LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost! Update/vervolg Vesting Finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Merlijn23

Opgelost! Update/vervolg Vesting Finance

Ongelezen bericht door Merlijn23 »

In december heb ik op dit dit forum bericht dat Vesting Finance via Tros Radar contact heeft gezocht met ons en dat deze persoon ons dossier persoonlijk zou gaan behandelen.
Ik kan mededelen dat deze persoon zich daadwerkelijk heeft ingezet om deze kwestie helder te krijgen zodat alles op een correcte manier afgerond kon worden.
Het heeft even geduurd, maar alles in goede orde is afgehandeld. Ik wil hierbij opmerken dat Vesting Finance onjuiste/onvolledige informatie heeft ontvangen van zorgverzekeraar Groene Land Achmea. Kort gezegd is ons dossier, mede daardoor, behoorlijk complex en ondoorzichtig geworden.
Niet onbelangrijk om te vermelden is dat Vesting Finance adviseert om gebruik te maken van de complimenten/klachtenbutton op de website van Vesting Finance wanneer u een klacht heeft. Dit komt namelijk bij een andere afdeling terecht dan wanneer je rechtstreeks naar het kantoor belt.

Voor ons is het duidelijk geworden dat een aantal zaken, in ons geval, voor een groot deel bij Groene Land Achmea lagen.
Om even de situatie te schetsen:
- half december per aangetekende brief ons per 01-01-2010 laten uitschrijven bij de zorgverzekeraar
- Vesting Finance heeft eind december het dossier gesloten
- Van zorgverzekeraar brief gekregen dat mijn partner en ons kind zijn uitgeschreven. Terwijl ons kind bij mij op de polis stond en dus eigenlijk niet uitgeschreven kon worden.
- In januari brief gekregen van zorgverz. dat mijn partner premie terug krijgt over januari (die we nooit betaald hebben, we wilden immers niet meer verzekerd zijn) ???
- In januari een brief van Vesting Finance dat ik premie januari en februari niet betaald heb (nieuw dossier, nieuwe kosten, enz.)
- Vesting Finance heeft dit dossier niet in behandeling genomen
- Januari: ik krijg een brief van zorgverz. dat ik niet uitgeschreven kan worden omdat ik een betalingsachterstand heb (apart, het dossier bij incassobur. was toch al gesloten?)
- Februari: ik krijg een herinnering van zorgverz. dat ik de premie van januari en februari niet betaald heb, dat het wellicht aan mijn aandacht is ontsnapt (terwijl ze ditzelfde eerder al via Vesting Finance hebben laten lopen)
- Dezelfde week krijg ik een brief van de zorgverz. dat ik per 01-01-2010 ben uitgeschreven
- Afgelopen week kreeg ik een brief van zorgverz. dat ik premie teruggestort krijg op mijn rekening, over de maanden januari en februari (hier hadden ze toch een herinnering van gestuurd dat ik het NIET betaald had? En nu krijg ik geld terug?)
Ik doe er niks meer mee. Dat hele Groene Land Achmea heeft ons genoeg geld gekost met hun geweldige - niet gratis en lange wachttijden - 0900 nummer.

Al met al is het een geweldige soap geworden. Groene Land Achmea heeft de zaken niet op orde. Goede communicatie tussen bepaalde afdelingen daar is ver te zoeken.

Achmea adverteert: ... Achmea ontzorgt. Ik ben zeer benieuwd - en hoop voor de mensen die bij Achmea verzekerd zijn - dat ze dit gaan waarmaken in 2010.

De bewuste persoon van Vesting Finance hebben we persoonlijk al bedankt voor zijn inzet, zonder hem waren we nu nog bezig geweest.
Via dit forum nogmaals hartelijk dank! :D

Nynhyr

Re: Opgelost! Update/vervolg Vesting Finance

Ongelezen bericht door Nynhyr »

smaakt mij een beetje te veel naar een stukje van Vesting Finance zelf.. hoe gedetaileerd kun je iets beschrijven.
Vesting Finance is goed in het rondsturen van torenhoge en onterechte incassokosten, registratiekosten en ander kosten. Reageren doet deze organisatie niet en als het er op aankomt dat je toch niet gaat betalen dan haken ze af.
Het is een buro dat goed onder de loep genomen moet worden door haar opdrachtgevers. Vesting Finance creeert zelf zoveel problemen dat ik als bijvoorbeeld Achmea niet eens mee in zee wil gaan!
Maar dit is een leuk verhaal over hoe het zou moeten zijn, maar nogmaals het smaakt mij te veel naar eigen inbreng van Vesting Finance zelf.

Merlijn23

Re: Opgelost! Update/vervolg Vesting Finance

Ongelezen bericht door Merlijn23 »

Nynhyr schreef:smaakt mij een beetje te veel naar een stukje van Vesting Finance zelf.. hoe gedetaileerd kun je iets beschrijven.
Vesting Finance is goed in het rondsturen van torenhoge en onterechte incassokosten, registratiekosten en ander kosten. Reageren doet deze organisatie niet en als het er op aankomt dat je toch niet gaat betalen dan haken ze af.
Het is een buro dat goed onder de loep genomen moet worden door haar opdrachtgevers. Vesting Finance creeert zelf zoveel problemen dat ik als bijvoorbeeld Achmea niet eens mee in zee wil gaan!
Maar dit is een leuk verhaal over hoe het zou moeten zijn, maar nogmaals het smaakt mij te veel naar eigen inbreng van Vesting Finance zelf.
Ik kan mij voorstellen dat er zo over gedacht wordt. In dit geval is het bericht echt niet afkomstig van Vesting Finance. Ik heb bij Vesting Finance duidelijk aangegeven dat hun manier van communiceren te wensen overlaat, wanneer je met het kantoor zelf belt.
In mijn geval heeft iemand van Vesting Finance gereageerd op een klacht welke ik op dit forum heb geplaatst en Tros Radar benader. Zie hieronder de mail welke ik ontvangen heb van Tros Radar. De naam van de meneer heb ik weggelaten, aangezien het niet de bedoeling is dat mensen rechtstreeks gaan bellen, maar via de website hun klacht indienen:

Geachte forumgebruiker,

Vorige maand heeft u onder de naam "Merlijn23" op ons forum aangegeven problemen te hebben met Vesting Finance. Wij zijn naar aanleiding van dit bericht benaderd door dhr. ... van Vesting Finance. Hij geeft aan graag met u contact te willen, zodat zij uw klacht kunnen analyseren en tot een oplossing kunnen komen.

Mocht u interesse hebben, dan kunt u hem contacteren via onderstaande gegevens:
Vesting Finance
Hoofd Internal Audit & Compliance
....

Bonairelaan 4, 1213 VH Hilversum

Postbus 1080, 1200 BB Hilversum

[T] 073- ...

[F] 035- ...

[M] 06- ...

[@] [email protected]

[W] www.vestingfinance.nl

Mocht de klacht verholpen zijn, zou u het dan ook aan ons willen doorgeven?

Met vriendelijke groet,

TROS Radar Internet
-------------------------------------------

Hopelijk is nu duidelijk dat het bericht niet afkomstig is van Vesting Finance zelf. Geloof het of geloof het niet.
Schrijf anders Tros Radar zelf aan om dit verhaal te laten verifiëren.

Gesloten