Onverwachte rekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lookaround223

Onverwachte rekening

Ongelezen bericht door Lookaround223 »

Hallo,

Eergisteren kreeg ik een mail van Lefier (mind2pay) waarin stond dat ik effe 4.200euro over moet maken binnen een paar dagen tijd. Ik heb tot dinsdag. Het probleem is dat ik dit niet kan betalen. En recht op een betalingsregeling heb ik niet meer, omdat ik die al heb gehad.

Hier even een korte schets van de geschiedenis van mij en Lefier: op 27 november 2023 zeg ik de huur op. Toen in januari 2024 een betalingsregeling met hun getroffen. In oktober heb ik een schuld van 4.000euro afbetaald. Nu op 27 februari 2025 krijg ik de mail waarin stond dat ik even 4.200euro aan ze moet overmaken.

Wat moet ik doen? En wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ik heb hier veel stress van.

Morgan le Fay

Re: Onverwachte rekening

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

De betalingsregeling niet nagekomen? Die €4200 ophoesten is blijkbaar de enige optie. Vraag bij familie om geld en een regeling. De schuld wordt anders alleen maar hoger. Trek bij de Gemeente aan de bel en leg de situatie uit
Weet niet of er wat te regelen wat betreft schuldhulp.
Maar wat is de totale schuld?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zou mooi zijn als de koning uw bericht leest en even de schuld aflost. Anders een brief schrijven?

Lookaround223

Het is een regel van Lefier dat als je een betalingsregeling hebt afgesproken, dat dit binnen een jaar niet meer kan.

De totale schuld is 4.200euro.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Wat was de betalingsregeling en wat is er gebeurt tussen oktober en nu? En is het geld naar de juiste rekening overgemaakt?

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Lookaround223 schreef:
01 mar 2025 14:15
.

Wat moet ik doen?
Als de vordering terecht is, betalen. En de volgende keer is het verstandig je betalingsregeling nakomen.
En wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ik heb hier veel stress van.
Als je niet betaald, grote kans dat je naar de rechter mag en dan na een vonnis nog veel meer mag betalen. Denk ook bijvoorbeeld aan de rente die maar op zal blijven tikken.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lookaround223 schreef:
01 mar 2025 16:42
Het is een regel van Lefier dat als je een betalingsregeling hebt afgesproken, dat dit binnen een jaar niet meer kan.

De totale schuld is 4.200euro.
Wellicht is het zinvol om hulp te zoeken m.b.t. een WSNP (schuldsanering). Mogelijk kun je op deze manier wel een betalingsregeling treffen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lefier is een verhuurder dus het is waarschijnlijk een huurschuld.

Hoezo was dat onverwacht?

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Consumenneke schreef:
01 mar 2025 18:15
Lefier is een verhuurder dus het is waarschijnlijk een huurschuld.

Hoezo was dat onverwacht?
Dat het om een huurschuld gaat was al heel snel duidelijk :mrgreen:

Lookaround223

Nee, het gaat niet om een huurschuld. Het gaat om kosten die zij hebben gemaakt met bijv. De ontruiming. Ik dacht dit al betaald te hebben tussen januari - oktober. Ik heb echt geen idee waar deze rekening vandaan komt. Op maandag bel ik ze weer opnieuw op met mijn vragen.

Lookaround223

Tussen oktober en nu is er niks gebeurt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lookaround223 schreef:
01 mar 2025 14:15
Toen in januari 2024 een betalingsregeling met hun getroffen.
Je zou verwachten dat daar destijds iets van op papier is gezet.
Zijn daar nu extra kosten bijgekomen?

Lookaround223

Niet dat ik weet

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de postbezorging, of beter gezegd het gebrek ervan, er iets mee te maken heeft.

TS is nogal warrig in zijn verhaal. Eerst stelt hij dat hij zelf de huur opgezegd heeft na een huurachterstand te zijn opgelopen. Later spreekt TS van een uitzetting.

Als er echt sprake is van een huisuitzetting dan kan het zomaar zijn dat de woning niet leeg en in goede staat opgeleverd is. Dan kunnen de kosten die gemaakt worden om de woning weer verhuur klaar te maken behoorlijk oplopen.

Dan is het heel fijn voor TS dat ie de huurschuld betaald heeft maar dan staan er andere, behoorlijke bedragen open.

Lookaround223

Huurachterstand? Daar was nooit sprake van. Ik heb de huur opgezegd en Lefier achtergelaten met veel rommel. Het huis moest ontruimd worden. Ik zeg de huur op, op 27 november 2023 en krijg op 27 februari 2025 een mail waarin staat dat ik ff 4.200euro aan Lefier moet overmaken...

Vervelend dat ik warrig overkom. Dit gaat mij niet in de koude kleren zitten..

En is Lefier het verplicht om mij inzage te geven in het dossier van flanderijn?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zet alles nu eens overzichtelijk op een rijtje, dan kunnen we ook daadwerkelijk zinnig advies geven. Wat me al duidelijk is:

• - in november 20023 heb je de huur opgezegd;
    - je hebt de woning niet ontruimd, maar verlaten;
    - de woning is in december (neem ik aan) door Lefier ontruimd;
    - in januari 2024 heb je een betalingsregeling getroffen. Je had dus een factuur van Lefier gehad. Hoe hoog was de totale schuld? En wat heb je via die betalingsregeling totaal betaald?
    - blijkbaar ben je op enig moment die betalingsregeling niet nagekomen;
    - in oktober 2024 heb je € 4.000,00 betaald. Waarom? Was dat een vrijwillige extra betaling? Of had dat een reden?
    - je hebt blijkbaar geen contact gehouden of afspraken gemaakt over de rest van de schuld, want in februari 2025 krijg je een sommatie van Lefier voor de resterende schuld van € 4.200,00.
    - je begint nu ineens over Flanderijn. Wat is hun rol die in dit traject?
Als je aangeeft of mijn bovenstaande weergave correct is en de wetgedrukte vragen beantwoord, kan ik je daarna mogelijk wel adviseren.

Lookaround223

Nee, ik heb 4.0000euro verspreid betaald tussen januari en oktober. Dus 4.000euro in delen betaald.

Heb net ff gebeld met Lefier, en de 4.200euro die ik nu moet betalen zijn de incassokosten die zijn gemaakt... Ik vrees dat ik moet betalen..

Lookaround223

Flanderijn is een incassobureau

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lookaround223 schreef:
03 mar 2025 09:32
Flanderijn is een incassobureau
En het zijn gerechtsdeurwaarders. Denk eerlijk gezegd dat Mind2Pay het aanmaning traject gedaan heeft en dat daarna Flanderijn een juridische procedure bij de rechtbank heeft gevoerd.

In dat geval lopen de kosten behoorlijk op. Al helemaal als er ook gederfde huurinkomsten geeist zijn.

Plaats reactie