LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso procedure Bosveld Gerechtsdeurwaarders &a

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
klomp4

Onterechte incasso procedure Bosveld Gerechtsdeurwaarders &a

Ongelezen bericht door klomp4 »

Ik kreeg een aantal maanden een maning van incassobureau bosveld over een openstaande factuur van Kesteren medical fact.bv. met het verzoek om zo snel mogelijk te betalen. Ik ken geen Kesteren medical fact dus heb Bosvel geschreven en gevraagd om een kopie van de bewuste factuur. Daarna was het stil, tot ik opeens een brief kreeg van Bosveld dat ik ondanks sommatie niet heb gereageerd. Dus weer een brief en verwezen naar de vorige brief. En weer was het weken stil.

Dan krijg ik weken later een reactie: het gaat om een factuur van primair huisartsenpost te xxxx met notanummer: xxxx d.d. 20 april 2005. Ik schrijf wederom aan Bosveld dat ook Primair huisartsenpost mij niets zegt, ik ben ingeschreven bij een andere huisartsenpost, en ik ben vanaf 2004 tot heden niet meer bij de huisarts geweest. Nog steeds geen kopie factuur gekregen van Bosveld.

Ondertusen is het oktober en heb ik een nieuwe brief, waarin alleen de datums staan dat de factuur is verzonden, de herrinering is verzonden, en de aamaning is verzonden. In die periode ben ik verhuist, maar de post werd doorgestuurd ik heb dus noit iets ontvangen.

Of ik nu dan toch maar even wil betalen voor een nooit plaatsgevonden bezoek aan een vreemde huisartsenpost, om overige rechtsmaatregelen te voorkomen. En dit wederom zonder factuur o.i.d.

Wie heeft hier ervaring mee?

Cesar

Re: Onterechte incasso procedure Bosveld Gerechtsdeurwaarders &a

Ongelezen bericht door Cesar »

Mijn advies, niet meer op reageren. Je hebt gevraagd om bewijs welke niet is geleverd. Je huisarts even raadplegen om na te gaan of je daar geweest bent, voor alle zekerheid. Ook die kan fouten maken.

Indien de huisarts van mening is dat je niet bij hem bent geweest zou ik daar dus niets meer mee doen.

Het lijkt wel een modeverschijnel.

N21

Ongelezen bericht door N21 »

Waarschijnlijk heeft Bosveld incasso u aangeschreven omdat u ooit ingesschreven heeft gestaan bij de desbetreffende huisartsenpost.

Vaak laten mensen zich niet uitschrijven als ze weggaan bij een huisarts en ook de huisarts haalt de mensen niet uit het systeem. Wellicht bent u tussen 2004 en heden verhuist? Dan heeft Kesteren Medical Factoring B.V. u aangeschreven op uw oude adres gegevens (verkregen via die huisartstenpost).

Omdat Bosveld in het gemeentelijke basis register kan kijken en zo u juist adres kan achterhalen heeft u nooit eerder iets gezien van Kesteren Medical Factoring B.V.

Ik adviseer u om inderdaad contact op te nemen met de huisartsenpost en anders met Kesteren Medical Factoring B.V. Die kunnen u wellicht verder helpen.

Succes!

klomp4

Ongelezen bericht door klomp4 »

Ik ken de genoemde huisartsenpraktijk niet eens, laat staan dat ik er ingeschreven heb gestaan. En een factuur van een huisarts bezoek zou rechtstreeks naar mijn zorgverzekeraar zijn gegaan en niet naar mijzelf als persoon. Als ik een kopie van de factuur zou hebben zou ik kunnen checken of het om een consult zou gaan of om een vaste bijdrage die een huisartsenpost doorbelast, maar ik krijg die ondanks meerdere verzoeken niet toegezonden.

Nu lijkt het erop alsof iemand (de huisarts? of een privépersoon, of Bosveld) misbruikt maakt.

Ik heb er topch recht op te zien waarom ik gemaand word?

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Laat ze dan maar met bewijzen komen.

En laat je niet gek maken.

Dee2

Ongelezen bericht door Dee2 »

Mijn advies is om Kesteren zelf te bellen. Zij regelen in pricipe de administratie, dus zij kunnen ook in die nota kijken en eventueel terugsturen als hij niet klopt..

Lijkt me handig ook hen op te bellen om te vragen hoe of wat.

jelleke

Ongelezen bericht door jelleke »

Mijn advies is om Kesteren zelf te bellen.
@dee2:
Bellen, nou heb laatst bijna een uur in de wacht gezeten bij Kesteren medical factoring en toen moest ik weg, dus alles voor niets. En als je ze aan de telefoon krijgt dan ligt de helft van de tijd het systeem eruit en kunnen ze niets zien.

Ik zou dus schriftelijk reageren, is sowieso altijd het beste in dit soort situaties.

Dee2

Ongelezen bericht door Dee2 »

Brieven kan ik dagen op wachten, ik bel wel. En laatst noteerden ze mijn nummer en werd ik ook gewoon teruggebeld.

Dus ja even wachten, maar tegenwoordig waar niet. Dan heb ik tenminste iemand die me direct helpt want met brieven, als ze er al op reageren, duurt het te lang en komen er alsnog kosten of wat dan ook bovenop.

Gesloten