LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Beetos
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2011 17:41

Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door Beetos »

Hallo, ik had wat achterstand met de provider van mijn mobiel. Nu willen ze binnen een week geld of anders gaat de vordering naar het incassobureau. Maar ik kan dat niet betalen, heb ook huurachterstand en een betalingsregeling bij electra en gas, wehkamp en die kan ik niet helemaal nakomen.

Wat kan ik het beste doen. De achterstand is inmiddels bijna 700 euro en ben al afgesloten.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Wat dacht u van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen?

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door JDII »

700 euro verbeld, achterstand bij wehkamp (mooie luxe artikelen gekocht zeker, lekker makkelijk met uitgestelde betaling) en dan de huur en elektriciteit niet betalen....

:lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

adSolvendum schreef:Wat dacht u van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen?
En dan,een schone lei na 3 jaar,en dan begint het weer opnieuw.
Huurachterstand,betalingsregeling voor electra en gas.
Dan een schuld bij wehkamp ,achterstand 700 euro bij zijn provider.

Dat snap ik niet,als je al moeite hebt met huur en energie,waarom dan een mobieltje met een abo en als je geen geld ervoor hebt bestel je toch niets bij wehkamp.

En dan de wsnp in de helft van de schulden wordt kwijtgescholden ,en dan begint het weer opnieuw.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lijkt me het beste om contact op te nemen met de afdeling schuldhulpverlening van de gemeente.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Lijkt me het beste om contact op te nemen met de afdeling schuldhulpverlening van de gemeente.

Lijkt mij ook ja.
En dan de wsnp in de helft van de schulden wordt kwijtgescholden ,en dan begint het weer opnieuw
de helft kwijt gescholden?? hoezo?????

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

Ze hoeven meestal maar een gedeelte terug te betalen/verdienen.
Het geld dat ze in die 3 jaar verdient hebben wordt onder de schuldeisers verdeelt.

Meestal is het niet het volle schuldbedrag ,wat de eisers krijgen.
En als ze na 3 jaar een schone lei krijgen, kunnen de eisers de schuld niet meer innen(is zogezegd kwijt gescholden)

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De titel zou eigenlijk moeten zijn : Problemen met het budgeteren van mijn geld

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Ze hoeven meestal maar een gedeelte terug te betalen/verdienen.
Het geld dat ze in die 3 jaar verdient hebben wordt onder de schuldeisers verdeelt.

Meestal is het niet het volle schuldbedrag ,wat de eisers krijgen.
En als ze na 3 jaar een schone lei krijgen, kunnen de eisers de schuld niet meer innen(is zogezegd kwijt gescholden)

dank je voor je uitleg , wist dat niet.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door manondoris »

Beetos schreef:Hallo, ik had wat achterstand met de provider van mijn mobiel. Nu willen ze binnen een week geld of anders gaat de vordering naar het incassobureau. Maar ik kan dat niet betalen, heb ook huurachterstand en een betalingsregeling bij electra en gas, wehkamp en die kan ik niet helemaal nakomen.

Wat kan ik het beste doen. De achterstand is inmiddels bijna 700 euro en ben al afgesloten.
tja wat moeten we hier nou op zeggen, je weet wel dat rekeningen er zijn om betaald te worden???? vraag het me namelijk af :lol:

kuklos
Berichten: 9784
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door kuklos »

Beetos schreef:Wat kan ik het beste doen. De achterstand is inmiddels bijna 700 euro en ben al afgesloten.
Korte termijn: ga naar afdeling schuldhulpverlening van de gemeente.
Lange termijn: je uitgaven patroon sterk gaan aanpassen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik sluit me bij Leo aan.

Schuldsanering voor ongeveer 700 piek is zonde en niet nodig. De rechter zal een aanvraag waarschijnlijk zelfs weigeren.

Als je werkelijk niet kan betalen dan kan je het beste contact opnemen met de schuldeisers/incassobureau's, en de situatie uitleggen. Alleen uitleg zal niet volstaan want je probleem is blijkbaar dat je niet met geld kan omgaan. Kijk dus waar je in je uitgaven kan snoeien, en als je eventueel meer kan verdienen, doe dat dan.

* Wellicht kan je van parttime naar fulltime werk gaan
* Wellicht kan je prepaid bellen ipv een abonnement
* Minder dure kleren kopen
* Goedkoper gaan wonen
* Een eventuele auto de deur uit
* Huur en GWL aan het begin van de maand of direct bij ontvangst salaris/inkomen betalen. Dan is dat direct gedaan.

Stuur dus niet slechts een uitleg in je brieven, maar ook een budget-/actieplan. Eventueel in samenwerking met de schuldhulp van de gemeente of een deskundige vriend/kennis.

Let wel: hoe langer je niets doet hoe hoger de schuld wordt.

Voorbeelden vind je op de site van NIBUD. Succes!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door Chanmaster »

adSolvendum schreef:Wat dacht u van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen?
Wel een beetje kort door de bocht! Laat de mensen zelf eerst even aanmodderen en tot een gepaste oplossing zien te komen. meestal lukt dat best. Wend u zich eens tot de schuldhulpverlening dan wel bij de gemeente en vraag waar u deze kunt vinden. Daarna komt de WSNP pas aan de orde.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Chanmaster schreef:Wel een beetje kort door de bocht! Laat de mensen zelf eerst even aanmodderen en tot een gepaste oplossing zien te komen. meestal lukt dat best. Wend u zich eens tot de schuldhulpverlening dan wel bij de gemeente en vraag waar u deze kunt vinden. Daarna komt de WSNP pas aan de orde.
Iemand die een dergelijke problematiek schetst, en dan vraagt wat de beste actie is, wilt u nog aan laten modderen?
Maar goed, alvorens de wsnp in te kunnen moet de rest van het traject als hier en daar omschreven al zo'n beetje doorlopen zijn.
Op het moment dat TS van zijn gat afkomt om orde op zaken te gaan stellen en de wsnp in te gaan, zoals dat zo populair heet, komt hij of zij vanzelf wel de mensen tegen die er op gaan wijzen dat dit niet zo maar gaat, etcetera.
Dit hele proces uit proberen te leggen aan iemand die 700 euro mobiel verbeld terwijl hij / zij huurachterstand heeft, gas en electra achterstand, en op krediet spulletjes koopt lijkt me weinig zinvol.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door masterslave »

Chanmaster schreef: Wel een beetje kort door de bocht! Laat de mensen zelf eerst even aanmodderen en tot een gepaste oplossing zien te komen. meestal lukt dat best.
Wend u zich eens tot de schuldhulpverlening dan wel bij de gemeente en vraag waar u deze kunt vinden. Daarna komt de WSNP pas aan de orde.
Met deze problematiek iemand laten aanmodderen!
Kan toch niet zijn.
Ad heeft het goed geschetst, maar helaas zit jij weer naast!
Hier is dringend help nodig, maar niet alleen afwachten.
Natuurlijk moet TS zijn/haar patroon aanpassen, anders wordt het weer, zoals snepke heeft geschreven.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bor Komorovski schreef:Ik sluit me bij Leo aan.
Schuldsanering voor ongeveer 700 piek is zonde en niet nodig. De rechter zal een aanvraag waarschijnlijk zelfs weigeren.
Die 700 is volgens mij alleen telefoon, dan komt de rest nog. En de wsnp zal altijd eerst vooraf gaan aan een minnelijke schikking (schuldhulpverlening). Pas als dat wordt afgewezen komt de schuldsanering in zicht.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

Ik geloof niet dat zulke personen te helpen zijn .

Als ze al beginnen met "ik had wat achterstand(van 700 euro voor mobiel bellen).
Als die geholpen worden,vallen zo weer terug in hun oude uitgavenpatroon.

Onder curatele stellen is een oplossing

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nou dergelijke dwangmaatregelen lijken mij nu ook weer niet gepast.
Wat ik wil zeggen is dat belanghebbende eerst eens hulp kan zoeken bij de gemeetelijke kredietbanken. Kijk eens op http://www.nvvk.eu voor nadere info. Zie daar wat er allemaal nog meer mogelijk is.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door kraaienest »

Ik vind het zielig voor TS al die hoge beltarieven en stroomprijzen
een mens mag toch nog wel wat hebben. En Wehkamp heeft toch
geld zat.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Problemen met incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

kraaienest schreef:Ik vind het zielig voor TS al die hoge beltarieven en stroomprijzen
een mens mag toch nog wel wat hebben. En Wehkamp heeft toch
geld zat.
Tuurlijk,de bank heeft ook geld zat ,en als wij geld nodig hebben,trekken we het uit de flappentap

Gesloten