LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontruiming na huurachterstand

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sportweek

Ontruiming na huurachterstand

Ongelezen bericht door sportweek »

Doordat ik een grote huurachterstand heb wordt binnenkort mijn huis ontruimt. :(

Ik heb een kale huurachterstand van 3.034,94 euro. Het totale bedrag wat ik nu moet betalen volgens het incassobureau is 4.470,23. Mag het incassobureau zoveel kosten rekenen?

Hierbij hun specificatie:

- hoofdsom € 3.983,65
- rente tot en met 12 augustus 2014 € 16,40
- rente na 12 augustus 2014 p.m.
- vervallen termijnen € 442,34
- proceskosten € 732,77
- nakosten € 87,50
- kosten van dit exploot € 92,25
subtotaal € 5.354,91

- waarop in mindering strekt of is verrekend € 884,68
totaal € 4.470,23

Ik hoor graag van jullie of dit wettelijk mag.

Groet,

puma73

Re: Ontruiming na huurachterstand

Ongelezen bericht door puma73 »

Ja dit mag, want het is geen incassobureau, maar een gerechtsdeurwaarder. Deze mag voor de ambtshandelingen zoals het uitbrengen van de dagvaarding, de proceskosten bij de rechtbank en het betekenen van het vonnis kosten in rekening brengen.

Die kosten zijn wettelijk vastgesteld.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

puma73 schreef:Ja dit mag, want het is geen incassobureau, maar een gerechtsdeurwaarder. Deze mag voor de ambtshandelingen zoals het uitbrengen van de dagvaarding, de proceskosten bij de rechtbank en het betekenen van het vonnis kosten in rekening brengen.

Staan die ook niet in het vonnis zelf vermeld?

puma73

sjohie schreef:
puma73 schreef:Ja dit mag, want het is geen incassobureau, maar een gerechtsdeurwaarder. Deze mag voor de ambtshandelingen zoals het uitbrengen van de dagvaarding, de proceskosten bij de rechtbank en het betekenen van het vonnis kosten in rekening brengen.

Staan die ook niet in het vonnis zelf vermeld?
Die staan zowel op de dagvaarding als op het exploot.

encore

Ongelezen bericht door encore »

wat zijn nakosten?

verder heb ik in het verleden als ontruimer gewerkt. Leuk werk, en heeeel soms hartverscheurend. Maar dan konden we meestal wel wat regelen met de deurwaarder. Moest-ie wat eerder weg :wink:

puma73

encore schreef:wat zijn nakosten?

verder heb ik in het verleden als ontruimer gewerkt. Leuk werk, en heeeel soms hartverscheurend. Maar dan konden we meestal wel wat regelen met de deurwaarder. Moest-ie wat eerder weg :wink:
Wat zijn nakosten?
Naast deze gebruikelijke kosten brengt de deurwaarder soms ook soms ook ‘nakosten’ in rekening. Dit zijn ná de uitspraak, doch vóór de executie ontstane kosten. Het gaat hier om kosten voor onder andere de volgende werkzaamheden:
- bestuderen van het vonnis;
- informeren van de schuldeiser;
- overleg over de wijze van incasso.
te vinden op

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=3 ... 8bae94c9e4

encore

Ongelezen bericht door encore »

Danku, puma73..Ik had geen zin in gegoogel. Ik begrijp die huurachterstanden ook niet, dus ik onthoud mij van commentaar.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

sportweek schreef:Doordat ik een grote huurachterstand heb wordt binnenkort mijn huis ontruimt. :(

Ik heb een kale huurachterstand van 3.034,94 euro. Het totale bedrag wat ik nu moet betalen volgens het incassobureau is 4.470,23. Mag het incassobureau zoveel kosten rekenen?

Hierbij hun specificatie:

- hoofdsom € 3.983,65
- rente tot en met 12 augustus 2014 € 16,40
- rente na 12 augustus 2014 p.m.
- vervallen termijnen € 442,34
- proceskosten € 732,77
- nakosten € 87,50
- kosten van dit exploot € 92,25
subtotaal € 5.354,91

- waarop in mindering strekt of is verrekend € 884,68
totaal € 4.470,23

Ik hoor graag van jullie of dit wettelijk mag.

Groet,
Met alle respect/begrip voor je problemen maar in plaats van je af te vragen of de rente enz. wel juist berekend word en of het allemaal wel wettelijk is zou ik de tijd voor de eigenlijke ontruiming beter besteden aan het regelen van geld om je schuld te betalen ( huur moet iedere huurder nu eenmaal betalen ) en of de deurwaarder bellen /bezoeken om een betalingsregeling af te spreken zodat je de ontruiming die door je eigen schuld ( niet leuk maar wel waar) kan voorkomen.Je bewandelt dus in mijn ogen de verkeerde weg en staat straks echt buiten zelfs als iedereen je gelijk geeft of gelijk hebt.Kortom, aan de gang!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Prima maatregel, de mensen die wel betaalde vinden niet betalen oneerlijk als er niets word gedaan.

Met deze ruim E3000,- heb je al een langere tijd niets betaald dus kun je het verwachten.
Vermoedelijk ook enkele brieven gehad met dreigen van ontruimen.

Neem een goedkopere woning elders die vind je meestal op plekken waar niemand wilde wonen!
Groningen, niet de stad maar het aardbevingsgebied staat veel leeg en te huur voor zeer lage prijzen.

Ja, niet leuk maar nu klagen is een beetje te laat.
Verder verwacht ik dat je nog meer schulden hebt dus naar gemeentelijke sociale dienst en luister en doe wat ze zeggen.

Anders sta je echt op straat en je bent eigenlijk gezien het bedrag al meer dan half jaar te laat.

Gesloten