LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Guardian,

Dat klopt. Ik ging hier wel expliciet in op het verhaal van TS waarin deze aangeeft een achterstand te hebben opgelopen.

Indien iemand wel betaald heeft of wat dan ook dan kan deze de vordering betwisten en zal deze niet zo heel snel al die kosten moeten betalen waar TS over klaagt. Tuurlijk weet ik ook wel dat er altijd enkele uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.

Daarbij had ik de stelling "op tijd betalen betekent geen incassoburo" niet gelanceerd.

Emmy75

duiner schreef:dan is het toch zo opgelost ?.. Zodra je zelf dan weet , dat je altijd keurig je huur betaald hebt
is er niets aan de hand , en kan je dat bewijzen ook nog
Nou, zo opgelost zou ik ook niet zo stellig durven te beweren. Er zijn nogal wat topics van mensen de gestalkt werden door het incassobureau met een onterechte vordering.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Nogmaals blijft persoonlijk maar voor mij heeft het hier meer weg van een hel, mag ik dat misschien vinden dank u !
Dat mag , Huib Drion had daar een oplossing voor :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pil_van_Drion

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

voor mij heeft het hier meer weg van een hel,
Ach ja, en dan doe je je beklag op dit forum, blijken hier ook allemaal duiveltjes met van die hooivorken rond te lopen om je nog eens extra te pakken.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

een hel vind u,als je ontslagen bent,ziek bent ,arbeidsongeschikt bent ,65 jaar bent krijg je hier een uitkering! je krijgt dan ook nog huur,zorg toeslag ,heb je kinderen ? dan ook nog kindertoeslag. maar aan uw nickname te zien geld dit niet voor jou! elke nederlander heeft intussen wel een pc,i-phone,flatscreen,laptop,digitale tv,digitale camera ,we kunnen op vakantie (de meeste van ons) en hebben ook nog te vreten,als je het een beetje goed uitkiend kun je hier alles . maar goed je vind het een hel hier :( ik las gisteren ergens dat het in amerika zo erg is en dat miljoenen mensen daar onder de armoede grens leven ,zelf al hebben ze 2 of3 banen ! mischien moet je daar een tijdje naar toe gaan moet je zien hoe snel je nederland weer waardeerd 8)

witte angora

pc,i-phone,flatscreen,laptop,digitale tv,digitale camera ,we kunnen op vakantie (de meeste van ons)
Ho ho, van dit lijstje heb ik niet alles, en ik heb wel meer 'noodzakelijke' hedendaagse dingetjes niet, en vakantie zit er zeker niet in, maar weet je? Ik mis het ook niet, heb er geen behoefte aan.

Of iets een hel is, dat is meer een kwestie van je beleving dan van de werkelijkheid denk ik zo.

manondoris

wa ! heel verstandig ,ik maak er uit op dat bij jou wel de rekeningen voor gaan :D

witte angora

manondoris schreef:wa ! heel verstandig ,ik maak er uit op dat bij jou wel de rekeningen voor gaan :D
Zeker weten. Niet dat het altijd makkelijk is, soms liggen er wel heel verleidelijke dingen in de winkels, of op Marktplaats. Maar het is een kwestie van keuzes maken.

Natuurlijk kan ik steeds weer geld opnemen uit mijn doorlopend krediet, maar dan duurt het alleen maar langer voor dat eens afgelost is, en al die tijd betaal je dan weer meer rente, en dat is pas echt weggegooid geld.

Ach, en al die leuke aanbiedingen, alles komt later heus wel weer een keertje terug.

Gelukkigkinderloos

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Spookfacturen gebeuren inderdaad ook veel vaker dan we denken.

Als ik de meeste reacties moet geloven dan is het dus eigen schuld dikke bult als je tijdelijk problemen hebt en spoor je niet als je nederland aju paraplu wilt en gaat zeggen.

nederland staat trouwens op de 1e /2e plek wat betreft hufteren op de werkplek, om het huftergehalte maar aan te geven.
Maar goed de massa schijnt zich er toch wel thuis tussen te voelen, omdat ze waarschijnlijk zelf tot deze groep behoren.

bprosman

Maar goed de massa schijnt zich er toch wel thuis tussen te voelen, omdat ze waarschijnlijk zelf tot deze groep behoren
Nou... waarschijnlijk meer omdat ze in geval van problemen de schuld ook wel eens bij zichzelf leggen en er een oplossing voor zoeken in plaats van te gaan zitten huilen en te wachten tot "mama regering" of "papa instantie" een kusje op de zere plek komt geven.

Gelukkigkinderloos

En kijk daar is er weer één duurt nooit lang.

Lang leve deze "hartverwarmende" nou meer zwaar verziekte maatschappij !

Toen ik de mens leerde kennen ging ik nog veel meer van dieren houden.

manondoris

je kunt wel lopen mopperen maar daar bereik je geen fluit mee ,ik zelf leef in een hartverwarmende omgeving ,met fijne vrienden ,buren en familie ! je moet er zelf wel wat van maken zeg! als je hier je sociale contacten hebt (waar je zelf ook wat voor moet doen,het komt allemaal niet aanwaaien) en je hebt een baan waar je happy mee bent of een uitkering maar je maakt er het beste van en je zorgt dat je je leven op de rit hebt ook financieel ! nou dan zeg ik wij hebben het hier lang zo slecht nog niet. maar je bent vrij in mening en keuzes dus als jij vind van niet dan ligt er een wereld voor je open !

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

In mijn geval heb "ik" naast mijn huurachterstand 1400 kunnen ophoesten om hier te kunnen blijven wonen.
Hierbij opgeteld alle andere (incasso)luchtbellen een krankzinnig hoog bedrag.
Handig als je dit soort onzin op de "maatschappij" kunt afschuiven. Je laat het zelf zover komen. Het maken van afspraken met de schuldeiser(s) had je die incassobubbel(s) gescheeld.

Gelukkigkinderloos

In het geval van de huur is het geen incasso situatie, maar dit extra bedrag is volledig voor de woningbouwver.

Nee advertentiekosten die werkelijk geen fluit opleveren, maar is ook ongetwijfeld eigen schuld.
Triest dat je zo besodemieterd kunt worden, om over aegon maar te zwijgen, daar zijn weer andere forums voor.

Mopperen is trouwens iets anders dan feiten onder ogen zien.

Gelukkigkinderloos

@ Manondoris, dat is ook zo. Wie weet wordt ik nog eens rijk, wie het laatst lacht.......

bprosman

wie het laatst lacht.......
Die heeft de grap niet goed begrepen.

Maar begin daar eens mee.... lachen...

Emmy75

Gelukkigkinderloos schreef:Als ik de meeste reacties moet geloven dan is het dus eigen schuld dikke bult als je tijdelijk problemen hebt en spoor je niet als je nederland aju paraplu wilt en gaat zeggen.
Nee ik zeg zeker niet dat het allemaal eigen schuld dikke bult is. Eerder hulp zoeken toen de schulden begonnen op te lopen, was wellicht wel handig geweest.

Tevens verklaar ik u helemaal niet voor gek als u elders uw geluk wilt gaan beproeven. Ga gerust uw gang zou ik zeggen, de hele wereld ligt voor u open. Ga ontdekken waar u wel gelukkig kunt worden, ik wens u veel geluk daarbij.

Dat de reacties (ook van mij) wat fel te noemen zijn, is waarschijnlijk ook het gevolg van de nogal scherp geformuleerde posten van uw kant. Een actie -> reactie verhaal.. Als u daarbij zegt dat het leven een hel is, beluister dan het liedje van Guus Meeuwis eens getiteld 'Op Straat'. Niet dat ik daar zo'n grote fan van ben (wat heet, moest de schrijfwijze van de naam nog even googlen). Bij dit nummer vind ik de tekst nogal sterk en het zet soms een en ander weer eens in perspectief.

witte angora

Gelukkigkinderloos schreef:@ Manondoris, dat is ook zo. Wie weet wordt ik nog eens rijk, wie het laatst lacht.......
Dus als je nooit rijk wordt, zul je ook nooit kunnen lachen?

Triest, heel triest....

Emmy75

bprosman schreef:

:lol:

En er is zo'n stralend zonnetje vandaag.

witte angora

Emmy75 schreef:
bprosman schreef:

:lol:

En er is zo'n stralend zonnetje vandaag.
Gistermiddag, ja, heb er even van genoten, maar hier is het toch wel bewolkt. Maar ach, ben nu even de was aan het strijken, en straks even naar de grote stad, om lekker te kijken wat ik allemaal niet kan kopen door gebrek aan geld.

Oftewel: gewoon even lekker er uit, genieten van de sfeer, bakkie doen bij V&D, beetje mensen kijken, en inderdaad, af en toe kijken of ik iets leuks zie, zodat ik iets te wensen heb, dat is toch niet verkeerd? Of, wat kleding betreft, wat er hangt, zodat ik straks met de uitverkoop mijn slag kan slaan?

Gesloten