| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso van aankoop meer dan drie jaar geleden!!
Onterechte incasso van aankoop meer dan drie jaar geleden!!
Hallo,
Ik krijg zojuist een incassobrief met een bedrag van 330 euro van een aankoop die ik gedaan zou hebben ergens in het verleden, daar staat een afhaalbon nummer bij die begint met 2006 (Dus ik ga ervan uit dat ik die aankoop in 2006 gedaan zou hebben) Het kan ook goed dat ik die goederen mee gekregen heb maar die rekening is ook echt betaald!! Probleem is dat ik geen bonnetjes meer heb dus niet kan bewijzen dat ik die ook betaald heb..!! (Goederen waren scooteronderdelen destijds, scootxtreme.nl)
Daarnaast heb ik NOOIT een factuur gezien, NOOIT een aanmaning tot nu die incasso die ik binnen 10 dagen moet betalen :S
Op internet staat een verjaringstermijn van 2 jaar bij consumentenaankoop? Geldt dit ook voor deze aankoop?
Ik heb ook rechtsbijstandverzekering, ik ga maandag met advocatenbureau bellen van de incassobrief en kijken hoe ik dat ga doen met mn rechtsbijstandverzekering!
Dalijk komt mijn vader thuis van zn werk en even overleggen met hem maar wat raden jullie mij aan??
iig alvast bedankt!!
Ik krijg zojuist een incassobrief met een bedrag van 330 euro van een aankoop die ik gedaan zou hebben ergens in het verleden, daar staat een afhaalbon nummer bij die begint met 2006 (Dus ik ga ervan uit dat ik die aankoop in 2006 gedaan zou hebben) Het kan ook goed dat ik die goederen mee gekregen heb maar die rekening is ook echt betaald!! Probleem is dat ik geen bonnetjes meer heb dus niet kan bewijzen dat ik die ook betaald heb..!! (Goederen waren scooteronderdelen destijds, scootxtreme.nl)
Daarnaast heb ik NOOIT een factuur gezien, NOOIT een aanmaning tot nu die incasso die ik binnen 10 dagen moet betalen :S
Op internet staat een verjaringstermijn van 2 jaar bij consumentenaankoop? Geldt dit ook voor deze aankoop?
Ik heb ook rechtsbijstandverzekering, ik ga maandag met advocatenbureau bellen van de incassobrief en kijken hoe ik dat ga doen met mn rechtsbijstandverzekering!
Dalijk komt mijn vader thuis van zn werk en even overleggen met hem maar wat raden jullie mij aan??
iig alvast bedankt!!
Re: Onterechte incasso van aankoop meer dan drie jaar geleden!!
Ik ben nog overal een beetje aan het rond lezen en specificatie van de incassobrief:
Rekening: 246.25
Rente vanaf vervaldatum tot heden: 46.25
Buitengerechtelijke kosten: 37
Totaal: 329.50
Als ik naar die kosten kijk zijn die 37 euro, op het eerste gezicht niks mis mee totdat ik ergens lees dat het maximaal 37 euro mag zijn voor TWEE brieven, terwijl ik maar 1 brief gekregen heb!!!!
Factuur nooit ontvangen, aanmaningen nooit gekregen maar nu dit wel eisen?
Ik ben verhuisd in de tussen tijd dus er is een kans dat ze het naar het oude adres gestuurd hebben (ook al hadden ze die niet!!!) En nu weten ze mijn goede adres wel te vinden?
Vind het maar raar allemaal!!!
Rekening: 246.25
Rente vanaf vervaldatum tot heden: 46.25
Buitengerechtelijke kosten: 37
Totaal: 329.50
Als ik naar die kosten kijk zijn die 37 euro, op het eerste gezicht niks mis mee totdat ik ergens lees dat het maximaal 37 euro mag zijn voor TWEE brieven, terwijl ik maar 1 brief gekregen heb!!!!
Factuur nooit ontvangen, aanmaningen nooit gekregen maar nu dit wel eisen?
Ik ben verhuisd in de tussen tijd dus er is een kans dat ze het naar het oude adres gestuurd hebben (ook al hadden ze die niet!!!) En nu weten ze mijn goede adres wel te vinden?
Vind het maar raar allemaal!!!
-
stofzuigertje
De firma moet kunnen bewijzen dat deze niet contant betaald is!
Vraag dus niet incasso bureau maar de firma om bewijs, normaal krijg je bij niet betalen geen onderdelen mee.
Ook hadden ze veel eerder moeten reageren want niet iedereen is zo makkelijk te vinden.
Vraag dus niet incasso bureau maar de firma om bewijs, normaal krijg je bij niet betalen geen onderdelen mee.
Ook hadden ze veel eerder moeten reageren want niet iedereen is zo makkelijk te vinden.
[*]nou..
Niet veel hulp hier moet ik zeggen :/
Niet veel hulp hier moet ik zeggen :/
Die 37 euro klopt, tot een bedrag van 250 mogen ze 37 euro vragen,zit je daarboven wordt het 75 euro.Maar het lijkt me stug dat je onderdelen meekrijgt zonder te betalen.Meestal moet je contant betalen.Kan je niet nagaan (bankafschriften)of er in die tijd een bepaald bedrag is afgeschreven.O ja ze mogen ook rente vragen,maar geen vage kosten zoals admkosten.e.d
- Die rente die ze bij jou rekenen is m.i te hoog.
Laatst gewijzigd door snepke op 23 dec 2009 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Zonder een normale factuur mag je geen incasso kosten eisen!
Dus vraag eerst om de normale brief tenzij je kunt bewijzen dat je al betaalde.
Indien contant betalen verplicht was vervalt deze regel en moeten zij met bewijs komen dat er nog niet contant betaald is.
Dus vraag eerst om de normale brief tenzij je kunt bewijzen dat je al betaalde.
Indien contant betalen verplicht was vervalt deze regel en moeten zij met bewijs komen dat er nog niet contant betaald is.
Volgens mij is hier sprake van consumentenkoop en als je in al die tijd nooit een aanmaning of herinnering ontvangen hebt is de vordering verjaard na 2 jaar.
Ik zou dus volstaan met een brief dat de vordering verjaard is. Succes
Ik zou dus volstaan met een brief dat de vordering verjaard is. Succes