LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte brief incassobureau na verhuizing

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hansrenting

Onverwachte brief incassobureau na verhuizing

Ongelezen bericht door hansrenting »

Hallo,

Ik wil graag weten of iemand een tip / oplossing heeft inzake het volgende probleem:

We zijn 2 jaar geleden verhuisd.
Verleden week komen de oude buren op bezoek en zij brengen post mee die de nieuwe bewoners van ons oude huis hen hebben meegegeven.

Daar zit bij een brief van een incassoburo: namens MovieMax een vordering van 10 euro, totaal bedrag euro 72,48
Wij maken direct die 10 euro over.
Brief terug: bedankt voor die 10 euro, maar nog 62,48 aub

Ik bellen, wat blijkt? Twee jaar geleden (9 okt 2007) hebben mijn kinderen een film gehuurd en hebben deze twee dagen te laat ingeleverd. Het incassoburo beweert dat MovieMax herinneringen heeft gestuurd en dat ze zelf op 17 aug 2009 zijn begonnen.

Tja, dat zal best, maar ik wist van niks.
Dus: mijn kinderen zijn 2 dagen te laat met een filmpje en dat kost mij 72,48 !

Het zal wel, maar het voelt wel als onrecht.
Of niet?

Met vriendelijke groet,
Hans Renting

rene117

Re: Onverwachte brief incassobureau na verhuizing

Ongelezen bericht door rene117 »

je heb betaald klaar die incasso costen zijn zowiezo tehoog
dus die zou ik niet betalen en zij moeten bewijsen dat er brieven zijn verstuurd dus ik zou je er niet te druk over maken als ik uw was

hansrenting

Ongelezen bericht door hansrenting »

Bedankt voor de reactie.
Update:
Juridisch advies ingewonnen via rechtsbijstand verzekering.
Ik ben en blijf zelf verantwoordelijk voor versturen verhuisberichten.
Videobedrijf kan niets verweten worden.
Incassobedrijf had adres moeten checken.
Heb hen daarop geattendeerd, zij erkennen dat en hebben kosten verlaagd tot euro 44,03
Ik heb maar betaald, dan ben ik er vanaf. Ik ga overmorgen op vakantie, ik ga mijn koffer inpakken....

CB

Ongelezen bericht door CB »

Dat is dan makkelijk verdiend door het incassobureau. Toch een prettige vakantie.

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Als oud medewerker van een incassoburo even een note.
De tarieven welke een incassoburo hanteerd zijn veel te hoog maar ze opereren uitsluitend in opdracht van de klant en die bepaald hoeveel tijd en energie er in een incassoprocedure gestoken moet worden.
is de klant een doorbijter dan rekent het incassoburo de tijd uiteraard door maar, af en toe een brief en af en toe een telefoontje en het incassoburo levert weinig voor veel geld hetgeen door de gesommeerde dient te worden betaald.
Ergo, één telefoontje of een brief van een incassoburo kost de klant vele malen meer dat daadwerkelijk geinvesteerd is en dat betaald u.
Het incassoburo handeld echter naar wens van de klant en is eigenlijk een soort van intermediair die wel betaald dient te worden.
De klant levert gegevens aan welke wel door het incassoburo gecheckt dienen te worden maar geloof mij, veel mensen zijn erg handig in het verbloemen van juiste gegevens en het kost veel tijd dat uit te zoeken. derhalve worden ook die kosten aan u doorberekend. Vindt het netjes dat betreffend incassoburo heeft toegegeven onzorgvuldig te zijn geweest. Meestal zijn het medogenloze lieden.
Prettig dat ook u uw nalatigheid erkent, daarmee is het probleem opgelost.
Fijne vakantie

Gesloten