LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jeannet

NTI

Ongelezen bericht door jeannet »

Help ik ben ten einde raad
eind februari/begin maart heb ik bij het bij Nederlands Talen Instituut(NTI) informatie opgevraagd inzake de cursus bedrijfscounselling Deze inormatie heb ik ook opgestuurd gekregen. Daarna ben ik verscheidene malen brieven aangeschrevn met het dringend verzoek mij in te schrijven voor de cursus dmv een ingesloten inschrijfkaart. Ik heb nooit gereageerd op deze correspondenties.
ongeveer eind maart maart belde een medewerker van het NTI mij op met een vriendelijk verhaal inzake de cursus hij vertelde ook dat hij mij een proefpakket kon opsturen, zodat ik inzicht kon krijgen in een geelte van het lsmateriaal, ik heb ermee ingestemd. er waren geen verplichten aan verbonden, als ik niet kon beginnen dan moest het proefpakket binnen een maand geretourneerd zijn, zoniet kon ik me aanmelden via een inschrijfformulier of de helpdesk.
Het proefpakket heb ik binnen 1 maand retourneerd met een begeleidende. In de brief heb ik de reden vermeld waarom ik niet op dat moment zou kunnen starten, maar dat ik zelf aangeef, wanneer ik daartoe in staat ben.

Op deze brief heb ik nooit een reactie ontvangen. Na 1,5 maand krijg van het Nationaal Incasso Bureau(NIB) een schrijven met de mededeling dat ik en betalingsschterstand heb heb opgelopen.
Ik heb meteen opgebeld met het incassobureau, een medewrker deelt mede dat ik een betalingsachterstand heb oplopen vanwege mij familieproblemen. hij zou het zou probleem verder onderzoeken
en berichten. Na twee maanden kreeg ik wederom een schrijven van het NIB dat mijn betalingsachterstand is opgelopen tot 1968,03(het totale cursusbedrag)
Ik heb meteen opgebeld met NIB en medewerkster vertelde mij dat ik
zal moeten betalen, omdat ik het proefpakket niet binnen een maand geretourneerd, wat niet waar is, maar ik kon een brieg met uitleg sturen en dan zou alles weer op en pootjes terucht komen. Ook deze keer heb ik een brief geschren aan NIB.
24 september krijg ik wederom een brief van het NIB dat ik het geld moet betalen omdat uit onderzoek is gebleken dat ik mij telefonisch heb ingeschreven. wat wederom niet waar is. de medewrker die belde op die bewuste avond, legde nog de nadruk hierop, dat ik tot niet verplicht was, bovendien zou ik me via een inschrijfkaart of de heldesk van het NTI moeten inschrijven. ik heb geen van beide gedaan.

Wat advisert u mij ik ben ten einde raad.
[/b]

Desiree20
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:06

Re: NTI

Ongelezen bericht door Desiree20 »

Bij deze reageer ik ook even op de e-mail die u heeft gestuurd naar TROS-radar. Ik heb hetzelfde nu met het NTI. Ik heb een proefpakket opgestuurd gekregen van het NTI. Mij werd verzocht dit binnen een maand terug te sturen. Het NTI beweerde dat ze het pakket half april heeft opgestuurd, maar ik heb het pas 6 mei ontvangen. Ik was ziek en was bang dat ik het niet binnen de maand terug had gestuurd, maar toch redde ik het nog om het de 5e van juni terug te kunnen sturen.
Bij het NTI beweerden ze dat ik het te laat op heb gestuurd en dat ik het bedrag van ruim E200,- (dit is het bedrag over 4 maanden incl . proefmaand) aan ze moest betalen. Ik zei hen dat ik het pakket binnen een maand had teruggestuurd, maar nu beweerden ze dat ze het ongeveer half april al hadden opgestuurd en dat ik dus te laat was met terugsturen en hen vier maanden lesgeld verschuldigd ben. Dit is dus absoluut niet waar. Nu hebben ze al een incassobureau ingeschakeld en weet ik niet wat ik nu nog moet doen. Ik ben ook ten einde raad. Wat kan ik hier aan doen?

Pipo

Re: NTI

Ongelezen bericht door Pipo »

Als je zeker bent dat je in je recht staat, kijk de voorwaarden er nog eens goed op na, dit mededelen aan het incassoburo.

Een brief schrijven waarin je duidelijk aangeeft wat er gebeurd is, hoe de vork in de steel zit, zeg dat je het geen probleem vindt als ze het aan een rechter voorleggen, dat je een procedure met vertrouwen tegemoet ziet.

Ik heb zelf ook een cursus van het NTI gedaan en redelijk vaak met die mensen overhoop gelegen. Ze doen dit soort dingen omdat hun organisatie gewoon aan alle kanten rammelt. Het incassoburo is ook wel zo slim een zaak niet door te drukken als ze merken dat ze de zaak vermoedelijk verliezen.

Ga anders naar een buro voor Rechtshulp of Buro Sociaal Raadslieden. Gewoon bellen naar de Rechtbank in jouw woonplaats, zij helpen je verder

Heel veel succes, laat je niet opjutten door die figuren!

Anton

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anton »

De directie van het NTI kan beter zelf eerst een cursus gaan volgen.
Het NTI staat zelf garant voor mismanagement waarvan de cursisten de dupe zijn. Ze sturen je onverklaarbare rekeningen toe, incassobureaus worden op je af gestuurd en als dat niet lukt nog maar een ander incassobureau. Ja dat doen ze als je keurig op tijd betaald en je ze niets verschuldigd bent :lol:

Jaren vallen ze je lastig en ze weten echt niet van ophouden. Als je denkt dat het is opgelost beginnen ze gewoon weer opnieuw. Ik zit nog steeds met smart te wachten op die gerechtelijke procedure, maar helaas het blijft maar op zich wachten. Ook dit maken ze weer niet waar :(

Uit eigen ervaring raad iedereen aan om gewoon maar wat meer te betalen bij het LOI. Dat ziet er verzorgd uit en je word ook nog eens netjes behandeld.

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, nou zegt het incassobureau dat ik MOET betalen. Nou echt niet dus. Even 249 euro betalen voor iets dat ik niet heb. Zo komen ze wel aan hun geld. Wat moet ik nu verder nog doen?

Patty

Re: NTI

Ongelezen bericht door Patty »

Ook ik heb van het NTi een proefpakket aangenomen en deze binnen een maand terug gestuurd. Na enkele weken kreeg ik ook een brief met een betalingsachterstand opgestuurd. Meerdere malen heb ik contact gehad met het NTI maar het maakte schijnbaar niet veel indruk want de aanmalingen bleven maar komen. Nu heeft mijn vader een hele nette brief gestuurd waarin hij vraagt om de barcode van het pakket zodat we bij de TPG konden informeren waarom het pakket te laat aangekomen is. Krijgt hij een e-mail terug dat er door een bedrijfsverhuizing waarschijnlijk vertraging is opgelopen en dat we niets meer hoeven te ondernemen wat betreft de betaling. Door een brief van mijn vader ben ik nu dus gelukkig van het NTI af.
Ik vind het echt ontzettend netjes van hun dat ze het opgelost hebben maar ik zal nooit meer met hun in zee gaan en anderen het ook zeer zeker afraden!!!

Sieta Kussendrager

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sieta Kussendrager »

Hallo, ook wij zijn ten einde raad,

Help Radar kunnen jullie niet wat voor ons doen? Onze zoon zou een opleiding beveiliger in 10 maanden doen. Opleiding begon al twee maanden later, examen werd later dan afgesproken. Een tentamenuitslag nooti gekregen. Contactpersoon inmiddels vertrokken dus veel mails verstuurd en nooit een antwoord ontvangen. Midden in de bouwvakvakantie het tweede deel van het pakket ontvangen. Dus daardoor te laat gereageerd. Eerst weer gemaild hoe nu verder, geen reactie. Gelijk incassobureau op onze nek. Pakket met opzegging terugggestuurd met reden. Intussen verhoging incassokosten. In oktober 2003 incassobureau opdracht gegeven een en ander uit te zoeken. Donderdag 3 maart 2004 antwoord middels een incassobedrag van Euro 320,00, binnnen drie dagen betalen anders kwam men langs en moesten we ook hiervoor de kosten betalen. Waren wij op vakantie geweest hadden we een leuk thuiskomst gehad. We hebben een aangetekende brief gestuurd naar het incassobureau en NTI (naar de directie) en hebben de consumentenprogramma's ook een copie gestuurd. Ik heb op 3 maart gelijk gebeld met incassobureau dat we niet gingen betalen. NTI heeft fouten gemaakt en rechtvaardigt zich zonder de consument in te lichten alles te veralten, doe je het als consument dan ben je de pineut. Door het incassobureau ben ik voor leugenaar uitgemaakt en heb daarom beide brieven gericht aan de directie.
Als ik de andere reacties lees wordt het tijd om NTI eens aan te pakken.
Er is mijn zoon beloofd iets te kunnen doen in 10 maanden. Heeft hiervoor al Euro 500,00 betaald en nu eventueel er nog eens Euro 320,00 erbij, zonder dat hij er maar iets aan heeft overgehouden.
Wat ook erg is dat NTI beweert dat zij om informatie hebben gevraagd bij de contactpersoon, wij hebben nu rechtstreeks contact met haar en zij zegt al meer als een jaar niet voor NTI meer te werken. Wij zijn niet van plan om te betalen.

Dus help op korte termijn. Incassobureau heeft de datum op 3 april 2004 gezet, anders komen ze langs. Vond de incasso erg bedreigend overkomen. Toen ik vreog waarom pas na vijf maanden bericht werd verteld dat NTI een administratieve achterstand had. Mijn zoon heeft kerug voor de zomer alle termijnen op tijd betaald. Het gaat er nu om dat het pakket van de zomer niet tijdig is teruggestuurd. Vooral het tijdens de bouwvakvakantie toesturen, zit er een grote kans in dat consument niet thuis is en is het altijd bingo.


Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Altijd reageren. Stuur alles per fax of aangetekend zodat je kan bewijzen dat je gereageerd heb. Stel ook vragen waarom het bij NTI fout is gegaan. Laat NTI ook bevestigen dat e.e.a. fout is gegaan. Incasso bureaus maken gebruik van bluf om debiteuren te dwingen te betalen. Trap er niet in. Als NTI zich niet aan de afspraak heeft gehouden geef dan in de brieven duidelijk aan dat u daarom ook niet genoodzaak bent om het volledige bedrag te betalen. Stel NTI in gebreke de cursus, zoals die is overeengekomen, te hebben gegeven. Geef het niet op. Blijf achter het Incasso bureau aan zitten totdat ze wel moeten reageren.

Welk incasso bureau is het trouwens?

Sieta

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sieta »

Hallo,

We hebben middels een brief in oktober NTI al in gebreke gesteld. Is niet op gereageerd. Het incassobureau is het Nederlands Incasso Bureau te Amsterdam. Als ik dit allemaal lees willen wij nu ook het bedrag van Euro 500,00 vorderen. Al is het alleen maar om de energie die hierin gestoken moet worden terug te krijgen. Telefoonrekening en de kosten van de aangetekende brieven.
Als je het hebt over normen en waarden door de regering laten ze dat dit soort bedrijven eens aanpakken.
Bedankt voor de reactie.

Sieta

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sieta »

Hallo,

Hall Gast, we hebben alles gedaan wat u heeft opgeschreven. Heeft in ons geval niets uitgehaald. Wij hebben NTI deze vragen gesteld, we hebben ze in gebreke gesteld. Het incassobureau heeft verteld dat het enige waar het NTI omgaat dat het pakket te laat is teruggezonden.

:oops:
:oops:

Kojos

Re: NTI

Ongelezen bericht door Kojos »

Sterkte iedereen met NTI. Laat niet over je heen lopen en blijf doorvechten.

Wij hebben slechte ervaringen met een andere cursusboer, namelijk Scheidegger.

Advies:
-Teken nooit een overeenkomst voor hem eerst 10 keer doorgelezen te hebben.
-De voorwaarden (kleine lettertjes) zijn vaak uiterst eenzijdig, de leverancier heeft veelal rechten, over plichten wordt amper gesproken of in slechts in vage bewoordingen.
-Beter nog: houdt "adviseurs" van deze cursusboeren buiten de deur. Ze willen alleen maar verkopen !
-Als ze dan toch binnengeslopen zijn en je overtuigd hebben (zucht....): eis altijd direct een kopie op van de zojuist getekende overeenkomst.
Trap niet in het verhaal dat ze deze kopie spoedig toezenden !!!!

De adviseur die ons bezocht heeft verdient het niet zich adviseur te noemen. Naar alle waarschijnlijkheid werkt men bij de club op commissiebasis. Voor iedere cursus die ze verkopen krijgen ze dus een bonus.....

Sacha Laheije
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2005 12:27

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sacha Laheije »

Heb zelf ook een cursus besteld bij NTI. Vorige week donderdag belde ik met een van de medewerkers over wat informatie omtrent de cursus Photoshop. Ik vroeg onder andere aan hem hoe het zat met opsturen en betaling van die cursus (i.v.m. de mogelijkheid tot snelbestelling van voor 13.00uur). Hij deelde me mede dat ik inderdaad als ik voor 13.00uur zou bestellen geen inschrijfgeld zou hoeven te betalen, dat de cursus onder rembours verzonden zou worden de dag erna en dat de kosten van de rembours voor het NTI zouden zijn. Verder zij hij dat als ik binnen een week niet tevreden zou zijn ik de cursus zonder problemen retour zou kunnen sturen en het geld terug zou krijgen.

Met die informatie in mijn achterhoofd heb ik vervolgens maandag de cursus willen bestellen. Maar toen bleek dat ik via internet die cursus niet op die manier (snelbestelling) kon bestellen. Vandaar dat ik wederom belde. Ditmaal kreeg ik een jongedame aan de lijn. Toen zij ging navragen bleek dat toevallig deze cursus niet via de snelbestelling gedaan kon worden. Hierdoor zou de cursus gewoon via de normale post komen, ik zou een acceptgiro krijgen voor de betaling inclusief een rekening en moest dan dus wel het inschrijfgeld betalen.

Het moge duidelijk zijn dat deze twee verhalen al tegenstrijdig zijn. Het enige wat wel overeenkwam was dat ook door haar werd gezegd dat de cursus altijd binnen zeven dagen teruggestuurd kon worden.

Gisteren stond de postbode voor de deur met een pakketje van het NTI. Onder rembours! Kosten € 213,13. Ik was om eerlijk te zijn met stomheid geslagen, doordat me de laatste keer dus was gezegd dat ik niet onder rembours kon betalen. Ik heb het geld toen toch maar betaald aan de postbode. Er zat geen factuur bij, waar ik specifiek om had gevraagd en er zat een kort schrijven bij waarop stond dat ik binnen tien dagen het cursusgeld moest voldoen met behulp van bijgevoegde acceptgiro. Maar die zat er ook niet bij! Het pakket was een vodje papier, een paar gekopieerde blaadjes en een cd-rom. Ik kan zelfs nergens uit afleiden dat het om Photoshop gaat. Het gaat echt nergens over.

Maar goed, uiteindelijk dacht ik dat dit het grootste probleem niet zou zijn, immers ik kon het toch retourneren.

Tot vanmorgen toen ik belde. Gelukkig heb ik deze keer wel de naam van de dame genoteerd, iets wat ik helaas vorige keren heb verzuimd. Deze dame deelde me mede dat ik de cursus niet kon retourneren, geen geld terug kreeg en ook geen vervangende cursus kon doen. Dus dat ik vast zat aan deze cursus. Het enige advies was dat ik maar een klachtenbrief moest schrijven en afwachten wat het antwoord was. Maar zelf verwachtte ze er niets van.


En daar sta je dan. Zonder geld, met een pakketje (ik kan het eerder een vodje noemen) en niets te doen. Heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd, maar verwacht natuurlijk niets terug te horen. Als ik verder niets hoor binnen enkele dagen, sta ik daar op de stoep. Ben gewoon opgelicht. En het gaat me nogal om wat geld zeg!


Dus voor anderen: wees gewaarschuwd voor het NTI. Ik heb geen oplossingen, maar als ik meer weet horen jullie het.

Vr gr, Sacha

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: NTI

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Nieuwe ontwikkelingen:

De advocaat van Scheidegger Opleidingen BV


Mr. H.J. Heynen
van Boels Zanders NV
P/O Dagmar Fleuren
[email protected]
T + 31 (0)77 354 89 51
F + 31 (0)77 467 88 54
Deken van Oppensingel 23
Postbus 490, 5900 AL Venlo

Heeft een kort geding tegen mij aangespannen om te stoppen en geen advies meer te geven aan diegene die zich bij mij gemeld hebben.

Er zijn zoveel zaken geconstateerd van Fraude en Valsheid in Geschrifte dat de enige mogelijkheid is om mij te weerhouden om verdere acties te ondernemen en publicaties te verbieden en mij middels lijfsbehoud (verzoek in exploit) en constatering van waanzinnigheid (zonder expertise) mij aan te klagen.

Ik ben voor openheid van zaken en heb al de contacten gelegd in de media en zullen tijdens de eventuele zitting aanwezig zijn.



Wordt vervolgd!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: NTI

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mijn reactiue opp de NTI mensen is wat laat.
Advies: Vraag aan NTI aan te tonen dat jij je hebt ingeschreven.
Stel deze zelfde vraag aan het incassobureau.
Hun zaak is grotendeels gebaseerd op bang maken.

Gesloten