LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te hoge incasso kosten?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

te hoge incasso kosten?

Ongelezen bericht door nikob »

ik heb een bekeuring gehad van de htm 42 euro ,te laat een kaartje gekocht ken iedereen gebeuren niet waar? nu krijg ik een incasso bureau op me dak de inkassounie en die hebben er zomaar 62 bovenop gegooid simpel een briefje met de wilt u 106 euro betalen?
Nu is mijn vraag mag dit zomaar en zo nee wat er tegen te doen eventuee
en die braverikken die hier op deze site komen kijken??en dat stomme duffe commentaar geven ,misschien een baantje voor jullie bij een incasso bureau ?l 8)
Laatst gewijzigd door nikob op 15 feb 2008 03:51, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: te hoge incasso kosten?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat mag ja. En wat je er tegen kunt doen? Simpel op tijd die boete betalen :)

jaap2312
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2007 08:31

Re: te hoge incasso kosten?

Ongelezen bericht door jaap2312 »

En de volgende keer niet weer op kosten van de samenleving mee te gaan rijden.

Zwartrijden, boete krijgen, boete niet betalen, ook nog zeuren!

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: te hoge incasso kosten?

Ongelezen bericht door nikob »

blijkbaar kan elke gek hier wat neerzetten,ik wilde graag wat opbouwend advies hebben ,en niet dat normennnnn en waarde balkende geprietpraat aub,trouwens wat zoekt u hier blijkbaar ook niet aan de regeltjes gehouden ? :P

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: te hoge incasso kosten?

Ongelezen bericht door Creatura »

Je zou kunnen proberen om de vordering + maximaal € 44,03 te betalen aan de Incasso-Unie, met daarbij een brief dat je niet akkoord bent met deze hoge incassokosten.
Die € 44,03 is gebaseerd op het rapport Voorwerk II, en wordt in rechtszaken toegepast wanneer er sprake zou zijn van (bovenmatige) incassokosten.
Als de Incasso-Unie niet akkoord gaat, kun je ze altijd vragen of ze dan voor de resterende € 18,- het oordeel van de kantonrechter willen vragen. Vermoedelijk zullen ze dat (gezien de kosten en de betwiste hoogte van de incassokosten) wel na laten :wink:

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: te hoge incasso kosten?

Ongelezen bericht door nikob »

dat gaan we doen , ze zitten nu al te dreigen met een deurwaarder enz enz dank u voor de reactie :D

Gesloten