LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Nynhyr »

D.d. 28 maart ontving ik een brief van Intrum Justitia of ik een openstaande factuur van InkClub (factuur van 26 maart 2004) groot: 43,28 euro per omgaande wou voldoen anders zou rechtzaak volgen.
Ho even... factuur van 2004... na 7 jaar komt Intrum Justitia hier mee?
InkClub gebeld: nee geen openstaande factuur.
Intrum gebeld: per omgaande betalen anders volgt rechtzaak. Heb bewijs materiaal opgevraagd; en dit zou mij worden toegezonden.
Vandaag voor de zoveelste keer gebeld met Intrum omdat nog de bewijsstukken nog een dagvaarding voor de rechtzaak uitbleven; wilt u betalen? Nee, ik wil bewijs... Zaak is te oud meneer, we kunnen hier geen bewijs meer van terug halen....
Hoeveel mensen hebben zo'n spookfactuur ontvangen van Intrum Justitia en hebben dit daadwerkelijk betaald? Hierna ben ik enorm nieuwschierig omdat ik sterk het vermoeden heb dat het hier gaat om oplichting!
Een klein bedrag vorderen, mensen schrikken van het logo en betalen!
Ik ben nu vier maanden met ze bezig, en er komt geen schot in, maar na de uitspraak van één van de ongeschoolde medewerkers bij Intrum begon mij toch wel iets te dagen!!!
Ben erg benieuwd of dit vaker is voorgekomen!
By the way: ik blijf wekelijks met Intrum bellen hoor! :wink:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door puma73 »

By the way: ik blijf wekelijks met Intrum bellen hoor
Het is slimmer om dit schriftelijk te doen, dan staat alles op papier en kunt u bij een eventuele dagvaarding beter verweer voeren

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door snepke »

Een rechtzaak??
Dacht het niet.
Dit is allang verjaard,na 2 jaar al.
Als je tussentijds geen aanmaningen hebt gehad is het niet gestuit.

Je schrijft 1 aangetekende brief ,dat de vordering verjaard is en als ze toch doorgaan ,je de rechtzaak vol vertrouwen tegemoet ziet en een tegenclaim indient, telefoontjes(tijd en naam van degene die je aan de foon krijgt noteren)brieven ed.
Alles bewaren .
En na die brief niet meer reageren,verwijs gewoon naar die brief.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Nynhyr »

snepke schreef:Een rechtzaak??
Dacht het niet.
Dit is allang verjaard,na 2 jaar al.
Als je tussentijds geen aanmaningen hebt gehad is het niet gestuit.

Je schrijft 1 aangetekende brief ,dat de vordering verjaard is en als ze toch doorgaan ,je de rechtzaak vol vertrouwen tegemoet ziet en een tegenclaim indient, telefoontjes(tijd en naam van degene die je aan de foon krijgt noteren)brieven ed.
Alles bewaren .
En na die brief niet meer reageren,verwijs gewoon naar die brief.

Nou precies, maar hoeveel mensen zul je hebben die denken: gauw betalen, want ik moet geen gezeur.

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door tnt35 »

snepke schreef:Een rechtzaak??
Dacht het niet.
Dit is allang verjaard,na 2 jaar al.
Als je tussentijds geen aanmaningen hebt gehad is het niet gestuit.

Je schrijft 1 aangetekende brief ,dat de vordering verjaard is en als ze toch doorgaan ,je de rechtzaak vol vertrouwen tegemoet ziet en een tegenclaim indient, telefoontjes(tijd en naam van degene die je aan de foon krijgt noteren)brieven ed.
Alles bewaren .
En na die brief niet meer reageren,verwijs gewoon naar die brief.

klopt het dat dit verjaard?
meen gehoord te hebben dat de verjaringstermijn naar 20jaar was verzet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door snepke »

Nynhyr schreef:

Nou precies, maar hoeveel mensen zul je hebben die denken: gauw betalen, want ik moet geen gezeur.
Genoeg en I.J kennende denken makkelijk verdient,gauw nog een spooknota sturen.
Als je betaald blijven ze aan de gang.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door snepke »

tnt35 schreef:

klopt het dat dit verjaard?
meen gehoord te hebben dat de verjaringstermijn naar 20jaar was verzet.
Een consumenten aankoop verjaard na 2 jaar.
Een contract na 5 jaar.
En een vonnis blijft 20 jaar rechtsgeldig

http://financieel.infonu.nl/geld/18416- ... ulden.html

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ nynhyr,

Zoals al aangegeven - niet bellen.
Ze beloven van alles - maar jij kan niet bewijzen dat het zo is.

Schriftelijk doen - email mag dus ook - en schrijf rustig dat:
1) er geen vordering is
2) indien wel, deze reeds verjaard is

en je dus
1) eist dat zij hun onterechte incassopogingen staken
2) schriftelijk bevestigen dat dit zo is.

en anders doe je aangifte (afpersing/oplichting).

Stuur een CC naar inkclub - lijkt me dat zij niet geassocieerd willen worden met de 'inclub' van IJ

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, heb je soms niet naar de volgende maand over te hevelen belminuten, die je dan maar aan IJ spendeert? :shock:
Zoveel vaker geschreven is hier, waarom al dat bellen, schriftelijk communiceren.
Zou ik beginnen met een samenvatting van dit telefoongesprek: Vandaag voor de zoveelste keer gebeld met Intrum omdat nog de bewijsstukken nog een dagvaarding voor de rechtzaak uitbleven; wilt u betalen? Nee, ik wil bewijs... Zaak is te oud meneer, we kunnen hier geen bewijs meer van terug halen....

IJ heeft dus geen bewijs? En zegt zelf 'te oud' :roll:

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Jolijn schreef:TS, heb je soms niet naar de volgende maand over te hevelen belminuten, die je dan maar aan IJ spendeert? :shock:
Zoveel vaker geschreven is hier, waarom al dat bellen, schriftelijk communiceren.
Zou ik beginnen met een samenvatting van dit telefoongesprek: Vandaag voor de zoveelste keer gebeld met Intrum omdat nog de bewijsstukken nog een dagvaarding voor de rechtzaak uitbleven; wilt u betalen? Nee, ik wil bewijs... Zaak is te oud meneer, we kunnen hier geen bewijs meer van terug halen....

IJ heeft dus geen bewijs? En zegt zelf 'te oud' :roll:

Inderdaad; vandaag te horen gekregen dat bewijsmateriaal niet opvraagbaar is omdat de zaak te oud is. Maar willen wel graag dat je dat betaald. Het bedrag is ook vreemd, want stel dat er een vordering is van; in dit geval InkClub, dan zijn de inkassokosten van I.J al veel hoger dan dit bedrag.

Schrijven doe ik niet omdat ik me eigen enorm irriteer omtrent dit gedrag van een bedrijf als I.J; bellen en dan zo lang mogelijk aan de telefoon houden met de zelfde vragen... Ik heb geen bel minuten over maar gebruik hier graag enige minuten voor!
:mrgreen:

ebikes
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jun 2011 22:02

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door ebikes »

Dit bedrijf stuurt nota`s op adres.
Ze. Zoeken niet eens uit wie de bewoner is.
Ik krijg al 5 jaar lang nota`s en deurwaarders voor de vorige bewoner.
Heb op eigen kosten dit verteld aan ij maar daar hebbewn ze lak aan.
De callcenter kids zeggen zelfs dat ze de GBA hebben gevraagt.

Snel een einde aan dit soort geldgewin.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ebikes schreef: De callcenter kids zeggen zelfs dat ze de GBA hebben gevraagt.
Onzin - IJ Mag dit helemaal niet.
Brieven gewoon retour afzender - geadresseerde verhuisd.

Niet meer tijd aan besteden.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Guardian72 schreef:
ebikes schreef: De callcenter kids zeggen zelfs dat ze de GBA hebben gevraagt.
Onzin - IJ Mag dit helemaal niet.
Brieven gewoon retour afzender - geadresseerde verhuisd.

Niet meer tijd aan besteden.

Nou wil daar wel een opmerking over maken: geen tijd meer aanbesteden; maar denk dat het juist wel goed is om dit eens goed onder de aandacht te brengen. Want zoals ik eerder stelde: stel dat ik van zo'n brief schrik en ik het geld maar gelijk overmaak, het is een klein bedrag... Vind dit diefstal! Ik blijf met ze bellen, en mogelijk werk hier van maken! Bij hoeveel mensen doen ze dit maandelijks? Kan niet je niet zomaarzeggen; geen tijd meer aan besteden!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat diverse topics over IJ zijn. De aandacht hebben ze wel.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nynhyr schreef: Nou wil daar wel een opmerking over maken: geen tijd meer aanbesteden; maar denk dat het juist wel goed is om dit eens goed onder de aandacht te brengen. Want zoals ik eerder stelde: stel dat ik van zo'n brief schrik en ik het geld maar gelijk overmaak, het is een klein bedrag... Vind dit diefstal! Ik blijf met ze bellen, en mogelijk werk hier van maken! Bij hoeveel mensen doen ze dit maandelijks? Kan niet je niet zomaarzeggen; geen tijd meer aan besteden!
Probleem is nu - jij maakt kosten vanwege hun fouten.
Als de dreigbrieven niet voor jou zijn, en zij doen er, ondanks herhaaldelijk (dit begrijp ik uit je verhaal) melden niets aan - is er ook nog een andere stap.

Doe aangifte.
Waarom? Men dreigt om je ten onrechte tot betalen te dwingen = afpersing.
Daarnaast zou (poging tot) oplichting en/of fraude ook een optie kunnen zijn.

Je moet (vind ik) niet met die mafkezen bellen - omdat ze je telefonisch van alles kunnen wijsmaken. Daarom 'geen aandacht' maar dan richting IJ.
Een aanklacht is m.i. een betere manier.. (had ik in mijn eerdere post willen zetten.. maar was me even ontschoten).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?
Helaas wel.

Ik kreeg een opdracht om niet betaalde factuur bij een groothandel te betalen.
Ik heb de bestel historie terug gekeken, en de betreffende factuur kon ik niet terug vinden, en ik wist zeker dat ik alle facturen betaald had.

Ik heb de betreffende groothandel gebeld en men wist ook niets van een openstaande factuur en na onderzoek was er ook helemaal geen spraken van een openstaande factuur.
Nynhyr schreef:Nou precies, maar hoeveel mensen zul je hebben die denken: gauw betalen, want ik moet geen gezeur.
En dat is precies wat er aan de hand is.

Veel mensen durven het ook niet te laten escaleren en dat er een rechter aan de pas moet komen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door snepke »

BBCS schreef:
Veel mensen durven het ook niet te laten escaleren en dat er een rechter aan de pas moet komen.
Tuurlijk wel ,als je zeker weet dat je in je recht staat,laat ze maar een rechtzaak er van maken.
Dan druipen ze wel af.

Ik heb zoiets met Lindorff(net zo erg als IJ) aan het handje gehad.

BuzzFuzz
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:43

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door BuzzFuzz »

wil je een leuke horen ?

ik kreeg een boze brief op mijn naam op mijn adres.
ik zou tele2 niet betaald hebben en er stond voor 100e euros open.
tja niet mis zou je zeggen.

detail is echter,...... wij zijn nooit klant geweest van tele2. helemaal nooit en op mijn adres woon ik al 16 jaar dus is ook niet van vorige bewoner of zo.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door kraaienest »

Ik zou die nota gewoon betalen en daarna een schadevergoeding
eisen wegens oplichting.

BuzzFuzz
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:43

Re: Spookfactuur Intrum Justitia.... Zijn er meer mensen?

Ongelezen bericht door BuzzFuzz »

kraaienest schreef:Ik zou die nota gewoon betalen en daarna een schadevergoeding
eisen wegens oplichting.
zo werken dingen niet.

ik wil eisen dat ze het naar de rechtbank sturen.

nog een leuke. in de tijd dat ik nog bij libertel zat a 10 jaar geleden.
is er een zaak naar de rechtbank gegaan via weet niet meer.
die zaak verloren ze. nu ligt die vordering bij IJ en valt die zelfde vordering nu weer op mijn mat maar dan onder een andere naam want het heet nu vodafone.

ook in die zaak wil ik eigenlijk eisen dat ze het naar de rechtbank sturen.
dan confronteer ik die rechtbank met de eerdere uitspraak van diezelfde rechtbank. natuurlijk zou het helemaal leuk zijn als ik het dan publiek maak.

ik maak zowel als "wanbetaler" als opdrachtgever incasso bureaus mee en er zitten behoorlijke boeven tussen. telefoon terroristen zijn het leukst. vraag naar de naam en meld dat het gesprek wordt opgenomen voor een forum. nodig dan als je de hoofdsom hebt betaald hun uit om de zaak voor te leggen aan de rechtbank (incasso kosten). dat doen ze nooit. nog een leuke ervaring. ik had een incasso bureau die wilde beslag leggen op mijn huis. erg leuk vond ik dat omdat ik in een huurhuis zit.

incasso bureau kun je zo starten, hoef je weinig voor te kunnen. het is dossiers afbellen en de contact momenten noteren voor dossier opbouw zodat je je uren kunt schrijven en het naar de rechtbank kunt verklaren dat je alles hebt gedaan om buitengerechtelijk te innen. verder zijn het telemarketeers meer niet.

ik ga bij IJ eisen dat ze uitleggen hoe ze aan mijn gegevens komen. daarna zal ik een klacht indienen bij de instantie waar dat kan. ben even naam kwijt.

ben je de telefoon boeven zat. blokkeer je telefoon voor afgeschermde nummers. de meeste telemarketeers en boeven werken met afgeschermde nummers. scheeld enorm.

Gesloten