| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening + aanmaningen + Incasso naar het verkeerde adres
Rekening + aanmaningen + Incasso naar het verkeerde adres
Hallo,
Onlangs ben ik er achter gekomen dat ik openstaande boete in het buitenland heb staan voor autorijden. Nu hebben ze 2 jaar lang aanmaningen vanuit het buitenland naar mijn oude huis adres gestuurd en als laatste nu een brief van Wesselsz Gerechtelijke diensten waarin gevraagd wordt om het bedrag incl. kosten binnen 24 uur moet overmaken. Zoniet volgt er een dagvaarding.
Graag wil ik weten wat nu het meest handige is. Wachten totdat ze het juiste adres hebben? Of zelf al contact zoeken en aangeven dat ik op een ander adres woon?
Ik vrees bij het laatste dat ik alsnog de hele mikmak moet betalen. Ik wil best de boete betalen, maar niet de extra kosten. Dan hadden ze maar de rekening + aanmaningen naar het juiste adres moeten sturen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Onlangs ben ik er achter gekomen dat ik openstaande boete in het buitenland heb staan voor autorijden. Nu hebben ze 2 jaar lang aanmaningen vanuit het buitenland naar mijn oude huis adres gestuurd en als laatste nu een brief van Wesselsz Gerechtelijke diensten waarin gevraagd wordt om het bedrag incl. kosten binnen 24 uur moet overmaken. Zoniet volgt er een dagvaarding.
Graag wil ik weten wat nu het meest handige is. Wachten totdat ze het juiste adres hebben? Of zelf al contact zoeken en aangeven dat ik op een ander adres woon?
Ik vrees bij het laatste dat ik alsnog de hele mikmak moet betalen. Ik wil best de boete betalen, maar niet de extra kosten. Dan hadden ze maar de rekening + aanmaningen naar het juiste adres moeten sturen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Re: Rekening + aanmaningen + Incasso naar het verkeerde adres
Wie is het aan te rekenen dat de boete + aanmaningen e.d. naar het oude adres zijn gestuurd?
-
Pareltje31
als ik het zo lees heb je de aanmaningen niet gezien maar wel de laatste brief?
Ik zou contact zoeken, hoe dan ook, om te voorkomen dat er nog meer kosten bij gaan komen. Verder is het inderdaad nu de vraag: hoe komt het dat de post naar je oude adres is gegaan. Als de afzender op de hoogte kon zijn van je nieuwe adres dan heb je een punt en zou ik bezwaar maken tegen de extra kosten. En anders zou ik zo snel mogelijk betalen, een gerechtelijke procedure is een kostbare zaak.
Ik weet niet of zij hadden kunnen weten wat mijn adres is. Ik weet niet wat voor verdragen Italie met NL heeft.
Ze hebben mijn adres achterhaald door de creditcard betaling voor de huurauto. Toen ik terug in NL was ben ik verhuisd.
Toevallig ben ik onlangs de mensen tegen gekomen waar ik woonde en die hadden het over een brief van gerechtelijke diensten.
Mijn vraag is ook of ze je uberhaupt kunnen dagvaarden voor zoiets?
Ze hebben mijn adres achterhaald door de creditcard betaling voor de huurauto. Toen ik terug in NL was ben ik verhuisd.
Toevallig ben ik onlangs de mensen tegen gekomen waar ik woonde en die hadden het over een brief van gerechtelijke diensten.
Mijn vraag is ook of ze je uberhaupt kunnen dagvaarden voor zoiets?
-
Chanmaster
Ja, een dagvaarding kan men u toezenden. Wanneer u verstandig bent reageert u schriftelijk en laat dit door een advocaat doen. U hoeft dan naar alle waarschijnlijkheid alleen de boete te betalen.
Dat de deurwaarder je adres niet heeft gecheckt bij het gba komt doordat hij dit alleen mag doen indien er een ambtshandeling tegenover staat. Indien de deurwaarder de opdracht krijgt om je te dagvaarden dan zal hij het gba checken en dan komt hij achter je juiste adres. Daar je een debiteur niet rauwelijks mag dagvaarden (dus zonder in gebreke stelling) zal je op je nieuwe adres alsnog eerst een aanmaning krijgen. Maar goed, misschien maar beter om direct te reageren.. vroeg of laat krijg je hem toch op je (juiste) deurmat..
Chanmaster schreef:Ja, een dagvaarding kan men u toezenden. Wanneer u verstandig bent reageert u schriftelijk en laat dit door een advocaat doen. U hoeft dan naar alle waarschijnlijkheid alleen de boete te betalen.
Een dagvaarding wordt door een deurwaarder betekend en niet verzonden (tenzij iemand niet opendoet en er geen brievenbus aanwezig is, dit volledigheidshalve en terzijde)
Een advocaat is duur en niet nodig, het bezwaar schriftelijk bekend maken kan TS vast zelf ook wel.
Chanmaster heeft ook een glazen bol: hij durft al te voorspellen dat TS waarschijnlijk alleen de boete hoeft te betalen. Of dit zo zal zijn weet ik niet.
Ik zou als ik TS was de dagvaarding niet afwachten maar inderdaad, zoals TK Dw RMH ook zegt, contact opnemen met het incassobedrijf en bezwaar maken (schriftelijk) tegen de extra kosten, en ook het oorspronkelijke boetebedrag zo snel mogelijk betalen.
-
Ad Verkaad
In welk buitenland kunt je een boete krijgen voor autorijden? Ik neem aan dat je die huurauto toch niet meekreeg zonder je rijbewijs te tonen?marweecos schreef:Onlangs ben ik er achter gekomen dat ik openstaande boete in het buitenland heb staan voor autorijden.
Heb vandaag ook het juridisch advies bij de anwb opgevraagd en die hebben me verteld dat Italie geen verdrag heeft met NL omtrent de boetes.
Verder is door zowel het juridisch loket en de juridische afdeling van de ANWB verteld dat zij het onwaarschijnlijk vinden dat ze mij hiervoor kunnen dagvaarden.
Mocht dit wel het geval zijn dan zijn dan pas in staat om mijn echte adres te achterhalen. En als ze dat doen moet ik nog steeds de mogelijkheid krijgen om het oorspronkelijke bedrag te betalen mits ik daar geen bezwaar tegen hebben.
Volgends ANWB is er ook vaker door klanten hierover gebeld, maar ze hebben nooit verder info gehad hoe het is afgelopen. Zij hebben het gevoel dat het dan met een sisser is afgelopen. Ik hoop dit ook en anders betaal de boete als ik de brief op mijn adres krijg
Mee eens of mee oneens?
Verder is door zowel het juridisch loket en de juridische afdeling van de ANWB verteld dat zij het onwaarschijnlijk vinden dat ze mij hiervoor kunnen dagvaarden.
Mocht dit wel het geval zijn dan zijn dan pas in staat om mijn echte adres te achterhalen. En als ze dat doen moet ik nog steeds de mogelijkheid krijgen om het oorspronkelijke bedrag te betalen mits ik daar geen bezwaar tegen hebben.
Volgends ANWB is er ook vaker door klanten hierover gebeld, maar ze hebben nooit verder info gehad hoe het is afgelopen. Zij hebben het gevoel dat het dan met een sisser is afgelopen. Ik hoop dit ook en anders betaal de boete als ik de brief op mijn adres krijg
Mee eens of mee oneens?