Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
Beste allen,
Ik lees hier meer topics over, maar toch is mijn verhaal net iets anders met dit onderwerp dan die van anderen.
Ik heb sinds afgelopen zomer een zakelijke OV aangevraagd, hierdoor maakte ik geen gebruik meer van mijn persoonlijke OV. Ondanks dat ik er al 1 a 2 maanden geen gebruik meer van maakte, ging Trans Link / OV alsnog €20 euro automatisch opwaarderen, dit had ik teruggeboekt omdat ik mijn OV binnenkort ging opzeggen en toch al niet meer gebruikte waardoor er anders onnodig veel geld op mijn OV chipkaart stond waar ik dan maanden op moest wachten om terug te krijgen. Vervolgens kreeg ik een brief van Trans Link / NS dat de automatische incassering was mislukt en dat ik het bedrag alsnog moest overmaken. Hierover had ik gebeld met de administratie van NS en kreeg een hele onaardige denigrerende mevrouw aan de lijn die totaal niet luisterde naar wat ik zei en alsnog maar mijn eigen geld dat niet gebruikt was moet gaan betalen aan ze anders kwam er een incassobureau op. Ik heb natuurlijk niet betaald, ik heb zelf mijn persoonlijke OV ook opgezegd in die tijd en kreeg de resterende bedrag €18,59 ook van Trans Link op mijn bankrekening teruggestort (2 maanden later, wat precies mijn reden was om meteen terug te boeken) als zij gelijk hadden gehad dat ik het verbruikt had, hadden ze dat geld toch ingehouden met onderbouwing lijkt mij? Maar goed, nu zit Intrum achter mij aan met €40 incassokosten erboven op en ook zij praten over mijn verhaal heen als ik uitleg geef. Ik heb ze nu bewijs gestuurd met dat Trans Link mij het overige geld heeft teruggestort na opzegging van OV en waarom ze dat dan niet hebben ingehouden als ze er daadwerkelijk kosten mee hadden gemaakt?
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring, en hoe zij hier vanaf gekomen zijn. Vandaar mijn verhaal.
Ik lees hier meer topics over, maar toch is mijn verhaal net iets anders met dit onderwerp dan die van anderen.
Ik heb sinds afgelopen zomer een zakelijke OV aangevraagd, hierdoor maakte ik geen gebruik meer van mijn persoonlijke OV. Ondanks dat ik er al 1 a 2 maanden geen gebruik meer van maakte, ging Trans Link / OV alsnog €20 euro automatisch opwaarderen, dit had ik teruggeboekt omdat ik mijn OV binnenkort ging opzeggen en toch al niet meer gebruikte waardoor er anders onnodig veel geld op mijn OV chipkaart stond waar ik dan maanden op moest wachten om terug te krijgen. Vervolgens kreeg ik een brief van Trans Link / NS dat de automatische incassering was mislukt en dat ik het bedrag alsnog moest overmaken. Hierover had ik gebeld met de administratie van NS en kreeg een hele onaardige denigrerende mevrouw aan de lijn die totaal niet luisterde naar wat ik zei en alsnog maar mijn eigen geld dat niet gebruikt was moet gaan betalen aan ze anders kwam er een incassobureau op. Ik heb natuurlijk niet betaald, ik heb zelf mijn persoonlijke OV ook opgezegd in die tijd en kreeg de resterende bedrag €18,59 ook van Trans Link op mijn bankrekening teruggestort (2 maanden later, wat precies mijn reden was om meteen terug te boeken) als zij gelijk hadden gehad dat ik het verbruikt had, hadden ze dat geld toch ingehouden met onderbouwing lijkt mij? Maar goed, nu zit Intrum achter mij aan met €40 incassokosten erboven op en ook zij praten over mijn verhaal heen als ik uitleg geef. Ik heb ze nu bewijs gestuurd met dat Trans Link mij het overige geld heeft teruggestort na opzegging van OV en waarom ze dat dan niet hebben ingehouden als ze er daadwerkelijk kosten mee hadden gemaakt?
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring, en hoe zij hier vanaf gekomen zijn. Vandaar mijn verhaal.
Re: Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
Ook al maakt u geen gebruik meer van uw OV-kaart, toch moet er dan een minimum bedrag op staan. In uw geval waarschijnlijk 20 euro. Zolang u die OV-kaart niet opzegt heeft u hier zelf toestemming voor gegeven.
Niet betalen omdat u van plan bent binnenkort op te zeggen is niet helemaal zoals het hoort.
Niet betalen omdat u van plan bent binnenkort op te zeggen is niet helemaal zoals het hoort.
Re: Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
Wat staat er in de voorwaarden over automatisch opwaarderen?
Re: Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
U moet dit bedrag betalen omdat €20 (automatisch) op uw OV chipkaart is gestort.
Op www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen staat een korte uitleg.
Tevens kunt u inloggen op de website van OV chipkaart en dan ziet u dat rond die datum €20 is bijgeschreven op uw OV chipkaart.
Nadat u de rekening betaald hebt kunt u bij een loket van een vervoerder of www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen de OV chipkaart leegmaken, en de saldo op uw bankrekening laten bijstorten.
Mijn advies is om snel te betalen, de incassokosten worden hoger, met uiteindelijk loonbeslag.
Alleen wanneer het geld niet op uw OV chipkaart terecht is gekomen, op https://www.ov-chipkaart.nl/klacht-indienen staat hoe u een officiële klacht kunt indienen, ook kunt u naar Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Ook dan moet u eerst betalen, en krijgt u terug als u gelijk hebt.
Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/
Op www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen staat een korte uitleg.
Tevens kunt u inloggen op de website van OV chipkaart en dan ziet u dat rond die datum €20 is bijgeschreven op uw OV chipkaart.
Nadat u de rekening betaald hebt kunt u bij een loket van een vervoerder of www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen de OV chipkaart leegmaken, en de saldo op uw bankrekening laten bijstorten.
Mijn advies is om snel te betalen, de incassokosten worden hoger, met uiteindelijk loonbeslag.
Alleen wanneer het geld niet op uw OV chipkaart terecht is gekomen, op https://www.ov-chipkaart.nl/klacht-indienen staat hoe u een officiële klacht kunt indienen, ook kunt u naar Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Ook dan moet u eerst betalen, en krijgt u terug als u gelijk hebt.
Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
In bovenstaande reacties is het allemaal al uitgelegd. Maar wist je niet dat je de automatische incasso kon beëindigen door het om te zetten naar handmatig? In de link staat een vraag, als je er op klikt zie je hoe het werkt. Hier vindt je ook informatie wat er gebeurt als de incasso mislukt. https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen
Die incassokosten zal je, denk ik, inderdaad moeten betalen omdat er nu eenmaal een incassobureau bij betrokken is.
Die incassokosten zal je, denk ik, inderdaad moeten betalen omdat er nu eenmaal een incassobureau bij betrokken is.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
omdat er een incassobureau bij betrokken is wil nog niet altijd zeggen dat er betaald moet worden.
-
- Berichten: 12815
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met OV-chipkaart / Trans Link
Ik woon in een huurhuis en wil deze over 1 maand opzeggen. Omdat ik al verhuisd ben naar een ander huis ben ik ook maar gestopt met het betalen van huur. Want tja, ik woon er niet meer en ga toch opzeggen. En vreemd genoeg zit nu de huisbaas achter mij aan omdat ik niet betaald heb.
Het klinkt misschien vreemd, maar dat is exact wat er bij u ook gebeurd. U bent een overeenkomst aangegaan en tot het moment dat die overeenkomst ten einde komt zijn alle verplichtingen van kracht die in de overeenkomst staan. Het OV moet uw kaart accepteren tot einde datum en u moet betalen wat er overeen gekomen is. Als automatisch opwaarderen aanstaat kunt u niet zelf zomaar even besluiten niet meer te gaan betalen.
Het incassobureau, die ingeschakeld is vanwege een vordering uit de tijd dat de overeenkomst nog geldig was, staat los van Trans Link. De vordering ligt bij het incassobureau en dat staat los van de vordering die u had op Trans Link. Trans Link had de incassokosten dus niet in mindering kunnen brengen.
Als tip naar u, betaal heel snel die incassokosten voordat het nog duurder word. Hoe zuur ook, u bent niet slim bezig geweest om eigenhandig die betaling terug te halen.
Het klinkt misschien vreemd, maar dat is exact wat er bij u ook gebeurd. U bent een overeenkomst aangegaan en tot het moment dat die overeenkomst ten einde komt zijn alle verplichtingen van kracht die in de overeenkomst staan. Het OV moet uw kaart accepteren tot einde datum en u moet betalen wat er overeen gekomen is. Als automatisch opwaarderen aanstaat kunt u niet zelf zomaar even besluiten niet meer te gaan betalen.
Het incassobureau, die ingeschakeld is vanwege een vordering uit de tijd dat de overeenkomst nog geldig was, staat los van Trans Link. De vordering ligt bij het incassobureau en dat staat los van de vordering die u had op Trans Link. Trans Link had de incassokosten dus niet in mindering kunnen brengen.
Als tip naar u, betaal heel snel die incassokosten voordat het nog duurder word. Hoe zuur ook, u bent niet slim bezig geweest om eigenhandig die betaling terug te halen.