LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] solveon
-
solveon
hoi
nou ik heb een probleem met solveon, ik had een hyptheek achterstand van nog net geen 2mnd ik abn opgebeld voor een regeling nou dat was mogelijk maar helaas kwam er natuurlijk weer iets tussen omdat mijn belasting teruggave niet geregeld was op de juiste manier,ik kwam op een achterstand van 2060 euro dat is voor ons 2 mnd achterstand,nou kreeg gelijk een brief van solveon met een achterstand van gewoon 3800 euro ,waarop ik gelijk reageerde ,ik kwam er echt niet tussen om mijn situatie uitteleggen,uiteindelijk zei hij kom maar met een voorstel en legde neer.
ik gelijk een brief geschreven met een betalingsvoorstel van 500 euro per maand en of hij dat bedrag wilde nakijken omdat het niet klopte.een week later vandaag dus kreeg ik de schrik van mijn leven ,of ik het hele hyptheek bedrag even wil betalen voor de 21-5 anders wordt het exucutie verkoop,tegelijk kreeg ik ook gewoon een brief van de abn met het overzicht en of ik contact wilde opnemen.
ik wordt gek kan dit zomaar
nou ik heb een probleem met solveon, ik had een hyptheek achterstand van nog net geen 2mnd ik abn opgebeld voor een regeling nou dat was mogelijk maar helaas kwam er natuurlijk weer iets tussen omdat mijn belasting teruggave niet geregeld was op de juiste manier,ik kwam op een achterstand van 2060 euro dat is voor ons 2 mnd achterstand,nou kreeg gelijk een brief van solveon met een achterstand van gewoon 3800 euro ,waarop ik gelijk reageerde ,ik kwam er echt niet tussen om mijn situatie uitteleggen,uiteindelijk zei hij kom maar met een voorstel en legde neer.
ik gelijk een brief geschreven met een betalingsvoorstel van 500 euro per maand en of hij dat bedrag wilde nakijken omdat het niet klopte.een week later vandaag dus kreeg ik de schrik van mijn leven ,of ik het hele hyptheek bedrag even wil betalen voor de 21-5 anders wordt het exucutie verkoop,tegelijk kreeg ik ook gewoon een brief van de abn met het overzicht en of ik contact wilde opnemen.
Re: solveon
Zonder een vonnis mogen ze niets.
Alleen dreigen en onbeschoft zijn.
No Panic!
Ga morgen eerst eens een afspraak maken bij de ABN en dan ziet vermoedelijk het al weer veel beter uit.
Ga morgen eerst eens een afspraak maken bij de ABN en dan ziet vermoedelijk het al weer veel beter uit.
Dit is juist!snepke schreef:Zonder een vonnis mogen ze niets.
-
Bij een hypotheek is het anders, er is dan vaak sprake van een authentieke akte, akte van hypotheek opgemaakt door de notaris. De bank is niet zo gek om iemand een hypotheek te geven zonder onderpand. Met zo'n akte kan de bank zonder tussenkomst van de rechter overgaan tot executieverkoop. Dus morgen vroeg contact opnemen met de bank.snepke schreef:Zonder een vonnis mogen ze niets.
-
Beste
Vaak staat in de hypotheekakte dat bij een bepaalde achterstand de bank gerechtigd is om verleende hypotheek te annuleren en het totale bedrag ineens op te eisen. Als dit niet gebeurt kan de bank het onderpand ten gelde maken, dat wil zeggen het huis via een executieveiling laten verkopen.
Tot zover het slechte nieuws. In principe wil de bank eigenlijk helemaal geen executieveiling houden, omdat ze er meestal zelf ook verlies op leiden.
Het hangt natuurlijk wel af van het betalingsgedrag van de klant. Als er doorlopend achterstanden zijn, zal de bank een keer haar geduld verliezen en besluiten dat het maar tot een einde moet komen. Als dit de eerste keer is dat er een achterstand is ontstaan zal de bank veeleer op herstel van de relatie laten aansturen.
Het is daarom verstandig om maandag met de bank gaan praten.
Dit is juist. De reacties van Bayer113 en Snepke zijn apert fout.Bij een hypotheek is het anders, er is dan vaak sprake van een authentieke akte, akte van hypotheek opgemaakt door de notaris. De bank is niet zo gek om iemand een hypotheek te geven zonder onderpand. Met zo'n akte kan de bank zonder tussenkomst van de rechter overgaan tot executieverkoop. Dus morgen vroeg contact opnemen met de bank.
Vaak staat in de hypotheekakte dat bij een bepaalde achterstand de bank gerechtigd is om verleende hypotheek te annuleren en het totale bedrag ineens op te eisen. Als dit niet gebeurt kan de bank het onderpand ten gelde maken, dat wil zeggen het huis via een executieveiling laten verkopen.
Tot zover het slechte nieuws. In principe wil de bank eigenlijk helemaal geen executieveiling houden, omdat ze er meestal zelf ook verlies op leiden.
Het hangt natuurlijk wel af van het betalingsgedrag van de klant. Als er doorlopend achterstanden zijn, zal de bank een keer haar geduld verliezen en besluiten dat het maar tot een einde moet komen. Als dit de eerste keer is dat er een achterstand is ontstaan zal de bank veeleer op herstel van de relatie laten aansturen.
Het is daarom verstandig om maandag met de bank gaan praten.
-
pff wordt er schlecht van,wat zijn die mensen gemeen zeg,ik kan waarschijnelijk ook nog het hele bedrag betalen meteen van mijn belasting teruggave als ze maar even zouden wachten.ik hoop dat de bank echt iets voor mij kan betekenen ,het is toch gek om voor dat bedrag de mensen op straat te zetten,terwijl ik ook gewoon een betalings regeling wou treffen,zou het niet verstandig zijn om meteen een advocaat in de arm te nemen of zo
-
Beste,
Ga nu eerst praten met de bank, vergeet die advocaat nu even.
Het beste is een afspraak te maken op kantoor i.p.v. telefonisch.
Zoals ik in de eerdere bijdrage al stelde is met name jouw betaligsgedrag in het verleden van belang hoe coulant of streng de bank zich zal opstellen.
Ga nu eerst praten met de bank, vergeet die advocaat nu even.
Het beste is een afspraak te maken op kantoor i.p.v. telefonisch.
Zoals ik in de eerdere bijdrage al stelde is met name jouw betaligsgedrag in het verleden van belang hoe coulant of streng de bank zich zal opstellen.
-
ik ben al een beetje gerust gesteld ,alleen ik hoop dat de bank mij helpt omdat solveon het onder zijn hoede heeft,ik heb alle horror verhalen al gelezen van solveon vandaar dat ik het ook zo knijp,ik hoop dat ze me helpen pff wordt helemaal gek als ik dalijk met mijn 2 kleintjes op straat sta,ja sorry pff ik zit er helemaal doorheen.
bedankt wel voor jullie reacties en zal zeker morge gelijk na de bank stappe,moet ik ook niet solveon bellen.
bedankt wel voor jullie reacties en zal zeker morge gelijk na de bank stappe,moet ik ook niet solveon bellen.
-
Solveon is een dochteronderneming van ABN Amro, hun eigen incassobureau dus. Ik denk dat als je contact opneemt met ABN deze jouw doorverwijzen naar Solveon.
Dit klopt, maar het kan niet zo zijn, dat de incasso, lees ABN, bij een betalingsachterstand van euro 2060 eist, als binnen 2 weken de schuld niet is betaald,een executieveiling komt.seagoing racer2 schreef:
-
En waarom niet dan ?Dit klopt, maar het kan niet zo zijn, dat de incasso, lees ABN, bij een betalingsachterstand van euro 2060 eist, als binnen 2 weken de schuld niet is betaald,een executieveiling komt
Ze hebben vanwege de ontstane achterstand de hypotheek ineens opgeeist. Dat recht hebben ze, zoals ongetwijfeld beschreven is in de hypotheek-akte. Als TS dit niet kan terugdraaien tijdens een goed gesprek, zijn er maar twee mogelijke vervolgen.
1. TS vind een nieuwe geldschieter en sluit de nieuwe hypotheek daar af.
2. Het huis wordt op een executieveiling verkocht.
Voordat het huis daadwerkelijk wordt geveild zijn we wel een aantal maanden verder, maar alle kosten in die maanden worden ook op TS verhaald.
Zoals gesteld hangt de houding van de bank mede af door de betaal-historie van TS, en daar hebben we als forum lezeres geen inzicht in
Hier heb je vermoedelijk gelijk, dat TS niet alles heeft vermeld, welke correspondentie al is geweest !seagoing racer2 schreef: En waarom niet dan ?
Ze hebben vanwege de ontstane achterstand de hypotheek ineens opgeeist. Dat recht hebben ze, zoals ongetwijfeld beschreven is in de hypotheek-akte.
Ik heb net mijn hypotheek-akte gelezen, maar ik kan er helaas dit niet vinden.
Misschien is het bij jou zo, want wat in de akte van TS staat weten wij allebij niet.
seagoing racer2 schreef: Zoals gesteld hangt de houding van de bank mede af door de betaal-historie van TS, en daar hebben we als forum lezeres geen inzicht in
-
beste mensen
ik heb mijn akte nagelezen maar kan het ook niet precies vinden,dat staat er niet duidelijk in wel staat er bij ernstige nalatigheid
verder wil ik jullie wel inlichten over ons betaal gedrag,we hebben steeds netjes betaald ,we hebben 1x een achterstand gehad maar die hebben we netjes terugbetaald
onze achterstand nu is gekomen daar onze hyptheek met dik 400 euro was gestegen en onze belasting terug gave niet geregeld was ,dit is nu eindelijk rond en kan ik het hypotheek bedrag makkelijk opbrengen
ik heb mijn akte nagelezen maar kan het ook niet precies vinden,dat staat er niet duidelijk in wel staat er bij ernstige nalatigheid
verder wil ik jullie wel inlichten over ons betaal gedrag,we hebben steeds netjes betaald ,we hebben 1x een achterstand gehad maar die hebben we netjes terugbetaald
onze achterstand nu is gekomen daar onze hyptheek met dik 400 euro was gestegen en onze belasting terug gave niet geregeld was ,dit is nu eindelijk rond en kan ik het hypotheek bedrag makkelijk opbrengen
Denk dat contact met de bank opnemen idd weinig opleverd, omdat zij door verwijzen naar Solveon.
Wat je zou kunnen proberen, omdat solveon hier een aardig handje van heeft, het KIFID in te schakelen.
En anders idd toch een advocaat in de hand nemen.
Wat je vooral moet doen is alles schriftelijk zowel met de bank als met solveon.
Solveon rekent idd hele hoge en nergens op gebaseerd kosten.
Het ligt er ook aan wat er in je hypotheek akte staat, staat daar bv 1% boete berekend mag worden op achterstand, dan mag dus alleen deze 1% boete berekend worden en niet nog eens kosten van solveon daarop.
Wat je zou kunnen proberen, omdat solveon hier een aardig handje van heeft, het KIFID in te schakelen.
En anders idd toch een advocaat in de hand nemen.
Wat je vooral moet doen is alles schriftelijk zowel met de bank als met solveon.
Solveon rekent idd hele hoge en nergens op gebaseerd kosten.
Het ligt er ook aan wat er in je hypotheek akte staat, staat daar bv 1% boete berekend mag worden op achterstand, dan mag dus alleen deze 1% boete berekend worden en niet nog eens kosten van solveon daarop.

-
er staat inderdaad 1 procent boete in de akte
-
Beste
Vanwege bovenstaande dient ze contact met de bank op te nemen. Ten eerste vraagt de bank er zelf om, en ten tweede dient ze de gevraagde directe betaling van de gehele hypotheek (proberen) terug te draaien.
@elmo
Vanwege bovenstaande dient ze contact met de bank op te nemen. Ten eerste vraagt de bank er zelf om, en ten tweede dient ze de gevraagde directe betaling van de gehele hypotheek (proberen) terug te draaien.
@elmo
Ik begrijp werkelijk niet waarom er nu weer gelijk met een advocaat op de proppen dient te worden gekomen. Een advocaat schakel je pas in als al het andere heeft gefaald.En anders idd toch een advocaat in de hand nemen.
Omdat dat nu eenmaal het enige is dat je iets kunt bereiken bij de abn/solveon.Ik begrijp werkelijk niet waarom er nu weer gelijk met een advocaat op de proppen dient te worden gekomen. Een advocaat schakel je pas in als al het andere heeft gefaald.
En omdat ik zo'n zelfde ervaring heb met abn/solveon, en er idd een advocaat op heb gezet.
-
Beste,
Op het moment dat je alleen nog maar communiceert via een advokaat, is er niets meer te bereiken.
Misschien werkt het wel precies andersom.Omdat dat nu eenmaal het enige is dat je iets kunt bereiken bij de abn/solveon.
En omdat ik zo'n zelfde ervaring heb met abn/solveon, en er idd een advocaat op heb gezet.
Op het moment dat je alleen nog maar communiceert via een advokaat, is er niets meer te bereiken.
tegelijk kreeg ik ook gewoon een brief van de abn met het overzicht en of ik contact wilde opnemen.tamarapfff schreef: onze belasting terug gave niet geregeld was ,dit is nu eindelijk rond en kan ik het hypotheek bedrag makkelijk opbrengen
@tamarapfff
Dus morgen naar de ABN, en aangeven, dat alles geregeld is, om de hypotheeklasten te betalen.
Vergeet niet eventueel berichten van de Belastingsdienst mee te nemen.
Ik wens jou veel geluk!

-
beste elmo
hoe is het dan bij jou afgelopen
als ik nou zo snel mogelijk mijn achterstand betaal kunnen ze het dan toch door zetten
en bij wie of welke rechter moet ik zijn om het tegen te houden,dit voor het geval van het ergste
hoe is het dan bij jou afgelopen
als ik nou zo snel mogelijk mijn achterstand betaal kunnen ze het dan toch door zetten
en bij wie of welke rechter moet ik zijn om het tegen te houden,dit voor het geval van het ergste