LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd opslaan van telefoonnummers Geerlings en intrum
Ongevraagd opslaan van telefoonnummers Geerlings en intrum
Is het binnen het Nederlands recht geoorloofd dat incassobureau's zonder jouw toestemming telefoonnummers waar je vanaf heb gebeld in hun database opslaan en erger rondbellen met jouw naam en dossiernummer!?
Je hoeft maar even vanuit het werk te bellen en ja hoor komt de receptie die luid mededeelt dat Geerlings en Hofstede of intrum Justitia heeft gebeld inzake dossier ....Elk nummer, elk emailadres slaan zij op maar erger, zij gebruiken deze gegevens zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven ik voel mij aangevallen in mijn privé.
Je hoeft maar even vanuit het werk te bellen en ja hoor komt de receptie die luid mededeelt dat Geerlings en Hofstede of intrum Justitia heeft gebeld inzake dossier ....Elk nummer, elk emailadres slaan zij op maar erger, zij gebruiken deze gegevens zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven ik voel mij aangevallen in mijn privé.
Re: Ongevraagd opslaan van telefoonnummers Geerlings en intrum
Als je schulden hebt kunnen ze dit soort dingen verzamelen om meer kans te maken op geld binnenhalen.
Ook zien ze of er meerdere schulden dan bij hen bekend zijn.
Omdat U misbruik maakte van Uw werkgever door op zijn kosten en in zijn tijd te bellen en niet uw eigen mobiel te gebruiken vinden ze dit nummer.
U kunt wel proberen vanuit andere locatie te bellen waar U onbekend bent zoals café, dan krijgen ze vele onzin nummers dat ze wel moeten stoppen met deze methode.
Ook een mobieltje lenen mag en dan krijg je door bewust vreemde nummers te gebruiken vervuiling van hun systeem en zullen ze het eerder wissen en nooit meer gebruiken.
Dus zoek eens telefoons bij onbekende en vraag of je even mag bellen....
Ook zien ze of er meerdere schulden dan bij hen bekend zijn.
Omdat U misbruik maakte van Uw werkgever door op zijn kosten en in zijn tijd te bellen en niet uw eigen mobiel te gebruiken vinden ze dit nummer.
U kunt wel proberen vanuit andere locatie te bellen waar U onbekend bent zoals café, dan krijgen ze vele onzin nummers dat ze wel moeten stoppen met deze methode.
Ook een mobieltje lenen mag en dan krijg je door bewust vreemde nummers te gebruiken vervuiling van hun systeem en zullen ze het eerder wissen en nooit meer gebruiken.
Dus zoek eens telefoons bij onbekende en vraag of je even mag bellen....
Ja of je nummerherkenning uitzetten bij mobiel bellen, of anoniem bellen met gewone telefoon door *31* in te toetsen.
Stofzuigertje, ik vind het jammer dat je zegt dat ik misbruik maak van mijn werkgever. Ik noemde het alleen als voorbeeld. Daarnaast mis je de kern van de zaak. Men verzameld zonder toestemming persoonlijke gegevens. Als je reageert doe het dan vanuit deze gedachte...Zelfs als het mijn eigen nummer is welke ik gebruik ben ik van mening dat zij mij moeten vragen of zij het nummer mogen opslaan en/of gebruiken voor hun notities die vaak toch bagger zijn. Willen zij mij op de een of andere manier bereiken, best maar dan wel via de weg waar ik akkoord mee ben.
Je doet het overkomen alsof ik een sport zou maken incasso's ontwijken.
Je doet het overkomen alsof ik een sport zou maken incasso's ontwijken.
Devante
Op onderstaande link (afkomstig van de overheid) staan diverse gegevens voor u om te raadplegen.
http://www.postbus51.nl/nl/home/overzic ... nsgegevens
Vriendelijk groetend,
sterkearm
Op onderstaande link (afkomstig van de overheid) staan diverse gegevens voor u om te raadplegen.
http://www.postbus51.nl/nl/home/overzic ... nsgegevens
Vriendelijk groetend,
sterkearm
Ik bedoelde bij werkgever het volgende....
Vele gebruiken de tijd en computer en printen ook nog veel privé.
Of U dat doet is niet van belang.
Vaak moet je onder werktijd bellen wegens de tijden...
Omdat het incasso bureau niet weet of U thuis of bij werkgever belde kunnen ze dit voor bereikbaarheid noteren.
Ook Uw werkgever mag controleren of er geen misbruik van gemaakt word, dus hij mag dit doen als dit vooraf bekend is.
Een keer is niet erg maar er word door bepaalde personen misbruik gemaakt die zoveel privé gingen regelen dat ze moesten overwerken en dus salaris kregen voor privé zaken of verkeerd werk afleverden.
Vergeet niet dat vele moeilijk thuis te bereiken zijn en dus verzamelen ze nummers.
Ik heb 2 thuis nummers, 1x werkgever en dan nog een mobiel, dus U kunt mij regelmatig op 4 verschillende vinden.
Als je tegen misbruik bent en zekerheid wil dat afspraken ook worden nagekomen is E mail beter.
U bepaalde zelf wanneer U antwoord, kunt rustig antwoord bedenken of vragen stellen elders, en als zij iets toezeggen per telefoon is er geen bewijs, per mail wel.
Dus dit soort zaken mailen is vaak beter, vele hebben wegens ploegendienst of lawaai op werk geen mogelijkheid om rustig te bellen en er gaan steeds meer mensen mailen.
Wat als ik beloof een betalingsregeling met U te maken en ga op vakantie en mijn collega zegt dan alles in 1 keer betalen, hoe bewijs je dat dan?
Dus ik zou verder gaan mailen, je word nooit gebeld als iemand kan meeluisteren, ik hoef tenslotte niet te weten wat U fout heeft gedaan...
en je bepaal dan zelf de tijden dat je antwoord.
Als zij dan IP adressen bewaren zitten ze fout want ik zit vaak via vele adressen even mail te beantwoorden en dat is dan hun probleem.
Vele gebruiken de tijd en computer en printen ook nog veel privé.
Of U dat doet is niet van belang.
Vaak moet je onder werktijd bellen wegens de tijden...
Omdat het incasso bureau niet weet of U thuis of bij werkgever belde kunnen ze dit voor bereikbaarheid noteren.
Ook Uw werkgever mag controleren of er geen misbruik van gemaakt word, dus hij mag dit doen als dit vooraf bekend is.
Een keer is niet erg maar er word door bepaalde personen misbruik gemaakt die zoveel privé gingen regelen dat ze moesten overwerken en dus salaris kregen voor privé zaken of verkeerd werk afleverden.
Vergeet niet dat vele moeilijk thuis te bereiken zijn en dus verzamelen ze nummers.
Ik heb 2 thuis nummers, 1x werkgever en dan nog een mobiel, dus U kunt mij regelmatig op 4 verschillende vinden.
Als je tegen misbruik bent en zekerheid wil dat afspraken ook worden nagekomen is E mail beter.
U bepaalde zelf wanneer U antwoord, kunt rustig antwoord bedenken of vragen stellen elders, en als zij iets toezeggen per telefoon is er geen bewijs, per mail wel.
Dus dit soort zaken mailen is vaak beter, vele hebben wegens ploegendienst of lawaai op werk geen mogelijkheid om rustig te bellen en er gaan steeds meer mensen mailen.
Wat als ik beloof een betalingsregeling met U te maken en ga op vakantie en mijn collega zegt dan alles in 1 keer betalen, hoe bewijs je dat dan?
Dus ik zou verder gaan mailen, je word nooit gebeld als iemand kan meeluisteren, ik hoef tenslotte niet te weten wat U fout heeft gedaan...
en je bepaal dan zelf de tijden dat je antwoord.
Als zij dan IP adressen bewaren zitten ze fout want ik zit vaak via vele adressen even mail te beantwoorden en dat is dan hun probleem.
-
Ja hoor ga je gang, mijn fiets staat buiten!en vraag of je even mag bellen....
Bedankt voor de link sterkearm! Ik ga hier even naar kijken hopelijk vind ik een antwoord op mijn vraag.
Groetjes,
Devante
Groetjes,
Devante