Oproep
-
snoetteke72
Oproep
Beste forumleden,
Een oproep.
Wie zit er nog meer bij een deurwaarder met een vonnis van Credivance.
Met name van 2006 tot en met 2010
Zou je je privé willen melden.
Dankjewel
Een oproep.
Wie zit er nog meer bij een deurwaarder met een vonnis van Credivance.
Met name van 2006 tot en met 2010
Zou je je privé willen melden.
Dankjewel
Re: Oproep
Ik zou a) de titel een stuk specifieker maken dan wat het nu is (puur het woord oproep zegt niemand iets) maar vooral b) niet wéér een nieuw topic openen over dit onderwerp.
Moneyman
, sergio1963
, witte angora
en De Posthoorn
vinden dit leuk
-
snoetteke72
Tja tnx
Forum is voor iedereen toch.
Dat ik niet weer iets moet openen zegt al genoeg haha
Forum is voor iedereen toch.
Dat ik niet weer iets moet openen zegt al genoeg haha
Nee, wat ik zeg is dat je al meerdere keren over hetzelfde onderwerp topics hebt geopend hierover.
Wat ik niet zeg, maar wel bedoel is dat als we elke keer in hetzelfde cirkeltje blijven draaien en jij niets doet met de gegeven adviezen wéér een nieuw topic openen geen enkel nut heeft.
En het heeft al helemaal geen nut als je dat doet met de zeer vage en algemene term "Oproep".
Oproep? Aan wie? Voor wie? Waarover? ==> Als je daarover in de titel van je topic al een stuk duidelijker bent zal je meer reacties krijgen van mensen die in mogelijkerwijs hetzelfde schuitje zitten.
Wat ik niet zeg, maar wel bedoel is dat als we elke keer in hetzelfde cirkeltje blijven draaien en jij niets doet met de gegeven adviezen wéér een nieuw topic openen geen enkel nut heeft.
En het heeft al helemaal geen nut als je dat doet met de zeer vage en algemene term "Oproep".
Oproep? Aan wie? Voor wie? Waarover? ==> Als je daarover in de titel van je topic al een stuk duidelijker bent zal je meer reacties krijgen van mensen die in mogelijkerwijs hetzelfde schuitje zitten.
Die kans acht ik eerlijk gezegd vrij klein zijn. Het percentage verloren rechtszaken wegens wanbetaling op kredieten is al niet zo groot. Volgens het BKR lost de meerderheid (iets van 96% tot 97%) hun krediet gewoon af binnen de gestelde termijnen. Van de wanbetalers lukt het een derde om de achterstand binnen een jaar in te lopen. Dus dan zou iets meer dan 2% uiteindelijk bij de rechter belanden.
De meeste mensen van die 2% zullen na een vonnis van de rechter een regeling treffen en zijn 16 tot 20 jaar later wel klaar met aflossen.
Dus de kans iemand te treffen die èn een lening van Credivance had, èn die niet tijdig afloste waardoor Credivance naar de rechter stapte èn dan ook nog in de periode 2006-2010 èn die het openstaande bedrag nog altijd niet ingelost heeft, is wel heel erg klein.
kuklos
vindt dit leuk
Daar zou je zeer gelijk in kunnen hebben. Doch, voor zover die er nog wel zijn, maakt TS het zichzelf nog moeilijk met zo'n onduidelijke topic titel.
Volkomen terecht inschatting.
En ik zou sowieso ook duidelijkheid geven over wat je wilt weten en waarom. De kans dat iemand met een wildvreemde op basis van een vage oproep persoonlijke informatie gaat delen acht ik niet zo groot.
-
snoetteke72
Ik denk dat jullie nog versteld staan denk ik.
Ons vonnis is door een opkoper gekocht. De bank had geen economisch belang meer voor het behalen van een vonnis toendertijd en heeft dit stuk ook voor de rechter verzwegen. Een bank heeft toch waarheidsplicht..
Afijn. De opkoper toendertijd heeft naar alle waarschijnlijkheid deze vorderingen lang op de plank laten liggen, aangezien Unisolve en deze opkoper geen afm vergunning had. Dit verklaard ook de enorme berg rente.
Nu ben ik sinds april bezig hiermee.. alles ligt stop bij hun omdat ze me geen origineel vonnis enof betekening daarvan enof cessies of volmachten kunnen laten zien.
Deze opkoper had zover ik weet in 2014 ten tijde van onze opdracht naar agin ook geen afm vergunning. Dus dat hele pakket is ergens rond 2014 a 2015 online gegaan toen unisolve wel een vergunning kreeg.
Agin heeft onherroepelijk veel vormfouten gemaakt. Zoals geen repertoire nummers op exploten. Zelfs de betkeningsdatum van net vonnis ontbreekt overal.
De bank wast zijn handen in onschuld en is geen verwerkingsverantwoordelijke meer in deze. Wat ik betwijfel. Zolang hun juridisch nog de eigenaar zijn van het vonnis en ze mij geen cessies kinnen laten zien.
Buiten dat. De opkoper in deze is opgehouden met bestaan in 2018.. wederom geen papieren gezien.
Unisolve is per sept 2024 opgeheven. Maar tikt aardig door met hun bestaan terwijl er geen rechtspersoon meer is.
En er zijn nog wel meer dingen die fout zijn maar hier gaat het om.
Ik weet dus dat er andere zijn die ook zo in mijn situatie zitten.
Ons vonnis is door een opkoper gekocht. De bank had geen economisch belang meer voor het behalen van een vonnis toendertijd en heeft dit stuk ook voor de rechter verzwegen. Een bank heeft toch waarheidsplicht..
Afijn. De opkoper toendertijd heeft naar alle waarschijnlijkheid deze vorderingen lang op de plank laten liggen, aangezien Unisolve en deze opkoper geen afm vergunning had. Dit verklaard ook de enorme berg rente.
Nu ben ik sinds april bezig hiermee.. alles ligt stop bij hun omdat ze me geen origineel vonnis enof betekening daarvan enof cessies of volmachten kunnen laten zien.
Deze opkoper had zover ik weet in 2014 ten tijde van onze opdracht naar agin ook geen afm vergunning. Dus dat hele pakket is ergens rond 2014 a 2015 online gegaan toen unisolve wel een vergunning kreeg.
Agin heeft onherroepelijk veel vormfouten gemaakt. Zoals geen repertoire nummers op exploten. Zelfs de betkeningsdatum van net vonnis ontbreekt overal.
De bank wast zijn handen in onschuld en is geen verwerkingsverantwoordelijke meer in deze. Wat ik betwijfel. Zolang hun juridisch nog de eigenaar zijn van het vonnis en ze mij geen cessies kinnen laten zien.
Buiten dat. De opkoper in deze is opgehouden met bestaan in 2018.. wederom geen papieren gezien.
Unisolve is per sept 2024 opgeheven. Maar tikt aardig door met hun bestaan terwijl er geen rechtspersoon meer is.
En wat zou je dan van deze mensen willen?
Er zijn toch al tig-keren oplossingen voor jouw zaak aangedragen?
Of is het de bedoeling dat je andere mensen gaat helpen aan de hand van de gegeven tops van oa money man?
Er zijn toch al tig-keren oplossingen voor jouw zaak aangedragen?
Of is het de bedoeling dat je andere mensen gaat helpen aan de hand van de gegeven tops van oa money man?
kuklos
vindt dit leuk
-
snoetteke72
Van deze mensen zou ik graag willen horen ofdat ze ook zo klakkeloos betalen en eigenlijk niet weten aan wie . Het klopt gewoon niet.
Dus ja. Ook om te helpen
Consumenneke
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
Ik zou dat helpen maar achterwege laten, lijkt mij echt niet verstandig.snoetteke72 schreef: ↑20 jul 2026 18:00Van deze mensen zou ik graag willen horen ofdat ze ook zo klakkeloos betalen en eigenlijk niet weten aan wie . Het klopt gewoon niet.
Dus ja. Ook om te helpen
kuklos
vindt dit leuk
Zo, de eerste 12 berichten over dit-(zelfde) onderwerp zijn weer getypt.......
snoetteke72 schreef: ↑20 jul 2026 17:36Ik denk dat jullie nog versteld staan denk ik.
Heel veel van de punten die je noemt zijn totaal niet meer relevant in de fase waar je nu zit.
1) vergunningen (was misschien relevant vóór de rechtszaak, nu al lang niet meer...);
2) het verkopen van vorderingen (mag uiteraard gewoon, zolang dat maar aangezegd wordt en je weet aan wie je moet betalen);
3) verzwegen informatie (idem als 1: nu totaal niet meer boeiend...);
4) vermeende vormfouten (er hoeft helemaal geen repertoirenummer op exploten te staan...);
5) het opeisen van originele vonnissen, exploten en akten (daarvoor bestaat helemaal geen rechtsgrond...);
6) "alles ligt stil bij hun"... wat bedoel je daarmee?
En dan als klap op de vuurpijl: JIJ wilt anderen gaan helpen....?? Al je topics hier hebben één ding duidelijk gemaakt: je hebt geen flauw idee waar je het nu echt over hebt, je haalt alles door elkaar, je begint steeds weer nieuwe discussies over dezelfde issues, en je doet heel weinig met de tips en informatie die je krijgt van mensen die wél weten hoe het zit. En jij wilt anderen gaan helpen...??
Bovendien staat iedere casus op zichzelf en kan je jouw ervaringen, voor zover die überhaupt juist zijn, niet zomaar extrapoleren naar andere cases.
Ik mag hopen dat Radar deze vraag verwijderd, want niemand is gebaat bij dergelijke "hulp". Je kan mensen met de beste bedoelingen onnoemelijk veel schade toebrengen, juist omdat je zelf geen flauw idee hebt waar je het over hebt.
Doe het niet dus...!!
Bromsax
, kuklos
, J. Deltoer
, riddert
, Speedy123
, witte angora
en sergio1963
vinden dit leuk
-
Morgan le Fay
Iets met samen staan wij sterk . het enige waar ts goed in is is vooral niet aannemen wat werkt en maar zijn eigen zin blijven doorduwen.
BL2
vindt dit leuk
Eerder meldde u dat u man voor 2015 naar het buitenland vertrokken was. Als ik me niet vergis heeft u het er ook over gehad dat uw man in het verleden na de scheiding van zijn vrouw een camping adres als post adres gebruikte. U zei dat u in 2015 bent gaan samenwonen met uw huidige man. In 2015 bent u in contact gekomen met de schuldeiser. Er werd toen een hernieuwd bevel uitgebracht door de deurwaarder. Sinds 2017 bent u gaan aflossen. Dankzij de tips van Moneyman is het u gelukt om de rente terug te krijgen.snoetteke72 schreef: ↑20 jul 2026 17:36Afijn. De opkoper toendertijd heeft naar alle waarschijnlijkheid deze vorderingen lang op de plank laten liggen, aangezien Unisolve en deze opkoper geen afm vergunning had. Dit verklaard ook de enorme berg rente.
Deze zaak is echt vrij uniek, iemand die van de radar verdwijnt, op een camping gaat wonen en daarna naar het buitenland vertrekt. En na terugkomst zich weer inschrijft in een gemeente en dan op een gegeven moment weer op de radar van de schuldeiser verschijnt. Waarna de deurwaarder erop afgestuurd wordt.
Ik acht de kans dat de zaak op de plank bleef liggen omdat uw man onvindbaar was lijkt me eerlijk gezegd een stuk realistischer.
Ik sluit me echt aan bij de rest, ga geen anderen helpen. De kans dat die in een gelijke situatie zitten, is extreem klein. U bent al elf jaar bezig met deze zaak en het lijkt uw leven echt te beheersen.