LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelegde Boete Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
figadora

Opgelegde Boete Intrum Justitia

Ongelezen bericht door figadora »

Ik heb een stornering gehad van Energie Direct van oktober.Zij sturen alleen alles via mail.Daar wij veel beurzen draaien en Markten ben ik niet in staat om Ik heb deze betaald incl. boete van €25,- op 14 dec.2011. Op 16 dec. krijg ik wederom een brief van Int.Just. Daar staat de vordering van okt +nov. in.Ik bel hun op en zij zeggen het geld stond van okt. op 15 dec.bij hun op de rekening.Maar nov. was wederom gestorneerd.Mijn inziens is het dan toch zo,dat als de brief en betaling elkaar gekruist heeft,dat de incasso en boete die hun er nu opzetten komt te vervallen.November is dan toch weer een nieuw geval?Zij eisen een boete van € 150,- +nog €25,- adm.kosten.Ik heb voor okt.reeds een boete betaald.Hoe kan ik in vredesnaam dit alles betalen,terwijl wij ons 7 dagen in de week uit de naad werken om mijn rekening zo te kunnen betalen? Intr.Just. is totaal niet voor rede vatbaar.€ 175,- betekent voor mij,dat ik voor €350,- op de markt moet zien te verkopen! Mag dit zomaar,op een rekening van november € 175,- extra bovenop zetten? Bij energie Direct gaat alles alleen via mail,geen faktuur per post,waar ik vanmorgen om vroeg. Maar Intrum Just. stuurd je wel gelijk een brief per post,maar dan is het te laat!! m.vr. gr. Marianne

Guardian72
Contacteer:

Re: Opgelegde Boete Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een beetje warrig opgeschreven..

Maar:

Als je betaald hebt (en dit aan kunt tonen) voor de door ED geiste termijn - is het jammer voor IJ - maar dan zijn die kosten onzin.

Voor jou is het zaak om heel snel na te gaan of inderdaad alles nu betaald is, en zo niet - dan alsnog heel snel het openstaande te voldoen (Let op - zorg dat je betaalkenmerk/omschrijving klopt)

Betaal aan Energie Direct - eventueel inclusief de verhoging.

Voor redelijk incassokosten - zoek op Rapport Voorwerk II - dan zie je wat door de rechter als redelijke kosten worden beschouwd.

Wat is de hoofdsom (dus, het bedrag voor November?) - dat is namenlijk bepalend voor de redelijke incassokosten.

Daarnaast - ik zou overwegen over te stappen. Een bedrijf dat met IJ samenwerkt is m.i. niet te vertrouwen.

figadora

Dank voor uw reactie.Mijn termijnbedrag is €279,- Is zo'n boete dan evenredig ? Uw aadvies is om niet de termijn naar INT JUt.te doen,maar direct naar Energie Direct?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

figadora schreef:Dank voor uw reactie.Mijn termijnbedrag is €279,- Is zo'n boete dan evenredig ? Uw aadvies is om niet de termijn naar INT JUt.te doen,maar direct naar Energie Direct?
Het kan gaan om een boete, maar om bedongen kosten of schadevergoeding. Hiervoor moet u de algemene voorwaarden lezen die u heeft gehad of op bent gewezen bij het sluiten van de koop.

Over het algemeen zal het maximum op 15% liggen, met 37 euro als absoluut minimum, dus 41 euro en 85 cent.

energie:direct
Contacteer:

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste Marianne,

Wat vervelend om te horen dat je zoveel problemen hebt gehad met de betalingen. Ik wil je graag even bellen om uitleg te geven en na te kijken hoe alles is verlopen.

Als je dat ook wilt, kunt je het beste even een kopie van de geplaatste reactie op dit forum samen met je naw-gegevens en telefoonnummer mailen naar [email protected]. Ik of een collega neemt dan contact met je op.

Gr. ^Ralf van energiedirect.nl

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Marianne, misschien zou je hier in algemene termen kunnen aangeven hoe energie direct hier gebruikelijk mee omgaat.

jellievrolijk

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Intrum Justitia zijn oplichters. Ik snap werkelijk niet dat zoveel bedrijven met hen in zee gaan. Want ze zorgen eerst dat zij hun geld krijgen en pas daarna de schuldeiser, die vaak ook zelf nog aan hen betaald voor verleende diensten.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

`de kosten die intrum in rekening mag brengen is in jouw geval maar €75,- en meer niet.

ik weet nu al wat ze gedaan hebben, ze hebben die 2 bedragen bij elkaar opgeteld terwijl er 1 al betaald was.
dit doen ze vaker, het bedrag is dan nog niet binnen en dan staat ij hun nog de oude vordering open, dan komt er een nieuwe binnen en die tellen ze er bovenop.
dan zit je dus boven de €500 en dan worden de incassokosten verhoogd naar €150.

dit moet je dus absoluut niet betalen, en al helemaal die €25,- administratiekosten niet.
die behoren al bij de incassokosten inbegrepen te zijn.

laat je niet van de wijs brengen over dat dit wettelijk is geregeld en toegestaan is omdat ze bij de NVIO zijn aangesloten want dat is b*llshit.

figadora

Dank je voor de reactie,m.vr.gr.Marianne

figadora

Geachte Ralf,Ik zou heel graag willen reageren,maar ik weet niet hoe Outlook werkt.Is er een andere mogelijkheid,om contact op te kunnen nemen?m.vr.gr.
Laatst gewijzigd door figadora op 19 dec 2011 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

figadora schreef:Geachte Ralf,Ik zou heel graag willen reageren,maar ik weet niet hoe Outlook werkt.Is er een andere mogelijkheid,om contact op te kunnen nemen?m.vr.gr.
Zou je mail adres even weghalen Figadora, dit is een openbaar forum dus ieder kan je mail adres lezen. :wink:

Je kan ook contakt opnemen via pb waarschijnlijk met Ralf.
Als je bij Ralf zijn bericht gaat staan dan zie je onderin links pb staan en daarmee kun je een Persoonlijk Bericht sturen.

figadora

Dank je voor de waarschuwing,dit is voor mij de eerste keer,dat ik op een forum zit, moet er nog inkomen

figadora

Dank aan chocomel, u heeft mij zeer geholpen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Intrum Justitia legt geen boetes op. Intrum Justitia heeft helemaal niets (maar dan ook niets) met justitie te maken. Alleen de Overheid mag boetes opleggen. Intrum is een incassobureau.

Zie verder ook o.a. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4336

Betaal niet meer dan strikt noodzakelijk is. Intrum berekent u gegarandeerd teveel kosten. Of Intrum mag u helemaal geen kosten rekenen. Maar dat hangt van de precieze omstandigheden af.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4320

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

Misschien ook handig om als je een automatische incasso afgeeft ervoor zorgdraagt dat je voldoende saldo hebt. Anders heeft het weinig zin om een aut. incasso af te geven.

Gesloten