Daarom zit ik ook niet meer te wachten op hulp van deze experts, ook al wil @kuklos mij doen geloven dat ze dat wel zijn.
....................
Ga leuke dingen doen vandaag, de dag is kort genoeg.
Waar heb ik geclaimd dat de mensen op dit forum experts zijn? Waar? Dus in welke post?
Vraag twee, jij ging toch leuke dingen doen vandaag? Waarom blijf je hier dan reageren?
Ga jij even lekker ergens anders klooien, en maak niet de dienst voor mij uit.
Wie ben jij dan wel.
Allemachtig, moeten we je nu alweer gaan uitleggen dat je een vraag, als je die schriftelijk stelt, eindigt met een vraagteken? Slecht communiceren is wel een ding bij je, of niet?
Joh, je loopt je hier te beklagen over slecht reageren/communiceren van de incassobureau's. Newsflash. Elk topic op dit forum, elke ervaring van elk forumlid hier is dat incassobureau's slecht reageren. Helaas. Zowel zakelijk als privé mee te maken gehad vanwege (vermeende) onbetaalde rekeningen. En elke keer weer, geen reactie. Zelfs niet als je je gelijk aantoont.
En de enige reden die ik kan bedenken is dat zodra zij toegeven dat jij gelijk hebt jij dit later kan gebruiken om hun om de oren mee te slaan als ze bij je terugkomen. Dus sluiten ze stilletjes het dossier en laten jou niks weten, zodat ze je later opnieuw kunnen benaderen.
Ik heb er zakelijk nu mee te maken. We hebben ze een paar keer teruggereageerd met de reactie "toon maar aan dat we de factuur en herinneringen hebben ontvangen". In de tussentijd wel de factuursom betaald, want die was terecht, maar de factuur hebben we nooit ontvangen. En hé, we horen nooit meer iets van. Tot ze een paar maanden later met hetzelfde spelletje beginnen bij een andere factuur.
Laatst gewijzigd door kuklos op 24 aug 2021 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb 4 weken geleden bericht gekregen van een incassobedrijf, ik moest binnen 5 dagen betalen of reageren. Ik heb gereageerd binnen 5 dagen met de uitleg waarom ik nu niet betaal.
Nee, hij/zij betaald nu niet heeft hij/zij gezegd.
Ik lees het zo: TS betaalt de overeengekomen maandelijkse bedragen, maar niet de Volledige Lening zoals geëist via de incasso-"persoon".
Ik lees het zo: TS betaalt de overeengekomen maandelijkse bedragen, maar niet de Volledige Lening zoals geëist via de incasso-"persoon".
Zo lees ik het ook. Daarom is het vreemd dat er plots vanuit het niets een deurwaarder een mail stuurt om het gehele openstaande bedrag op te eisen binnen 5 dagen. In elk geval een schriftelijke reactie.
Dat is raar als je altijd netjes betaald hebt. Vandaar het vermoeden dat niet alles hier is gemeld.
Nogmaals: de reden voor de opeising heeft waarschijnlijk niets met wanbetaling te maken, maar heeft een andere oorzaak. Het heeft totaal geen zin om door te discussiëren over wel of geen wanbetaling.
Nogmaals: de reden voor de opeising heeft waarschijnlijk niets met wanbetaling te maken, maar heeft een andere oorzaak. Het heeft totaal geen zin om door te discussiëren over wel of geen wanbetaling.
Je schrijft zelf om 16.31 uur: Het ene moment betaal je, het volgende moment niet.
Volgens mij gaat het daar trouwens ook niet om, hoor.
Ik denk dat de bank de adreswijziging niet heeft verwerkt (maar wel bevestiging van ontvangst heeft gestuurd aan TS), en/of de incassopersoon zich niet aan de regels houdt, dus kan TS (nu nog) achterover leunen. Maar de mail die hij/zij binnen 5 dagen heeft gestuurd moet in het laatste geval wel als geldig bewijs dienen en de reden waarom TS "nog niet" betaalt moet hout snijden.
Ik ga er ook niet vanuit dat er sprake van achterstand in de betaling is. Maar een bank hoort zich ook aan het contract te houden dus besluit niet zomaar ineens zonder reden contractbreuk te plegen en het volledige openstaande bedrag op te eisen. Maar ben benieuwd naar een "eind goed al goed".
Nogmaals: de reden voor de opeising heeft waarschijnlijk niets met wanbetaling te maken, maar heeft een andere oorzaak. Het heeft totaal geen zin om door te discussiëren over wel of geen wanbetaling.
Je schrijft zelf om 16.31 uur: Het ene moment betaal je, het volgende moment niet.
Inderdaad, alleen heeft dat niets met de opeisingsdiscussie te maken
De reden voor de opeising zal gewoon een andere contractuele voorwaarde zijn.
Maar een bank hoort zich ook aan het contract te houden dus besluit niet zomaar ineens zonder reden contractbreuk te plegen en het volledige openstaande bedrag op te eisen.
Alles is gemeld wat ik weet, mag ik daar duidelijk in zijn. Wat ik niet weet heb ik gevraagd aan het incasso persoon, en die moeten uitleg geven. Dat is duidelijk toch.
Voor alle duidelijkheid, ik betaal maandelijks een bedrag in de pot van het flex. kred. ik weet niet of dit voldoende is maar ik betaal, en nooit iets over gehoord. Ook ben ik 60 jaren jong dus geen 80 jaar, want dan had het afbetaald moeten zijn. Geen belletje,sms,brief,fax,e-mail bericht. Nooit, nooit iets van gehoord.
Ik wil nu niet het incasso bedrag betalen alleen wanneer er verrekend wordt, omdat ik het vreemd vind waarom ik nu ineens het hele bedrag moet betalen, zonder te vermelden WAAROM! En kan dat eigenlijk zomaar? Heeft claimservice gevorderd dan betaal ik dezelfde dag de bank nog. Intussen blijf ik nog steeds betalen zoals bovengenoemd, voor alle duidelijkheid.
Het is dus geen onwil van mij, maar een prestige kwestie geworden. Het gaat om het simpele openstaand bedrag van 1.800 euro maar het krediet was veel hoger. De teveel betaalde woekerrente levert mij het veelvoudige op die ik tegoed heb.
Als dit voor sommige niet te begrijpen is, vraag ik ''begrijpen wie begrijpe kan''
Daarnaast een advies aan TS:
Kennelijk houdt deze zaak je bezig. Dus zelfs als je rechtmatig achterover kan leunen, is het maar de vraag of je daar op de korte termijn gelukkig van wordt. Het incassobureau heeft geen emotionele binding met de zaak ('gewoon een nieuwe, willekeurige, dag op kantoor'), terwijl jijzelf blijkbaar in spanning zit totdat er een antwoord komt. Ik zou zeggen neem initiatief om een oplossing te forceren en om snel de zoete vruchten van het eigen gelijk te kunnen oogsten. Ofwel: zet druk op die ketel!
Maar afwachten kan natuurlijk ook als je daarvan kan genieten. En dan maar hopen dat je ooit gelijk krijgt van een onafhankelijke instantie die daarover mag oordelen.
Nogmaals: de reden voor de opeising heeft waarschijnlijk niets met wanbetaling te maken, maar heeft een andere oorzaak. Het heeft totaal geen zin om door te discussiëren over wel of geen wanbetaling.
Je schrijft zelf om 16.31 uur: Het ene moment betaal je, het volgende moment niet.
Volgens mij gaat het daar trouwens ook niet om, hoor.
Ik denk dat de bank de adreswijziging niet heeft verwerkt (maar wel bevestiging van ontvangst heeft gestuurd aan TS), en/of de incassopersoon zich niet aan de regels houdt, dus kan TS (nu nog) achterover leunen. Maar de mail die hij/zij binnen 5 dagen heeft gestuurd moet in het laatste geval wel als geldig bewijs dienen en de reden waarom TS "nog niet" betaalt moet hout snijden.
Dat is dan meteen mijn achterdocht waarom ze geen ontvangstbevestiging hebben verstuurd van mijn 4 verzonden mails. De eerste mail absoluut binnen 5 dagen.
Hout snijden, zeg maar bomen gerooid. Adreswijziging van 2019 niet goed verwerkt, dat zou ook kunnen natuurlijk. Goed dat ik toen bewijs aangemaakt heb, foto van enveloppe met data en track&trace, paspoort, adresverandering en afschrift g/w/l/ op mijn naam.
Dat doe ik trouwens met meerder dingen, het is gewoon een vaste gewoonte van zorgvuldigheid.
Alles is gemeld wat ik weet, mag ik daar duidelijk in zijn. Wat ik niet weet heb ik gevraagd aan het incasso persoon, en die moeten uitleg geven. Dat is duidelijk toch.
Voor alle duidelijkheid, ik betaal maandelijks een bedrag in de pot van het flex. kred. ik weet niet of dit voldoende is maar ik betaal, en nooit iets over gehoord. Ook ben ik 60 jaren jong dus geen 80 jaar, want dan had het afbetaald moeten zijn. Geen belletje,sms,brief,fax,e-mail bericht. Nooit, nooit iets van gehoord.
Ik wil nu niet het incasso bedrag betalen alleen wanneer er verrekend wordt, omdat ik het vreemd vind waarom ik nu ineens het hele bedrag moet betalen, zonder te vermelden WAAROM! En kan dat eigenlijk zomaar? Heeft claimservice gevorderd dan betaal ik dezelfde dag de bank nog. Intussen blijf ik nog steeds betalen zoals bovengenoemd, voor alle duidelijkheid.
Het is dus geen onwil van mij, maar een prestige kwestie geworden. Het gaat om het simpele openstaand bedrag van 1.800 euro maar het krediet was veel hoger. De teveel betaalde woekerrente levert mij het veelvoudige op die ik tegoed heb.
Als dit voor sommige niet te begrijpen is, vraag ik ''begrijpen wie begrijpe kan''
Moneyman weet vast wel of de reden van het opeisen van het hele bedrag kenbaar gemaakt moet worden.
Kan dit totale flex.krediet-bedrag door een incassopersoon/gerechtsdeurwaarder namens de bank opgeëist worden zonder opgave van het WAAROM?
Daarnaast een advies aan TS:
Kennelijk houdt deze zaak je bezig. Dus zelfs als je rechtmatig achterover kan leunen, is het maar de vraag of je daar op de korte termijn gelukkig van wordt. Het incassobureau heeft geen emotionele binding met de zaak ('gewoon een nieuwe, willekeurige, dag op kantoor'), terwijl jijzelf blijkbaar in spanning zit totdat er een antwoord komt. Ik zou zeggen neem initiatief om een oplossing te forceren en om snel de zoete vruchten van het eigen gelijk te kunnen oogsten. Ofwel: zet druk op die ketel!
Maar afwachten kan natuurlijk ook als je daarvan kan genieten. En dan maar hopen dat je ooit gelijk krijgt van een onafhankelijke instantie die daarover mag oordelen.
Ik begrijp het, en het is ook een goed advies. Alleen ik anticipeer graag op zaken zodat de andere partij fouten gaan maken, en dat doen ze volgens mij.
Allemachtig, moeten we je nu alweer gaan uitleggen dat je een vraag, als je die schriftelijk stelt, eindigt met een vraagteken? Slecht communiceren is wel een ding bij je, of niet?
Joh, je loopt je hier te beklagen over slecht reageren/communiceren van de incassobureau's. Newsflash. Elk topic op dit forum, elke ervaring van elk forumlid hier is dat incassobureau's slecht reageren. Helaas. Zowel zakelijk als privé mee te maken gehad vanwege (vermeende) onbetaalde rekeningen. En elke keer weer, geen reactie. Zelfs niet als je je gelijk aantoont.
En de enige reden die ik kan bedenken is dat zodra zij toegeven dat jij gelijk hebt jij dit later kan gebruiken om hun om de oren mee te slaan als ze bij je terugkomen. Dus sluiten ze stilletjes het dossier en laten jou niks weten, zodat ze je later opnieuw kunnen benaderen.
Ik heb er zakelijk nu mee te maken. We hebben ze een paar keer teruggereageerd met de reactie "toon maar aan dat we de factuur en herinneringen hebben ontvangen". In de tussentijd wel de factuursom betaald, want die was terecht, maar de factuur hebben we nooit ontvangen. En hé, we horen nooit meer iets van. Tot ze een paar maanden later met hetzelfde spelletje beginnen bij een andere factuur.
Het enige waar ik je gelijk in kan geven is dat ze i.d.d. het dossier stilletjes kunnen sluiten om veel later weer in actie te komen. Daar ben ik niet gevoelig voor, dan vliegen we (advocaat en ik) er met mega power in, het gaat mij niet om het geld dat heb ik, maar principe.
Daarom vertel ik hier niet alles, de vijand leest mee dat verzeker ik je.
De toon waarmee je praat dat bevalt me niet en staat me ook niet aan. Dat gejij en gejóh doe je maar bij jouw vrienden, we hebben niet samen in de goot gelegen of zelfs maar in de klas gezeten. Als je naar je eigen tekst kijkt, dan zal je zien dat het Nederlands schrijven nog lang niet zo gemakkelijk is, en dan druk ik mij vriendelijk uit.
Ik begin steeds meer bewondering voor dit incassobureau te krijgen.
Zomaar onterecht uit het niets de som volledig opeisen. Daarna niet reageren op verzoeken van TS. Maar wel op het Tros Radarforum een door hem geopend topic meelezen zodat ze hem kunnen grijpen als hij iets verkeerds zegt. Er zijn spionageromans geschreven met een slechtere verhaallijn.
Moneyman weet vast wel of de reden van het opeisen van het hele bedrag kenbaar gemaakt moet worden. Kan dit totale flex.krediet-bedrag door een incassopersoon/gerechtsdeurwaarder namens de bank opgeëist worden zonder opgave van het WAAROM?
Het is niet aan de gerechtsdeurwaarder, maar aan de bank om de opeisingsgrond mee te delen. De bank is immers degene die opeist. Dat de opgeëiste vordering daarna door de gerechtsdeurwaarder wordt geïncasseerd, doet daar niets aan af.
Dus een ongemotiveerde opeising. De bank zegt ik krijg 1.800 euro van je zonder te vertellen WAAROM.
Beide partijen horen zich te houden aan de afspraken. Deze overeenkomst mag niet eenzijdig opgezegd worden. De bank mag dus niet zonder reden stopzetten en dus het gehele saldo ineens opeisen.
Dat kunnen ze wel willen maar moet rechter uiteindelijk beslissen of de reden die de bank opgeeft terecht is.
Je hebt in elk geval netjes elke maand op tijd betaald zoals in de voorwaarden staat dus dat kan het niet zijn.
Een andere voorwaarde zou kunnen zijn dat u bijvoorbeeld failliet wordt verklaard of er is een beslag gelegd op de rekening of fraude bij wijze van.
Ik zou de voorwaarden nog eens lezen en kijken of u iets kan vinden wat op uw situatie lijkt.
Dat kunt u alleen het beste beoordelen...verder niemand hier want we kennen de gehele situatie niet.