LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onmogelijk te winnen van Over de Vest

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Werelds

onmogelijk te winnen van Over de Vest

Ongelezen bericht door Werelds »

mede slachtoffers in haaglanden e.o.
als U met incasso te maken heeft gehad is de kans groot dat het buro Over de Vest u belaagd heeft.Het is voor een particulier al vrijwel onmogelijk , zonder advocaat, telefonisch contact te krijgen met die mnr of mevr Janssen aldaar.Deze naam , gezien ze zich niet amikaal mogen voorstellen,dit is vanwege bedreigingen die zij kunnen verwachten in persoonlijke sfeer.Dit is mij althans mondeling toegezegd nadat ik in het aangehoorde gesprek een wel duidelijk Zuid-Amerikaans gelijkende stemvorming hoorde en ik de naam mevr. janssen niet kon plaatsen, en zij mij dit als uitleg heeft meegegeven.Omdat ik vrij duidelijk en direct kan overkomen is het mij wel gelukt om telefonisch door te komen en daar de nodige informatie te krijgen.Dit is de situatie....ik heb bijstand alleestaand, (750 euro) huur , ziekenf, afbetaling lening inrichting , casema eneco eraf hield ik over 190 euro pm, dan heb je huursubsidie 67 euro.Deze huursubsidie "spaarde" ik bij de woningbouwvereniging, als achter-de-hand voor gemeenteheffing etc die alltijd op een verkeerd moment komen of andere problemen.zo nadert dec 2003, ik bewoon huis vanaf maart, huursubsidie toegekend gekregen vanafmei 2003 , aangezien ik de vaste lasten, huur, zf, afbetal en casema automatisch via sociale dienst had geregeld, verwacht je geen probleem .maar toch,krijg je op 18dec post van Over de vest, dat je voor 31 dec een 142 euro nog wat moet betalen, aangezien er per 1 juli een huur verhoging is gewwest en dat gemistte bedrag was 42 euro, maar hun verrekenen het wel, gezien ik inmiddels, na wat berekening, tel dat ik nog gem 7 x 67 euro op mijn "'spaar rekeing" heb zie ik eht probleem niet, nou Forget it! Een scherm achter eeen ander scherm, is de reden dat ik het niet snel genoeg kon betalen en half februari was dit pas opgelost en heb ik 367 euro moeten neertellen.Foutje vd zaak zeker.Heb nog nooiet huursubsidie gehad, zal het ook niet krijgen zeker???
enfin, Soc dienst ingelicht en de nieuwe huur doorgegeven, akkoord, geregeld zou je zeggen, nou ik zal U het volgende behouden , is nog absurder en wel kort samengevat komt het erop neer dat ik per okt 2004 geen uitkering meer ontving, omdat ik zelfst solliciteerde en dit volgens soos via hun buro moest doen, enfin geen rekeningen wat betreft de vaste lasten werden betaald en zo wist ik wel met de feestdgn van dec 2004 dat ik een achterstand had.Maar geen post of iets hierover dus ik was niet op de hoogte van evt schuldenlast, aangezien, ik vanwege suiker al onderhouden werd met de nodige boodschappen, gezien mijn eetpatroon en zelf mijn pas van giro niet bezit, ter compensatie voor die boodschappen.Ik zou het kort houden,half febr.2005, krijg ik een gerechterlijk bevel van Over de Vest, in deze brief staat de `a` van mijn huisnummer met `blauwe`pen bijgeschreven achter mijn huisnummer.....Of ik binne6 dgn wil verschijnen voor de rechtbank ivm huurachterstand, ik spreek buurvrouiw en deze blijkt al enkele maanden ziijn lastig gevallen)tel en aan de deur' door het betr. buro.en uit respect voor anderen heeft verkeerd bezorde post geretourneerd.enfin moraal van dit verhaal Over de Vest is tevens directie van de betreffende woningbouwvereniging, dus verliezen doe je en ´smorgens(na rechtzaak)kom ik het betreff bedrag, betalen en blijven wonen, incl rechtz kosten 165 euro, 's middags voor afspraak gebeld en men draaide dit alles om en ik was dakloos binnen 7 dgn
. Slordig he ,eigenaar van woningbouw tevens deurwaarderskantoor kan geen correspondering op juiste adressering van hun eigen woningen verrichtten ,en afspraken nakomen hoo maar, .Dit is mijn verhaal en ik geef U de tip:huur een bekende(evt van radio of tv) bekende advocaat in wanneer U in aan raking komt met deze oplichters, gezien ze zelfs het telef personeel zich al moet indekken, en menig advocaat U zegtïk kan ook nix voor U doenäangezien er telefonisch moeilijk is door te komen ,ook voor menig advocaat, behalve een VIP.Reacties,geef maar op,ik heb het, bijna een jaar later weer een beetje op de rails en kan me nu weer inzetten voor anderen, Gegroet Werelds

bodejosm43

Re: onmogelijk te winnen van Over de Vest

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb het verhaal drie keer moeten lezen voor ik enigszins wist waar het allemaal over ging.

Ik kan alleen 1 ding zeggen: wanneer een Incassobureau jou oproept om binnen 6 dagen te verschijnen voor de rechtbank, dan klopt er iets niet. ZIJ mogen dat niet doen, dat mag dus alleen een deurwaarder. Bovendien is een termijn van 6 dagen sowieso veel te kort hiervoor. Zelfs als het buro een Deurwaarder blijkt te zijn, is de termijn van 6 dagen veel te kort, wanneer zij je niet eerder hebben aangemaand.

Regelmatig zie ik dergelijke oproepen in de krant staan, daarin wordt degene die voor de rechter moet verschijnen doorgaans weken tot soms maanden op voorhand de gelegenheid gegeven zich hierop voor te bereiden (indien nodig, een advocaat regelen, of ervoor zorgen dat je bepaalde bewijsstukken voorhanden hebt, bijvoorbeeld).

Een raar aspect in het verhaal, vind ik ook, dat de woningstichting en het incassobureau onder dezelfde directie vallen. Een woningstichting die tevens deurwaarderskantoor is, lijkt me sowieso sterk.

Zij spelen in dat geval eigen rechtertje, en daarmee gaan ze dus buiten hun boekje.

didi

Ongelezen bericht door didi »

beste de wereld,
ik leef met je mee.
Heb zelf pas zo'n gedoe met over de vest meegemaakt en weet als geen ander, dat alle mensen denken dat het niet kan, dat het je eigen schuld wel zal zijn.
Nou om die vooroordelen weg te nemen schrijf ik mijn eigen verhaal:

Net als vele mensen heb ik maanden ( tot op heden, 11 maanden na aanvraag) zitten wachten op een besluit van de woonkostentoeslag van de belastingen.
Natuurlijk komen daar problemen van wanneer je een aanvullende uitkering heb. Ik ben deels afgekeurd, en werk deels.
De sociale dienst schiet je geen geld voor en je moet het maar tevoorschijn toveren, wat wij in ons geval via lenen bij de bank hebben gedaan, wij hadden geen potje.
Op het moment dat wij de huur hadden voldaan stuurde de woningbouw alsnog een deurwaarder op ons af, rechtzaak, kosten aan verbonden, enz. Deze kosten waren toen nog 490 euro.
Wij hebben toen een advokaat in de hand genomen en deze vond dat er dingen niet klopten. De heer van over de vest zou bedragen rekenen die niet door de rechter waren toegestaan.
Op geregelde faxen en brieven en telefoontjes van onze advokaat werd niet gereageerd, ook niet door de woningbouw. ( Ik zou graag weten of wij het over dezelfde woningbouw hebben , lieve de wereld).
Wel werden er nieuwe bevelen uitgedeeld, en een poster op mijn deur gehangen, maar terugschrijven kon over de vest niet.
Hij heeft zelfs geschreeuwd en gegilt tegen onze advokate. En zei dat hij niet uit was op een sociaal beleid, maar daar waren wij inmiddels al achter. Dus, hij reageerd niet op het schrijven van de advokaat maar plakt er intussen nog wat kosten aan vast, om precies te zijn, 700 euro. De woningbouw had de correspondentie ook maar niet gelezen, want zij dachten dat over de vest dat wel zou doen. Wat een argument! Maar tot op de laatste dag zou er nog een bedrag uitstaan bij de woningbouw, maar daar hadden wij een strookje van, aangezien wij het aan het postkantoor betaald hadden. Echt belachelijk. Wij zijn afhankelijk van foute communicatie en nalatigheid, maar wij mogen de prijs betalen. De angst neemt langzaam af, maar voorlopig zal het nog niet weg zijn, deze man heeft 3 maanden van ons leven een hel gemaakt, en de belasting al bijna een jaar. Nog steeds hebben wij geen besluit over de huurkostentoeslag, een belachelijk iets en wij zijn niet de enige die er problemen door gekregen hebben. Er staat voor uitsluitsel in hun papieren dat dit binnen 6 weken na aanvraag klaar moet zijn, inmiddels zijn wij 11 maanden verder.
En voor elke scheet krijg je tegenwoordig een incassoburo op je dak. Lang leve ons sociaal beleid in nederland.
didi

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

Beste Didi,

ga jij eens heel snel een brief schrijven naar de nationale ombudsman en dien daar een klacht in tegen de belastingdienst. Geef duidelijk dat je al meerdere malen, tenminste als je dat gedaan hebt, contact hebt opgenomen met de dienst. Stel de belastingdienst, meteen aansprakelijk voor de extra kosten die door hun laksheid en vele fouten onstaan zijn.
Maan aan ze aan tot hoge spoed, omdat je anders uit huis gezet wordt door de woningbouw.
Moet je eens kijken hoe snel er dan gereageerd wordt door de belastingdienst.

Voor Werelds, als je een uitkering hebt, kan je vrijstelling vragen voor de gemeentelijke heffingen, even aanvragen bij je gemeente. Misschien nog een kjleine tip, huurtoeslag, is geen sparen, maar de oude huursubsidie van het Vrom. Die moet je elk jaar zelf aanvragen op basis van inkomen en huur.
Als jou uitkering gestopt is wegens het zelfst. solliciteren, dat is onrechtmatig. Dit moet zelfs volgens de wet, ik weet niet wat er allemaal fout gegaan is bij jou, maar vraag om een bewijs van onvermogen en zoek een advocaat op.

Sterkte

didi

Ongelezen bericht door didi »

beste karin,
bedankt voor je reactie, de ombuds man is zeker een optie, al hebben wij wel een advokaat in de arm genomen. wij hebben elke maand kontakt gehad met de belastingen maar daar zeiden ze elke maand iets anders, heel gedoe, zij zelf raadde mij aan om het bedrag proberen te verhalen bij de belastingdienst. Dat gaan wij ook zeker doen, maar belachelijk blijft het.
Kwijtschelding v oor heffingen van rijnland of zo kunnen niet indien je een schuld hebt hoger dan hun limiet, die vrij laag ligt. Dan vervalt je recht op kwijtschelding. Alles is ingedekt, en alles is om het je lekker moeilijk te maken.
Van over de vest is nog niet klaar met mij, ik hoop meer reactisch te krijgen, want samen staan we sterk.
liefs didi

Faust

Ongelezen bericht door Faust »

Nou, die meneer Over de Vest is nog steeds bezig.
Ook bij mij werd een onterechte incasso gedaan.
Een vriend heeft mijn adres als briefadres (officieel) en moest nog een rekening betalen. Daar was al een regeling en afspraken voor gemaakt aangezien hij door ziekte (en dus geen werk) niet direct de vordering kon voldoen...maar helaas bleek de coulance bij dhr. Over de Vest ver te zoeken en werden de afspraken eenzijdig opgezegd. En toen dacht dhr. Over de Vest maar even beslag te leggen op mijn spullen om deze te gaan verkopen. Toen ik hem mededeelde dat dit juridisch niet mogelijk was, aangezien die vriend niet bij mij woont, en dat ik mijn advocaat zou inschakelen begon hij zeer vervelend te doen. Intimideren en schreeuwen, zeer bedreigend allemaal. Maar dat zag ik bij een ander ook al.
Hij heeft zelfs geschreeuwd en gegilt tegen onze advokate
Bij een bezoek aan hem door die vriend, om de zaak verder af te handdelen, overkwam die hetzelfde.
Op brieven van onze kant werd niet gereageerd. Uiteindelijk heeft mijn advocaat, Mr. van Leuveren, hem gesommeerd zijn acties te staken anders zou een kort geding worden aangespannen tegen deze malafide deurwaarder. En er zou een klacht worden ingediend bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders over zijn handelwijzen. Toen werd hij wakker en kon ineens wel reageren.
De kosten van de advocaat overschreiden die van de vordering en dat is natuurlijk zeer vervelend,maar nu was het een principezaak voor mij geworden. Hij had mij uiteindelijk ernstig beledigd terwijl ik technisch niets met die zaak te maken heb.
De beslaglegging is van de baan alsmede de verkoop.
Dhr. Over de Vest heeft de neiging mensen persoonlijk aan te vallen op een onzakelijke en zeker onprofessionele wijze. En duidelijk door onmacht wordt hij dan zeer provocerend, agressief en bedreigend.
Maar u ziet dat het wel degelijk loont een advocaat in te schakelen tegen dit soort mensen en praktijken.
Mijn advocaat kende hem al en was op de hoogte van de beruchte handelwijzen van deze deurwaarder. Dat zegt toch wel wat over die deurwaarder, lijkt me. Denkt u dus in uw recht te staan en krijgt u geen gehoor bij Dhr. Over de Vest lijkt het mij verstandig eens contact met hem op te nemen. Even googelen en dan bent u een stap dichter bij de oplossing denk ik.
Maar het blijft mij bevreemden dat een Gerechtsdeurwaarder zich zo op blijft stellen en maar kan blijven bestaan terwijl hij vaak buiten zijn boekje gaat. (en buiten de wet).
En dat opdrachtgevers hier in mee gaan.
Wellicht zal het helpen als iedereen eens een klacht bij de beroeps-organisatie neerlegt over deze persoon. Ook kan het zeker helpen eens contact te zoeken met de opdrachtgever. Daar zullen vast mensen tussen zitten die integer zijn en problemen in de minne willen schikken.
Die vriend van mij zal dat zeker beide nog doen.
Want nu is het, oog om oog, tand om tand voor hem.

Gesloten