LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuman Ede, oude hypotheekschuld?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nixxel

Schuman Ede, oude hypotheekschuld?

Ongelezen bericht door Nixxel »

Beste,

Ik leg mijn probleem hier even neer, wij zijn ten einde raad.

Mijn vriendin heeft in het verleden een hypotheek afgesloten bij de ABN. Nadat zij en haar ex uit elkaar gegaan zijn is het huis middels executieveiling verkocht. Hierop is de NHG ingetreden, waarmee uiteindelijk de ABN betaald is. De schuld die zij daarna bij het NHG had, heeft zij afgekocht en daarmee finale kwijtschelding gekregen. De ex is in het huis blijven wonen tot aan de executieveiling dit resulteerde in een hypotheekachterstand. Dit alles speelde in 2007.

In 2008 kreeg zij ineens een brief van Schuman Incasso uit Ede. Met het verzoek om nog een hoofdsom te betalen. Welke zij middels een betalingsregeling tot nu toe doet. Echter zijn wij gaan samenwonen en begin ik mij af te vragen of deze incasso wel terecht is.

Voor zover wij weten heeft mijn vriendin geen schuld meer bij de ABN Amro, het enige dat zij ooit daar gehad heeft is de hypotheek. Deze is middels NHG "afgekocht" tegen finale kwijtschelding.

De ABN heeft het middels Lindorff ( voorheen Solveon ) doorgezet naar Schuman ( verkocht?). Van heel Schuman, laat staan een schuld die mijn vriendin nog zou hebben na de finale kwijtschelding van het NHG is ons nog altijd niets bekend.

Schuman baseert haar incasso op de hypotheek, maar daar heeft zij toch niets meer mee te maken?

stofzuigertje

Re: Schuman Ede, oude hypotheekschuld?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag een jurist want zij heeft haar deel wel betaald maar als hij niets betaalde komen ze ook voor die helft bij haar.

Of ze er nu vanaf is weet ik niet, dat moet je aan de hand van alle papieren beoordelen en kan niet zomaar op dit forum.
Dus zoek een deskundige en of ze recht op dit geld hebben hangt af van wat er ooit is overeengekomen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als uw vriendin samen met haar toenmalige vriend een hypotheek bij de AbnAmro heeft genomen zijn zij beiden hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele bedrag en ook beiden hoofdelijk aansprakelijk voor elke betalingsachterstand.

De bank kan dus ook elke schuld/betalingsachterstand van de hypotheek van de ex-vriend op uw vriendin verhalen (en omgekeerd).

Als de ex-vriend de hypotheekschuld tijdens zijn bewoning heeft laten ontstaan is dit wel een schiuld van hem, aan uw vriendin. Zij kan dit geld bij hem terugvragen.

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte Nixxel,

Ik begrijp dat het een vervelende situatie is voor u en uw vriendin.

Om uitsluitsel te geven over uw vraag hebben wij meer gegevens nodig. Graag willen wij telefonisch contact opnemen met uw vriendin. We kunnen dan alle gegevens doornemen en bekijken welke stappen er ondernomen kunnen worden.

Via Privébericht kunt u het telefoonnummer en tijdstip aangeven wanneer wij uw vriendin kunnen bereiken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare,
Mw. D. Piquet

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte Nixxel,

Deze week hebben wij getracht om contact op te nemen met uw vriendin. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. Via Privébericht kunt u aangeven op welke dag en op welk tijdstip uw vriendin volgende week te bereiken is.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare,
Dhr. T. Cools

Gesloten