LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
R.Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:16

Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door R.Janssen »

Hallo allemaal.

Enkele weken geleden kreeg ik een incasso van EDR incasso.
Het betrof een schuld aan de Pabo B.V. terwijl ik hier nooit iets besteld had.
Nadat ik had opgevraagd bij EDR incasso wat die bestelling precies was kreeg ik deze thuisgestuurd.
Ik had schijnbaar een klantennummer bij de Pabo B.V. en naam en toenmalige adres stonden netjes in hun bestand genoteerd.
Alleen het telefoonnummer klopte niet.

Echter ; Ik was schijnbaar lid geworden op 07-01-2002 en de eerste bestelling was pas geplaatst op 24-01-2003.
Toen was ik al 11 maanden verhuist naar een nieuw adres.
Het pakket is dus ook geleverd op mijn oude adres.

Ik weet zeker dat ik hier in deze zaak bedonderd ben.
Door andere bewoners van hetzelfde pand ? (het waren twee kamers)
Echter kan ik het bewijzen ?
Als enigste heb ik verder nog een 06 nummer wat vlgs de Pabo de mijne zou moeten zijn maar dat is het niet.

Als ik dit nummer bel krijg ik een onbekende vrouw eraan.

Alvast bedankt voor alle reacties.

En het systeem is niet waterdicht en er wordt misbuik van gemaakt !

Help !

René

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door Guusje »

als zij een vordering hebben omdat jij iets besteld hebt dan is er ook een bestelbon. vraag eens een kopie op van deze bon. zij eisen dus zij moeten bewijzen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door roro25 »

en als jij klant bent geworden dan zal je iets van een aanvraagformulier of iets dergelijk getekend moeten hebben.

JE moet dus Pabo met bewijzen laten aankomen dat jij en klant bent geworden en een bestelling hebt geplaats.
Wie stelt die bewijst.....:D

Mijn advies zou zijn om bij het incassobureau aan te geven dat je geen bestelling hebt geplaatst en dat je dus ook de vordering op jou niet wens te betalen.
Je kan aangeven dat je met vertrouwen een enventuele oproep ziet voor de rechtbank. Schrikt altijd een beetje af. En omdat je niets besteld hebt, heb je ook niets te vrezen.
Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering o.i.d. Laat die een brief sturen.

IK heb een zelfde soort akkefietje gehad 2 jaar geleden met Intirim Justitia. Die kwamen ook met bedreigingen aanzetten e.d. Je schrikt wel, maar ik wist ook zeker dat ik niks besteld had bij dat bedrijf. Ik kreeg een rekening voor computers voor 7.500 euro.
Ik heb aangegeven dat ik het bedrijf en Intrim Justitia graag in de rechtbank willen treffen zodat zij met hun bewijsmateriaal kunnen komen.

Kreeg 2 weken na het teleoontje van mijn kant een brief da ze erg twijfelen aan mijn verhaal maar dat ze mij het voordeel van de twijfel hebben gegeven en de vordering kwijtgescholden. IK vond het vreemd dat zo'n grote vordering zo makkelijk afgeboekt werd. Ik heb er geen genoegen mee genomen omdat ik toch in een soort kwaad daglicht gezet ben. Dus ik heb mijn rbverz. in geschakeld en uiteindelijk na vier maanden een excuusbrief gehad.

Moraal: als je gelijk hebt, heb je ook niks te vrezen...

R.Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:16

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door R.Janssen »

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb er gisteren maar een halve dag werk van gemaakt.
Eerst de rechtsbijstand ingeschakeld die ik alle stukken heb toegestuurd.
Vervolgens aangifte op politiebureau gedaan (ze doen er verder niks mee, maar de aantekening staat er).
Bij de gemeente uittreksel van woonadressen gehaald om te bewijzen dat ik er niet meer woonde tijdens de eerste bestelling.
Nu afwachten of de rechtsbijstand de zaak aanneemt.
Ik heb goede moed en mijn frustratie is omgeslagen in intresse.

Rechtsbijstand zei dat EDR Incasso mij nu waarschijnlijk ging lastigvallen maar hierop hoefde ik niet te reageren.

Mvg

René

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door rommel2 »

EDR Incasso zal het blijven proberen. Maar zolang zij niet kunnen bewijzen dat jij besteld hebt is er niets aan de hand. Maar reageer altijd wel even. Een standaarbrief kan volstaan waarin je kort aangeeft het niet eens te zijn en dat je nog steeds op bewijs wacht. Daar kan je lang op wachten.

R.Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:16

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door R.Janssen »

Hallo allemaal

Even de tussenstand.

Ik heb rechtsbijstand dus ingeschakeld en die hebben een tweetal boze/agressieve brieven gestuurd naar EDR incasso. Na de eerste (1,5 maand geleden) brief heb ik al niks meer van EDR incasso gehoord. Toch wil ik een excuusbrief van hun na de vele aanmaningen en beschuldigingen hunnerzijds jegens mij.

Dit hele proces heeft me ook veel tijd en moeite gekost. O.a. 1 werkdag, 45 minuten telefoon, postzegels en twee avonden slechte nachtrust.

Eigenlijk vindt ik dat EDR incasso en de Pabo verder aangepakt moeten worden maar durf dit momenteel niet verder door te zetten.

Mvg

René

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door ronald g »

En voor iedereen die geen rechtsbijstandverzekering heeft is er ook nog een buro van rechtshulp. Meldt je dat ook nog even op Kassa.nl Rene.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Letterlijk een ontzettende rukker die op jouw naam kinky spulletjes van PABO koopt...

Yorik
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:03

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door Yorik »

Het vervelende is dat er nu via dit soort sites weer heel veel gekken op het idee komen om het ook te doen.
Het is trouwens een bekende truk om op naam van oude bewoners een bestelling te plaatsen. De 06-telefoonnummer kan een fake nummer zijn (verzin een getal van 8 cijfers).

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Onterechte Incasso/ hoe kom ik er onderuit ?

Ongelezen bericht door mr T. »

de eerste bestelling was pas geplaatst op 24-01-2003.
Wel: het gaat hier waarschijnlijk om een consumentenkoop. In dat geval bedraagt de verjaringstermijn van de vordering 2 jaren. Het is van belang wanneer u voor het eerst iets heeft gehoord van Pabo en/of het incassobureau. Mogelijk is deze vordering niet meer afdwingbaar en heeft u enkel daarom wellicht al niets meer te vrezen van het incassobureau (los van de vraag of u al dan niet iets bij Pabo heeft besteld).

Gesloten