LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet geheel juist adres op enveloppe gerechtsdeurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
financielestaat
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:11

Niet geheel juist adres op enveloppe gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door financielestaat »

Helaas ben ik hier weer met een nieuw onderwerp....en dit alles door oa DSB bank...indirect uiteraard.


Mijn vraag...er ligt een enveloppe op de mat van een gerechtsdeurwaarder met
het adres 'molenstr' vermeld op de enveloppe......ipv 'molenlaan', waar ik dus woon.

Heeft iemand hier enig idee of je hier juridisch technish nog iets mee kan doen. ?

Met dank !

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Niet geheel juist adres op enveloppe gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Pavlova »

Ik denk het niet. Artikel 45 van het Wetboek van Burgerlijke rechtsvorm zegt over het betekenen van een exploot het volgende:

1.
Exploten worden door een daartoe bevoegde deurwaarder gedaan op de wijze in deze afdeling bepaald.

2.
Het exploot vermeldt ten minste:

a.
de datum van de betekening;

b.
de naam, en in het geval van een natuurlijke persoon tevens de voornamen, en de woonplaats van degene op wiens verzoek de betekening geschiedt;

c.
de voornamen, de naam en het kantooradres van de deurwaarder;

d.
de naam en de woonplaats van degene voor wie het exploot is bestemd;

e.
degene aan wie afschrift van het exploot is gelaten, onder vermelding van diens hoedanigheid.

3.
Indien het exploot een vordering tot ontruiming betreft van een gebouwde onroerende zaak of een gedeelte daarvan door anderen dan gebruikers of gewezen gebruikers krachtens een persoonlijk of zakelijk recht, van wie naam en woonplaats in redelijkheid niet kunnen worden achterhaald, behoeft het deze naam en deze woonplaats niet te vermelden, noch de persoon aan wie afschrift van het exploot is gelaten.

4.
Het exploot en de afschriften daarvan worden door de deurwaarder ondertekend.

(bron: www.wetboek-online.nl)

Volgens mij hoeft het adres niet op het exploot te staan. Ik denk dat de deurwaarder nog steeds aannemelijk kan maken het exploot wel op het juiste adres gelaten te hebben. Of er moet ook nog toevallig een Molenstr. in dezelfde woonplaats bestaan en de postcode is niet vermeld op het exploot.

querilant
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:25

Re: Niet geheel juist adres op enveloppe gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door querilant »

het gaat in dit geval niet om de inhoud van een exploot wat bovenstaand juist uit een is gezet, maar van de ambtelijke envelop als iemand niet thuis is. Zie de artikelen 46 en 47 rechtsvordering

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Niet geheel juist adres op enveloppe gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Pavlova »

Topicstarter geeft aan dat er een enveloppe is gekomen, kennelijk wel bestemd voor hem, maar op de envelop een iets afwijkende straatnaam. Juridisch kan topicstarter hier niets tegen doen want daarmee geeft ie al te kennen dat het exploot is ontvangen.
Het kan anders worden indien topicstarter zou gaan beweren het bewuste exploot NIET ontvangen te hebben, maar ik heb hierboven al uiteengezet dat dit ook niet zoveel kans maakt, tenzij er zowel een Molenlaan als Molenstraat in dezelfde woonplaats te vinden zijn.

Gesloten