LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Beyond Beauty

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hvb013

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Guardian72 schreef:
hvb013 schreef:Beyond Beauty is niet bereid de kosten te vergoeden. Tevens wil zij niet ingaan om de klachten van Tros Lotgenoten op te lossen.

Dit is wéér een bewijs dat Beyond Beauty een waardeloos, malifide bedrijf is.
Dan rest de 'lotgenoten' alleen nog 'het onderwijs' - oftewel - maak het bekend, en wel zoveel mogelijk. Dus op forums van Margriet, Libelle, Viva etc. etc. met eventueel verwijzing naar hier.

Want, als mensen op de hoogte zijn van dergelijke praktijken - zullen anderen er niet intrappen, en is het snel gedaan voor BB en consorten.
Dit is een goed punt, echter kan dit ook als 'laster' gezien worden. Ik zal eens navraag doen naar de mogelijkheden.

hvb013

EN weer een actie om nieuwe slachtoffers te creëeren!

http://www.qads.nl/beyondbeauty/

Reeds contact opgenomen met Qads met een link naar het forum en de lotgenoten

hvb013

Op Puurgratis.nl staat ook een BB-advertentie.
Zojuist contact gehad met het bedrijf.
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw mail.
Voor de zekerheid hebben wij betreffende advertentie van onze website verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Team Puurgratis.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

hvb013 schreef:EN weer een actie om nieuwe slachtoffers te creëeren!

http://www.qads.nl/beyondbeauty/

Reeds contact opgenomen met Qads met een link naar het forum en de lotgenoten
Maar blijkbaar is er wel iets geleerd, er staat nu duidelijk vermeld dat er tijdig opgezegd moet worden, zie brief bij proefzending, dat bij niet tijdige opzegging enz. enz.

hvb013

Tja, maar wat doe je als je pakketje niet tijdig aankomt om je af te melden? BB geeft aan dat je te laat bent met afmelden (de fout van BB, zij hadden het pakket eerder moeten versturen) en dus moét betalen.

hvb013

Overigens is dit wel interessant:

8.6 Komen we er samen niet uit, dan kunt u, indien u handelt als natuurlijk persoon – tegen betaling van 25 euro klachtgeld – uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Voor nadere informatie over deze Geschillencommissie zie: www.sgc.nl. Deze onafhankelijke commissie doet een uitspraak over het geschil. De uitspraak van de commissie is bindend. Wordt u (gedeeltelijk) in het gelijk gesteld, dan wordt het klachtgeld (gedeeltelijk) aan u terugbetaald.

Jolijn

hvb013 schreef:Tja, maar wat doe je als je pakketje niet tijdig aankomt om je af te melden? BB geeft aan dat je te laat bent met afmelden (de fout van BB, zij hadden het pakket eerder moeten versturen) en dus moét betalen.
Snap ik, dan kun je aangeven wanneer je het pakketje ontvangen hebt en dus op tijd bent met afzeggen. Dat 'probleem' zal misschien blijven.
Maar het staat nu wel op 1 en dezelfde pagina, er direct onder, als de proefbestelling en dat is toch wel een verschil (verbetering/indekken tegen ;-))

hvb013

Dit ben ik gedeeltelijk met je eens. Er staat bv. nergens iets als je een bestelling annuleert, de betalingsverplichting doorgaat.

Waar het om gaat is dat consumenten het pakket té laat aankrijgen of in de meeste gevallen helemaal niet.

Jolijn

Dan zal BB ervoor moeten zorgen sterk te staan wat betreft bewijs van tijdige levering door henzelf en bewijs van ontvangst door klant.

hvb013

Juist, en dit doet het bedrijf niet. (Of onvoldoende).

Het geld dat Beyond Beauty mensen afhandig maakt (want dat is het!) vind ik nog niet het ergste, en dat is ook niet direct de reden om Lotgenoten op te zetten.

Dat Beyond Beauty het vertrouwen van consumenten schaadt, is nog veel erger. Dat mensen maandenlang in 'onzekerheid' zitten omdat ze brieven van incassobureau's krijgen, moeten voorkomen terwijl ze niets fout doen is gewoon niet goed te spreken.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hvb013 schreef:Juist, en dit doet het bedrijf niet. (Of onvoldoende).

Het geld dat Beyond Beauty mensen afhandig maakt (want dat is het!) vind ik nog niet het ergste, en dat is ook niet direct de reden om Lotgenoten op te zetten.

Dat Beyond Beauty het vertrouwen van consumenten schaadt, is nog veel erger. Dat mensen maandenlang in 'onzekerheid' zitten omdat ze brieven van incassobureau's krijgen, moeten voorkomen terwijl ze niets fout doen is gewoon niet goed te spreken.
Dan zullen de lotgenoten toch ook moeten overwegen de incassoburo`s (mede) verantwoordelijk voor hun kosten (porto, telefoon, tijd) te houden - daar zij (bewust?) met een onbetrouwbaar bedrijf als BB in zee gaan.

Ik kan niet geloven dat men alles zonder enige controle aanneemt..

hvb013

Guardian72 schreef:

Dan zullen de lotgenoten toch ook moeten overwegen de incassoburo`s (mede) verantwoordelijk voor hun kosten (porto, telefoon, tijd) te houden - daar zij (bewust?) met een onbetrouwbaar bedrijf als BB in zee gaan.

Ik kan niet geloven dat men alles zonder enige controle aanneemt..
Komen we bij probleem 2: Het incassobureau en BB staan op hetzelfde adres ingeschreven.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hvb013 schreef: Komen we bij probleem 2: Het incassobureau en BB staan op hetzelfde adres ingeschreven.
Tja - ach..
Ze zijn toch verschillende bedrijven - zeggen ze.. :)

hvb013

BB zei ook dat mijn product was aangekomen ('en we blijven bij dat standpunt')
Achteraf was er tóch een fout gemaakt.

Als de gegevens achter de website van BB hetzelfde zijn als die van DirectPay dan kun je toch wel stellen dat 1+1, twee is?!

Jolijn

Dat ben ik met je eens. Maar die 'onzekerheid' is niet altijd nodig als mensen zelf goed weten waar ze zich voor opgegeven en van begin af aan duidelijk zijn naar BB toe (en later evt. incasso).
Via internet komen ze bij BB, via internet is ook voldoende informatie te vinden over rechten, plichten, algemene voorwaarden, incasso's, noem maar op.
En als men heel erg twijfelt bij zo'n 'gratis' proefverpakking: gewoon niet doen.

hvb013

Dit ben ik niet met je eens. In veel gevallen worden mensen telefonisch benaderd en op dat moment heb je geen tijd om op internet nog even te kijken.
Je kunt een consument toch niet de schuld geven van laksheid en onzorgvuldigheid bij BB. BB moet gewoon zorgen dat zij d'r zaakjes op orde heeft en verzendbewijzen heeft. Zij weten heel goed dat de verzender hiervoor verantwoordelijk is.

Zoals ik al probeerde uit te leggen, en zoals ik merk zijn de consumenten op de hoogte van de rechten en plichten, echter verzuimd BB haar rechten en plichten na te komen waardoor zij consumenten dupeert.

Jolijn

hvb013 schreef:Dit ben ik niet met je eens. In veel gevallen worden mensen telefonisch benaderd en op dat moment heb je geen tijd om op internet nog even te kijken.
Nee, maar dan moet BB zelf de juiste info verstrekken in dat gesprek. Of mensen kappen het gesprek zelf meteen af.
hvb013 schreef: Je kunt een consument toch niet de schuld geven van laksheid en onzorgvuldigheid bij BB. BB moet gewoon zorgen dat zij d'r zaakjes op orde heeft en verzendbewijzen heeft. Zij weten heel goed dat de verzender hiervoor verantwoordelijk is.
De consument kan BB de schuld geven van laksheid en onzorgvuldigheid, mocht BB zover gaan een/hun incassobureau in te schakelen. Of nog verder gaan, de rechter.
Dan zullen ze inderdaad 1 en ander moeten bewijzen, als eiser.
hvb013 schreef: Zoals ik al probeerde uit te leggen, en zoals ik merk zijn de consumenten op de hoogte van de rechten en plichten, echter verzuimd BB haar rechten en plichten na te komen waardoor zij consumenten dupeert.
Dan moet BB 'gepakt' worden op het niet nakomen van rechten en plichten.

Begrijp me goed, ik keur de handelswijze van bedrijven zoals BB absoluut niet goed, zij proberen op slinkse wijze geld te verdienen, klanten gaan voor de 'gratis' produkten.
Als je je niet gek laat maken en weet dat je vlgs de regels hebt gehandeld, sta je sterk.
En als BB maar vaak genoeg het deksel op de neus krijgt, zullen ze toch 's iets anders te werk moeten gaan.

Ciska66

Ongelezen bericht door Ciska66 »

hallo allemaal ,ik heb me inmiddels aangemeld bij http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act ... ailId=1318 want ik bereik niets met mails naar direct pay klantenservice van Beyond Beauty en webcasso .
alleen maar aanmaningen en dreigementen dat er een rechtzaak zal komen als ik niet betaal. het enige wat ik wil is ebwijzen van BB dat de pakketten zijn verstuurd en ik wil een kopie van de bandopname waaruit moet blijken dat ik een abonnement ben aangegaan. Helaas krijg ik te horen van webcasso dat ik maar contact op moet nemen met BB en van BB dat ik binnen 10 dagen bericht terug krijg en maar contact op moet nemen met direct pay , het is typisch van het kastje naar de muur sturen.
Lijkt me toch niet zo moeilijk als de pakketten echt zijn verstuurd om hiervoor bewijzen te krijgen.

hvb013

Aan de bandopname zou ik niet veel waarde hechten. Waarschijnlijk ben je een overeenkomst aangegaan. Waar het om gaat is dat je geen pakket ontvangt binnen het wettelijke termijn van dertig dagen. Dat is reden om het contract te ontbinden. Ik heb je e-mail gelezen en zal deze zsm beantwoorden.

Ciska66

Ongelezen bericht door Ciska66 »

Ik bewaar alle mail contact die ik heb met Beyond Beaty ,Direct Pay en Webcasso ,een telefoontje kan je niets mee bewijzen word een welles niettes spelletje ,de mails laten zien hoe zij reageren. Hoor ook de naam VSP wel eens vallen de pakketdienst die de zogenaamde pakketten rondbrengt,zal eens een belletje doen daar om te zien of ze pakketten hebben verstuurd naar mijn adres. Beter een mail sturen dat is mee bewijs.Komen steeds meer mensen bij die zijn gedupeerd door BB .

Gesloten