LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SplendidClub

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Priscilla87

SplendidClub

Ongelezen bericht door Priscilla87 »

Vorige jaar november 2009 ben ik zo stom geweest om in de praatjes van de verkopers te trappen..( bij het k3 concert)
Er werd verteld dat er geen kosten aan verbonden waren en dat het om een cadeautje ging.
we krijgen een boekje thuis gestuurd en me kleine meid helemaal blij ermee paar maanden later kreeg ik een rekening thuis gestuurd daar was ik totaal niet blij mee en heb toen gelijk gebeld. Het bedrijf was niet te bereiken. Enige tijd later kreeg ik een incasso brief binnen ik wist niet wat ik moest doen heb het toen alsnog netjes betaald.

Ik was het er niet mee eens en heb nog een paar keer gebeld uit eindelijk kreeg ik eindelijk iemand te pakken er werd verteld dat het een abonnement zou gaan en op het moment dat ik de boekjes aannam ik er dus aan vast zat ik heb toen gelijk aangevraagd om het stop te zetten dat kon alleen schriftelijk ik netjes een brief gestuurd en kreeg geen boekjes meer binnen en het moet niet gekker worden maar nu zijn we bijna een jaar verder en k krijg vandaag gewoon weer een acceptgiro binnen dat ik een bedrag moet overmaken naar hun.

Ik ben razend :evil: :evil: :evil:
wat kan ik nu doen ik ben niet van plan om dit te gaan betalen maar ik wil ook geen incasso

hoe kom ik van die oplichtersssssssssssssssss af :twisted: :evil:

MAXIEM

Re: SplendidClub

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Priscilla87

Als het goed is, heb je bij de ontvangst van het boekje een begeleidend schrijven gehad waarin stond, dat als je niet tijdig reageerde je vast zou zitten aan een abonnement. Dat abonnement heb je volgens hen (althans dat zullen ze zeker beweren) niet opgezegd en je kunt ook niet bewijzen, dat je het wél hebt opgezegd. Zo'n bewijs krijg je als je de opzeggingsbrief aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden hebt. Een fax is overigens ook een wettig bewijs en uiteraard goedkoper. Wat je nu kunt doen is alsnog schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst opzeggen op de eerstkomende vervaldatum. Je moet de nu ontvangen rekening overigens wél gewoon betalen. Als jij kunt bewijzen, dat je destijds niet een begeleidend schrijven met de voorwaarden gehad hebt, dan hoef je helemaal niets te betalen, omdat er dan geen sprake kan zijn (geweest) van een rechtsgeldige overeenkomst. Zo'n bewijs is niet al te moeilijk te verkrijgen. Je kunt het gewoon stellen en dan moeten zij bewijzen dat je de voorwaarden wél hebt ontvangen. Meestal kunnen zij dat bewijs niet leveren, want zij hebben die voorwaarden destijds niet aangetekend verzonden.

Maxiem.

Gesloten