LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontrecht incasso videotheek...pffff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Ik lig nu al drie maanden in de clinsch met een incasso bureau "van hoek en partner" over een openstaande boete uit 2005. Ik heb nooit van deze boete afgeweten maar goed. Al verschilllende keren heb ik verozocht om de corrospodentie tussen mij en de videotheek. Die is er namelijk niet want ik heb nooit iets ontvangen van een factuur of iets degelijks. We heb ik een vaag computer scherm afdruk gehad met allemaal rare dingen en 20 euro. Maar ik ben dus, voor de duidelijkheid, nooit een factuur gekregen of herrinering voordat die van hoek en partners gingen schrijven.

Nu krijg vandaag een brief met in het ver de titel: "kennisgevig voorgenomen gerechtelijke procedure gevolgd door beslag en/of onroerend goed.|" Rest alleen maar dit soort taal in de brief.

Wat moet ik doen. Ze staan totaal niet in hun recht, die videotheek kan heeft nooit een factuur gestuurd of iets degelijks. Ik voel er onderhand ook erg veel voor om die van hoek en partners/videotheek aan te klagen. Iedergeval, ik heb onderstaande brief nu als reactie op die brief gestuurd. Sta ik in me recht mensen?

***


Geachte Heer, mevrouw

Ik heb 13 augustus j.l. van u een brief gekregen waarin ik xxxx Euro (uw dossiernr xxx) moet betalen in verband met een door gestelde schuld bij videotheek xxx. Deze vordering is onterecht, er is namelijk nooit enige correspondentie tussen mij en de betreffe videotheek geweest omtrent deze zaak. Dus de videotheek is in ernstige gebreke.
Ik eis, voor de derdemaal, per omgaande schriftelijk bewijs van de vordering en van de eerdere correspondentie van xxx. Ik zal niet meer reageren alvorens ik dit bewijs heb ontvangen. Laat ik u eraan herinneren dat de juridische kosten geheel voor uw eigen rekening zullen zijn als jullie de zaak niet in onderling overleg willen oplossen. Ik zal alleen schriftelijk reageren op deze zaak. Tevens stel ik ervan op de hoogte dat ik de juridische mogelijkheden onderzoek tbv de handelswijze van xxx en van “ Hoek & Partners” om zodoende deze aan de kaak te laten stellen. Tevens ben ik voornemens alle kosten die ik reeds gemaakt heb en zal gaan maken op u te gaan verhalen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heb je die brief aangetekend verzonden?

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Ja uiteraard!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ziet er redelijk uit, maar ik zou het iets anders stellen.
Dus de videotheek is in ernstige gebreke
Dit is geen correct gebruik van de term. Je bent in gebreke als je niet aan je verplichtingen uit een verbintenis voldoet en daarop bent aangeschreven. In dit geval is het de videotheek die beweert dat jij in gebreke bent want jij zou die band te laat hebben teruggebracht, andersom dus.
Ik eis, voor de derdemaal, per omgaande schriftelijk bewijs van de vordering en van de eerdere correspondentie van xxx.
Je hoeft ook niet per se dit te eisen. Dat vloeit namelijk al voort uit het feit dat de videotheek iets van JOU wil en zich beroept op een rechtstoestand. De videotheek moet dan de achterliggende feiten bewijzen.

Verder is kennisgevig voorgenomen gerechtelijke procedure gevolgd door beslag en/of onroerend goed.|" misleidend, een incassobureau mag zelf geen rechtzaak aanspannen en is al helemaal niet bevoegd tot beslaglegging. En al helemaal niet voor zo'n stomme boete.

Schrijf de volgende keer gewoon:
* Dat je de vordering niet erkent;
* Dat zij maar moeten bewijzen dat je de video te laat hebt teruggebracht;
* En zoja, dan moeten ze ook maar bewijzen dat de boete verschuldigd is, die je ook betwist;
* Bovendien betwist je ook de incassokosten, laat ze maar bewijzen dat die kosten daadwerkelijk gemaakt zijn;
* Verder zie je een rechtzaak met vertrouwen tegemoet en zal je je zeker verweren, waarbij alle kosten op het incassobureau en de videotheek worden verhaald;
* Dat je de dreigende taal als onbeschoft en misleidend ervaart;
* Desalniettemin ben je bereid om de zaak buiten rechte op te lossen, maar dan moet het incassobureau ophouden met dreigen met beslagleggingen en op normale toon communiceren.

Vat dit niet verkeerd op, maar vraag voortaan een jurist (als je die kent) om even naar je brieven te kijken voor je ze uitstuurt.

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Hij is (gelukkig) nog niet verstuurd van het postagentschap bleek al dicht te zijn. Ik zal hem aanpassen naar aanleiding van jullie tips!

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door marqui50 »

Wij krijgen vandaag ook een "kennisgeving gerechtelijke procedure gevolgd door beslag roerend en/of onroerend goed", waarin eveneens dreigende uitlatingen als [/quote]moet worden overgegaan tot het verkrijgen van een vonnis.......en beslag op uw roerend en/of onroerende goederen.
thans laatste gelegenheid om binnen 3 dagen na heden het verschuldigde telefonisch te voldoen.
Mocht tijdens poging tot beslaglegging niemand aanwezig zijn....middels forcering van de toegangsdeuren, zulks met assistentie van justitie en politie, krachtens art 444........etc

Deze dreigbrief is de 13de gedateerd, wij hebben dus nog maar 2 dagen voor event. overmaking.
Zoveel verbaal geweld voor een bedrag van 91,98 euro (hoofdsom was 29 euro)
Ik heb reeds eerder geschreven naar dit forum over mijn probleem (zie VERJARING INCASSO van 5 aug) en ik voel me bijna net een crimineel door deze uitlatingen van van Hoek cs.
Trekken wij als kleine consument dan toch aan het kortste eind en moeten we gewoon betalen, of is er nog een manier om van Hoek op hun plaats te zetten?

Wij hebben evenals BrianD ook geen herinnerings brief van de videotheek en evenmin een eerste of tweede aanmaning van van Hoek ontvangen

Ow, en wij hadden een aangetekende brief naar van Hoek gezonden met de mededeling dat onze eerdere gemaakte afspraak over betalingsregeling komt te vervallen omdat de incasso was verjaard en wij niet eerder op de hoogte waren gesteld van de betalingsachterstand.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door gravedigger »

Leuk geprobeerd Marqui, maar je moet toch dat andere topic nog eens overlezen. De vordering is NIET verjaard!

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door marqui50 »

Nou, ok, dan zit er dus niets anders op dan betalen :(

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Ik ga echt niet betalen hoor, immers had de videotheek mij eerst doormiddel van een factuur, herrinering en daarna aanmaning moeten sturen. Dit alles is nooit gebeurt. Ik wist tot maart niet eens van die eventuele boete. Ik wil gewoon simpel een factuur van die videotheek zoals het in nederland hoort. En inderdaad, die van hoek en partners laten je net een criminineel voelen. Maar ergens zijn zij de crimineel want gaan achter geld aan zonder dat er een factuur is. Als je ook op hun website kijkt zijn ze een no cure no pay bedrijf. Ik laat het desnoods voorkomen want ik vind dit gewoon crimineel gedrag!

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

NIET BETALEN MARQUI!

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door marqui50 »

o jeetje, heb ik zojuist gedaan, nadat ik effe heb zitten wachten op adviezen van het forum.

ik sukkel een beetje met mijn gezondheid en heb weinig energie om deze ongelijke strijd aan te gaan.

ik heb ook een paar procedurele fouten begaan, in mijn onwetendheid. ben betalingsregeling gaan afspreken met de telefoniste en dat doet mij sowieso de das om (stuiting van verjaring).
die gasten hebben ook nooit gereageerd op mijn email en aangetekende brief. ze hebben gewoon LAK aan de consument.

marqui50
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2006 10:31

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door marqui50 »

Sorry BrianD :(
Ik hoop dat jij wel iets kan bereiken en ze daarmee een lesje kan leren

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Opzet nieuwe brief, graag jullie mening. Overigens heb al gehad met een advocaat mocht het tot een rechtzaak komen in dit geval en dit heeft mij absoluut gesterkt. Het is inmiddels echt een principe kwestie geworden maar dit is gewoon onrecht. Maar goed, de brief is als volgt:

****

Geachte heer, mevrouw,
Afgelopen dinsdag ontving ik een dreigbrief waarin ik word aangewezen als de grootste crimineel van Nederland. Het betreft hier dossiernr xxxx over een vermeende openstaande schuld aan videotheek xxx uit 2005. Op xx juli 2007 heb ik hierover ook al gemailt en gevraagt om te komen met de bewijzen rond het te laat brengen van de dvd/video’s. Tevens heb ik toen verzocht om de corrospodentie, van xxx, aan mij te laten toekomen. Het enige wat ik tot nu toe heb ik gezien is een afdruk van een computerscherm met wat vage termen wat op elke dag in het jaar gemaakt kan zijn.
Ik zou graag een degelijk bewijs willen zien dat ik de dvd/video’s te laat heb ingeleverd. Ik betwist namelijk dat dit het geval is. Het erge vind ik nog dat ik nooit en te nimmer de kans heb gekregen om xxx te kunnen betalen voordat ik een brief heb gekregen van Van Hoek & Partners. Er is tot midden 2007 geen enkel corrospodentie onze kant opgekomen omtrent de eventueel openstaande boete. Van incassokosten kan dus ook geen sprake zijn. Ook heb ik nu al meerdere malen, het zij telefonisch, per email aan uw gevraagd om de corrospodentie mij kant op te laten komen tussen xxx en mijn persoon. Ik dit hierbij voor de derde keer, kunt u mij de corrospodentie van xxx aan mijn verzenden.
Een eventuele rechtzaak zie ik met alle vertrouwen tegemoet. Ik zal me zeker hier gaan verweren en zal alle kosten die ik hiermee maak zal ik laten verhalen op Van Hoek & Partners en de xxx. De dreigende taal van Van Hoek & Partners heb ik als zeer onbeschoft en misleidend ervaren. Hoe kan ik een openstaande boete betalen als ik nooit op de hoogte ben gesteld. De videotheek is hier in gebreke gebleven niet de consument zoals ik in dit geval.
Desalniettemin ben je bereid om de zaak buiten rechte op te lossen, maar dan moet het incassobureau ophouden met dreigen met beslagleggingen en op normale toon communiceren. Ik stel voor dat de videotheek mij eerst een keer op de hoogte steld van de vermeende openstaande boete en dat ik dan de kans krijg om de boete te betalen.
Met vriendelijk groet,

***
graag jullie mening!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Geachte heer, mevrouw,
Afgelopen dinsdag ontving ik een dreigbrief waarin ik word aangewezen als de grootste crimineel van Nederland. Het betreft hier dossiernr xxxx over een vermeende openstaande schuld aan videotheek xxx uit 2005. Op xx juli 2007 heb ik hierover ook al gemailt en gevraagt om te komen met de bewijzen rond het te laat brengen van de dvd/video’s. Tevens heb ik toen verzocht om de corrospodentie, van xxx, aan mij te laten toekomen. Het enige wat ik tot nu toe heb ik gezien is een afdruk van een computerscherm met wat vage termen wat op elke dag in het jaar gemaakt kan zijn.
Ik zou graag een degelijk bewijs willen zien dat ik de dvd/video’s te laat heb ingeleverd. Ik betwist namelijk dat dit het geval is. Het erge vind ik nog dat ik nooit en te nimmer de kans heb gekregen om xxx te kunnen betalen voordat ik een brief heb gekregen van Van Hoek & Partners. Er is tot midden 2007 geen enkel corrospodentie onze kant opgekomen omtrent de eventueel openstaande boete. Van incassokosten kan dus ook geen sprake zijn. Ook heb ik nu al meerdere malen, het zij telefonisch, per email aan uw gevraagd om de corrospodentie mij kant op te laten komen tussen xxx en mijn persoon. Ik dit hierbij voor de derde keer, kunt u mij de corrospodentie van xxx aan mijn verzenden.
Een eventuele rechtzaak zie ik met alle vertrouwen tegemoet. Ik zal me zeker hier gaan verweren en zal alle kosten die ik hiermee maak zal ik laten verhalen op Van Hoek & Partners en de xxx. De dreigende taal van Van Hoek & Partners heb ik als zeer onbeschoft en misleidend ervaren. Hoe kan ik een openstaande boete betalen als ik nooit op de hoogte ben gesteld. De videotheek is hier in gebreke gebleven niet de consument zoals ik in dit geval.
Desalniettemin ben je bereid om de zaak buiten rechte op te lossen, maar dan moet het incassobureau ophouden met dreigen met beslagleggingen en op normale toon communiceren. Ik stel voor dat de videotheek mij eerst een keer op de hoogte steld van de vermeende openstaande boete en dat ik dan de kans krijg om de boete te betalen.
Met vriendelijk groet,
Hou het zakelijk! Termen als “de grootste crimineel van Nederland” luchten je gemoed misschien maar komen niet professioneel over. Let ook op je spelling. Hoe professioneler en correcter juridisch je overkomt hoe sterker je staat. Alinea's maken het overzichtelijker. Erken verder niets, het incassobureau en de videotheek moeten dit doen. En door te zeggen dat Van Hoek nergens toe bevoegd is sla je ze met hun eigen woorden om de oren.

Ik heb het iets aangepast, je moet zelf weten of je er wel of niet iets mee doet:
Geachte heer, mevrouw,
Afgelopen dinsdag ontving ik een brief van u. Het betreft hier dossiernr xxxx over een vermeende openstaande schuld aan videotheek xxx uit 2005. Op xx juli 2007 heb ik hierover ook al gemaild en gevraagd bewijzen te overleggen het te laat brengen van de dvd/video’s. Tevens heb ik toen verzocht om de correspondentie, van xxx, aan mij te laten toekomen.

Het enige wat ik tot nu toe heb mogen ontvangen is een afdruk van een computerscherm waar ik niets wijzer uit word. De afdruk had op elke dag in het jaar gemaakt kan zijn, en beschouw ik dan ook niet als bewijs. Ik zou graag een degelijk bewijs willen zien dat ik de dvd/video’s te laat heb ingeleverd. Ik betwist namelijk dat dit het geval is. Er is voor de broef van <DATUM NOEMEN> 2007 geen enkele correspondentie onze kant opgekomen omtrent de eventueel openstaande boete. Van zowel een boete als incassokosten kan dus ook geen sprake zijn. Bovendien zal Van Hoek & Partners dan niet inningsbevoegd zijn. Zolang u niet het tegendeel kan bewijzen erken ik uw vordering niet, en ontken ik iedere aansprakelijkheid.

Een eventuele rechtzaak zie ik met alle vertrouwen tegemoet. Ik zal me verweren en zal alle kosten maak laten verhalen op Van Hoek & Partners en de xxx. De dreigende taal van Van Hoek & Partners heb ik bovendien als zeer onbeleefd en misleidend ervaren, aangezien een incassobureau niet bevoegd is tot beslaglegging.

Desalniettemin ben ik bereid om de zaak eventueel in redelijkheid buiten rechte op te lossen, maar dan wens ik op fatsoenlijke toon te woord worden gestaan.

Met vriendelijke groet,

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Ik heb jouw brief overgenomen en hier en daar wat aangepast. Brief is inmiddels aangetekend onderweg. Overigens ook langsgeweest bij juridisch loket met alle papier. Die bevestigen mijn verhaal en eigenlijk hebben ze bij een eventuele rechtsgang geen poot om op te staan. Maar goed afwachten...

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Mooi zo, succes ermee!

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Weer terug van vakantie maar uiteraard geen tegenbericht ontvangen. We wachten af of zal ik nogmaals reageren dat wij mij betreft de kwestie hiermee af is?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Incassobureaux zijn laffe honden wat dat betreft: als ze geld ruiken weten ze je te vinden maar een net briefje dat een zaak ingetrokken is dat kan er niet af.

Ik zou zeggen: wacht tot eind september en stuur ze dan je briefje dat de zaak afgedaan is.

z28koos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2008 13:05

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door z28koos »

Ik ben erg benieuwd of er nog nieuws is aangaande deze zaak. Ik heb namelijk gisteren ook zo'n spookbericht ontvangen!

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

Ik heb die brief gestuurd, staat eerder ergens in dit topic, naar de videotheek en incassobureau. Nooit meer wat gehoord nadien. Mijn ervaring:

- Eerst een brief met daarin veel blabla en hoge kosten incassobureau
- Hierna steken ze erg veel tijd in telefoontjes en discussies waarbij ze angst proberen te zaaien (ik denk dat ik ze ruim 90 min aan de lijn heb gehad over dit topic. Dit maakte mij niet uit want ik zat toch in de auto)
- dan krijg je nog een keer een brief met dreiging rechtsgangs
- Reageer daar gewoon weer schriftelijk op zoals ik heb gedaan
- en daarmee houdt het op. Rechtsgang heeft voor hun ook geen zin want eigenlijk hebben ze geen bewijs. Iedereen kan een computeruitdraai maken...

Suc6 en nogmaals....LAAT JE NOOIT BANG MAKEN!

Gesloten