alvorens een gerechtsdeurwaarder tot het nemen van executiemaatregelen kan overgaan.

Bovendien kan er alleen voor incassokosten beslag gelegd worden voor het bedrag wat daarvoor in het vonnis is toegewezen. De incassokosten zijn onderhavig aan rapport voorwerk II en de kantonrechters zien zeer strikt toe op de naleving daarvan.

Voor wat betreft recht halen: neem maar van mij aan dat kantonrechters in het algemeen altijd op hand van de juridische leek zijn :) Uiteraard oordelen ze uiteindelijk wel op basis van de wet.

Groet,

Luctor

Gesloten