Verkoper beweerd:
- Klant heeft met ons een abonnement afgesloten op 12 december 2000.
- Factuur van april 2003 is niet betaald, want deze is retour terug gekomen.
- Klant gaf telefonisch door dat hij was verhuis, maar gaf geen adres door.
- Klant gaf aan het bedrag te willen betalen in drie termijnen, maar hier zijn we niet mee akkoord gegaan.
- Klant heeft abonnement opgezegd in september, maar wij hadden het abonnement beëindigt in augustus 2003 vanwege de betalingsachterstand.
- Ze geven aan dat er een bedrag no opstaat, maar geen specificatie.
Lindorff geeft aan
- dat UPC u in 19 december 2003 heeft aangemaand op uw oude adres.
- dat ze u op uw oude adres aangemaand in 2008. (data?)
- dat ze telefonisch contact met u gehad in 14 juli 2010, maar dat is voor stuiting irrelevant.
Dit is geen specificatie. Wat was de hoofdsom? Zit daar misschien al administratie kosten van UPC bij? Hoe hoog is de rente? En hoe hoog zijn de (overige) buitenrechtelijke kosten?sansuz schreef:Bijgaand sturen wij u een specificatie van de vordering.
Het openstaande saldo bedraagt op dit moment € 288,52, inclusief buitengerechtelijke kosten en rente. Wij verwachten uw betaling of voorstel voor den termijnbetaling voor 13 september 2010 te hebben ontvangen.
Wat kun je hiervan onderbouwen met stukken? Heb je de telefoontjes opgenomen? Heb je de brief nog? Heb je het het formulier dat je naar de PTT hebt gestuurd nog?sansuz schreef:teven klopt het bericht van UPC niet dat ik mijn nieuwe adres iet zou hebben doorgegeven. ik heb meerdere keren met upc telefonisch contact gehad en heb toen ook mijn nieuwe adres doorgegeven. ook heb ik toendertijd een brief gestuurd met mijn nieuwe adres, en heb netjes toen ik verhuisde een verhuisbericht gestuurd. dit was toen nog een verhuis bericht dat je 1 formulier naar PTT moest sturen en daarop moest noteren bij welke bedrijven je een contract had. en heb toen ook UPC aangegeven.
De zaak staat of valt met dat jij kunt bewijzen dat je een nieuw adres hebt gestuurd. Als dit je niet lukt dan heeft het hooguit zin om de incassokosten aanvechten te vechteb, die vast te hoog zullen zijn.