LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 / Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Afgelopen week kregen wij een brief van Intrum Justitia met daarin de vorderingsopdracht van Tele2 voor 1x abonnementskosten. Dat we dat hadden moeten betalen, is geheel onze verantwoordelijkheid, ondanks het feit dat we nooit een herinnering hebben ontvangen. Daar gaat het hier niet over.

De vordering:
Hoofdsom: €57,75
Incassokosten: €37,00
Registratiekosten: €25,00

Volgens de Ombudsman geldt er voor vorderingen onder 250 euro een minimaal incassobedrag van €44,03. Daar zit IJ dus ruim onder. Echter, de registratiekosten zijn volgens dezelfde Ombudsman niet toegestaan.
Ik citeer: "....... Maar allerlei extra kosten onder fantasiebenamingen zoals ´rappèlkosten´, ´bureaukosten´,´herinneringskosten´ mogen niet. Die kosten moet het incassobureau maar dekken uit de 15%."

Betekent dit dat ik bezwaar kan aantekenen tegen de door IJ gerekende "registratiekosten"?
Speelt de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI) hier nog een rol in?

Alvast bedankt!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Uw uitgangspunt is goed. Reken het bedrag af minus registratiekosten.

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Beste Cesar,

Bedankt voor je reactie.
Is dat gebaseerd op mijn eigen bevindingen of op je eigen ervaring?

Mvg

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Het heeft niks te maken met ervaring doch met de wettelijke regelgeving. Indien je het bedrag betaalt ben je in ieder geval van goede wil. Dingen betalen welke niet ter zake doen of onjuist zijn kunnen nooit leiden tot vervolging. Het incassoburo zal wel trachten dit bedrag te vorderen doch hebben geen "poot"om op te staan.

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Beste Cesar,
Nog bedankt voor je reactie.
====================
MENSEN, betaal deze "registratiekosten" NIET! Ik heb de factuur betaald, exclusief deze 25 euro registratiekosten.

Uiteraard kreeg ik een schrijven, waarin gedreigd werd dat Intrum Justitia beslag zou leggen of een rechtszaak zou beginnen indien ik deze 25 euro niet zou betalen. Hierop heb ik een brief geschreven waarin ik bezwaar maak tegen de 25 euro registratiekosten.

Het dossier is nu gesloten.

Dus: REGISTRATIEKOSTEN NIET BETALEN!
De bezwaarbrief stuur ik op verzoek op.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

MeneA schreef onderandere op 28 Apr 2008 15:32

"MENSEN, betaal deze "registratiekosten" NIET! Ik heb de factuur betaald, exclusief deze 25 euro registratiekosten.

Uiteraard kreeg ik een schrijven, waarin gedreigd werd dat Intrum Justitia beslag zou leggen of een rechtszaak zou beginnen indien ik deze 25 euro niet zou betalen. Hierop heb ik een brief geschreven waarin ik bezwaar maak tegen de 25 euro registratiekosten.

Het dossier is nu gesloten.

Dus: REGISTRATIEKOSTEN NIET BETALEN!
De bezwaarbrief stuur ik op verzoek op. "

Hallo,
Ik wil die bezwaarbrief graag zien.
Ik kreeg van I J een vordering inzake Tele2.
Heb hoofdsom (30 euro) plus incassokosten eind mei voldaan, maar dus niet de registratiekosten ad 25 euro.

Gisteren kwam er een dreigbrief van IJ waarin werd vermeld dat de hoofdsom nu ruim 75 euro bedraagt vermeerderd met incassokosten (30 euro) en jawel... 25 euro registratiekosten. Binnen 5 dagen te betalen. Brief eindig met " Betaalt u niet dan achten wij ons vrij om een rechtszaak te starten dan wel beslag te leggen"

Groetjes

RBR

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Ik schreef:
"Gisteren kwam er een dreigbrief van IJ waarin werd vermeld dat de hoofdsom nu ruim 75 euro bedraagt vermeerderd met incassokosten (30 euro) en jawel... 25 euro registratiekosten. Binnen 5 dagen te betalen. Brief eindig met " Betaalt u niet dan achten wij ons vrij om een rechtszaak te starten dan wel beslag te leggen"

Ik was novergeten te vermelden dat in bovengenoemde brief van I J ook nog stond dat ze mijn betaling hadden ontvangen. De hoofdsom van ruim 30 Euro was na mijn betaling dus 0,00 Euro maar in hun nieuwe brief was die hoofdsom opeens 75 euro. Hoe doen ze dat? Weet iemand dat? Of doen ze gewoon maar wat?

Grtz

RBR (wa

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Ik wil je de bezwaarbrief opsturen, maar wat is je adres?

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Dank voor je snelle reactie!
Adres is rawbear99 apestaart gmail.com

Zet er meteen even bij of je prijs stelt op mijn berichten over het verdere verkoop van deze kwestie of dat je er wel genoeg van hebt.

Groetjenz

RBR

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Vanzelfsprekend is mijn reactie snel. Als ik kan voorkomen dat die boeven over onze rug snel rijk worden....

De brief is onderweg, succes ermee!

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Hallo Mene,
Hartelijk dank voor De Brief.

Ik heb inmiddels echter ZELF een vordering op Intrum Justitia (I J), want ik heb ontdekt dat Tele2 haar/zijn vordering op mij geheel ten onrechte heeft overgedragen aan dat boevige incassobureau.

Maar dat wist ik nog niet toen de dreigbrief van I J arriveerde. Omdat in hun vordering stond "dat u op herhaalde verzoeken van Tele 2 om betaling niet hebt gereageerd", schaamde ik me diep en heb zonder verdere discussie de nota van Intrum Justitia voldaan (dat wil zeggen de hoofdsom, rente en incassokosten) met de vermelding "onder aftrek van zogenaamde registratiekosten ad Euro 25,00"

Maar in de dagen daarna vond ik het toch wel raar dat ik niet één van die herhaalde verzoeken (ik neem aan dat het dan gaat om een herinnering, een tweede herinnering, een aanmaning, een laatste aanmaning en tenslotte een dreigbrief) had ontvangen.

Zouden die aanmaningen dan misschien via e-mail zijn verstuurd? Ik ging kijken op de webmail van Tele2 (waar ik nooit eerder was geweest, omdat mijn emailverkeer niet via Versatel/Tele2 loopt) maar daar vond ik geen betalingsherinneringen. Ik kwam daar wel een Tele2 excuusbrief (gedateerd 23 april 2008) tegen.

In die brief biedt Tele2 zijn/haar verontschuldigingen aan voor het feit dat ze maandenlang geen betalingsherinneringen hebben kunnen versturen. Dat kwam door een "fout in het systeem"

En toen ging me een lichtje op. Tele2 had dus helemaal geen "herhaalde verzoeken" gedaan die het overdragen van de vordering aan hun incassobureau zouden rechtvaardigen.

De nota die ze niet automatisch konden incasseren, dateert van januari 2008. En volgens de excuusbrief schijnt Tele2 pas op 18 april 2008 een (eerste en ENIGE) betalingsherinnering. te hebben gestuurd..

Dus 18 april een eerste herinnering (die ik nooit heb gezien) en op 23 april de excuusbrief (die ik van de week dus toevallig tegenkwam tussen de Tele2 webmail) waarin de vertraging van bijna drie maanden wordt uitgelegd en beleefd wordt verzocht de factuur alsnog handmatig over te maken. Zonder overigens een termijn (bijv. binnen 5 dagen of zo) te noemen en zeker geen sommatie.

En dan, een maand later, op 26 mei, arriveert opeens de dreigbrief van Intrum Justitia, waaruit blijkt dat Tele2 de zaak aan dat incassobureau had overgedragen!

Omdat de overdracht naar Intrum Justitia en het aanmaken van een "dossier" door I J toch ook wel enige tijd heeft geduurd, betekent dit in feite dat Tele2 de zaak al binnen 4 weken (en misschien zelfs al binnen 3 weken) na hun beleefde excuusbrief aan het incassobureau heeft overgedragen.. Nou ja zeg, zo ga je toch niet met klanten om?

Ik denk dat bij Tele2 verschillende afdelingen langs elkaar heen hebben gewerkt.

Ik heb I J gisteren een fax gestuurd waarin ik o.a. restitutie eis van de aan hun reeds betaalde incassokosten ad 37 euro. Het voelt heel prettig om nu zelf een vordering op Intrum Justitia te hebben!

RBR

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Op 11 april schreef MeneA:
"Echter, de registratiekosten zijn volgens dezelfde Ombudsman niet toegestaan.
Ik citeer: "....... Maar allerlei extra kosten onder fantasiebenamingen zoals ´rappèlkosten´, ´bureaukosten´,´herinneringskosten´ mogen niet. Die kosten moet het incassobureau maar dekken uit de 15%.""

Ik wil dit opnemen in een brief aan het Juridisch Loket (zie volgende posting) Maar misschien willen ze weten waar dat citaat van de Ombudsman dan te vinden is. Kun jij de bron noemen?

Groetjes

RBR

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

INCASSOBUREAU ONTERECHT INGESCHAKELD?
Eind januari 2008 kon "onze" internetprovider (Tele2) een factuur niet automatisch incasseren.
Van dat feit bleven wij lange tijd onkundig, omdat door een "systeemfout" bij de provider betalingsachterstanden.daar maandenlang niet werden opgemerkt.

In een in vriendelijke bewoordingen gestelde excuusbrief van 23 april 2008 bood de provider daarvoor excuses aan en verzocht beleefd de betaling alsnog handmatig te doen.
Helaas werd die brief niet per post bezorgd maar naar ons Tele2 email adres gestuurd.
Wij gebruiken dat email adres echter nooit (ons email verkeer loopt via Gmail en Hotmail) dus hebben wij die excuusbrief niet (tijdig) gelezen..
In die brief is ook sprake van een (eerste) herinneringsbrief die rond 18 april 2008 zou zijn verstuurd, maar die wij nooit hebben ontvangen.

Op 25 mei 2008 reeds ontvingen wij een vordering van incassobureau Intrum Justitia, v o o r 3 juni 2008 te voldoen..
Op dezelfde dag constateerden wij dat Tele2 onze telefoonlijn had afgesloten..
In eerste instantie betaalden wij die vordering zo snel mogelijk (dw.z de factuur/hoofdsom en de incassokosten) om de kwestie uit de wereld te helpen.
Op 3 juni werd het bedrag van de factuur/hoofdsom en de incassokosten van onze rekening afgeschreven. De door Intrum Justitia opgevoerde “registratiekosten” hebben we op onze betaling in mindering gebracht. Op onze betalingsopdracht hadden wij dan ook vermeld “exclusief zogenaamde registratiekosten”.

Een paar dagen daarna vroegen wij ons af hoe het mogelijk was dat wij helemaal geen herinnering, een tweede aanmaning, een sommatie, een in gebrekestelling of wat dan ook hadden ontvangen, die het inschakelen van een incassobureau zouden rechtvaardigen.

Wij gingen op zoek naar de oplossing van dit raadsel door eens te kijken in onze nooit eerder geopende Tele2-mailbox. (Het daarvoor nodige wachtwoord vonden we na lang zoeken in oude correspondentie met de provider)
In die mailbox zaten echter geen betalingsherinneringen. Wel troffen we daar aan de hierboven genoemde Tele2 excuusbrief van 23 april.
Na lezing daarvan was ons duidelijk dat Tele2 slechts EEN herinneringsbrief had gestuurd (die wij dus nooit hebben ontvangen), gevolgd door een vriendelijke excuusbrief (die ons te laat onder ogen kwam).

Maar al vrij snel na deze correspondentie heeft Tele2 de vordering reeds overgedragen aan het incassobureau. Mogelijk al een week of meer voordat de vordering van het incassobureau op 25 mei in onze bus viel, want de overdracht door Tele2 en de aanmaak van een dossier door het incassobureau zal ongetwijfeld ook enige tijd in beslag hebben genomen.

Na de "ontdekking" dat het uit handen geven van de vordering door Tele2 slechts is gebaseerd op zegge en schrijve EEN betalingsherinnering, hebben wij incassobureau Intrum Justitia, met (bovengenoemde) redenen omkleed op 13 juni per fax laten weten dat het overdragen van de vordering door Tele2 aan Intrum Justitia naar onze mening onterecht is geweest en dat wij daarom de aan Intrum Justitia betaalde incassokosten terug vorderen.

Daarop is geen reactie gekomen. Integendeel, op dinsdag 24 juni bleek dat Tele2 ook onze internetverbinding heeft afgesloten !
En dat alles terwijl de betreffende factuur/hoofdsom (plus incassokosten *) al op 3 juni aan het incassobureau werd voldaan en er verder geen openstaande facturen zijn..


* Reden van niet-betalen “registratiekosten”
Volgens de Ombudsman hebben incassobureaus het recht om 15% incassokosten in rekening te brengen, Alle germaakte kosten diienen door deze 15% gedekt te worden. Dus geen zogenaamde "registratiekosten" zoals die in de vordering waren opgevoerd. Daarover zegt de Ombudsman (ik citeer) "... . Maar allerlei extra kosten onder fantasiebenamingen zoals ´rappèlkosten´, ´bureaukosten´,´herinneringskosten´ mogen niet. Die kosten moet het incassobureau maar dekken uit de 15%."

28-06-2008

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Hier: http://www.deombudsman.nl/site/content/ ... assobureau staat meer info, maar dat heb je al gevonden begrijp ik.

Mijn voordeel was, dat ik ondertussen al geen klant van Tele2 meer was. Van afsluiten kon dus geen sprake zijn. Wellicht heeft IJ wel geprobeerd mij te laten afsluiten, echter een voormalige klant afsluiten is niet mogelijk.

Ik zou de brief die ik je via e-mail gestuurd heb letterlijk overnemen, alleen de ontbrekende gegevens invullen en die naar IJ sturen!
Tegelijk Tele2 een aangetekende brief sturen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik die ook inschakelen.

Succes!

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Verder wil ik je graag even wijzen op de chatfunctie via de site van IJ.
Nadere details krijg je via e-mail.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo Rawbear,

Ik ben een medewerker van Tele2 en wil graag uw probleem in behandeling nemen. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer nodig, zou u die aan mij door kunnen geven.
Het Tele2 klantnummer begint altijd met B000.

Vriendelijk bedankt,
Tele2 Webservice.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Geachte Tele2 webservice medewerker,

Ons klantnr is B0001809920

Laatste ontwikkeling in deze soap:
We zijn sinds 2 juli weer aangesloten!.

Niettemin is uw hulp nog steeds welkom, want nu is het stadium aangebroken dat we onze schade/kosten bij Tele2 gaan declareren. En om de exacte hoogte van die vordering op Tele2 te kunnen bepalen, heb ik nog een belangrijk gegeven nodig. Hopelijk kunt u ons daarbij helpen .

Wat voorafging::
Op 20 januari 2008 kon Tele2 de factuur NL800221378 ad € 31,12 niet automatisch incasseren..

Op 21 mei droeg Tele2 de betaling van deze openstaande factuur over aan het incassobureau Intrum Justitia.
Op dat moment was er door Tele2 in totaal slechts 1 herinneringsbrief verstuurd, gedateerd 18 april.Die hebben e nooit per post ontvangen en ook in onze Tele2 mailbox zat ie niet. (De lange tijd tussen incasseerprobleem en eerste (en enige) bealingsverzoek werd veroorzaakt door een systeemfout bij Tele2 zoals uw Directeur Customer Operations ons (en andere klanten) op 23 april per email meedeelde. Daardoor werden betaalachterstande niet tijdig gesignaleerd en liep het versturen van herinneringen grote vertraging op).

Eveneens op 21 mei sloot Tele2 onze twee telefoonlijnen af. (Tele2 klanten hebben zoals bekend 2 telefoonnummers)..

Op 26 mei arriveerde de vordering van het incassobureau met als motivatie “Onze klant, Tele2 Nederland BV berichtte ons dat er ondanks herhaalde verzoeken een (betalings)achterstand is ontstaan.”

Hoewel wij geen enkele van die “herhaalde verzoeken” hadden gezien (en er, naar later bleek, slechts eentje zou zijn verstuurd), betaalden wij (om snel weer te kunnen telefoneren) toch de vordering aan I J, althans het deel dat wettelijk is toegestaan (hoofdsom plus 37 euro incassokosten). De eveneens opgevoerde registratiekosten ad 25 euro brachten we op de vordering in mindering, want incassobureaus mogen uiitsluitend incassokosten in rekening brengen, Op de betaalopdracht vermeldden we “exclusief zogenaamde registratiekosten” en we stuurden per post tevens een briefje naar I J met daarin nog eens uitgelegd dat ze geen extra kosten zoals registratiekosten mogen declareren maar al hun kosten uit de incassokosten dienen te financieren.

Verder vroegen we I J in die brief om hun opdrachtgever Tele2 nu te berichten dat de vordering (en dus ook de openstaande factuur) was voldaan, zodat wij (mijn zakenpartner en ikzelf) weer van de telefoon gebruik konden maken.

Op 3 juni werd onze betaling van onze rekening afgeschreven Onze uitgaande telefoonlijnen bleven echter in de dagen en weken daarna morsdood.

Op 24 juni bleek opeens ook onze internetverbinding te zijn afgesloten. Dat we niet konden internetten doordat de zaak was afgesloten, wisten we toen nog niet. We dachten dat de PC defect was en brachten hem naar de leverancier, die echter niets kon vinden (maar uiteraard wel onderzoekskosten in rekening bracht). Hij adviseerde ons het eens met een nieuwe kabel te proberen. Dat werd dus een kabel van 25 meter van aansluitingspunt beneden naar ons kantoor op de bovenste verdieping. Na enig hak en breekwerk om de kabel te kunnen doorvoeren, bleek het niet aan de kabel te liggen. Een telefoontje daarna naar de Tele2 klantenservice maakte duidelijk dat Tele2 internet had afgesloten wegens “een betalingsachterstand”...

We waren uiteraard met stomheid geslagen.
Door het afrsluiten konden we de salarissen van onze medewerkers, de maandelijks aanslagen van de Belastingdienst en nota’s van onze leveranciers niet tjdig betalen. En ook de bestellingen die klanten per email hadden gedaan, konden we niet inzien en uitvoeren.

Op 30 juni belden we nog maar eens met de Klantenservice van Tele2. Na onze tirade te hebben aangehoord, adviseerde de medewerker ons een fax met details over de kwestie naar jullie afdeling Credit Control te sturen. Dat deden we nog dezelfde dag.

Op 2 juli bleken daarna zowel de telefoonlijnen als Internet weer stilletjes te zijn aangesloten.

Eind goed, al goed? Nee, zeker niet.
Want we hebben uiteraard financiele schade geleden toen het incassobureau (na onze betaling op 3 juni ontvangen te hebben) Tele2 niet heeft ingelicht dat het dossier kon worden gesloten. Door dat verzui werd op 24 juni (“wegens wanbetaling”) ook nog eens onze Interntverbinding afgesloten.

Om het excacte bedrag van onze vordering op Tele2 te kunnen bepalen,moeten wij weten waarom Tele2 na onze brief aan Customer Control heeft besloten ons snel en zonder nadere kennisgeving weer aan te sluiten.

Was dat omdat Tele2 toegeeft dat het overdragen van de incasso van de openstaande factuur aan I J onterecht is geweest?

Daar zijn we heel benieuwd naar.
Want als dat het geval is, is het duidelijk wat wij kunnen declareren, namelijk de onterecht betaalde incassokosten, het niet kunnen gebruiken van de telefoonlijnen over de periode 21 mei tot 2 juli en het niet kunnen gebruiken van Internet (periode 24 juni tot 2 juli). In het andere geval gaat de teller pas lopen vanaf 3 juni (de datum van onze betaling aan I J)

Maar ik hou het op een onterechte overdracht, omdat de vordering van het incassobureau is gebaseerd op “herhaalde (betalings)verzoeken” en Tele2 slechts één zo’n verzoek heeft gedaan (en dat is niet eens zeker omdat de Tele2 uitleg/excuusbrief van uw Directeur Customer Operations d.d 24 april begint met “Het is mogelijk dat u op 18 april een betalingsherinnering heeft ontvangen”

En daarom, geachte medewerker van Tele2 webservice, zouden wij heel blij zijn als u voor ons uitzoeken waarom wij opeens weer zijn aangesloten. Waarvoor nu alvast dank.

Vr. gr
Rawbear, amsterdam
Laatst gewijzigd door rawbear op 11 jul 2008 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

door auteur verwijderd
Laatst gewijzigd door rawbear op 11 jul 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rawbear »

Beste medewerker van Tele2 Webservice,

Omdat ik wou voorkomen dat Tele2 opnieuw ten onrechte Intrum Justitia gaat inschakelen (zie het PS in mijn vorige posting) en snel reageren daarom wenselijk was, heb ik vanmiddag jullie klantenservice maar even gebeld over de factuur NL0801810033 ad € 29,95 van 20 juni die door Tele2 niet automatisch werd geincasseerd.

Ik begon tegen Klantenservice (Marloes Alders) over naam en rekeningnummer die mogelijk niet overeenstemmen, maar ze onderbrak me met de mededeling: “Die factuur is wel voldaan, zie ik hier staan”
“Dat kan niet” zei ik, “er is geen afschrijving te zien op mijn bankafschriften van juni”
“Dat klopt”, zei Kantenservice vervolgens tot mijn grote verbazing, “de nota is door Intrum Justitia aan Tele2 voldaan, samen met nota NL0800221378 van 20 januari” (Dat is dus de openstaande factuur ten bedrage van € 31,12 waarvan Tele2 de incasso had uitbesteed aan Intrum Justitia, zie eerdere postings.)

Is Intrum Justitia wel helemaal lekker door twee nota’s te betalen?.Ik had naar hen overgemaakt € 31 ,12 voor de nota uit januari plus € 37,00 incassokosten. Meer niet. En nu hebben ze aan Tele2 niet alleen die € 31,12 overgemaakt, maar ook nog eens € 29,95 (voor de in de eerste alinea genoemde nota van 20 juni. Kennelijk heeft Tele2 die nota ook maar meteen ter incasso aan Intrum Justitia gegeven en hem niet aan onze bank ter incasso aangeboden)

Foutje van Intrum Justitia? Of hebben ze die € 29,95 (in opdracht van Tele2 wellicht) verrekend met de door mij betaalde incassokosten? Waarmee zou komen vast te staan dat die incassokosten inderdaad onterecht waren.

Kunt u dat eens checken, medewerker van Tele2 Webservice?
Hartelijk dank.

rbr

MeneA
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2008 23:03

Re: Tele 2 / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MeneA »

Ik lees nog steeds mee, maar het volgt elkaar zó snel op dat reageren bijna zinloos is :wink:

Mene

Gesloten