Nu heb ik eens een keer een vraagje.
Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk.
Doen ze hun werk met tegenzin?
Ik zou het me best kunnen voorstellen, ik zou er ook niet willen werken. Altijd boze mensen aan de lijn waarom ze het niet eens zijn met de hoge extra kosten en dag in en dag uit, jaar in jaar uit dezelfde kwalitatief uitermate teleurstellende smoezen te moeten aanhoren waarom ze nu weer eens niet betaald hebben om vervolgens de leukste bedreigingen te mogen incasseren.
Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
En misschien ook wel een heel klein beetje weten dat ze zelf niet helemaal zuiver handelen? Dat ze niet altijd 100% achter datgene staan dat ze (moeten) zeggen?
JDII schreef:Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
Zou best eens een dagje willen meeluisteren maar zou het voor geen goud willen doen.
Bij sommige bureau's kun je heel goed praten, behandelt de gesprekspartner je met respect.
Persoonlijk ben ik van mening dat als ik rustig en op een normale manier met iemand bel, dat zij mij fatsoenlijk te woord staan en niet brutaal, kort en chagrijnig mij antwoorden. Dat duld ik dan van die gasten niet.
Ik behandel ze met respect en verwacht ook respect terug.
Of we nu met elkaar eens zijn of niet, dat doet er niet toe.
Ga 's kijken of er wat leuks is op tv of kijk eens wat rond op het wereldwijde web.
En had je niet nog een boek liggen, dat nodig terug moet naar de bieb?
Als je te laat terug brengt (of helemaal niet ) krijg je een boete. Betaal je die niet, kun je uiteindelijk ook met een incassobureau te maken krijgen. Maar misschien is de contactpersoon daarvan net zo vriendelijk als de dames van de bieb.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 30 nov 2011 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
JDII schreef:Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
Begrijp ik ook wel. Maar als ik dan op een respectvolle rustige manier bel, moeten ze niet tegen mij gaan blaffen.
JDII schreef:Ga er idd zelf eens aan de telefoon zitten, die mensen die daar aan de telefoon zitten zouden een flinke toeslag op hun loon moeten krijgen voor vuil en zwaar werk.
Begrijp ik ook wel. Maar als ik dan op een respectvolle rustige manier bel, moeten ze niet tegen mij gaan blaffen.
Dat ben ik ook helemaal met u eens. Maarja kan best begrijpen dat ze na een halve dag blaffen niet anders meer kunnen. Vraag me af of deze mensen in staat zijn ma t/m vrijdag op zaterdag thuis te laten.
BBCS schreef:
Waarom zijn de contactpersonen bij de diverse incassobureau's altijd zo chagrijnig, bot, onvriendelijk enz.
Een fatsoenlijk gesprek is dan bijna niet mogelijk.
Doen ze hun werk met tegenzin?
Nee, ze hoeven niet vriendelijk te doen, omdat je toch moet betalen.
Dan hoeven ze van mij ook niet te verwachten dat ik vriendelijk doe?
Ik ben altijd vriendelijk aan de telefoon, maar als zij grof gaan doen, kan ik het ook!
Dan moeten zij niet gaan klagen dat klanten grof doen.