LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nota's van Bonprix

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nm2612

Nota's van Bonprix

Ongelezen bericht door nm2612 »

Beging december 2012 liggen er tot mijn verbazing 2 nota's op mijn deurmat. Voor spullen die besteld zijn bij Bonprix ter hoogte van een paar honder euro. Ik wist niet eens wat Bonprix was. De nota's zijn gericht aan mevr. N. Mulder, ik ben toch echt dhr. Gelijk maar gebeld met een langzaam callcenter van Bonprix. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat zo te zien iemand met gegevens heeft misbruikt om spullen te bestellen bij Bonprix. De goederen waren zoals ik kreeg te horen notabene afgehaald bij een servicepunt van Bonprix, in een plaats waar ik 40km van af woon. Ze zouden het noteren dat er "hoogstwaarschijnlijk" sprake is van fraude en gaven me advies aangifte te doen bij de politie. Wat ik zelf nogal vreemd vond, maar ik was nogal onder de indruk dus zodra ik tijd had toch maar gedaan. Daar kreeg ik te horen dat mijn aangifte niet zou worden opgenomen en de uitleg vond ik eigenlijk wel logisch klinken. Bonprix is financieel benadeeld, ik niet. Iemand heeft mij gegevens gebruikt wat natuurlijk niet mag maar daar zou geen aangifte voor worden opgenomen. Daarnaast had Bonprix natuurlijk bij het afhalen van de goederen een legitimatiebewijs moeten checken, dan was dit niet gebeurd.
Ik weer gebeld met Bonprix en uitleg gegeven van de aangifte. Ik hoefde me geen zorgen meer te maken kreeg ik te horen.
Een paar weken later krijg ik de aanmaningen van Bonprix. Dus maar weer bellen met het callcenter. Ik kreeg weer te horen dat ik me niet druk hoefde te maken maar ik kon wel weer het hele verhaal doen. Ik heb aangegeven dat ik het nu wel zat was en geen post meer wilde ontvangen. Om dit te bevestigen heb ik tevens via mail richting Bonprix aangegeven dat ik de facturen van mijn naam af wil. Na een week kreeg ik pas een reactie via mail, waar ik helemaal van schrok. Ze zouden de facturen overdoen aan incassobureau, en dan zou ik daar mijn verhaal nog maar eens moeten vertellen. Misschien kunnen zij iets iets voor mij doen stond er letterlijk. Ongelofelijk.
Hoe kom ik van Bonprix en die facturen af?

Rim69

Re: Nota's van Bonprix

Ongelezen bericht door Rim69 »

nm2612 schreef:Om dit te bevestigen heb ik tevens via mail richting Bonprix aangegeven dat ik de facturen van mijn naam af wil.
Je schrijft eerst dat de nota's aan iemand anders gericht zijn.

nm2612

Ik schrijf letterlijk dat de nota's zijn gericht aan mevr. terwijl ik dhr ben. Meer niet. Mijn naam wordt wel gebruikt alleen de aanhef is verkeerd. Lijkt me toch redelijk duidelijk. Ik krijg de facturen dus ik wil die dan van mijn naam af.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ze zouden de facturen overdoen aan incassobureau, en dan zou ik daar mijn verhaal nog maar eens moeten vertellen. Misschien kunnen zij iets iets voor mij doen stond er letterlijk. Ongelofelijk.

Bon Prix kiest voor de makkelijkste weg; overdoen aan een incassobureau in de hoop dat jij daarvan schrikt en betaalt. Dan hoeven zij niet achter degene aan die echt besteld heeft.
Bel niet meer, maar mail, dan heb je 1 en ander zwart op wit. Stel nog een keer duidelijk aan Bon Prix dat jij geen bestellingen hebt gedaan en als Bon Prix van mening is van wel, dat je dat dan wel wilt zien
Schrik dus niet van een incassobureau, lees je in daarover en doe idd daar hetzelfde verhaal (schriftelijk/mail) als je aan Bon Prix hebt gedaan.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

nm2612 schreef:Ik schrijf letterlijk dat de nota's zijn gericht aan mevr. terwijl ik dhr ben. Meer niet. Mijn naam wordt wel gebruikt alleen de aanhef is verkeerd. Lijkt me toch redelijk duidelijk. Ik krijg de facturen dus ik wil die dan van mijn naam af.
Je hebt volkomen gelijk. Ik las "De nota's zijn gericht aan mevr. N. Mulder, ik ben toch echt dhr. Gelijk :?

nm2612

Ik heb Bonprix inderdaad via mail duidelijk gemaakt dat ik van die facturen en aanmaningen af wil, de reactie van Bonprix is ook duidelijk. Ze zeggen zelf in de mail dat ik slachtoffer ben van fraude, maar desondanks gaan ze dit overhevelen naar een incassobureau. Als bij het afhalen van de goederen gevraagd was om legitimatie dan was dit niet nodig geweest.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik zou toch maar weer naar het politiebureau gaan en je niet laten wegjagen tot je aangifte hebt gedaan van identiteitsdiefstal oid.

nm2612

Ik heb me niet laten wegjagen. Het argument sta ik zelf ook achter. Bonprix is financieel benadeeld door fraude, niet ik. Iedereen kan bij Bonprix gewoon een naam uit het telfoonboek prikken en dan goederen bestellen, de factuur krijg iemand anders wel. Omdat Bonprix dus haar zaken niet op orde heeft zou ik aangifte moeten doen. Maar je hebt dezelfde mening als Bonprix, want speaking of the devil, ik krijg zojuist een mail binnen van ze. Klinkt nogal dreigend.
Beste klant,

Uw email heb ik opnieuw met veel aandacht gelezen.

Natuurlijk help ik u met plezier verder, hiervoor vraag ik eveneens wat hulp van uw kant.

Het is belangrijk dat wij de aangifte bij de politie van u ontvangen, enkel na ontvangst hiervan kan het betreffende klantendossier worden aangepast.

Zoniet wordt het klantendossier overgedragen naar het incassobureau en wordt u verder geholpen door hen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hoop de aangift bij de politie spoedig te mogen ontvangen.
Tot binnenkort op http://www.bonprix.nl !

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

https://www.politie.nl/contact
Je zou hier je aangifte kunnen doen ( en vermelden dat je daarvoor contact hebt opgenomen maar dat de aangifte niet opgenomen werd) , maak een kopie en mail die naar Bon Prix. Iedereen misschien tevreden. Bon Prix doet idd makkelijk, die zou bij ophalen van de goederen om ID kunnen vragen, dat kun je ze natuurlijk nog wel even onder de neus wrijven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

nm2612 schreef:Ik heb me niet laten wegjagen. Het argument sta ik zelf ook achter. Bonprix is financieel benadeeld door fraude, niet ik.
Toch weer teruggaan. Een ieder die kennis heeft van strafbare feiten is bevoegd hiervan aangifte doen, behoudens de zogenaamde klachtdelicten. Als het aankomt op een rechtszaak dan zul jij je moeten verdedigen, op dat moment kunnen wijzen naar een proces verbaal is erg prettig!

Gesloten