LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schijtziek van post van intrum Justitia en laserservices
Re: Schijtziek van post van intrum Justitia en laserservices
Gelukkig dan maar @ Ouburg dat er geen 16 miljoen mensen op dit forum zitten. Zou je aardig wat "centjes" kunnen innen.
Hèhè, ja, maar ik denk dat ik de eerste consument zou kunnen zijn die geld terug zou zien van Intrum Justitia Ze hebben ook wel mensen geadviseerd om "onder protest" te betalen om daarna de zaak gewoon te sluiten en niet meer te reageren.bertha45 schreef:Gelukkig dan maar @ Ouburg dat er geen 16 miljoen mensen op dit forum zitten. Zou je aardig wat "centjes" kunnen innen.
Ik zou hier onmiddellijk mee stoppen. Je kunt voor deze schade aansprakelijk gesteld worden.Ouburg84 schreef:Daarom heb ik eenzijdig de afspraak met hun gemaakt dat ik het bedrag in betalingen van 1 cent af ga lossen. De reden hiervoor is dat dit geintje boekhoudkundig erg vervelend kan worden en iedere overboeking hun 15 cent kost.
Een andere mogelijkheid is het vorderen van een verbod op het lastig gevallen worden op straffe van een dwangsom.
Ik had zelf ook al mijn twijfels; maar welk artikel??alfatrion schreef:Ik zou hier onmiddellijk mee stoppen. Je kunt voor deze schade aansprakelijk gesteld worden.
Art. 6:162BW. Check http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.htmlchrisd1 schreef:Ik had zelf ook al mijn twijfels; maar welk artikel??alfatrion schreef:Ik zou hier onmiddellijk mee stoppen. Je kunt voor deze schade aansprakelijk gesteld worden.
Geef je daarmee niet juist toe dat de vordering terecht is?Ouburg84 schreef:....Daarom heb ik eenzijdig de afspraak met hun gemaakt dat ik het bedrag in betalingen van 1 cent af ga lossen.
Nog specifieker. Voor degene die moet betalen geldt dat artikel. Degenen die naar aanleiding van deze oproep zonder reden een cent overmaken, geldt de onrechtmatige daad.
Ouburg, het zou je sieren dit kenbaar te maken op alle plekken waar je je oproep hebt geplaatst. Je brengt mensen mogelijk in denproblemen met je kruistocht.
Wat jij doet moet jij weten, maar trek er geen omstanders in mee.
Edit: ik reageerde op Alfatrion, maar diens bericht is foetsie.
Ouburg, het zou je sieren dit kenbaar te maken op alle plekken waar je je oproep hebt geplaatst. Je brengt mensen mogelijk in denproblemen met je kruistocht.
Wat jij doet moet jij weten, maar trek er geen omstanders in mee.
Edit: ik reageerde op Alfatrion, maar diens bericht is foetsie.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 24 jan 2016 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee. Betalen is géén automatische erkenning.16again schreef:Geef je daarmee niet juist toe dat de vordering terecht is?Ouburg84 schreef:....Daarom heb ik eenzijdig de afspraak met hun gemaakt dat ik het bedrag in betalingen van 1 cent af ga lossen.
en http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 206/2.html ??Moneyman schreef:Art. 6:162BW. Check http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html
Ook. Half boek 6 is natuurlijk van toepassing.chrisd1 schreef:en http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 206/2.html ??Moneyman schreef:Art. 6:162BW. Check http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html
Ik bedacht me op eens dat art. 6:47 BW hier niet van toepassing was. Immers, TS stelt niets verschuldigd te zijn.Moneyman schreef:Nog specifieker. Voor degene die moet betalen geldt dat artikel. Degenen die naar aanleiding van deze oproep zonder reden een cent overmaken, geldt de onrechtmatige daad.
Klopt inderdaad. Maar desondanks was het een interessante toevoeging op deze kruistocht van Ouburg.
Een vroegtijdig gestaakteMoneyman schreef:Klopt inderdaad. Maar desondanks was het een interessante toevoeging op deze kruistocht van Ouburg.
Bedankt voor de reacties..
Dat antwoordnummer ga ik maar eensgebruiken. Gewoon dagelijks wat lege vellen en de ongeopende post van hun terug sturen.
Raad ik ook af.
Lege vellen terugsturen is niet handig, maar wat is er mis met terugsturen van post voor persoon die niet bekend is op adres?
Voor mij persoonlijk zou de reden zijn: brievenbussen nu te ver verwijderd, dat betekent dan auto pakken. Dus ik zou het niet terugsturen, tenzij ik de tuut toch nodig heb om...16again schreef:Lege vellen terugsturen is niet handig, maar wat is er mis met terugsturen van post voor persoon die niet bekend is op adres?
Brievenbus staat op de hoek en de reden waarom terugsturen heb al meerdere malen aangegeven dat ik die post niet hoef te ontvangen denken dus dat ik de reclamefolders etc er ook maar bij ga doen. Zeker na de onbeschofte manier waarop ik te woord werd gestaan
Als je het op een antwoordnummer terug stuurt dan kost dat de ontvanger geld. Zie hiervoor de discussie over het overmaken van een cent.16again schreef:Lege vellen terugsturen is niet handig, maar wat is er mis met terugsturen van post voor persoon die niet bekend is op adres?