LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Openbare verkoop ondanks betalingsregeling met schuldeiser?
Openbare verkoop ondanks betalingsregeling met schuldeiser?
Wij hebben nu een wel heel raar iets , we hebben een schuld van 2267,00 waarvan we nu inmiddels 1000,00 afgelost hebben.we hebben dit bij het bedrijf gedaan waar de schuld is ,ook kwam er een incassobureau langs om beslag te leggen.zij waren zeer verbaasd dat we een regeling hadden met de schuldeisers die zelf contact met ons opgenomen had voor een regeling . Dit schijnen ze niet te mogen doen en toen begon de ellende. Ik moest betalingsbewijzen opsturen en dan zou het bureau contact op nemen met de eiser dit heb ik 12-01-2017 dan ook netjes gedaan . Nu komt de verbazing
we kregen 25 januari eindelijk bericht terug van het incassobureau dat we na een betaling van 1000,00 euro hun nog 3628,39 moesten betalen en dit graag voor 27 januari om een openbare verkoop die 30 januari plaats zou vinden volgens hun. Nu weten wij helemaal niets over een openbare verkoop.
Vinden alleen wij dit raar?
we kregen 25 januari eindelijk bericht terug van het incassobureau dat we na een betaling van 1000,00 euro hun nog 3628,39 moesten betalen en dit graag voor 27 januari om een openbare verkoop die 30 januari plaats zou vinden volgens hun. Nu weten wij helemaal niets over een openbare verkoop.
Re: Openbare verkoop ondanks betalingsregeling met schuldeiser?
Een incassobureau kan geen beslag leggen.YHL55 schreef:Wij hebben nu een wel heel raar iets , we hebben een schuld van 2267,00 waarvan we nu inmiddels 1000,00 afgelost hebben.we hebben dit bij het bedrijf gedaan waar de schuld is ,ook kwam er een incassobureau langs om beslag te leggen.zij waren zeer verbaasd dat we een regeling hadden met de schuldeisers die zelf contact met ons opgenomen had voor een regeling . Dit schijnen ze niet te mogen doen en toen begon de ellende. Ik moest betalingsbewijzen opsturen en dan zou het bureau contact op nemen met de eiser dit heb ik 12-01-2017 dan ook netjes gedaan . Nu komt de verbazing
Verder mis ik wat info. Waarom betaalde je niet aan het incassobureau? Waarom nemen ze nu (pas) contact op? Waarom is het bedrag zodanig verhoogd? Weet je zeker dat je niet te maken hebt met de deurwaarder? Heb je misschien een dagvaarding over het hoofd gezien?
als er beslag is gelegd en er een openbare verkoop gepland staat mis ik wel een behoorlijke hap uit het verhaal. Namelijk de deurwaarder, de rechtbank, het vonnis.
Vlg mij is de reaktie van Student90 de juiste.berndv schreef:als er beslag is gelegd en er een openbare verkoop gepland staat mis ik wel een behoorlijke hap uit het verhaal. Namelijk de deurwaarder, de rechtbank, het vonnis.
Evenals de reactie van Berndv.chrisd1 schreef:Vlg mij is de reaktie van Student90 de juiste.berndv schreef:als er beslag is gelegd en er een openbare verkoop gepland staat mis ik wel een behoorlijke hap uit het verhaal. Namelijk de deurwaarder, de rechtbank, het vonnis.
Laat TS eerst maar antwoord geven op de vragen die gesteld worden. Men haalt tegenwoordig incassobureaus en deurwaarders makkelijk door elkaar en de verschillende termen worden door elkaar gebruikt. Het zal mij niks verbazen als het "incassobureau" een deurwaarder blijkt te zijn.chrisd1 schreef:Vlg mij is de reaktie van Student90 de juiste.berndv schreef:als er beslag is gelegd en er een openbare verkoop gepland staat mis ik wel een behoorlijke hap uit het verhaal. Namelijk de deurwaarder, de rechtbank, het vonnis.
Er zijn incasso bureaus die tevens deurwaarders kantoor hebben.
Ook gebruiken ze vaak dit misleidende dubbele logo briefpapier waardoor het verschil nog moeilijker word.
Als het een incasso bureau is, is er geen beslag maar dreigen ze slechts met verkoop.
De topic starter moet eerst duidelijk geven.
Heeft hij die €1000,- op tijd of te laat overgemaakt, ook een betalingsregeling heeft voorwaarden en als het geld te laat binnen komt,
dus wel betaald maar te laat kunnen ze incasso met extra kosten starten.
Ik wacht op antwoord.
Ook gebruiken ze vaak dit misleidende dubbele logo briefpapier waardoor het verschil nog moeilijker word.
Als het een incasso bureau is, is er geen beslag maar dreigen ze slechts met verkoop.
De topic starter moet eerst duidelijk geven.
Heeft hij die €1000,- op tijd of te laat overgemaakt, ook een betalingsregeling heeft voorwaarden en als het geld te laat binnen komt,
dus wel betaald maar te laat kunnen ze incasso met extra kosten starten.
Ik wacht op antwoord.
Daar is niets misleidend aan. Vrijwel ieder deurwaarderskantoor is tevens incassobureau en dat blijkt dan uiteraard uit het briefpapier. Niet zomaar beschuldigingen roepen als je niet weet waar je t over hebt, stofzuiger.breien schreef:Dit lijkt me een beschuldiging. Kunt u het hard maken?stofzuigertje schreef:Er zijn incasso bureaus die tevens deurwaarders kantoor hebben.
Ja, ik zeg letterlijk, er zijn enkele die tevens.....
Dus niet alle incasso bureaus hebben tevens deurwaarder maar van alle deurwaarders is een flink deel die wel een incasso bureau heeft.
Hoeft geen slechte firma te zijn maar het kan en mag gewoon.
Dus niet alle incasso bureaus hebben tevens deurwaarder maar van alle deurwaarders is een flink deel die wel een incasso bureau heeft.
Waarom noem je het dan misleidend...stofzuigertje schreef:Ja, ik zeg letterlijk, er zijn enkele die tevens.....
-
Ik denk dat het bij stofzuigertje weer eens een klok en klepel verhaal is. Vanwege een ander topic waarbij een bedrijf een aanmaning stuurde op briefpapier van een deurwaarder. Gooi vervolgens een paar dingen door elkaar, en vervolgens ontstaat er een bericht en een aansluitende discussie waar de topicstarter weinig aan heeft.
@ Topicstarter: Of uw beschrijving raar is weet ik niet. Althans, het lijkt niet volledig te zijn. Heeft u bij het 'incassoburo' al inzage opgevraagd in het volledige dossier? Dat zou een hoop duidelijk maken. Onder andere hoe het kan dat een oorspronkelijke schuld van 2267 euro, waarvan 1000 afgelost, is verdubbeld naar 4628,39, waarvan 1000 afgelost. En hoe het zit met die beslaglegging en openbare verkoop.
Andere vragen: bent u toevallig verhuist in de afgelopen tijd? Zo ja, heeft u dit bij de GBA doorgegeven? Maakt u uw post wel eens open?
@ Topicstarter: Of uw beschrijving raar is weet ik niet. Althans, het lijkt niet volledig te zijn. Heeft u bij het 'incassoburo' al inzage opgevraagd in het volledige dossier? Dat zou een hoop duidelijk maken. Onder andere hoe het kan dat een oorspronkelijke schuld van 2267 euro, waarvan 1000 afgelost, is verdubbeld naar 4628,39, waarvan 1000 afgelost. En hoe het zit met die beslaglegging en openbare verkoop.
Andere vragen: bent u toevallig verhuist in de afgelopen tijd? Zo ja, heeft u dit bij de GBA doorgegeven? Maakt u uw post wel eens open?