LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
brenda_ik
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2010 23:55

Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Ongelezen bericht door brenda_ik »

Door een probleem met mijn internet provider Online heb ik al maanden geen internet thuis.

Ik ben gestopt met betalen omdat deze provider mij weigert opnieuw aan te sluiten, brieven van mij naar hun raken ineens zoek enz terwijl ik wel 3 maanden betaald heb voor geen internet.

Wij zijn dus gestopt met betalen van de rekening.
Nu kregen wij een bericht dat we omdat we in het eerste jaar zitten van het contract, alles in een keer moeten afkopen door nu ruim 300 euro te betalen. Dit heb ik natuurlijk niet zomaar! dus ik vraag een betalings regeling.

Dat is wel mogelijk, maar ik krijg dus te horen dat die betalingsregeling alleen in kan gaan als ik binnen 5 dagen 100 euro betaal. Hallo, ik heb 2 kinderen en ik ben niet de schuldige aan dit probleem maar internet provider Online.

Ik leen geld bij mijn buurman, die het wat breder dan ik heb en ik betaal op de 11e 100 euro zoals afgesproken. Krijg ik vandaag (de 15e!) met als ondertekeningsdatum de 11e een brief van Intrum Justitia incasso dat ik voor de 18e maar even alles opgehoest moet hebben omdat ik geen contact heb opgenomen en dat ze dit niet accepteren.

Waar gaat dit over ? Ik heb zelf een afspraak gemaakt om voor de 12e 100 euro te betalen en dat heb ik gedaan ? Dan is er toch een betalingsregeling, dan is er toch contact geweest ?

Ik ben hier echt woedend over, kan dat zomaar ?
Ik ben nu 3x belazerd

1x door Online die mij gewoon geen internet levert voor mijn geld
1x door Intrum Justitia incasso omdat ze mij bedreigen met 300 euro kosten bovenop de onterechte incasso van Online
1x door Intrum Justitia incasso doordat ze een datum faken, een datum waarop ik zelfs die 100 euro heb over gemaakt en nu de rest ook geforceerd betaald willen hebben.

Wat kan ik doen ? Kan ik ergens een klacht neerleggen ?
Online klantenservice zegt niets te kunnen doen ? Dat slaat toch nergens op, ik heb er vele mailtjes en telefoontjes aan besteed afgelopen maanden om het werkende te krijgen maar ik krijg na maanden alleen een dreigend incassobureau op mijn dak. Dit kan toch niet, dit is toch geen bananenrepubliek waarin wij leven ?

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Ik ben gestopt met betalen omdat deze provider mij weigert opnieuw aan te sluiten
Ah, en waarom was U afgesloten...een keer raden.... :mrgreen:

brenda_ik
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2010 23:55

Re: Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Ongelezen bericht door brenda_ik »

Omdat ik verhuisd ben en Online beweert zowel de schriftelijke als de gemailde nieuwe gegevens niet gehad te hebben, maar ze hadden wel een factuur naar het nieuwe adres gestuurd. Detailtje: We kunnen ook niet meer in de mailbox, waar het antwoord van Online stond met betrekking tot de verhuizing. Knap staaltje censuur!

Dus geen conclusies trekken, wij hebben altijd netjes betaalt, Online leverde een wan dienst. Eerst door een kapotte modem te leveren waardoor wij vaak hebben moeten bellen met online en omdat de klantenservice niet wilde geloven dat het aan de modem lag, ja kijk uw pc maar na.

Toen er eindelijk een monteur was geweest en Online mij daadwerkelijk Online zette, kreeg ik een nieuwe woning die dik ruimer was dan de oude en heb ik netjes alle contacten op de hoogte gesteld en alleen Online beweert het niet ontvangen te hebben...maar kreeg de factuur wel op dat adres.. Dat is goed werk he!

Daarom dus

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Brenda,

wat je vooral eerst moet doen om de twee bovenstaande reacties te negeren.

Wat je kan doen bij online, stel ze per brief aansprakelijk, je bent immers verhuist, je hebt het keurig door gegeven en als je betaald voor een dienst, moeten ze ook leveren. Als ze het niet leveren, zijn ze in gebreke, dus geen betaling overeenkomst treffen, laat ze eerst maar gaan leveren en dan verder praten, eis wel het betaalde geld terug omdat hun niet leverde.

Bel gewoon IJ op, en leg je verhaal uit, stuur daar ook een brief achteraan, die je ook richt aan Online.

Blijf bij je standpunt als jij weet dat jij in je recht staat en neem je een andere provider, laten ze je maar voor de rechter slepen.

Sterkte en laat sommige lui hier maar lullen! De moderators op dit Forum laten sterkt te wensen over!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

kaarsje69 schreef: Bel gewoon IJ op, en leg je verhaal uit, stuur daar ook een brief achteraan, die je ook richt aan Online.
Even een aanvullende tip:
Als je belt, noteer datum, tijdstip, en vraag de naam van degene met wie je spreekt.

Bij de brief die je dan erachteraan stuurt begin je met "refererend aan ons telefonisch onderhoud, [datum en tijd] met [naam persoon]".

Dit is een indicatie naar hun dat je EN goed voorbereid bent, EN gegevens goed noteert en bewaard, EN dat je geen watje bent wat ze met loze dreigementen kunnen wegblazen.

Succes.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Te grote druk door Intrum Justitia incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

brenda_ik schreef:Ik ben gestopt met betalen omdat deze provider mij weigert opnieuw aan te sluiten, brieven van mij naar hun raken ineens zoek enz terwijl ik wel 3 maanden betaald heb voor geen internet.
U had geen achterstand? En ik begrijp dat u in meerdere brieven geklaagd over het niet beschikken over internet. Dat staat u redelijk sterk. Ziet een van die brieven er toevallig uit als een ingebrekenstelling?
brenda_ik schreef:Nu kregen wij een bericht dat we omdat we in het eerste jaar zitten van het contract, alles in een keer moeten afkopen door nu ruim 300 euro te betalen. Dit heb ik natuurlijk niet zomaar! dus ik vraag een betalings regeling.
Hoe is dit bedrag precies opgebouwd?

Ik adviseer u zo spoedig mogelijk aan te geven dat u betaling van uw kant niet mag worden gezien als akkoord van uw kant.

Verder denk ik dat u juridisch sterk staat om ontbinding af te dwingen zonder die 300 euro te hoeven betalen.
1x door Intrum Justitia incasso omdat ze mij bedreigen met 300 euro kosten bovenop de onterechte incasso van Online
1x door Intrum Justitia incasso doordat ze een datum faken, een datum waarop ik zelfs die 100 euro heb over gemaakt en nu de rest ook geforceerd betaald willen hebben.

Wat kan ik doen ? Kan ik ergens een klacht neerleggen ?
Wat Intrum Justitia incasso doet is niet bepaald netjes, maar gaat nog niet zo ver dat het echt bedriegen is. Wat u moet doen is het hoofd koel houden, informatie over uw rechten en plichten verzamelen en het dan aan laten komen op een rechtzaak. U kunt er voor kiezen om uzelf te vertegenwoordingen, of als uw inkomen laag is zou eens kunnen kijken bij de rechtswinkel of u voor een subsidie in aanmerking kom. Formeel speelt een rechtzaak tussen u en Online.

De incassokosten mogen maximaal 75 euro en dat alleen als er spraken is van schuld aan uw kant.

Gesloten