LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
[email protected]

onterechte incasso

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb van Intrum & Justitia een rekening gekregen, in opdracht van mijndomein.nl een bedrag te vorderen voor een domeinnaam, die ik zou hebben gergistreerd.
Ik heb nooit een domeinnaam geregistreerd bij mijndomein.nl, en ondanks vele verzoeken van mij om dat te bewijzen, wordt er niet op de zaak ingegaan. Ook het incassobureau regaeert niet op telefoon, berichten op hun website en mijn verzonden brief.
Ik vind het zeer kwalijk dat iemand zomaar wat gegevens bij elkaar sprokkelt en een rekening gaat versturen, die nergens op is gebaseerd.
Wat is aan dit soort praktijken te doen?

vladja

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door vladja »

Ga naar het kopje uitzending van deze site en wacht tot de video beschikbaar is van de uitzending van gisteravond over incassobureaus. Daar werd dit onderwerp behandeld. Ook wat je er aan moet doen.

Vladja

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ervan uitgaande dat het zo is, vind ik het nog steeds van de gekke dat je als gedupeerde contact zou moeten opnemen met het incassobureau dat een onterechte aanmaning verstuurt.

Waarom zou je bovendien kosten moeten maken voor iets waar je zelf compleet buiten staat?

Een beter systeem zou zijn, wanneer een incassobureau eerst contact opneemt met de benaderde persoon, en verifieert of het kan kloppen dat deze persoon contact heeft (op wat voor manier dan ook) met de opdrachtgever voor deze incasso.

Wanneer de opdrachtgever volhardt, dient deze simpelweg te bewijzen dat er weldegelijk sprake is van een achterstallige betaling. Pas daarna zou het incassobureau mogen komen met een aanmaning, en daar (redelijke) kosten voor in rekening brengen.

Het zou de houding van de consument tegenover de incassobranche ten goede komen.

FemWen

Ongelezen bericht door FemWen »

ik heb inderdaad ook eens een incasso opdracht gekregen van intrum justitia, natuurlijk gelijk achteraan gebeld en ze zouden het uitzoeken, kreeg ik gister opeens weer een incasso opdracht (natuurlijk verhoogd ook nog), met het verzoek om het bedrag alsnog over te maken omdat ik anders in het schuldbewakingssysteem kom!!! Naja weer gebeld en hopen dat ze nu wat beter gaan uitzoeken hoe de vork in de steel zit met het gene wat ik zou moeten betalen!.. (zie forum kansspelen)..
Ik ga het filmpje in iedergeval wel even bekijken:D

lucifershedevil

Ongelezen bericht door lucifershedevil »

Inzake MULTIKABEL B.V
Onze ref SB/8cijferig
uw ref. STAAT NIKS VERMELD
Behandeld door 070-4528828 (Rare Naam)

Den Haag, 25-03-2008

Geachte mevrouw/heer,

Op 13-06-2005 hebben wij u op de hoogte gebracht, dat uw gegevens in het intrum justitia schuldbewakingssysteem zijn opgenomen. Wij hebben u verzocht om binnen 10 dagen uw openstaande vordering te betalen.

Wij hebben echter nog steeds geen betaling van u ontvangen.

Het verschuldigde bedrag zien wij binnen 5 dagen na dagtekening van deze brief tegemoet. Voor de betalingdient u gebruik te maken van de aan deze brief gehechte acceptgirokaart.

Indien u het bedrag niet in 1 keer kunt betalen, dan kunt u binnen dezelde termijn telefonisch contact met ons opnemen voor afspreken van een passende betalingsregeling.

hoogachtend,

Intrum Justitia

Geen bedrag te bekennen in de brief zelf, enkel bedrag op acceptgiro van €115.90

Na 3 jaar???!!! dan had multikabel me afgesloten van tv en internet lijkt me.

FemWen

Ongelezen bericht door FemWen »

ik heb hem 3 keer gekregen, om de paar maand 1.. Zelfs nu smsjes... Ik raad je sterk aan om even naar het rechtsloket te bellen, daar krijg je gratis info. . ik heb het onderhand ook gedaan.. een incassobureau kan namelijk geen beslag op je spullen leggen en checken ook niet vaak iets na, zij krijgen gewoon bericht van het bedrijf dat geld wil zien, en sturen jouw dan een bericht..
Veel suxes

Gesloten