Begin december kreeg zo maar uit het niets een rekening/herrinnering (56 euro) van het bedrijf 'Strato' (een bedrijf met intenet domeinen etc). Ik had nog nooit van het bedrijf gehoord en heb ook dus geen diensten of produkten afgenomen. Ik had zoiets van weg ermee, maar twee weken later kreeg ik weer een rekening in middels verhoogd naar zo'n 60 euro. Het vreemde aan de hele zaak is dat de brieven uit Berlijn komen maar in het nederlands zijn, als je de klantenservice belt krijg je ook een nederlands sprekend persoon aan de lijn. Daar zeiden ze dat er dan waarschijnlijk iemand onder mijn naam besteld heeft, en dat ik aangifte moest doen. Was het inmiddels zat en ben toch naar het politiebureau gegaan maar die konden niets voor me doen, aangifte was ook niet mogelijk. Op de brieven stond ook een lokaal adres in amsterdam, waar ik brieven naar toe heb gestuurd, maar nooit enige reactie ontvanden.
Tot gisteren er een brief van een incassobureau (Interim Justisia) met een vordering van inmiddels 115 euro!!! Wat kan ik hier aan doen?
Na rondneuzen op het internet bleek dat er meer mensen prblemen ondervinden met dit bedrijf. Ik hoop op reacties!!
J. Drenth Amsterdam
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] STRATO / INCASSO
-
seagoing racer2
Re: STRATO / INCASSO
Beste.
Je kan het beste het volgende doen.
1. niet meer bellen of e-mailen
2. een aangetekende brief sturen naar I.J. waarin
a. de vordering betwitst en je absoluut niet weet waar deze betrekking op heeft.
b. Verzoekt I.J. om schriftelijk aan te tonen dat het hier een terechte vordering betreft.
c. Tot je hier schriftelijk uitsluitsel hebt je niks zal betalen en op verdere aanmaningen niet meer zal reageren
Als ze zonder verdere uitleg naar het gerecht gaan staan ze niet erg sterk, en zal m.i. de vordering worden afgewezen. Kantonrechters hebben inmiddels de buik vol van incassoburos die zonder deugdelijke onderbouwing een rechtszaak aanspannen
Je kan het beste het volgende doen.
1. niet meer bellen of e-mailen
2. een aangetekende brief sturen naar I.J. waarin
a. de vordering betwitst en je absoluut niet weet waar deze betrekking op heeft.
b. Verzoekt I.J. om schriftelijk aan te tonen dat het hier een terechte vordering betreft.
c. Tot je hier schriftelijk uitsluitsel hebt je niks zal betalen en op verdere aanmaningen niet meer zal reageren
Als ze zonder verdere uitleg naar het gerecht gaan staan ze niet erg sterk, en zal m.i. de vordering worden afgewezen. Kantonrechters hebben inmiddels de buik vol van incassoburos die zonder deugdelijke onderbouwing een rechtszaak aanspannen