LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spook incasso...

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
omnom

Spook incasso...

Ongelezen bericht door omnom »

Laatst kreeg ik een brief daarin stond dat ik binnen 5 dagen €825,00 moest betalen.
Zo niet zouden er gerechtelijke stappen worden ondernomen en zou er zelfs beslag gelegd kunnen worden op mijn goederen en onroerend goed.

Ik kon uit de hele brief niet opmaken waar het vandaan kwam en WAT ik dan moest betalen.
Wel werd er 3x in de brief gevraagd om €825,00 binnen 5 dagen.

Er stond een telefoonnummer op de brief en ik heb daar naar gebeld en er naam een meneer op die amper Nederlands sprak.
Ik heb hem uitgelegd dat ik graag zou weten waar deze rekening van is.
Hij antwoordde op een boze toon dat ik gewoon moest betalen anders kwamen ze mijn spulletjes wel even halen en beslag leggen op mijn onroerend goed..PUNT...einde gesprek.

Heb nog steeds geen antwoord waarvoor ik dan moet betalen.
Inmiddels heb ik zoiets van ze komen maar met hun gerechtelijke stappen.
Ik ben student dus ik schut die €825,00 echt niet zo maar even uit mijn mouw, ik heb geen goederen is allemaal van mijn paps en mams en ik heb al helemaal geen onroerend goed..

Iemand die dit herkent?
Hoe is dat afgelopen?

klaas1978

Re: Spook incasso...

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Ik zou zeggen, het ronde archief...

Maar brutaal is het wel.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou het zeker niet in het ronde archief doen.
Kennelijk is dit OF een poging tot oplichting, of mogelijk wel een terechte rekening.

Zaak is, schrijf (aangetekend), fax of mail dit 'bedrijf' met het verzoek om onderbouwing en bewijsvoering. Dit schriftelijke ivm bewijs van uw kant. Geef in uw bericht aan dat u vooralsnog hun onbekende vordering niet erkent, en niet tot betalen overgaat totdat op rechtsgeldige wijze bewijs is geleverd.

Meld er rustig bij dat indien zij geen gehoor geven aan uw verzoek tot onderbouwing binnen 3 dagen (als zij domweg eisen binnen 5 dagen, mag jij ook onredelijke eisen stellen) dan houd je opties tot andere stappen open.

Ik denk hierbij aan melding van poging tot afpersing, of zelfs van bedreiging (beslag etc.).

Of, neem deze 'brief' mee naar het politieburo, en vraag advies, en meld dat je oplichting vermoed.

Doe niets telefonisch trouwens, want bij toezeggingen etc. kan jij niets bewijzen.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

om welk incassobureau gaat het???

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:Zaak is, schrijf (aangetekend), fax of mail dit 'bedrijf' met het verzoek om onderbouwing en bewijsvoering. Dit schriftelijke ivm bewijs van uw kant. Geef in uw bericht aan dat u vooralsnog hun onbekende vordering niet erkent, en niet tot betalen overgaat totdat op rechtsgeldige wijze bewijs is geleverd.
Als dit inderdaad een poging tot oplichting is oid zou ik deze brief in ieder geval niet ondertekenen met de echte handtekening, maar alleen uw naam typen oid. Voor je het weet gebruiken ze deze handtekening weer voor vanalles en nogwattes.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als dit een valide incasso is, zou er bij moeten staan waarvoor het is, en wat de incassokosten zijn van dat bedrag. Als je dat van elkaar aftrekt krijg je het originele bedrag wat je nog zou moeten voldoen aan een bedrijf/persoon, mogelijk dat dát lagere bedrag je wel wat zegt?

Een persoon die amper Nederlands spreekt is ietwat verdacht, maar ik sprak laatst iemand bij de belastingdienst die ook niet echt vloeiend Nederland sprak, dat zegt dus niet alles.

En inderdaad, niks ondertekend naar ze toe sturen, je weet het maar nooit.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Een persoon die amper Nederlands spreekt is ietwat verdacht
nee hoor, bij intrum justitia spreekt bijna niemand fatsoenlijk nederlands. :lol: :lol:

Gesloten