LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 / Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Reageren hoeft niet hoor, ik ben allang blij dat je laat weten dat je nog steeds mee leest (al ben je dan nmiddels bevrijd van Tele2, zoals je eerder schreef).

Je info over die niet toegestane registratiekosten door I J was trouwens een gouden tip. Daar moet veel meer bekendheid aan worden gegeven. Raar dat consumentenprogramma's daar nooit een item aan hebben gewijd. .


Grtz

Rawbear

maarten013
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2008 00:24

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door maarten013 »

Ik ben reeds eerder een topic op Radar forum gestart omdat ik toen nog niet wist dat deze helaas chaos meer hier thuishoort. Hier was mijn post. Ik heb nu wat meer info en heb deze post wat aangepast met de juiste onderstaande feiten.

Ik ben teruggekomen van vakantie vrijdag 1-8, zet thuis mijn telefoon aan en krijg een smsje binnen van 1-8-2008 14:22 afkomstig van nummer 0704528835. hier staat in 'Herinnering: inzake TELE2 NEDERLAND B.V. graag het saldo EUR 111,03 binnen 3 dgn voldoen op giro 7019 ovv dossier 68 07 56 70'.

Nu is er ook een een enveloppe van Tele gedateerd 13 juli en wat blijkt, in juni hebben ze een abbonementstermijn van € 48,58 niet ontvangen. Deze termijn heeft betrekking op juni 2008 en of ik die dus nog even wil betalen. Erg vreemd want van saldotekort o.i.d. op mijn rekening is geen sprake. Ik kijk op tele2 website en wat staat daar ineens onder de normaal ó zo lege 'mededeling' sectie.

'Facturatie
Heeft u vragen naar aanleiding van een betalingsherinnering over uw factuur van de maand juni?
Dit betekent dat Tele2 de betaling van de betreffende factuur nog niet heeft ontvangen. Het is helaas niet gelukt om het bedrag van uw bankrekening af te schrijven. Vriendelijk verzoeken wij u om het bedrag volgens de instructies op de betalingsherinnering naar Tele2 over te maken.
Dank u wel.

Met vriendelijke groet,
Tele2'

Het lijkt mij dus dat er een fout bij Tele2 is opgetreden en dat zij niet hun maandelijkse incasso hebben kunnen uitvoeren.

Op zaterdag leeg ik de post zit er dus een brief bij van IJ, of ik even een bedrag van 111,02 (1 cent inconsitentie, maar goed) wil overmaken per ommegaande. bestaande uit de factuur van 48,58 + 37,00 incassokosten en 25 euro registratiekosten en 0,44 rente.

Ik denk asjemenou, gecensureerd uitgedrukt.

Ik zie de bui al hangen en betaal dit bedrag maar uit voorzorg. op zondag aan IJ, ik ben zelfstandig ondernemer en heb weinig zin in geen internet, dat maakt mij vrij letterlijk werkeloos.

Maandagochtend (vandaag) en middag internet. Ik ben smiddags naar een klant kom terug en ja hoor, geen internet. Eerst leg ik het verband nog niet direct want ik heb immers betaald. Dan maar eens lekker stoeien met modem, kabeltjes, ethernetkaart, windows lan settings. afin uurtje of 3 verder en schiet me die aanmaning te binnen. Ik dus maar eens even bellen.

Tele2 aan de lijn...nog wel want hoe ga je die bereiken zonder telefoon en internet :P en die melden mij inderdaad feestelijk dat mijn internetverbinding is afgesloten.

Ik meld dus dat ik IJ betaald heb en dat het allemaal wel erg snel gaat. Dat vond de medewerker ook en ging het voor mij versnbeld in orde maken. Ik vraag wat dat inhoud en nu kan het dus stukken sneller in plaats van de gebruikelijke 15 dagen. volgens de medewerker gaat het nu sneller. ik zit alleen nog wel steeds zonder internet. deze post gemaakt via cafe in de stad. ontzettend wat een bedrijf. als dit is opgelost ben ik weg bij tele2, als het kan eerder.

Groot aantal vragen:
- welk bedrijf hanteert er in godsnaam een termijn van nog geen 3 weken tussen aanmaning, uit handen geven van de incasso en afsluiten van de aansluiting, laat staan in juli (vakantieperiode).
- waarom deelt tele2 op haar website ineens mee dat er problemen kunnen zijn met de incasso?
- waarom slechts 1 brief en dan dirrect een dubbele rekening met gepeperde incassokosten.
- IJ heeft op zijn brieven een INcasso Keurmerk staan. Als die 25 euro registratiekosten niet geoorloofd zijn waarom brengt een bedrijf met keurmerk die dan wel in rekening ?

Ik kan over hele situatie eigenlijk alleen maar erg boos worden en vind dat dergelijke bedrijven de kleine man echt keihard in de **** nemen door zulke processen te handhaven. erg slecht.

maarten013
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2008 00:24

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door maarten013 »

nou negeert u mijn bovenstaande verhaal maar, ongeveer meteen nadat ik op verzenden in deze editor druk gaat de telefoon. Het is tele2 facturatie. Zij bieden hun excuses aan voor de fout die is gemaakt in juni en dat dat bij meerdere personen fout is gegaan. Zij zullen de gehele kosten voor incasso verrekenen met volgende facturen. Internet is direct aangesloten en dan direct = binnen 15 minuten.

Mijn post lijkt dan ook misschien zelfs voorbarig, want dit uiteinde van tele2 functioneert prima. Denk dat ik nu maar blijf.

Andere in een zelfde situatie schroom niet actie te ondernemen...

Inge.B
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2008 12:18

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Inge.B »

Bovenstaande is bij ons ook van toepassing. Ze konden de rekening niet afschrijven in juni (onzin, stond zat op .. salaris was ook net binnen).

Ik kreeg ook een sms-je met een herinnering met spoed binnen 3 dagen betalen.

Ik heb het afgelopen zaterdag overgemaakt.
Ik las deze site en heb direct kontakt met Tele2 opgenomen.

De volgende rekening ligt inmiddels bij Intrum Justitia want als Tele2 daar de rekening naar toegestuurd heeft, sturen ze de volgende rekeningen daar ook naar toe, worden dus niet meer automatisch afgeschreven (fijn dat ze dat ook even aan mij vertelde....).

Ik confronteer de klantenservice-medewerkster met het feit dat ik er niets aan kan doen dat ze een server-fout hebben in juni en ik wil mijn incassokosten terug en direct internet en telefoon.

wat zegt ze: "nou mevrouw u bent zelf verantwoordelijk voor uw betalingen en u heeft meerdere herinneringen gehad".

NEE DUS!!!!!...

Zegt ze: "dat is uw woord tegen het mijne, en dat blijft zo"..

Ik moet nu dus met spoed de volgende rekening over gaan maken aan intrum jusitia, (met kosten dus)
en dan heb ik als het meezit binnen --------20 dagen---------- weer internet.

DIT KAN TOCH NIET!!!!>.

HELLUP!!..

Waar kan ik met mijn klachten naar toe.. kan alleen die klantenservice maar bellen...

[/b]

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Meteen een fas xturen naar Tele2 Troubleshooters.
fax 050-5797017

Die handelt dit soort gevallen (ook de mijne) pijlsnel af.

Ze hebben alleen geen bevoegdheid om onbeschofte klantenservicemedewerkers een pak rammel te geven.Helaas..

Laat je even weten hoe het is afgelopen?

Grts

Rawbear
Amsterdam

Inge.B
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2008 12:18

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Inge.B »

Kijk dat is nou top!!!... bedankt

de fax is meteen verstuurd, ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd!

Groetjes Inge

Inge@versatel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2008 22:48

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Inge@versatel »

Ik heb nu een andere gebruikers naam.. want dit mail ik via thuis... ja ja.. :shock: :shock:

Vanmiddag op mijn werk een fax gestuurd....

Vanavond begon mijn modem te knipperen.. en ik kon mijn telefoon weer gebruiken... maar nog geen internet.

Ik Tele2 gebeld..

"Hallo mevrouw, ik zie dat er 2 collega's voor u bezig zijn, als u uw modem even aan en uit zet.. dan heeft u waarschijnlijk weer internet"..

En ja hoor... na 5 minuten... telefoon EN internet.. :lol: :lol: .

het is toch top!!...

Nu nog mijn incassokosten terug zien te krijgen...

als nog onwijs bedankt voor dat oh zo belangrijke faxnummer!!


Gr. Inge

niet-happy
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 21:11

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door niet-happy »

In juni heeft Tele2 een probleem gehad in hun incassosysteem. Automatische incasso's werden automatisch teruggestort, in casu de nota's blijven als onbetaald geregistreerd staan. Zonder herinneringen ontvangen te hebben die (ondanks dat de facturen gewoon per email komen) per post zouden zijn verstuurd (inderdaad,...nooit aangekomen) wordt je gewoon afgesloten van uitgaand telefoonverkeer. Intrum justitia stuurt een aanmaning met betalingsverzoek die wel per post aankomt (weliswaar nadat de betalingstermijn verstreken is maar toch.....). Meteen betaald dus maar, alleen de hoofdsom en rente. Ik weiger dus incassokosten, registratiekosten en wat nog meer ook te betalen. Tele 2 nogmaals gebeld, dat de betaling is gedaan. Ook intrum gebeld. Ze weten allebei dat betaling is geschied, overschrijvingen gemaild e.d., maar het duurt nog 5 werkdagen voor ze het kunnen zien. (Inmddels 3 weken geen telefoon en
mobiele belkosten lopen op....) Weer een week gewacht. Ha, een brief van Intrum, u hebt de hoofdsom betaald, maar wij geven u nog 5 dagen om de rest ook te betalen anders laten we beslag leggen of starten we een rechtzaak. Tele2 nog maar eens gebeld. Of ze al geld binnenhebben. Nee dus....Intrum gebeld....niemand bereikbaar. In dossier gekeken en waarempel: de incasso is inmiddels dik EUR 100.
Waar zit hem dat in? Juist, de volgende nota is ook maar al vast uit handen gegeven en in de zelfde incasso terecht gekomen.......
Snap ik het nog...? Nee..... Inmiddels nog steeds geen telefoon.......en niemand van intrum bereikbaar. Klantenservice tele2 reageert helemaal niet meer....Hopeloze boel.....

Inge@versatel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2008 22:48

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Inge@versatel »

Misschien toch handig om een fax te sturen naar Tele2 trouble shooting wat ik ook gedaan heb.. op advies van hier.

Ik werd door Tele2 gebeld dat ze gaan uitzoeken of ik in aanmerking kom om mijn incassokosten terug te krijgen.

Want ik viel niet onder die andere mensen waarbij het fout ging.

Wel vreemd dat het bij mij exact zo ging!... ze haalde het eraf en stortte het vervolgens weer terug!!!..

ik krijg als het goed is a.s. maandag telefoon..

Mocht ik mijn geld niet terugkrijgen start ik ook een procedure.. en schakel alles in wat ik in moet schakelen!!..

succes!

gr. Inge

niet-happy
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 21:11

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door niet-happy »

Is er ook een emailadres?
Ik heb geen fax ..........
:roll:

Inge@versatel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2008 22:48

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Inge@versatel »

nee ik heb geen email (ja van de klantenservice maar die reageren toch niet).

Kan je niet naar postkantoor of bij iemand op z'n werk (ik heb ook via mijn werk de fax verstuurd!...

Het fax nummer staat een aantal topics terug vermeld.

succes!

niet-happy
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 21:11

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door niet-happy »

tja, daar zal het wel op neer gaan komen vrees ik......
ik zit al bijna een maand zonder telefoon, dat weekendje komt het ook niet meer op aan....... :roll:

overigens, las ik op de website van de geschillencommissie consumentenzaken dat je een schadevergoeding kunt krijgen in dit soort gevallen.....

https://digitaal.degeschillencommissie. ... B&cvt=2413

ook wel weer leuk.....

Gesloten