LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Openstaande vordering van CJIB van € 9,00
-
Openstaande vordering van CJIB van € 9,00
Even een vraag ... wie kan mij helpen....
In 2009 heb ik een verkeersboete gehad.. deze heb ik betaald maar doordat mijn betaling en de herinering van CJIB elkaar hebben gekruist bleef er een openstaande post staan bij het CJIB van € 9,00. Ik heb van die € 9,00 geen herinering meer gehad totdat ik de deurwaarder in juni 2010 op de stoep kreeg of ik de vordering wil betalen. Inmiddels was dit bedrag bijna € 200,00. Nu heb ik verschillende brieven geschreven aan het deurwaarderskantoor waarin ik mijn beklag doe omdat ik geen correspondentie hierover heb dat ik uberhaupt een boete heb openstaan van € 9,00 (als ik dit had geweten had ik deze factuur allang voldaan). Nu is deze deurwaarder nogal dwangmatig en hebben ze inmiddels al beslag gelegd op mijn roerende goederen. Ondanks dat ik ook al een betalingsregeling heb en inmiddels al € 150,-- heb voldaan. Nu vroeg ik mij af wat ik nog moest betalen en het blijkt dat de rekening van 200,00 nu inmiddels al 1000,00 is. In een periode van 8 dagen (gezien de correspondentie) hebben ze bijvoorbeeld het bedrag met ruim 500,00 verhoogd en ze komen zo nu en dan reminders in de brievenbus doen en daar bereken ze ook 75,00 voor, hier vraag ik toch niet om. Ik ben welwillend om te betalen maar ik voel me nu een beetje een melkkoe van deze deurwaarder. Wat kan ik hierin ondernemen??
In 2009 heb ik een verkeersboete gehad.. deze heb ik betaald maar doordat mijn betaling en de herinering van CJIB elkaar hebben gekruist bleef er een openstaande post staan bij het CJIB van € 9,00. Ik heb van die € 9,00 geen herinering meer gehad totdat ik de deurwaarder in juni 2010 op de stoep kreeg of ik de vordering wil betalen. Inmiddels was dit bedrag bijna € 200,00. Nu heb ik verschillende brieven geschreven aan het deurwaarderskantoor waarin ik mijn beklag doe omdat ik geen correspondentie hierover heb dat ik uberhaupt een boete heb openstaan van € 9,00 (als ik dit had geweten had ik deze factuur allang voldaan). Nu is deze deurwaarder nogal dwangmatig en hebben ze inmiddels al beslag gelegd op mijn roerende goederen. Ondanks dat ik ook al een betalingsregeling heb en inmiddels al € 150,-- heb voldaan. Nu vroeg ik mij af wat ik nog moest betalen en het blijkt dat de rekening van 200,00 nu inmiddels al 1000,00 is. In een periode van 8 dagen (gezien de correspondentie) hebben ze bijvoorbeeld het bedrag met ruim 500,00 verhoogd en ze komen zo nu en dan reminders in de brievenbus doen en daar bereken ze ook 75,00 voor, hier vraag ik toch niet om. Ik ben welwillend om te betalen maar ik voel me nu een beetje een melkkoe van deze deurwaarder. Wat kan ik hierin ondernemen??
Re: Openstaande vordering van CJIB van € 9,00
Als je een herinnering van het CJIB krijgt, heb je de betalingstermijn ver overschreden.
Had je de 9 euro boete meteen met de herinnering betaald, was er niets aan de hand geweest. Dat noemt man eigen verantwoordelijkheid!
Had je de 9 euro boete meteen met de herinnering betaald, was er niets aan de hand geweest. Dat noemt man eigen verantwoordelijkheid!
-
wat een antwoord weer tennis, TS vraagt niet om kritiek maar om hulp.
uit het verhaal blijkt dat dit een gevalletje oplichterij is. dit kan gewoon niet.
ok het zou nog na 2 jaar €200,- kunnen worden, heb je toen gelijk een regeling getroffen? en je daar ook netjes aan gehouden?
indien dat het geval is vind ik het vreemd dat ze beslagleggen.
binnen 8 dagen een verhoging van €500 ? indien dit is gebeurd na beslaglegging kunnen het eventueel beslagkosten zijn. maar die zijn maar €100,37.
maar €75 voor een herinnering is echt asociaal.
is er wel een dagvaarding of dwangbevel betekend voor die beslaglegging?
uit het verhaal blijkt dat dit een gevalletje oplichterij is. dit kan gewoon niet.
ok het zou nog na 2 jaar €200,- kunnen worden, heb je toen gelijk een regeling getroffen? en je daar ook netjes aan gehouden?
indien dat het geval is vind ik het vreemd dat ze beslagleggen.
binnen 8 dagen een verhoging van €500 ? indien dit is gebeurd na beslaglegging kunnen het eventueel beslagkosten zijn. maar die zijn maar €100,37.
maar €75 voor een herinnering is echt asociaal.
is er wel een dagvaarding of dwangbevel betekend voor die beslaglegging?
Renegade, lange tenen, van het andere topic?
On Topic,
Wat een antwoord?
Waaruit concludeer je dat het oplichting is?
Dus het CJIB zijn oplichters!
Welke hulp bied je TS aan?
Lees eens de anderen berichten van TS, dan zie je wat er voor betalingsmoraal is, en je wil de reddende engel zijn!
On Topic,
Wat een antwoord?
Waaruit concludeer je dat het oplichting is?
Dus het CJIB zijn oplichters!
Welke hulp bied je TS aan?
Lees eens de anderen berichten van TS, dan zie je wat er voor betalingsmoraal is, en je wil de reddende engel zijn!
@renegade66
Tennis mag dan geen aardig antwoord geven, maar wel het enige correcte..
Het CJIB hanteert zeer ruime betalingstermijnen.. De gevolgen bij te laat betalen zijn ook zeer duidelijk.
Inning boetes:
http://www.cjib.nl/Onderwerpen/boete_vo ... ertreding/
Bij te laat betalen:
http://www.cjib.nl/Onderwerpen/boete_vo ... index.aspx
En bij inschakelen gerechtsdeurwaarder:
Hier is niets onduidelijk aan..
Blijkbaar is er al een behoorlijke tijd overheen gegaan EN een dwangbevel geweest.. De kosten hiervoor kunnen idd. behoorlijk oplopen..
Om dan het CJIB of een deurwaarder van oplichting te betichten gaat wel erg ver !
Tennis mag dan geen aardig antwoord geven, maar wel het enige correcte..
Het CJIB hanteert zeer ruime betalingstermijnen.. De gevolgen bij te laat betalen zijn ook zeer duidelijk.
Inning boetes:
http://www.cjib.nl/Onderwerpen/boete_vo ... ertreding/
Bij te laat betalen:
En bij inschakelen gerechtsdeurwaarder:
Hier is niets onduidelijk aan..
Blijkbaar is er al een behoorlijke tijd overheen gegaan EN een dwangbevel geweest.. De kosten hiervoor kunnen idd. behoorlijk oplopen..
Om dan het CJIB of een deurwaarder van oplichting te betichten gaat wel erg ver !
-
Dank je wel voor jullie antwoorden. Wat ik vervelend vind is dat er geen reminders zijn geweest van het CJIB. Anders had ik die € 9,00 direct betaald. Er is ook mijns inziens geen vonnis. Mijn vraag is alleen maar hoe kan ik de kostenverhoging keer op keer voorkomen, cq wat kan ik ondernemen. Ze komen maar met brieven die ze dan persoonlijk brengen en bingo je hebt weer een verhoging erbij van € 75,00. Ook heb ik al aangegeven dat binnen 8 dagen (binnen 8 dagen drie brieven binnengekregen, gewoon met een bedrag en niet onderbouwd) met totaal een verhoging van € 500,00. De deurwaarder reageert ook nauwelijks op mijn brieven. Hij moet werken volgens de wet maar ik heb toch ook mijn rechten!! Ik begrijp nu een beetje hoe mensen die echt in de schulden zitten er ook bijna niet uitkomen want al die verhogingen van deurwaarders dat kost je wat. Ik begrijp nu ook wel hoe het kan dat ze in de duurdere klasse auto's rijden hahahaha. Anyway wie kan mij helpen
@angelwithflowers,
Daarin staat heel duidelijk dat een eerstvolgende aanmaning geld kost en je het dus niet zover moet laten komen.. Dat heb je blijkbaar genegeerd, maar staat duidelijk in de brief die je krijgt.
Er kan zelfs beslag worden gelegd op je inkomen !
Je opmerkingen over de dure wagens van de deurwaarder zijn niet echt relevant.. De tarieven zijn wettelijk vastgelegd..
Je hebt toch een schikking gehad ( eerste acceptgiro ) ?Wat ik vervelend vind is dat er geen reminders zijn geweest van het CJIB.
Daarin staat heel duidelijk dat een eerstvolgende aanmaning geld kost en je het dus niet zover moet laten komen.. Dat heb je blijkbaar genegeerd, maar staat duidelijk in de brief die je krijgt.
Ook dat staat duidelijk in de brieven die je krijgt.. Het grootste gedeelte van de oplossing betreft hier betalen.. Voor de rest zou je uitstel en/of bezwaar moeten maken.Mijn vraag is alleen maar hoe kan ik de kostenverhoging keer op keer voorkomen, cq wat kan ik ondernemen.
Dat is zoals een deurwaarder werkt en die is duur !Ze komen maar met brieven die ze dan persoonlijk brengen en bingo je hebt weer een verhoging erbij van € 75,00.
Er kan zelfs beslag worden gelegd op je inkomen !
Je moet niet allerlei brieven sturen.. Je kunt bezwaar maken ( zie de regels van het CJIB ) en je kunt betalen.. Andere opties zijn er eigenlijk niet.. Discussiëren met een deurwaarder heeft weinig zin !De deurwaarder reageert ook nauwelijks op mijn brieven.
Je opmerkingen over de dure wagens van de deurwaarder zijn niet echt relevant.. De tarieven zijn wettelijk vastgelegd..
Ik heb een boete gehad via Cjib.
Deze betaal met 4x € 76,00.
Dat meende ik tenminste.
1x heb ik € 67,00 betaald dus € 9,00 te weinig.
Paar maand later kreeg ik een 2e herinnering en moest ik € 271,50 betalen.
Nooit een eerst herinnering ontvangen en bij het nakijken zag ik dat ik 1x de eerste cijfers gewisseld had.
67 in plaats van 76.
Bezwaar ingediend en dat verschil van € 9,00 meteen betaald.
Boete kwijtgescholden.
Er gaat veel mis met de post, ik kan het niet hard maken dat ik de 1e brief ontvangen heb maar het Cjib kan dat ook niet.
Maar als jij zelfs de deurwaarder krijgt is er wel veel post "verdwenen" hoor.
Deze betaal met 4x € 76,00.
Dat meende ik tenminste.
1x heb ik € 67,00 betaald dus € 9,00 te weinig.
Paar maand later kreeg ik een 2e herinnering en moest ik € 271,50 betalen.
Nooit een eerst herinnering ontvangen en bij het nakijken zag ik dat ik 1x de eerste cijfers gewisseld had.
67 in plaats van 76.
Bezwaar ingediend en dat verschil van € 9,00 meteen betaald.
Boete kwijtgescholden.
Er gaat veel mis met de post, ik kan het niet hard maken dat ik de 1e brief ontvangen heb maar het Cjib kan dat ook niet.
Maar als jij zelfs de deurwaarder krijgt is er wel veel post "verdwenen" hoor.
Laatst gewijzigd door antonh op 03 mar 2011 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
oké oplichting is misschien een groot woord, maar ik blijf er bij dat een vordering van €9,- geen €1000,- wordt. dit is wel heel erg ver gezocht.
wat het betaalmoraal van TS is doet niet ter zake tennis,
ik ken wel meer mensen die diverse schulden hebben en overal een klein beetje aan betalen omdat ze niet meer hebben.
maar iemand die dit niet meemaakt kan daar niet over oordelen.
bij een eerste aanmaning krijg je €15 ,- verhoging, bij een 2e omt er €30,- overheen.
dan zit je op een totaal van €54.
daarna gaat het naar een deurwaarder, die schrijft je aan voor die €54,-
laten daar wat kosten overheen komen van laten we zeggen ongeveer €150, dan zit je op die €200,-
waar komen die €500 euro in 8 dagen vandaan dan?
en hoe kan het nu ineens €1000,- zijn?
TS had ook nog eens een betalingsregeling met de deurwaarder.
er zijn in mijn ogen gewoon tegenstrijdigheden in dit verhaal. er klopt iets niet.
en dat een deurwaarder op die manier met "brieven zelf brengen" nu eenmaal zo werkt is gelul.
dan moeten het dwangbevelen of dagvaardingen zijn. die zijn ongeveer €75,- maar die ga je niet meerdere keren betekenen voor 1 vordering.
misschien dat TS iets duidelijker kan zijn over hoe alles gegaan is en wat het voor brieven zijn.
is er een dwangbevel uitgevaardigd?
wat het betaalmoraal van TS is doet niet ter zake tennis,
ik ken wel meer mensen die diverse schulden hebben en overal een klein beetje aan betalen omdat ze niet meer hebben.
maar iemand die dit niet meemaakt kan daar niet over oordelen.
bij een eerste aanmaning krijg je €15 ,- verhoging, bij een 2e omt er €30,- overheen.
dan zit je op een totaal van €54.
daarna gaat het naar een deurwaarder, die schrijft je aan voor die €54,-
laten daar wat kosten overheen komen van laten we zeggen ongeveer €150, dan zit je op die €200,-
waar komen die €500 euro in 8 dagen vandaan dan?
en hoe kan het nu ineens €1000,- zijn?
TS had ook nog eens een betalingsregeling met de deurwaarder.
er zijn in mijn ogen gewoon tegenstrijdigheden in dit verhaal. er klopt iets niet.
en dat een deurwaarder op die manier met "brieven zelf brengen" nu eenmaal zo werkt is gelul.
dan moeten het dwangbevelen of dagvaardingen zijn. die zijn ongeveer €75,- maar die ga je niet meerdere keren betekenen voor 1 vordering.
misschien dat TS iets duidelijker kan zijn over hoe alles gegaan is en wat het voor brieven zijn.
is er een dwangbevel uitgevaardigd?
Iets klopt er niet, een boete van € 9,00 en die is inmiddels € 1000,00.
Wat je natuurlijk altijd kan doen is een bezwaar aangetekend indienen met de vraag erin
hoe het in hemelsnaam mogelijk is om van € 9,00 € 1000,00 te maken.
Wat je natuurlijk altijd kan doen is een bezwaar aangetekend indienen met de vraag erin
hoe het in hemelsnaam mogelijk is om van € 9,00 € 1000,00 te maken.
-
dat heb ik ook al gezegd, maar ja sommigen weten het beter.Iets klopt er niet, een boete van € 9,00 en die is inmiddels € 1000,00.
Zo langzaam zijn wij op een golflengte!er zijn in mijn ogen gewoon tegenstrijdigheden in dit verhaal. er klopt iets niet.
Dit verhaal is gewoon tegenstrijdig en de betalingsmoraal heeft er wel mee te doen, want TS kan toch lezen, wat op de acceptgirokaart staat. Zie bericht Angel 1978,
dit is toch duidelijk, of niet!
-
wat angel zegt klopt ook niet,
hoe kunnen jullie mij verklaren dat een vordering van 9 euro nu 1000 euro is?
dit kan niet met de standaard verhogingen.
en dat probeer ik een hele tijd al duidelijk te maken.
daarom ga ik ook tegen jullie in.
julliee zeggen veel, geven een hoop ongefundeerde uitspraken,
maar een uitleg geven hoe in jullie ogen de vordering 1000 euro kan worden wordt niet onderbouwd beantwoord.
je krijgt er dan gelijk 1 van mij, ik kan nog wel wat geld gebruiken
hoe kunnen jullie mij verklaren dat een vordering van 9 euro nu 1000 euro is?
dit kan niet met de standaard verhogingen.
en dat probeer ik een hele tijd al duidelijk te maken.
daarom ga ik ook tegen jullie in.
julliee zeggen veel, geven een hoop ongefundeerde uitspraken,
maar een uitleg geven hoe in jullie ogen de vordering 1000 euro kan worden wordt niet onderbouwd beantwoord.
dus alles wat jij op een acceptgirokaart binnen krijgt betaal je? ook al is dit fout?want TS kan toch lezen, wat op de acceptgirokaart staat. Zie bericht Angel 1978,
dit is toch duidelijk, of niet!
Hoe kan het dan nog dat er van 9,- 1000,- van wordt gemaakt ?vogels schreef:Renegade jij komt iedere keer met die dooddoener van 'als jij een accept krijgt, betaal je'.
Dit schreef topicstarter:
Dat betekent dat zij al te laat was met haar betaling anders kruist het elkaar niet en die 9,- euro had ze er dus meteen achteraan moeten betalen.maar doordat mijn betaling en de herinering van CJIB elkaar hebben gekruist bleef er een openstaande post staan bij het CJIB van € 9,00.
Is onmogelijk.
Wat een onzinverhaal!renegade66 schreef: dus alles wat jij op een acceptgirokaart binnen krijgt betaal je? ook al is dit fout?
TS krijgt een acceptgirokaart, en daar staat de boete.
Op deze kaart staat ook het datum wanneer betaald moet zijn, en dat is, als ik mij kan herinneren best een lange tijd.
De boete was dus niet fout, maar TS heeft niet betaald, dan volgt de procedure, welke Angel heeft laten zien.
Dat uit 9 euro 1000 euro zijn geworden, daar heb ik mijn vraagtekens bij, en zoals al geschreven, is dit een onvolledig verhaal!
-
@ Topicstarter:
Indien je geen aanmaningen hebt ontvangen had je dit aan het CJIB kunnen doorgeven en een verzoek doen voor de eerste aanmaning aangezien je te laat was met betalen.
Nu de zaak bij de deurwaarder ligt, kan je in verzet tegen het dwangbevel gaan. Hoe en wat kan je via deze link achterhalen: http://www.cjib.nl/Onderwerpen/boete_vo ... index.aspx
Ik hoop dat hier wat mee kan.
Indien je geen aanmaningen hebt ontvangen had je dit aan het CJIB kunnen doorgeven en een verzoek doen voor de eerste aanmaning aangezien je te laat was met betalen.
Nu de zaak bij de deurwaarder ligt, kan je in verzet tegen het dwangbevel gaan. Hoe en wat kan je via deze link achterhalen: http://www.cjib.nl/Onderwerpen/boete_vo ... index.aspx
Ik hoop dat hier wat mee kan.
-
- Contacteer:
Als we stellen dat TS op tijd had moeten betalen - maar om wat voor reden dit niet gedaan heeft - in welk opzicht is het dan redelijk dat een nog openstaand bedrag van NEGEN euro verhoogd word naar DUIZEND euro ?
Daar zit voor mij de vraag - wat mist er nog in het verhaal ?
Daarnaast - ik heb ook wel eens te hard gereden, en kreeg ook zo`n leuke acceptgirokaart.
Met op de brief ;
Betalen 96 euro
Voor datum X
Bij overschrijding tot datum Y word bedrag 134 (meen ik)
Bij overschrijding tot datum X word bedrag 206 (of zo)
en daarna zouden dan rechtsmaatregelen volgen.
Lijkt me dat een en ander van te voren al duidelijk gemeld word - met gevolgen erbij...
Ik heb de eerste vervaldatum na ontvangst dan ook niet afgewacht - 4 dagen later stond het op hun rekening...
Daarnaast - ik heb ook wel eens te hard gereden, en kreeg ook zo`n leuke acceptgirokaart.
Met op de brief ;
Betalen 96 euro
Voor datum X
Lijkt me dat een en ander van te voren al duidelijk gemeld word - met gevolgen erbij...
Ik heb de eerste vervaldatum na ontvangst dan ook niet afgewacht - 4 dagen later stond het op hun rekening...
Ik weet niet echt hoe het werkt bij CJIB .
Maar jij hebt een betaalregeling voor 200euro.
Jij hebt in een half jaar 150 euro betaald,dus 25 euro in de maand.
Het lijkt me sterk dat 9 euro 1000 euro wordt.
Ben je misschien niet nog meer boetes vergeten te betalen, dat je hier niet meld.
Maar jij hebt een betaalregeling voor 200euro.
Jij hebt in een half jaar 150 euro betaald,dus 25 euro in de maand.
Het lijkt me sterk dat 9 euro 1000 euro wordt.
Ben je misschien niet nog meer boetes vergeten te betalen, dat je hier niet meld.
Guardian72 schreef:Als we stellen dat TS op tijd had moeten betalen - maar om wat voor reden dit niet gedaan heeft - in welk opzicht is het dan redelijk dat een nog openstaand bedrag van NEGEN euro verhoogd word naar DUIZEND euro ?
Met op de brief ;
Betalen 96 euro
Voor datum X
Natuurlijk zo is het, in deze trend heeft Angel 1978 het ook al met links vermeld.
Dit heeft niets met oplichten te doen, zoiets staat duidelijk aangegeven.
Van 9,- binnen een paar dagen 1000,- proberen te maken, ja dat is oplichting.tennis schreef:
Natuurlijk zo is het, in deze trend heeft Angel 1978 het ook al met links vermeld.
Dit heeft niets met oplichten te doen, zoiets staat duidelijk aangegeven.